ال آرژنین چیست؟

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
همانطور که می‌دانید پروتئین مهم ترین جز رشد و تنظیم متابولیسم بدن به شمار می‌آید که برای ادامه ی حیات ضروری است. واحدهای سازنده‌ی پروتئین به نام آمینواسید به دو دسته ضروری و غیرضروری تقسیم می‌شوند. بدن قادر به تولید آمینواسیدهای ضروری نیست برای همین از منابع غذایی و دارویی برای تامین این مدل از آمینواسیدها استفاده می‌کنیم. ال آرژنین یکی از مهم ترین آمینواسیدهای بدن است که پزشکان به آن مولکول معجزه می گویند. این آمینواسید در گشاد شدن رگ های قلبی، تحریک تولید هورمون رشد، تولید و حمل نیتریک اسید و همچنین دفع مواد زائد تاثیر بسزایی دارد.
شما می توانید جهت خرید مکمل ال آرژنین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
قرص ال آرژنین چیست ؟ مدتی است که شرکت‌های داروسازی این ماده را به عنوان قرص در دزهای ۵۰ یا ۱۰۰۰گرمی تولید و روانه بازار کرده اند. با اینکه ال آرژنین از مواد مورد نیاز بدن است و فوایدی از قبیل کاهش فشار خون (برای افرادی که مبتلا به بیماری فشار خون هستند)، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، کمک به افزایش حساسیت و عملکرد انسولین، درمان اختلال نعوظ دارد ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

همانطور که می‌دانید پروتئین مهم ترین جز رشد و تنظیم متابولیسم بدن به شمار می‌آید که برای ادامه ی حیات ضروری است. واحدهای سازنده‌ی پروتئین به نام آمینواسید به دو دسته ضروری و غیرضروری تقسیم می‌شوند. بدن قادر به تولید آمینواسیدهای ضروری نیست برای همین از منابع غذایی و دارویی برای تامین این مدل از آمینواسیدها استفاده می‌کنیم. ال آرژنین یکی از مهم ترین آمینواسیدهای بدن است که پزشکان به آن مولکول معجزه می گویند. این آمینواسید در گشاد شدن رگ های قلبی، تحریک تولید هورمون رشد، تولید و حمل نیتریک اسید و همچنین دفع مواد زائد تاثیر بسزایی دارد.

آرژنینشما می توانید جهت خرید مکمل ال آرژنین از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

قرص ال آرژنین چیست ؟

مدتی است که شرکت‌های داروسازی این ماده را به عنوان قرص در دزهای ۵۰ یا ۱۰۰۰گرمی تولید و روانه بازار کرده اند. با اینکه ال آرژنین از مواد مورد نیاز بدن است و فوایدی از قبیل کاهش فشار خون (برای افرادی که مبتلا به بیماری فشار خون هستند)، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، کمک به افزایش حساسیت و عملکرد انسولین، درمان اختلال نعوظ دارد ولی مانند هر داروی دیگری نیاز به مشورت با پزشک متخصص دارد و از مصرف خودسرانه این دارو باید خودداری نمود.

قرص ال آرژنین 1000 ژن استار

شما می توانید جهت خرید قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ ژن استار از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

مکمل ال آرژنین

این مکمل ورزشی به دو صورت تزریقی و قرص وجود دارد. این مکمل شامل سه اسیدآمینه ی ضروری ال آرژنین، ال اورنیتین، ال لیزین است. این ماده فاقد افزودنی‌های نشاسته ای، رنگ مصنوعی و مواد نگه دارنده است. مکمل ال آرژنین یک مکمل اصلی برای ورزشکاران حرفه ای است که باعث تسهیل خون رسانی به اندام هایی می شود که درگیر فعالیت ورزشی هستند و کارایی ورزشکاران را در انجام فعالیت های هوازی افزایش می دهد. از دلایل محبوبیت دیگر این ماده برای ورزشکاران حفظ تعدیل نمک است که باعث میشود آب و نمک حبس شده در زیر پوست به عضلات ظاهری نرم و صاف بدهد.

ال آرژنین در منابع غذایی

همانطور که گفته شد آمینواسیدهای ضروری در بدن وجود ندارند و باید از منابع غذایی و دارویی برای تامین این نوع از اسیدهای آمینه استفاده کرد. برای افراد مسنی که آنقدر تحرک ندارند، استفاده از این قرص می تواند خطرناک باشد یا حتی کسانی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند و به دلیل تداخلات دارویی نمی‌توانند از مکمل یا قرص آن استفاده کنند توصیه می‌شود حتما از منابع خوراکی برای افزایش میزان آن استفاده کنند. پروتئین بهترین منبع برای تامین ال آرژنین است. پروتئین های گوشتی دارای آمینواسیدهای بیشتری هستند ولی از پروتئین های گیاهی مانند سویا یا نخود نباید غافل شد. برخی مواد و محصولات غذایی هم مانند مغزها از میزان ال آرژنین کمی نیز برخوردارند.مهم‌ترین موادی که دارای این ماده هستند به ترتیب:

  • گوشت گاو، بوقلمون و ماکیان دیگر
  • عدس، بادام زمینی، دانه کدو تنبل
  • گردو، فندق، جو دوسر، ذرت، گندم سیاه می‌باشد.

ویال ال آرژنین 1000 بی اس کیشما می توانید جهت خرید ویال ال آرژنین ۱۰۰۰ بی اس کی از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

قرص ال آرژنین برای لاغری

از دلایل دیگر مصرف این قرص ، لاغر شدن است. مصرف این دارو به این صورت نیست که می‌تواند به یکباره از اضافه وزن بدن بکاهد. با استفاده از رژیم غذایی صحیح و ورزش مناسب و در کنارش، مصرف کردن قرص ال آرژنین می تواند تاثیرگذار باشد. تحقیقات در زمینه‌ی ارتباط این ماده با لاغری هنوز نواقصی دارد ولی مسئله‌ای که نمایان است وظیفه اصلی این قرص است، که سوخت و ساز بدن را بر عهده دارد. این ماده با تحریک متابولیسم غده‌ی چربی از چربی های انباشته شده در بدن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند و باعث چربی سوزی می شود. برای تسریع چربی سوزی بهتر است از دزهای پایین آن استفاده کرد و کم کم مقدار دزهای مصرفی را افزایش داد. این ماده با افزایش هورمون رشد در بدن فرایند متابولیسم را افزایش می‌دهد، وقتی سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند طبعا باید انتظار لاغری و کاهش وزن را داشته باشیم.

قرص ال آرژنین کارن

شما می توانید جهت خرید قرص ال آرژنین کارن از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

عوارض مصرف ال آرژنین

هرچقدر که یک دارو تاثیرات مثبتی برای بدن ما داشته باشد، زیاده روی در آن می‌تواند پیامدهای سوئی را در بر داشته باشد. زیاده‌روی در مصرف این قرص هم خالی از اشکال نیست اگرچه در مقایسه با داروهای دیگر تاثیرات منفی کمی دارد. علائم مصرف زیاد ال آرژنین شامل:

  • حالت تهوع شدید
  • بی حالی و اسهال
  • گرفتگی های عضلات شکمی
  • بروز واکنش های آلرژیک
  • تشدید علائم آسم
    همچنین به دلیل اتساع عروق برای افرادی که با کاهش فشارخون مواجه هستند توصیه نمی‌شود. ال آرژنین به خاطر تاثیری که بر تغییر قند گلوکز در خون می‌گذارد، برای بیماران دیابتی و افرادی که انسولین مصرف می‌کنند اثرات جدی و خطرناکی در پی دارد که حتما باید این دارو را زیرنظر پزشک استفاده نمایند.
    برای سفارش محصولات دارای ال آرژنین از قبیل پودرهای مکمل، شربت و قرص می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید.

مجله سلامت داروخانه آنلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • ال آرژنین چه ویژگی هایی دارد؟
  • آشنایی با انواع مکمل بدنسازی ایرانی و نقش آنها در بدن!

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصولات زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • قرص ال آرژنین کمپلکس کارن
  • کپسول ال آرژنین بیس نوتریشن
  • کپسول آرژنین ناترند
  • پودر ال آرژنین بیس نوتریشن
  • قرص ال آرژنین داروسازی دانا

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۱ میانگین: ۵]