انتخاب مکمل بدنسازی به چه عواملی بستگی دارد؟

مکمل بدنسازی یک مکمل خاص نیست. این مکمل می تواند تفاوت زیادی داشته باشد و با ترکیبات متنوعی به تولید برسد.
مکمل های بدنسازی به عنوان پرطرفدارترین محصولاتی هستند که برای ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از ورزشکاران با نحوه خرید مکمل های بدنسازی آشنا نیستند و نمی دانند که چگونه باید یک مکمل بدنسازی مناسب را انتخاب نمایند.
انتخاب و خرید مکمل بدنسازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما می بایست به این عوامل برای انتخاب مکمل های بدنسازی توجه داشته باشید تا در نهایت بهترین مکمل را خریداری کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم یک راهنمای کلی برای خرید و انتخاب مناسب مکمل های ورزشی ذکر کنیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
مکمل بدنسازی چیست؟ مکمل بدنسازی یکی از انواع مکمل های تغذیه ای است که می بایست در کنار رژیم غذایی مناسب استفاده شود. بسیاری از بدنسازان نیاز بیشتری به مصرف یک سری از مواد مغذی دارند. زیرا در دوران ورزش، نیاز بدن به مصرف یک سری از مواد مغذی افزایش پیدا می کند. مکمل های بدنسازی با تامین مواد مغذی مورد نیاز در دوران ورزش، نقش بسیار موثری را در رفع مشکلات جسمی ..

مکمل بدنسازی یک مکمل خاص نیست. این مکمل می تواند تفاوت زیادی داشته باشد و با ترکیبات متنوعی به تولید برسد.

مکمل های بدنسازی به عنوان پرطرفدارترین محصولاتی هستند که برای ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از ورزشکاران با نحوه خرید مکمل های بدنسازی آشنا نیستند و نمی دانند که چگونه باید یک مکمل بدنسازی مناسب را انتخاب نمایند.

انتخاب و خرید مکمل بدنسازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما می بایست به این عوامل برای انتخاب مکمل های بدنسازی توجه داشته باشید تا در نهایت بهترین مکمل را خریداری کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم یک راهنمای کلی برای خرید و انتخاب مناسب مکمل های ورزشی ذکر کنیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مکمل بدنسازی چیست؟

مکمل بدنسازی یکی از انواع مکمل های تغذیه ای است که می بایست در کنار رژیم غذایی مناسب استفاده شود. بسیاری از بدنسازان نیاز بیشتری به مصرف یک سری از مواد مغذی دارند. زیرا در دوران ورزش، نیاز بدن به مصرف یک سری از مواد مغذی افزایش پیدا می کند. مکمل های بدنسازی با تامین مواد مغذی مورد نیاز در دوران ورزش، نقش بسیار موثری را در رفع مشکلات جسمی و بهبود عملکرد بدن ایفا می کند.

مکمل بدنسازی، می تواند با انواع مختلفی خریداری شود. افرادی که نیاز به مصرف مکمل های بدنسازی دارند، می بایست ابتدا با انواع مکمل های بدنسازی و کاربرد آن ها آشنایی داشته باشند و در نهایت بهترین مکمل را خریداری کنند.

آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی

همانطور که اشاره شد، مکمل بدنسازی می تواند خواص زیادی برای بدن داشته باشد. افرادی که قصد خرید مکمل بدنسازی را دارند، می بایست در ابتدا با انواع مکمل های بدنسازی آشنایی داشته باشند. امروزه، تنوع این مکمل ها بسیار افزایش پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده است که انتخاب میان آن ها سخت شود. از طرفی ترکیبات به کار رفته در این مکمل ها آنقدر متفاوت هستند که شاید نتوان یک دسته بندی کلی برای این مکمل ها را ذکر کرد.

با توجه به اهمیت اطلاع از انواع مکمل های بدنسازی، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع مکمل های بدنسازی آشنا کنیم.

  • مکمل های عضله ساز

مکمل های عضله ساز به عنوان مکمل های حاوی پروتئین شناخته می شوند. مکمل های پروتئین بدنسازی، پرطرفدارترین مکمل های بدنسازی به شمار می روند. در میان تمامی این محصولات، مکمل پروتئین وی بسیار مفیدتر می باشد. زیرا جذب بالایی در عضلات دارد و به خوبی باعث عضله سازی می شود. مکمل های حاوی پروتئین و اسیدهای آمینه در تنوع بسیار زیادی به تولید می رسند و معمولا طعم دار هستند.

  • مکمل های چربی سوز

مکمل های چربی سوز حاوی یک سری ترکیباتی می باشند که می توانند باعث کاهش تجمع چربی در بدن شوند. این مکمل ها معمولا قبل از تمرین های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند تا باعث افزایش چربی سوزی در بدن شوند.

مصرف مکمل های چربی سوز باعث کاهش شدت چاقی شده و در تناسب اندام بسیار موثر می باشند. مکمل بدنسازی چربی سوز، حاوی مواد مختلف مانند چای سبز، کافئین و … می باشد.

  • مکمل های چاق کننده

برخی از مکمل های بدنسازی، چاق کننده هستند. این مکمل ها حاوی کربوهیدرات می باشند و معمولا با نام گینرها شناخته می شوند. مصرف مکمل های چاق کننده برای افرادی که لاغر هستند و دوست دارند کمی چاق تر شوند، بسیار توصیه می شود. البته درصد کربوهیدرات و پروتئین به کار رفته در این مکمل ها می تواند متفاوت باشد.

  • مکمل های افزایش دهنده انرژی

برخی از مکمل های ورزشی حاوی موادی هستند که می توانند باعث افزایش انرژی گردند. به طور مثال برخی از این مکمل ها حاوی کافئین می باشند و در افزایش انرژی در قبل از ورزش موثر هستند. این مکمل ها برای افزایش انرژی و تمرکز ورزشی قابل مصرف خواهند بود.

بدون توجه به این نکات، اقدام به خرید مکمل بدنسازی نکنید …

خرید مکمل بدنسازی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. مخصوصا برای افرادی که تازه کار هستند و نمی دانند باید چه مکمل بدنسازی مناسبی را خریداری کنند؟! بدون اینکه به این نکات توجه داشته باشید، اقدام به خرید مکمل بدنسازی نکنید.

مکمل بدنسازی پروتئین وی مناسب مصرف بدنسازان نیازمند عضله

پروتئین به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده عضله شناخته می شود. افرادی که نیاز به مصرف پروتئین دارند، می توانند از انواع مکمل های تغذیه ای حاوی پروتئین استفاده کنند. مکمل بدنسازی حاوی پروتئین به تمامی افرادی که علاقه مند به عضله سازی می باشند، توصیه می شود.

زیرا عدم تامین پروتئین مورد نیاز برای بدن در زمان بدنسازی، باعث تحلیل رفتن عضلات شده و در افت عملکرد ورزشی نیز موثر است. بنابراین، سعی کنید که حتما از مکمل های بدنسازی حاوی پروتئین استفاده کنید تا هم عضله سازی داشته باشید و هم از تحلیل رفتن عضلات خود جلوگیری کنید.

مصرف مکمل پروتئین کنسانتره یا ایزوله؟!

تمامی مکمل های بدنسازی موجود در بازار کشور ایران، تنوع زیادی دارند. ولی در میان تمامی این مکمل ها، مکمل بدنسازی حاوی پروتئین به دلیل طرفداران زیادی که دارد، تنوع بیشتری را از آن خود کرده است.

دو نوع مکمل بدنسازی حاوی پروتئین، مکمل کنسانتره و ایزوله می باشد. مکمل بدنسازی حاوی پروتئین ایزوله بیشتر برای افرادی که به مصرف شیر و برخی از مواد لبنی حساسیت دارند و به دنبال یک مکمل با کیفیت، بدون ایجاد عوارض گوارشی می باشند، مناسب است.

در مکمل بدنسازی ایزوله، فرآیندهای مختلفی برای غنی سازی و همچنین خالص سازی انجام می شود. به همین خاطر، مکمل های بدنسازی ایزوله دارای درصد خالص بیشتری از پروتئین می باشند. این مکمل های بدنسازی می توانند کمترین عارضه جانبی گوارشی را ایجاد کنند. ولی مکمل های حاوی پروتئین کنسانتره، عمدتا عوارض گوارش بیشتری را به همراه خواهند داشت.

مصرف مکمل بدنسازی از نوع گینر برای افراد چاق ممنوع!

گینرها یکی از انواع مکمل های بدنسازی هستند که برای چاق شدن مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات حاوی ترکیباتی از کربوهیدرات و پروتئین می باشند. البته درصد به کار رفتن کربوهیدرات و پروتئین در آن ها متفاوت است. ولی به هر حال این محصولات با داشتن کربوهیدرات، می توانند باعث چاقی شوند و در افزایش وزن موثر باشند.

پس اگر چاق هستید و نیاز به افزایش وزن ندارید، بهتر است از مکمل بدنسازی حاوی پروتئین استفاده کنید.

کافئین مصرف کنید اگر تمرکز کافی برای ورزش کردن ندارید …

تمرکز داشتن برای انجام فعالیت های ورزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر می خواهید که فعالیت های ورزشی مناسبی را انجام دهید، کافئین مصرف کنید. کافئین هم یک چربی سوز مناسب است و هم می تواند تمرکز شما را برای انجام فعالیت های ورزشی افزایش دهد.

معمولا مکمل های تغذیه ای که به صورت پمپ به تولید می رسند، حاوی کافئین و ترکیبات انرژی زا می باشند. مکمل بدنسازی پمپ را می توان قبل از ورزش برای افزایش انرژی و تمرکز استفاده کرد.

برای کاهش چربی های اضافه، از چربی سوزها استفاده کنید.

مکمل بدنسازی چربی سوز یکی از بهترین مکمل های بدنسازی است که برای تناسب اندام بسیار مناسب می باشد. اگر دارای چربی های اضافه در دور و اطراف شکم و پهلوهای خودتان می باشید، می توانید در کنار ورزش کردن، از یک مکمل بدنسازی چربی سوز نیز استفاده کنید.

معمولا مکمل بدنسازی چربی سوز حاوی کافئین، چای سبز، ال کارنیتین و … می باشد. هر یک از ترکیبات ذکر شده، دارای خاصیت چربی سوزی می باشند و در کاهش وزن نقش موثری دارند.

به ترکیبات مکمل بدنسازی توجه داشته باشید.

قبل از اینکه اقدام به خرید یک مکمل بدنسازی کنید، باید به ترکیبات آن مکمل بدنسازی توجه داشته باشید. توجه به ترکیبات از جهات مختلفی حائز اهمیت است. به طور مثال، شما به برخی از ویتامین ها و یا مواد مغذی حساسیت دارید و نمی توانید از آن ها استفاده کنید. ولی در یک مکمل بدنسازی این ترکیبات به کار رفته اند.

یا به طور مثال شما یک سری از ویتامین ها را از طریق مولتی ویتامین ها مصرف می کنید و دیگر نیازی به مصرف آن ها ندارد. ولی مکمل بدنسازی مورد نظر شما، حاوی این ویتامین ها می باشد. به هر حال شما می توانید با رعایت این نکات، از یک سری تداخلات دارویی نیز جلوگیری کند. توجه داشته باشید که مصرف برخی از ترکیبات و زیاده روی در آن ها، می تواند بسیار برای بدن مضر باشد.

بنابراین؛ قبل از مصرف هر نوع مکمل بدنسازی، به ترکیبات به کار رفته در آن و مواد مصرفی خودتان توجه بیشتری داشته باشید.

نوشته انتخاب مکمل بدنسازی به چه عواملی بستگی دارد؟ اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.