اقداماتی که بعد از کاشت مو باید رعایت کنیم

کاشت مو یکی از اقدامات مؤثری است که افراد می توانند پس از ریزش مو و یا طاسی آن را انجام دهند. افراد بعد از کاشت مو باید یک سری از نکات را رعایت کنند که در متن زیر به آن ها اشاره شده است.
اقداماتی که بعد از کاشت مو باید رعایت کنیم
عوامل مختلفی منجر به ریزش مو در افراد می شود که تحقیقات نشان داده اند که بسیاری از افراد بر اثر عواملی از قبیل تغییرات هورمونی، تغذیه نامناسب، عوامل ژنتیکی، استرس و فشارهای روحی، عدم مصرف مواد غذایی مغذی از قبیل انواع ویتامین ها و مواد معدنی و استفاده از محصولات شوینده نامناسب و ناسازگار با مو، دچار اختلالات و عوارضی در ناحیه موهای خود می شوند.
در برخی از موارد نیز که رژیم غذایی پاسخگوی نیازهای افراد نیست منجر به ریزش موهای فرد شده به این ترتیب که در برخی از افراد ریزش مو به شدت صورت گرفته و در برخی دیگر نیز موجب طاسی و یا کم پشتی موهای آن ها می شود. هم چنین با بالا رفتن سن افراد و کاهش میزان پروتئین های موجود در بدن آن ها، موهای این افراد شروع به ریزش کرده و ممکن است عمل طاسی در آنها شکل گیرد. این گونه افراد به دنبال راه هایی برای تأمین میزان پروتئین موجود..

کاشت مو یکی از اقدامات مؤثری است که افراد می توانند پس از ریزش مو و یا طاسی آن را انجام دهند. افراد بعد از کاشت مو باید یک سری از نکات را رعایت کنند که در متن زیر به آن ها اشاره شده است.

اقداماتی که بعد از کاشت مو باید رعایت کنیم

عوامل مختلفی منجر به ریزش مو در افراد می شود که تحقیقات نشان داده اند که بسیاری از افراد بر اثر عواملی از قبیل تغییرات هورمونی، تغذیه نامناسب، عوامل ژنتیکی، استرس و فشارهای روحی، عدم مصرف مواد غذایی مغذی از قبیل انواع ویتامین ها و مواد معدنی و استفاده از محصولات شوینده نامناسب و ناسازگار با مو، دچار اختلالات و عوارضی در ناحیه موهای خود می شوند.

در برخی از موارد نیز که رژیم غذایی پاسخگوی نیازهای افراد نیست منجر به ریزش موهای فرد شده به این ترتیب که در برخی از افراد ریزش مو به شدت صورت گرفته و در برخی دیگر نیز موجب طاسی و یا کم پشتی موهای آن ها می شود. هم چنین با بالا رفتن سن افراد و کاهش میزان پروتئین های موجود در بدن آن ها، موهای این افراد شروع به ریزش کرده و ممکن است عمل طاسی در آنها شکل گیرد. این گونه افراد به دنبال راه هایی برای تأمین میزان پروتئین موجود در بدن و کمک به تقویت و رشد موهای خود هستند. بنابراین افراد به دنبال روش های مختلفی برای غلبه کردن بر این اختلالات هستند. برخی از آنها به دنبال کاشت مو می روند و با استفاده از این عمل به تجدید و بازسازی موهای خود کمک می کنند، اما برخی دیگر با مصرف انواع مکمل ها، به بازسازی و رشد و تقویت و زیبایی موهای خود کمک می کنند.

همان طور که اشاره کردیم یکی از اختلالات موجود بر روی مو طاسی و یا کم پشت شدن موهای افراد می باشد که بر اثر عواملی از قبیل کمبود کلاژن و پروتئین و سایر مواد معدنی و ویتامین ها، بالا رفتن سن افراد و کمبود مواد مغذی مورد نیاز در بدن آن ها، آلاینده ها و عوامل خارجی و سایر عوامل دیگر به وجود می آید. حال افراد، از راه هایی که می توانند به پیشگیری از ریزش موهای خود و یا طاسی و کم پشتی کمک های بسیار مؤثری کنند، مصرف مواد مغذی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی، استفاده از انواع مکمل های سرشار از مواد مغذی، استفاده کردن از روش های خانگی و سایر اقدامات مشابه دیگر می باشد. حال، بسیاری از افراد که دچار اختلال در مو از قبیل کم پشت شدن موها و طاسی آن ها شده اند، به اقداماتی از قبیل کاشت مو روی می آورند. انجام دادن این فرایند مستلزم رعایت یک سری از نکات و اقدامات می باشد که در ادامه بحث به آن ها اشاره می شود.

از مهم ترین مواردی که افراد برای کاشت مو باید آن را در نظر بگیرند این است که باید پزشکی متخصص و کلینیکی معتبر را انتخاب کنند. سپس، اجرای توصیه های نگهداری، بعد از کاشت است. اهمیت این موضوع تا آنجایی است که بیش از ۵۰ درصد از رشد موها و گرفت آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. اگرچه تا ۶ ماه اول پس از کاشت مو، ریزش موهای کاشته شده طبیعی بوده اما فرد باید نکاتی را رعایت کند تا بتواند سرعت رشد موهای خود را افزایش دهد.

لازم به ذکر است که رعایت نکردن نکات می تواند منجر به آسیب هایی در ریشه موهای کاشته شده شود و منجر به ریزش غیر طبیعی موهای افراد شود، چرا که ریشه مو در پوست هنوز محکم نمی باشد و با بی احتیاطی، شروع به ریزش می کنند. فرد پس از کاشت مو باید از رژیم غذایی خودداری کرده و مصرف مولتی ویتامین یا قرص، مصرف مایعات کافی، ویتامین C، انواع میوه ها از قبیل آناناس، سبزیجات تازه و پروتئین به میزان کافی باید در برنامه غذایی فرد وجود داشته باشد.

مهمترین نکاتی که افراد باید پس از کاشت مو رعایت کنند به شرح زیر است:

– افراد پس از کاشت مو، باید روز بعد از کاشت، برای باز کردن پانسمان به کلینیک مراجعه کنند، در این مورد افراد لازم است که حتی ساعت را هم با مشاور مجموعه کاشت مو هماهنگ کنند و بدون هیچ گونه معطلی در اسرع وقت حضور داشته باشند و به منظور جلوگیری از در آمدن گرافت های کاشته شده، افراد باید تا زمانی که پانسمان سر خود را باز نکرده اند از آن مراقبت کنند و از حرکت دادن و جابه جا کردن آن خودداری کنند.

– افراد برای شست و شوی سر خود، تا دو هفته باید از ابر و شامپو بچه استفاده کنند و یکبارگی زیر فشار مستقیم آب نروند. بهترین حالت این است که از کاسه برای شست و شوی سر استفاده شود. افراد باید با شامپو کف درست کرده و روی سر خود بریزند و پس از آن بدون کشیدن ابر به روی سر، ابر را روی سر گذاشته تا کف ها را جمع کند. این مراقبت ها بعد از دو هفته شست و شو، به حالت عادی خود بر میگردد. هر چه قدر که سر تمیزتر نگه داشته شود، تنفس کردن ریشه موها راحت تر انجام می شود و بدین ترتیب رشد موها سریع تر خواهد بود.

برخی از تحقیقات انجام شده نیز نشان می دهند که فرد در یک یا دو روز اول نباید حمام کند، ولی بعد از آن باید تا زمان کشیدن بخیه ها و بهبود زخم های سر، هر روز حمام کند. در اینجا، فرد باید از شامپوی مخصوص و لوسیونی که پزشک تجویز کرده است استفاده کند. به گونه ای که لوسیون را به آرامی و بدون مالش بر روی سر زده و بعد از ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت با آب ولرم سر خود را بشوید.

– افراد باید هنگام سوار شدن به خودرو و سایر وسایل نقلیه مراقب باشند که سرشان با سقف خودرو برخورد نکند.

– افراد بعد از جراحی باید تا یک هفته هنگام خواب از چند بالشت استفاده کنند و به صورت نیمه نشسته و با زاویه ۴۵ درجه استراحت کنند و به هیچ عنوان خوابیدن روی شکم توصیه نمی شود. در دوره استراحت پس از کاشت مو، فرد باید داروهایی که دکتر به او تجویز کرده را به موقع مصرف کند و فعالیت های زیادی نداشته باشد بلکه استراحت کند و تغذیه خوبی داشته باشد که بعد از گذشت ۳ الی ۴ روز احساس خوشی و ظاهر طبیعی خود را به دست آورد.

– افرادی که سابقه سینوزیت ندارند، دو روز اول بعد از کاشت مو می توانند بر روی پیشانی، شقیقه و اطراف چشم از کمپرس یخ استفاده کرده ولی از روز سوم به بعد از کمپرس گرم استفاده کنند. که با استفاده از این کار، میزان تورم دور چشم و در نواحی پیشانی به حداقل ممکن می رسد. اگرچه این میزان تورم کاملاً طبیعی بوده و به دلیل حرکت مایعاتی است که برای بی حسی در سر تزریق شده اند که تحت تأثیر جاذبه به سمت پایین محدود پیشانی حرکت کرده­اند. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست و افراد می توانند با مصرف کمپوت آناناس و آلوئه ورا و با استفاده از دم نوش پونه و آویشن و آب پرتقال برای ترمیم زخم ها و کاهش تورم استفاده کنند.

– افراد باید در نظر داشته باشند که از انجام دادن هر گونه ورزش و فعالیت های جسمانی سنگین و استفاده از استخر و سونا و جکوزی تا یک ماه بعد از کاشت خودداری کرده و به جای آن ها، پیاده روی های سبک انجام دهند.

– لازم به ذکر است که بعد از کاشت، افراد نباید سر خود را به مدتی طولانی و با حرکت محکم به سمت پایین خم کنند و باید از فشار آوردن بر قسمت های بخیه شده خودداری کنند.

– افراد در صورتی که بخواهند از کلاه استفاده کنند باید از کلاهی گشاد و بدون پرز حدود هشت ساعت در روز و از روز سوم بعد از کاشت مو استفاده کنند.

– افرادی که از روش جراحی برشی استفاده کرده اند باید بین چهارده تا هجده روز بعد از کاشت، برای کشیدن بخیه های خود به کلینیک مراجعه کنند. اگرچه روز هفتم بعد از کاشت مو نیز افراد باید با هماهنگی های انجام شده با مشاور مجموعه، برای ویزیت و چرب کردن سر جهت از بین بردن پوسته های محل کاشت با پماد ویتامین آ، به کلینیک مراجعه کنند.

زمانی که افراد کاشت مو را انجام می دهند، دچار عوارض اولیه ای می شوند که از جمله این عوارض می توان به ورم، التهاب و کبودی در محل پیوند مو، شروع به خارش و پوسته پوسته شدن اشاره کرد که کاملاً طبیعی است. اگرچه در سه ماهه اول افراد دچار ریزش موها خواهند شد و موجب ایجاد شوک در افراد می شود، ولی جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که این عمل نشان دهنده شروع فاز استراحت فولیکول ها و در نتیجه موفقیت آمیز بودن کاشت مو خواهد بود. افراد برای حمام کردن باید نکاتی را مدنظر خود قرار دهند، در مرحله اول اینکه حداقل تا دو روز به حمام نروند و سپس، پس از رفتن به حمام، سر را با شامپوی تجویز شده و با آب ولرم بشورند.

نوشته اقداماتی که بعد از کاشت مو باید رعایت کنیم اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.