با کلاژن ایکس مارت بیشتر آشنا شویم

این نوع کلاژن یکی از مهم ترین مکمل های سرشار از کلاژن هیدرولیز شده در بدن افراد می باشد که دارای نقش بسزایی در بهبود و تقویت پوست افراد و از بین بردن چین و چروک های آن دارد، از طرفی دیگر منجر به تقویت ناخن ها و موهای فرد شده و از شکنندگی ناخن ها و ریزش موها و سفید شدن آن ها جلوگیری می کند. متن زیر به بررسی مکمل کلاژن ایکس مارت و مهم ترین تأثیرات آن در بدن افراد می پردازد.
با کلاژن ایکس مارت بیشتر آشنا شویم
کلاژن ایکس مارت یکی از مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد برای کمک به تقویت، بهبود و سلامتی پوست و مو و ناخن ها می باشد. این نوع مکمل به صورت قرص بوده و هر قرص آن حاوی ۸۳۳ میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده می باشد. کلاژن موجود در کلاژن ایکس، از نوع کلاژن ۱ و ۳ که تخصصی ترین نوع کلاژن برای پوست است، می باشد. از مهم ترین کارکردهای این مکمل برای افرادی که دارای عوارض و اختلالاتی در پوست و مو و ناخن های خود می باشند و به دنبال یافتن روشی برای برطرف کردن آن ها هستند این است که استفاده از این مکمل با دارا بودن کلاژن هیدرولیز شده یعنی کلاژنی که به ذرات ریزتر تبدیل شده تا بتواند به خوبی جذب بد..

این نوع کلاژن یکی از مهم ترین مکمل های سرشار از کلاژن هیدرولیز شده در بدن افراد می باشد که دارای نقش بسزایی در بهبود و تقویت پوست افراد و از بین بردن چین و چروک های آن دارد، از طرفی دیگر منجر به تقویت ناخن ها و موهای فرد شده و از شکنندگی ناخن ها و ریزش موها و سفید شدن آن ها جلوگیری می کند. متن زیر به بررسی مکمل کلاژن ایکس مارت و مهم ترین تأثیرات آن در بدن افراد می پردازد.

با کلاژن ایکس مارت بیشتر آشنا شویم

کلاژن ایکس مارت یکی از مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد برای کمک به تقویت، بهبود و سلامتی پوست و مو و ناخن ها می باشد. این نوع مکمل به صورت قرص بوده و هر قرص آن حاوی ۸۳۳ میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده می باشد. کلاژن موجود در کلاژن ایکس، از نوع کلاژن ۱ و ۳ که تخصصی ترین نوع کلاژن برای پوست است، می باشد. از مهم ترین کارکردهای این مکمل برای افرادی که دارای عوارض و اختلالاتی در پوست و مو و ناخن های خود می باشند و به دنبال یافتن روشی برای برطرف کردن آن ها هستند این است که استفاده از این مکمل با دارا بودن کلاژن هیدرولیز شده یعنی کلاژنی که به ذرات ریزتر تبدیل شده تا بتواند به خوبی جذب بدن شود، می تواند به بهبود سلامت پوست و مو و ناخن های افراد کمک کند و میزان رطوبت پوست را افزایش دهد.

مکمل مورد نظر از آن جایی که دارای خاصیت کلاژن سازی می باشد، دارای نقش بسیار مؤثری در کمک به افزایش خاصیت ارتجاعی و قوام پوست بوده و بدین طریق می تواند چین و چروک های موجود در پوست افراد را از بین ببرد و منجر به جوان سازی پوست افراد شود. از دیگر ویژگی های استفاده از کلاژن مورد نظر این است که با دارا بودن میزان پروتئین بسیار فراوان می تواند نقش بسیار مؤثری در بهبود عوارض و اختلالات موجود در پوست داشته باشد و به رفع لک ها و آکنه ها و هم چنین اختلالات ناشی از آفتاب سوختگی از قبیل ایجاد لکه های قهوه رنگ و زرد رنگ بر روی پوست فرد و خشکی پوست کمک بسیار مؤثری کند.

بسیاری از افراد نیز دارای ناخن های شکننده ای می باشند، از آن جا که سلامت ناخن های فرد تا حدودی نشان دهنده میزان سلامت داخلی بدن فرد می باشد، بنابراین حفاظت و تقویت آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و فرد می بایست همواره به سلامتی ناخن های خود و تقویت و استحکام آن ها اهمیت دهد. حال این گونه افراد می توانند با استفاده از مکمل موردنظر، به تقویت ناخن های خود کمک کرده و از شکنندگی آن ها جلوگیری کنند. موهای فرد نیز یکی از عوامل بسیار مؤثر در زیبایی فرد می باشد، حال این که بسیاری از افراد می توانند با استفاده از مکمل مورد نظر به افشان و درخشنده بودن آن ها کمک کنند.

با بالا رفتن سن افراد و کاهش میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن، افراد دچار کمبود پروتئین در بدن خود می شوند، حال این گونه افراد باید با مصرف مواد مغذی سرشار از پروتئین از قبیل گوشت و ماهی و مرغ و لبنیات و سایر مواد پروتئینی به تولید میزان کلاژن موجود در بدن خود کمک کنند. چرا که کمبود کلاژن منجر به ابتلای فرد به بیماری های پوستی از قبیل چین و چروک در پوست، افتادگی پوست، آکنه و لک و کک و مک بر روی پوست می شود.

حال این که، کمبود پروتئین و کلاژن هم چنین بر روی موها و ناخن های فرد نیز اثرگذار خواهد بود. به این ترتیب که منجر به ریزش موها و نازک شدن تار موهای افراد می شود و به عبارتی به فرایند سفید شدن موهای فرد و کم پشت شدن و طاسی آن ها نیز کمک حائز اهمیتی می کند. از طرف دیگر منجر به از دست دادن استحکام ناخن های فرد و نازک و شکننده بودن آن ها می شود. بدین ترتیب افراد با استفاده از مکمل کلاژن ایکس مارت، می توانند به بهبود این اختلالات و کاهش دادن این اثرات در پوست، مو و ناخن های خود کمک های بسیار مهم و مفیدی کنند. لازم به ذکر است که افراد می بایست به صورت مستمر برای یک دوره زمانی چند هفته ای، روزی یک تا دو عدد قرص را از مکمل مورد نظر همراه با وعده غذایی و آب مصرف کنند. ذکر این نکته ضروری است که خانم های باردار و یا شیرده که قصد استفاده از این مکمل را داشته باشند باید قبل از مصرف حتماً با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند. هم چنین افرادی که از داروهای خاصی استفاده می کنند و یا به بیماری های خاصی مبتلا می باشند، می بایست قبل از مصرف این مکمل برای جلوگیری از ایجاد عوارض در آن ها، با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند. اگرچه تاکنون هیچ گونه تداخل دارویی از مصرف این مکمل گزارش نشده است.

استفاده از مکمل مورد بررسی نوعی کلاژن ساز بسیار قوی به ویژه برای افراد مسن می باشد چرا که هر چه سن آنها بالاتر رود، مصرف کلاژن در بدن آن ها نیز کاهش پیدا می کند. استفاده از این مکمل خوراکی مورد بررسی به صورت قرص، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و از چین و چروک و آفتاب سوختگی آن جلوگیری می کند و برای افرادی که به دنبال رفع تیرگی پوست خود و از بین بردن اختلالات ناشی از آفتاب سوختگی در پوست خود می باشند، بهترین روش درمان بوده و این افراد بایستی مکمل مورد نظر را به طور منظم استفاده کنند.

امروزه سلامت و تقویت پوست، مو و ناخن ها دارای اهمیت زیادی در زندگی افراد و یکی از راه های بالا بردن اعتماد به نفس آنها می باشد. حال افراد زیادی دارای انواع اختلالات در پوست و مو و ناخن های خود هستند که باعث پایین آمدن سطح اعتماد به نفس آن ها شده است. حال مهم ترین کاری که این افراد برای افزایش میزان اعتماد به نفس خود انجام می دهند این است که از روش های مختلفی برای بهبود و تقویت موهای خود استفاده می کنند. هزینه های زیبایی مو و ناخن و مراقبت از آنها زیاد است، بنابراین این گونه افراد با مراجعه به مراکز تخصصی مورد نظر، می بایست هزینه های زیادی را برای ایجاد زیبایی در پوست و مو و ناخن های خود صرف کنند. هزینه های ویزیت پزشک و خرید داروها و قرص های موردنیاز و تجویز شده از طرف پزشک پوست، از جمله این هزینه های مورد نظر است. از آنجایی که داروهای پوست و مو و زیبایی اکثراً به صورت آزاد محاسبه می شود بنابراین، فرد باید هزینه زیادی را متقبل شود. بدون توجه به اینکه آیا داروی مورد نظر و تجویز شده از طرف پزشک منجر به زیبایی در فرد شود یا خیر.

اگرچه مصرف بعضی از این قرص و داروها ممکن است برای افراد دارای عوارضی نیز باشند. بنابراین، بهترین روشی که می تواند در این مسیر کمک کننده باشد این است که از مکمل های خوراکی حاوی کلاژن استفاده کنند که دارای مقدار قابل توجهی پروتئین در آنها است و پروتئین نیز به نوبه خود نقش به سزایی در ایجاد زیبایی در پوست افراد دارد. این مکمل دارویی، خواصی ضد چروک و جوان کننده دارد و مصرف آن برای تمامی افراد اعم از مردان و زنان تجویز می شود. مگر اینکه فرد دارای شرایط خاصی باشد و نتواند از این مکمل استفاده کند که در بالا به آن ها اشاره شد.

این نوع کلاژن یکی از مهم ترین مکمل های غذایی مورد استفاده برای فرد و به شکل قرص می باشد و به خاطر بالا بودن میزان پروتئین موجود در آن، نقش به سزایی را در سلامت مو و استحکام ناخن های افراد بر عهده دارد. این نوع مکمل، علاوه بر دارا بودن مقدار زیادی پروتئین از ترکیبات مؤثر دیگری نیز تشکیل شده است به همین خاطر دارای نقش پر اهمیتی در رشد و استحکام مو و ناخن های افراد هستند.

از جمله مهم ترین ترکیبات تشکیل دهنده این نوع مکمل خوراکی می توان به کلاژن هیدرولیز شده اشاره کرد. حداکثر میزان پروتئین موجود در بدن که در کلاژن مورد نظر وجود دارد، در تقویت زیبایی و طراوت پوست و رشد مو و ناخن های فرد نقش قابل توجهی را بر عهده دارد. با این وجود، زمانی که سن افراد بالا می رود و بانوان نیز دچار اختلالات هورمونی در دوران یائسگی می شوند میزان پروتئین و کلاژن بدن آنها کم می شود و فرد باید برای سلامت پوست و رشد موها و ناخن های خود، میزان کلاژن کاهش یافته را جبران کند. در اینجا، استفاده از انواع مکمل های کلاژن ساز که به صورت نوعی از آنتی اکسیدان عمل می کنند، نقش بسیار مؤثری را در تقویت و بهبود پوست و از بین بردن عوارض و اختلالات آن و رشد موها و ضخیم شدن آنها و همچنین بهبود و تقویت ناخن های فرد اعمال می کنند.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2452199X2100459X

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6835901/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7070905/

نوشته با کلاژن ایکس مارت بیشتر آشنا شویم اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.