انواع قرص جوشان + معرفی کاربردی ترین قرص های جوشان

زمان مطالعه: ۵ دقیقهآیا از انواع قرص جوشان اطلاعات دارید؟ تا چه حد از کارایی و مزایای استفاده از قرص‌های جوشان می‌دانید؟ با ما در این مقاله از دارو دات کام همراه باشید تا به بررسی انواع مکمل‌های جوشان و کاربردهایشان اشراف کامل پیدا کنید.
کاربرد قرص جوشان چیست؟ امروزه تغییر سبک زندگی، استفاده از غذا‌های ناسالم، استفاده کم از گوشت و ماهی باعث شده تا سطح ویتامین‌ها در بدن افراد کاهش یابد و به دلیل اینکه وجود این ویتامین‌ها در بدن لازم و ضروری است افراد سعی می‌کنند کمبود آنها را از طریق مصرف دارو‌ها و قرص‌های مکمل جبران کنند.
قرص‌های جوشان از قرن ۳۰ به بعد خاصیت دارویی پیدا کردند که با تجویز و توصیه پزشک در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند. اما بر خلاف واقع، اکثر مردم بر این باورند که قرص‌های جوشان فقط هنگام سرماخوردگی کاربرد دارند و پزشک تنها برای تامین ویتامین C از این مکمل برای بیمارانش تجویز می‌کند.
قرص های جوشان آنتی اکسیدان های مشتقی هستند که دارای مصارف متعددی می باشند، از زمان های گذشته تا به امروز انواع متفاوتی از اینگونه قرص ها تولید شده است، دارو هایی مانند آنتی اسید ها، تمام مکمل ها..

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آیا از انواع قرص جوشان اطلاعات دارید؟ تا چه حد از کارایی و مزایای استفاده از قرص‌های جوشان می‌دانید؟ با ما در این مقاله از دارو دات کام همراه باشید تا به بررسی انواع مکمل‌های جوشان و کاربردهایشان اشراف کامل پیدا کنید.

کاربرد قرص جوشان چیست؟

امروزه تغییر سبک زندگی، استفاده از غذا‌های ناسالم، استفاده کم از گوشت و ماهی باعث شده تا سطح ویتامین‌ها در بدن افراد کاهش یابد و به دلیل اینکه وجود این ویتامین‌ها در بدن لازم و ضروری است افراد سعی می‌کنند کمبود آنها را از طریق مصرف دارو‌ها و قرص‌های مکمل جبران کنند.

قرص‌های جوشان از قرن ۳۰ به بعد خاصیت دارویی پیدا کردند که با تجویز و توصیه پزشک در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند. اما بر خلاف واقع، اکثر مردم بر این باورند که قرص‌های جوشان فقط هنگام سرماخوردگی کاربرد دارند و پزشک تنها برای تامین ویتامین C از این مکمل برای بیمارانش تجویز می‌کند.

قرص های جوشان آنتی اکسیدان های مشتقی هستند که دارای مصارف متعددی می باشند، از زمان های گذشته تا به امروز انواع متفاوتی از اینگونه قرص ها تولید شده است، دارو هایی مانند آنتی اسید ها، تمام مکمل های دارویی مانند گلوکز، کلسیم، ترکیبات آهن امروزه به صورت قرص های جوشان تولید می شوند که در جهت درمان انواع بیماری ها مانند آلرژی ها، آرتریت، پوکی استخوان، مشکلات معده و روده و کنترل درد استفاده می شود.

انواع قرص جوشان نسبت به سایر اشکال قرص ها و کپسول ها قابلیت جذب بسیار بالاتری دارند، سرعت جذب بیشتر به معنی اثر گذاری سریع است، قرص های جوشان به دلیل داشتن ph محلول در آب حل می شوند، که این خود باعث می شود سرعت حرکت دارو باز معده به روده سریع تر انجام شود.

بیشتر بخوانیم: آیا مولتی ویتامین‌ها باعث چاقی می‌شوند؟

مزایای استفاده از قرص جوشان چیست؟

افرادی هستند که تمایل بیشتری برای استفاده از قرص‌های جوشان دارند تا مصرف شربت و یا قرص‌های معمولی و معتقدند که استفاده از این قرص‌ها برایشان راحت‌تر است.

به دلیل شکل دارویی متفاوتی که قرص جوشان دارد برای مردم چنین سوالی پیش می آید که آیا استفاده از آن فوایدی دارد یا خیر، در پاسخ به این سوال می توان گفت که این شکل از دارو دارای از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده قرار می گرفته و حتی امروز اشکال زیادی از این نوع دارو تولید شده است اما این قرص ها همچنان جای خود را حفظ کرده اند و از دیگر داروها عقب نیفتاده اند.

بعضی از افراد به دلیل هضم سخت دارو ها، طعم و بوی بد داروها، حساسیت‌های دارویی، مشکلات معده‌ای و… نمی‌توانند به صورت مستقیم در طول درمان از دارو‌ها استفاده کنند؛ در این حالت بهترین جایگزین داروها، قرص‌های جوشان حاوی کلسیم، منیزیم، آهن، زینک و ویتامین c هستند که با توجه به کمبود هر کدام از ویتامین‌ها برای افراد تجویز می‌شود.

در ادامه با فواید قرص جوشان بیشتر آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانیم: قرص ضد ریزش مو سیستین b6 و همه خواص آن

هضم آسان

کهولت سن کاهش ترشح اسید معده را به همراه دارد و به همین خاطر است که در اکثر مواقع افراد مسن در هضم غذا دچار مشکل می‌شوند، این امر در مورد هضم سریع دارو‌ها هم صدق می‌کند؛ اما قرص‌های جوشان به دلیل وجود مقدار کم نمک در ترکیبات اصلی آنها در آب به راحتی حل شده و به صورت محلول مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی که قرص جوشان داخل آب حل می‌شود دیگر خاصیت اسیدی و قلیایی ندارد، در نتیجه باعث تحریک، درد و نفخ معده نمی‌شود.

گوارش بهتر

مشکل دیگر این است که افراد سالمند به دلیل کاهش ترشح اسید معده باعث می شود تا قرص به صورت حل نشده به روده انتقال پیدا کند در نتیجه قرص به صورت حل نشده هم از بدن خارج می شود. در اینجا استفاده از قرص های جوشان حاوی کلسیم کربنان مصرف این قرص را بسیار راحت کرده و به راحتی از طریق آب جذب بدن می شود.

خنثی شدن اثر اسید معده

برخی از دارو ها همچون اسید های آمینه و آنتی بیوتیک ها ممکن است وقتی وارد معده می شود بر اثر اسید معده تخریب و بی اثر شوند، اما زمانی که از نوع جوشان این دارو ها استفاده می کنید اسید معده نمی تواند روی آن تاثیری بگذارد.

مزایای استفاده از قرص جوشان

انواع قرص جوشان

در این بخش به شما چند مکمل غذایی به شکل قرص جوشان که کاربردهای بی نظیری دارند را برای شما معرفی می کنیم. این بخش را از دست ندهید.

بیشتر بخوانیم: قرص زینک و هر آنچه که باید درباره آن بدانیم

قرص جوشان مولتی ویتامین مینرال های ایر های هلث ۲۰ عددی

این محصول موجب محافظت از آلودگی ها و دود سیگار ، سرعت بخشیدن در بهبود زخم ها و محافظت از بدن در برابر استرس های فیزیکی و ذهنی می گردد. همچنین تا حدودی از بروز آسیب های ناشی از مواد شیمیایی سمی در محیط و غذا و آب ممانعت کرده و تأثیرات سمی داروها را نیز خنثی می نماید.

ویژگی ها و خواص قرص جوشان مولتی ویتامین مینرال های ایر های هلث

  • مولتی ویتامین محافظت در برابر آلودگی هوا و دود سیگار
  • حاوی آنتی اکسیدان های قوی جهت کاهش اثرات نامطلوب ناشی از آلودگی هوا
  • موثر در تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین ها و مواد معدنی
  • محافظت کننده از بدن در مقابل دود سیگار و سایر عوامل آلوده کننده هوا
  • افزایش دهنده سطح سلامت عمومی بدن
  • دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی
  • تقویت کننده دستگاه ایمنی بدن

قرص جوشان مولتی ویتامین مینرال های ایر های هلث 20 عددی

مشاهده و خرید

قرص جوشان زینک پلاس ویتامین C های هلث ۲۰ عددی

قرص جوشان زینک پلاس ویتامین C های هلث ۲۰ عددی، حاوی ۱۵ میلی‌گرم زینک و ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین ث است. زینک یا روی در ساختار بسیاری از آنزیم‌های بدن یافت می‌شود و در همه بافت‌ها، اندام‌ها، ترشحات بدن و مایعات وجود دارد. ویتامین ث یک ویتامین محلول در آب است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

بدن قادر به ساخت این ویتامین مهم نیست و باید از طریق رژیم غذایی یا مکمل دریافت شود. تشکیل کلاژن در بدن وابسته به حضور ویتامین C است. این ویتامین جذب آهن و روی را نیز افزایش می‌دهد.

ویژگی ها و خواص قرص جوشان زینک پلاس ویتامین C های هلث

  • تقویت حافظه و یادگیری در کودکان در حال رشد
  • بهبود رشد جسمانی در کودکان و نوجوانان
  • بهبود اشتها و رفع سوء تغذیه در کودکان
  • کمک به سلامت پوست مو و ناخن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به رشد مو و ناخن

قرص جوشان زینک پلاس ویتامین C های هلث 20 عددی

مشاهده و خرید

بیشتر بخوانیم: قرص کلسیم راهی برای خداحافظی با پوکی استخوان؟

قرص جوشان منیزیم ب ۶ فیشر فلکسان ۲۰ عدد

مصرف قرص جوشان منیزیم ب ۶ فلکسان از بروز علائم زیر جلوگیری می کند و نقش مهمی در پیشگیری از اسپاسم عضلانی دارد. مصرف این مکمل برای کاهش قند خون، جلوگیری از پوکی استخوان، بهبود سردردهای میگرنی و بهبود سلامت قلب مفید است.

  • کاهش اشتها
  • تهوع
  • استفراغ
  • احساس خستگی عمومی
  • احساس مور مور شدن و سوزن سوزن شدن دست و پا
  • انقباض و گرفتگی عضلات
  • ضربان قلب نامنظم
  • نوسانات خلقی

قرص جوشان منیزیم ب 6 فیشر فلکسان 20 عدد

مشاهده و خرید

قرص جوشان ویتامین C یوروویتال ۱۰۰۰ میلی گرم ۲۰ عددی

قرص جوشان ویتامین C یوروویتال ۱۰۰۰ میلی گرم ۲۰ عددی به دلیل داشتن ویتامین سی نقشی موثر در تشکیل کلاژن بدن در غضروف، استخوان‌ها، رگ‌های خونی و عضله دارد. کلاژن یک نوع ماده پروتئینی است که سلول‌ها را در کنار هم نگه می‌دارد، به همین دلیل با اختلال در سنتز کلاژن، بهبود زخم‌ها کند پیش می‌رود. این ماده با افزایش سن به صورت طبیعی در پوست کاسته می‌شود، به همین دلیل باید از محصولاتی که ویتامین سی بدن را تامین می‌کنند استفاده نمود.

ویژگی های قرص جوشان ویتامین C 1000 میلی گرم یوروویتال

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • آنتی اکسیدان و مقابله با رادیکال های آزاد
  • کمک به کلاژن سازی
  • بهبود عملکرد بدن و رفع خستگی بعد از ورزش های سنگین
  • دوز ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین سی برای مصرف روزانه
  • با اسانس پرتقال و لیمو

قرص جوشان ویتامین C یوروویتال 1000 میلی گرم 20 عددی

مشاهده و خرید

بیشتر بخوانیم: قرص راکوتان چیست و چه عوارضی دارد؟

سوالات متداول

قرص جوشان را با آب سرد بخوریم یا آب گرم؟

گرما باعث حرکت بیشتر مولکول ها می شود و در نتیجه حل کردن قرص در آب گرم به فرایند حل شدن آن شدت می دهد. اما می تواند کربن دی اکسید بیشتری تولید کند. به همین دلیل بهتر است برای مصرف قرص جوشان از آب گرم استفاده نکنید.

آیا قرص جوشان عوارض دارد؟

جوشان ها دارای عوارض بسیار کمی هستند که این عوارض همگانی نیست از جمله این عوارض: حالت تهوع و استفراغ، مشکلات گوارشی و اسهال یا یبوست، بالا بردن فشار خون (قرص‌ها حاوی مقدار زیادی نمک هستند.)، کم خونی، ضعف در سیستم ایمنی (مصرف زیاد قرص جوشان باعث می شود که میزان گلبول های سفید در بدن کاهش یابد.)

نوشته انواع قرص جوشان + معرفی کاربردی ترین قرص های جوشان اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.