بهترین روش‌های خانگی برای روشن شدن پوست + معرفی محصولات

زمان مطالعه: ۱۵ دقیقهشایع‌ترین اشکال تیرگی پوست در اثر آسیب نور خورشید، به ویژه در اثر پرتوهای فرابنفش بوجود می آیند. تیرگی پوست همچنین می‌تواند در اثر تغییرات هورمونی ناشی از اختلالات مادرزادی یا هورمونی (همانگونه که در بیماری آدیسون رخ می دهد) یا ترکیبی از عوامل نظیر نور خورشید یا واکنش های پوستی (در اثر حساسیت نسبت به یک ماده شیمیایی یا گیاهی) نیز به وجود بیاید. اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه دارند پوست صورت‌شان کمی روشن‌تر و شفاف‌تر باشد، باید بگویم خوشبختانه درمان‌های طبیعی زیادی وجود دارد که شما را به هدف‌تان می‌رساند. روی آوردن به روش‌های طبیعی برای روشن شدن پوست صورت انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. همچنین محصولات زیادی برای روشن شدن پوست وجود دارد.
در ادامه ۱۵ روش خانگی مختلف روشن شدن پوست را معرفی می کنیم.
۱- آب لیمو روشن کننده ای همیشگی آبلیمو ماده ای است که تقریبا در همه ی ماسک های سفید کننده ی پوست به کار میرود. به چند دلیل: آبلیمو سرشار از اسید سیتریک است که تاثیر زیادی در سفید کردن پوست دارد. در واقع اسید سیتریک خاصیت روشن کنندگی شبیه به مواد دکلره ی مو را دارد…

زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه

شایع‌ترین اشکال تیرگی پوست در اثر آسیب نور خورشید، به ویژه در اثر پرتوهای فرابنفش بوجود می آیند. تیرگی پوست همچنین می‌تواند در اثر تغییرات هورمونی ناشی از اختلالات مادرزادی یا هورمونی (همانگونه که در بیماری آدیسون رخ می دهد) یا ترکیبی از عوامل نظیر نور خورشید یا واکنش های پوستی (در اثر حساسیت نسبت به یک ماده شیمیایی یا گیاهی) نیز به وجود بیاید. اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه دارند پوست صورت‌شان کمی روشن‌تر و شفاف‌تر باشد، باید بگویم خوشبختانه درمان‌های طبیعی زیادی وجود دارد که شما را به هدف‌تان می‌رساند. روی آوردن به روش‌های طبیعی برای روشن شدن پوست صورت انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. همچنین محصولات زیادی برای روشن شدن پوست وجود دارد.

در ادامه ۱۵ روش خانگی مختلف روشن شدن پوست را معرفی می کنیم.

۱- آب لیمو روشن کننده ای همیشگی

آبلیمو ماده ای است که تقریبا در همه ی ماسک های سفید کننده ی پوست به کار میرود. به چند دلیل: آبلیمو سرشار از اسید سیتریک است که تاثیر زیادی در سفید کردن پوست دارد. در واقع اسید سیتریک خاصیت روشن کنندگی شبیه به مواد دکلره ی مو را دارد. همچنین آبلیمو حاوی اسید های آلفا هیدروکسی است و این مساله موجب میشود تا استفاده از ماسک آبلیمو باعث لایه برداری صورت شود.لایه برداری صورت هم نقش بسزایی در سفید شدن پوست صورت دارد. همچنین لیمو ترش آنتی اکسیدان هایی داراست که باعث روشن تر شدن رنگ پوست می شوند.

ماسک آبلیمو برای روشن شدن پوست صورت

  • آب یک عدد لیمو ترش را با همان مقدار آب مخلوط کنید.
  • پنبه را به محلول بدست آمده بزنید و روی پوست صورتتان بمالید.
  • ۲۰ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید آب لیمو روی پوستتان بماند.
  • سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

توجه کنید که آب لیمو ممکن است کمی حساسیت پوستتان را افزایش دهد. بنابراین فقط سه بار در هفته از این محلول استفاده کنید. همچنین پس از شست و شوی صورتتان بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک عسل و آبلیمو

عسل و آبلیمو ترکیب بسیار خوبی برای روشن شدن صورت ایجاد میکنند چرا؟ چون عسل یکی از بهترین مواد روشن کننده ی پوست است. آبلیمو هم خاصیت لایه برداری فوق العاده ای دارد. به همین دلیل ترکیب این دو ماده باعث به وجود آمدن یک ماسک سفید کننده ی طبیعی می شود. همچنین عسل با خاصیت نرم کنندگی فوق العاده اش، باعث میشود که آبلیمو پوست را خشک نکند.

  • آب یک عدد لیموترش+ ۱ قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید.
  • این ماسک را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند.
  • سپس صورتتان را آب ولرم شست و شو دهید.

لیمو، عسل و شیر

استفاده از آبلیمو می‌تواند پوست شما را به طور طبیعی و موثر روشن کند. با این حال، آبلیمو ممکن است پوست را خشک و حساس کند. به همین دلیل این است که بسیاری از مردم عسل و شیر هم به آن اضافه می‌کنند. شیر حاوی خواص آرام‌بخش و عسل می‌تواند پوست شما را مرطوب کند. ترکیب شیر، آبلیمو و عسل بهتر از سایر محصولات پوستی شیمیایی است. آیا دوست دارید این ترکیب را برای سفید و درخشان کردن پوست شدن پوست امتحان کنید؟ در این‌جا دستورالعمل آن را می‌بینید:

  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری شیر را در یک کاسه بریزید
  • یک قاشق چایخوری عسل را به این کاسه اضافه کنید
  • تمام مواد تشکیل‌دهنده را مخلوط کنید
  • ترکیب حاصل را روی پوست استعمال کنید
  • اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند
  • در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

اگر تمایل دارید به نتیجه‌ی مورد نظرتان برسید، باید این روش درمانی ماسک سفید کننده را دو بار در هفته و به مدت چند هفته تکرار کنید. یادتان باشد که آبلیمو سبب می‌شود پوست نسبت به نور خورشید حساس‌تر شود. بنابراین، پس از انجام این درمان، باید دست کم ۸ ساعت از خانه خارج نشوید.

۲- سیب زمینی و خاصیت روشن کنندگی فوق العاده اش

سیب زمینی حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین c است. به همین دلیل خاصیت روشن کنندگی بالای را برای پوست دارد. همچنین ماسک سیب زمینی تاثیر قابل توجهی در رفع سیاهی زیر چشم دارد و یکی از بهترین ماسک های سفید کننده صورت محسوب می شود.

روش ساده ی استفاده از سیب زمینی

  • سیب زمینی را به صورت ورقه هایی زخیم برش دهید.
  • به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید.
  • سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک آب سیب زمینی برای سفید شدن پوست

  • سیب زمینی را رنده کنید و آنرا داخل پارچه ای توری بریزید و فشار دهید و آب آن را داخل ظرفی بریزید.
  • شب قبل از خواب کمی از آب سیب زمینی را به روی صورتتان بمالید و بگذارید خشک شود.
  • صبح پس از بیدار شدن آنرا شستشو دهید.

بیشتر بخوانیم: بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدام است؟

۳- زردچوبه قدیمی ترین سفید کننده ی پوست صورت

زردچوبه خاصیت ضد التهابی بالایی هم برای پوست دارد. این امر باعث از بین رفتن قرمزی پوست شما می شود و به همین ترتیب زردچوبه خاصیت روشن کنندگی پوست را داراست. علاوه بر این ، زردچوبه سرشار از ویتامین c است. این یعنی استفاده از ماسک سفیدکننده زردچوبه باعث درمان خستگی و آفتاب سوختگی پوست هم میشود. به خاطر همین این ماسک برای روشن شدن پوست آفتاب سوخته بسیار مناسب است.از طرفی باید بدانید که عسل هم به عنوان یک ماده ی روشن کننده ی پوست شناخته می شود. همچنین استفاده از ماسک عسل باعث ترمیم پوست صورت میشود. در واقع ماسک عسل قدرت بازسازی و ترمیم بافت های تخریب شده ی پوست را تا حد زیادی بالا می برد.بنابراین از ترکیب این دو ماده ی طبیعی، ماسکی فوق العاده برای روشن شدن پوست بدست می آید. البته اگر پوست چرب دارید، باید بگوییم این ماسک بهترین ماسک زردچوبه برای سفید شدن پوست چرب است.

۱ قاشق غذاخوری زردچوبه + ۲ قاشق غذاخوری عسل + ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو ، این مواد را با همدیگر مخلوط کنید.

خمیر بدست آمده را روی صورت خود بمالید.

۳۰ دقیقه صبر کنید.

سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

از این ماسک تا رسیدن به نتایج دلخواهتان هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه و بلغور جوی دوسر

همانطور که در بالاتر هم گفتیم زردچوبه خاصیت روشن کنندگی بالایی برای صورت دارد. به همین دلیل پای ثابت بسیاری از ماسک های سفیدکننده ی خانگی است. حال چه بهتر است اگر این ماده با مواد طبیعی دیگری که خاصیت روشن کنندگی بینظیری برای پوست دارند ترکیب شود. آبلیمو و جوی دوسر انتخاب بسیار خوبی برای ترکیب با زردچوبه است.

  • ۲ قاشق چایخوری زردچوبه + ۲ قاشق چایخوری جو دوسر + چند قطره آب لیمو
  • را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت بدست آید.
  • این ماسک را روی صورتتان بمالید.
  • اجازه دهید تاماسک حد اقل ۳۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند.
  • سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانیم: ده روش برای اینکه پوست صاف و شفاف داشته باشیم

۴- آلوئه ورا مراقب همیشگی پوست

استفاده از ژل آلوئه ورا هم فواید زیادی برای پوست دارد. به همین دلیل در بسیاری از کرم ها و لوسیون ها به کار برده می شود. این ماده باعث التیام بخشی به پوست های آفتاب سوخته میشود. همچنین دارای ترکیبی به نام آنتراکینون است که باعث لایه برداری پوست میشود. با لایه برداری پوست، پوستتان روشن تر خواهد شد.همچنین استفاده از ژل آلوئه ورا باعث هایپیرپیگمانتاسیون میشود. این کلمه ی سخت! به این معناست که الوئه ورا از تجمع بیش از حد رنگدانه ها در بافت پوست جلوگیری کند. به همین دلیل ماسک ژل آلوئه ورا رنگ پوست را یکدست و درخشان میکند.

ماسک ژل آلوئه ورا

لایه های بیرونی آلوئه ورا ببرید وژل آن را خارج کنید.

ژل آلوئه ورا را روی صورتتان بمالید.(همچنین میتوانید ژل آماده آن را تهییه کنید)

۲۰ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید ماسک روی صورتتان باقی بماند.

سپس صورتتان را با آب شست و شو دهید.

از این ماسک بطور روزانه و حداقل به مدت ۲ هفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانیم: اسکراب صورت و فواید استفاده از آن

۵- گلاب و روشن شدن پوست صورت در آرامش

گلاب هم یکی از بهترین انتخاب هاست! گلاب خواص بیشماری برای پوست دارد و استفاده ی منظم از ماسک آن، باعث روشن شدن صورت میشود. در ایران قرن هاست که از گلاب برای زیبایی پوست استفاده می شود. این ماده برای انواع پوست مناسب است و حتی به پوست های حساس هم توصیه میشود. علاوه بر اینها، ماسک گلاب دارای خاصیت نرم کنندگی، آرام بخشی، جوان سازی و ضد عفونی کنندگی برای پوست است. همچنین گلاب باعث رفع سیاهی زیر چشم میشود.

ماسک گلاب ، شیر، آبلیمو و آردنخود

قاشق غذاخوری شیر + ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو + ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود + ۲ قاشق غذاخوری گلاب را با به خوبی با همدیگر مخلوط کنید.

مخلوط را روی صورتتان بمالید.

پس از ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.

۶- جوش شیرین

فواید بینظیری برای زیبایی پوست دارد. درواقع استفاده از جوش شیرین هم برای رفع لک صورت کاربرد دارد هم برای رفع جوش و هم برای روشن شدن پوست صورت. چراکه جوش شیرین خاصیت لایه برداری خوبی برای پوست دارد و باعث سفید تر شدن پوست نواحی مختلف بدن می شود. البته استفاده از ماسک جوش شیرین به پوست های حساس توصیه نمی شود.

برای مشاهده انواع کرم لایه بردار، اینجا کلیک کنید.

ماسک جوش شیرین و گلاب

  • ۴ قاشق غذاخوری گلاب + ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین را با همدیگر در یک ظرف شیشه ای یا چوبی مخلوط کنید. توجه کنید که از قاشق و ظرف فلزی یا پلاستیکی استفاده نکنید چون ممکن است جوش شیرین با آنها واکنش نشان دهد.
  • از این ماسک هفته ای ۲ بار استفاده کنید تا سریع تر نتیجه بگیرید.
  • با یک برس مناسب این ماسک را روی صورتتان بمالید.
  • اجازه دهید حداقل ۱۰ دقیقه این ماسک روی صورتتان باقی بماند.
  • سپس صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید.

ماسک جوش شیرین و آبلیمو عسل

  • ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین + ۲ قاشق چایخوری آب لیموترش + ۱ قاشق چایخوری عسل را بخوبی با هم مخلوط کنید.
  • ماسک بدست آمده را روی صورت بمالید.
  • ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.
  • از این ماسک هفته ای سه بار استفاده کنید تا بزودی شاهد سفیدتر شدن پوستتان باشید.

بیشتر بخوانیم: ماسک صورت چیست؟

۷- پاپایا میوه ای ناشناخته اما دوستدار پوست

پاپایا نام میوه ای است که در ایران کمتر شناخته شده است. پاپایا یا همان خربزه درختی حاوی آنزیمی به نام پاپین است که قابلین روشن کنندگی و لایه برداری را برای پوست دارد. همچنین این میوه حاوی ویتامین c است که باعث میشود روشن کنندگی آن تضمین شود.

ماسک پاپایا و آبلیمو

پاپایا را پوست بکنید و به قطعات کوچک برش بزنید و داخل مخلوط کنید بریزید. مخلوط به دست آمده را روی پوستتان بمالید.

۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را آب ولرم شست و شو دهید.

همچنین میتوانید به ماسک پاپایا یک فنجان آب لیموترش هم اضافه کنید.

تا زمان گرفتن نتیجه ی دلخواه یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۸- ماست روشن کننده ای سرشار از اسیدلاکتیک

ماسک ماست حاوی اسید لاکتیک و اسید های آلفا هیدروکسی است که این باعث میشود که خاصیت روشن کنندگی خیلی خوبی داشته باشد. همچنین این فرآورده سرشار از مواد مغذی مناسب برای پوست است.

ساده ترین ماسک ماست

  • ساده ترین راه مالیدن ماست به تنهایی روی صورت است.
  • ۱۵ دقیقه صبر کنید.
  • سپس صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید.
  • این کار را حداقل به مدت یک هفته و هر روز انجام دهید تا متوجه تغییرات شوید.

ماسک ماست ، عسل ، زردچوبه و آب لیمو

  • ۱ قاشق غداخوری ماست + ۱ قاشق غداخوری عسل + قاشق چایخوری زردچوبه + ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید.
  • این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید.
  • سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.
  • این ماسک تاثیر بینظیری در روشن شدن پوست صورت دارد.

ماست و پوست خشک پرتقال

اگر به دنبال روش‌های خانگی برای سفید و روشن کردن پوست هستید، می‌توانید ترکیبی از ماست و پوست خشک پرتقال را امتحان کنید. ماست حاوی خواص آبرسان است، در حالی که پوست خشک پرتقال می‌تواند پوست را لایه‌برداری کند. با استفاده از پوست پرتقال خشک می‌تواند تولید سلول‌های پوستی جدید را افزایش دهد، در نتیجه رنگ پوست بهبود می‌یابد. ماست هم آسیب پوست را ترمیم می‌کند و سبب هیدراته شدن پوست شما می‌شود.

آیا تمایل دارید از پوست پرتقال خشک شده و ماست برای سفید و درخشان کردن پوست استفاده کنید؟ پس دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • یک قاشق غذاخوری ماست تازه را با یک قاشق غذاخوری پوست خشک پرتقال مخلوط کنید
  • خمیر به دست آمده را روی صورت‌تان بگذارید
  • اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند
  • در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید
  • اگر می‌خواهید به نتیجه‌ی مورد نظرتان برسید، باید این روش درمانی ماسک سفید کننده را به مدت دو هفته تکرار کنید.

بیشتر بخوانیم: خواص روغن شتر مرغ برای پوست صورت

۹- آب گوجه‌فرنگی

آب گوجه‌فرنگی نیز یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست است. این ماده خواص زیادی برای سلامت پوست دارد. آب گوجه‌فرنگی نه تنها پوست را سفید می‌کند، بلکه به آن رطوبت هم می‌دهد. استفاده‌ی منظم از آب گوجه‌فرنگی می‌تواند باعث روشن، درخشان و مرطوب شدن پوست شود. برای داشتن پوستی سالم و زیبا، توصیه می‌شود که گوجه‌فرنگی‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید این دستورالعمل را امتحان کنید:

  • یک گوجه‌فرنگی را له کرده و آن را با کمی ماست مخلوط کنید تا ترکیب حاصل بافت خمیری پیدا کند
  • خمیر حاصل را روی پوست پخش کنید
  • اجازه بدهید به مدت حدود ۳۰ دقیقه بماند
  • در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

شما باید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا جادو اتفاق بیفتد!

۱۰- ماسک سفید کننده صورت فوری با سفیده‌ی تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین است که نه فقط برای سلام بدن‌تان بلکه برای پوست هم مناسب است. شما می‌توانید سفیده‌ی تخم‌مرغ را به عنوان یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان شدن پوست استفاده کنید.

برای استفاده از این ماده باید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • تخم‌مرغ را بشکنید و سفیده و زرده را از هم جدا کنید
  • سفیده‌ی تخم‌مرغ را خوب بزنید
  • با استفاده از یک قلم‌مو سفیده را روی پوست‌تان پخش کنید
  • اجازه بدهید چند دقیقه بماند
  • در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید
  • برای رسیدن به نتایج مورد نظرتان باید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را چند بار در هفته تکرار کنید.ماسک تخم مرغ

۱۱- دانه‌ی زیره‌ی سبز

زیره‌ی سبز سرشار است از ویتامین E، C و A که می‌توانند پوست شما را جوان کنند و رنگ آن را بهبود بدهند. استفاده از این دانه‌ّهای قدرتمند نیز یکی از راه‌های شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست است که تمایل داریم در این مقاله معرفی کنیم.

برای انجام این درمان به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۲ فنجان آب
  • ۱ قاشق چایخوری زیره‌ی سبز

روش انجام این درمان:

  • ۱ قاشق چایخوری دانه‌ی زیره را به ۲ فنجان آب اضافه کنید
  • اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بجوشد
  • شعله را خاموش کنید و اجازه بدهید که محلول خنک شود
  • شما می‌توانید از این محلول برای شستن صورت‌تان به طور روزانه استفاده کنید

برای دیدن نتایج حاصل از این روش درمانی باید صبور باشید. چند هفته‌ای طول می‌کشد تا این روش روی پوست‌تان جواب دهد.

بیشتر بخوانیم: بهترین ماسک صورت برای جوش

۱۲- ماسک سفید کننده صورت با چای سبز

چای سبز دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که کمک می‌کنند پوست‌تان سالم و جوان به نظر برسد. علاوه بر این، استفاده‌ی موضعی از چای سبز می تواند از پوست در برابر آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از آلودگی‌های محیط زیست و نور خورشید محافظت کند. در نتیجه، چای سبز می‌تواند پوست شما را به طور طبیعی و مؤثر روشن‌تر و درخشان‌تر کند.

اگر تمایل دارید چای سبز را به عنوان یک درمان خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست استفاده کنید، باید ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

  • ۲ چای سبز کیسه‌ای استفاده شده
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق چایخوری آبلیمو

روش انجام این درمان:

  • چای سبز را باز کنید و پودر داخل آن را بیرون بیاورید
  • پودر چای را با عسل و آب لیمو مخلوط کنید
  • ترکیب به دست آمده را روی صورت و گردن پخش کنید
  • اجازه بدهید به مدت حدود ۱۵ دقیقه بماند
  • در نهایت آن را با آب ولرم بشویید

در صورتی که دوست دارید بهترین نتایج ممکن را ببینید، باید این روش درمانی ماسک سفید کننده صورت را به طور روزانه تکرار کنید.

۱۳- روشن شدن پوست صورت با ماسک نعنا

یک مشت برگ نعنا راخورد کنید تا به شکل یک خمیر یا ماسک در بیاید.سپس به مقدار لازم آب به آن اضافه کنید.

صورتتان را تمیز کنید و سپس با انگشت های تمیز این ماسک را روی صورت و گردن خود اعمال کنید.

اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند تا به صورت طبیعی خشک شود.

این کار را ۱ الی ۲ بار در هفته تکرار کنید.

۱۴- ماسک صورت زرد چوبه و روغن نارگیل برای روشن شدن پوست

زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده است و به از بین بردن لکه های تیره پوست کمک می کند و باعث می شود که پوست شما روشن تر شود و همچنین به دلیل خاصیت قابض که دارد ، منافذ پوست را می بندد و در کل باعث هیدراته شدن ، تغذیه رسانی و درخشانی پوست خواهد شد .

با استفاده منظم از آن می توانید تفاوت را به خوبی احساس کنید .

طرز تهیه و طریقه استفاده :

  • ۳قاشق غذاخوری روغن نارگیل (ذوب شده )
  • یک دوم قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  • یک دوم قاشق چای خوری آبلیمو
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

در یک کاسه تمام مواد را به خوبی هم بزنید و ترکیب کنید تا زمانی که ماسکی یکدست حاصل شود و سپس روی صورت تمیز خود اعمال نمایید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بشویید .

این ماسک را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید .

بیشتر بخوانیم: خواص روغن نارگیل برای پوست

۱۵- ماسک سفید کننده با بابونه

آیا تا به حال در مورد مزایای شگفت‌انگیز گل بابونه چیزی شنیده‌اید؟ یکی از مزایای زیبایی شگفت‌انگیز گل‌های بابونه، روشن کردن و تغذیه کردن پوست است. بابونه یکی از داروهای خانگی شگفت‌انگیز برای سفید و درخشان کردن پوست است.

روش انجام این درمان:

  • در یک فنجان آب ۳ یا ۴ قاشق غذاخوری گل بابونه بگذارید
  • چند دقیقه آن را بجوشانید
  • اجازه بدهید خنک شود و به دمای اتاق برسد
  • ترکیب را صاف کنید
  • یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری گلاب هم به این محلول اضافه کنید
  • یک تکه پنبه را در این محلول خیس کنید
  • محلول را روی پوست استعمال کنید
  • اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند
  • در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید

شما باید این درمان طبیعی را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا نتایج مورد نظرتان حاصل شود.

بیشتر بخوانیم: روتین مراقبت از پوست در بهار

انواع محصولات پر فروش روشن کننده پوست صورت

بهترین محصولات روشن کننده پوست

۱- کرم روشن کننده گیاهی حاوی آربوتین سی گل مناسب انواع پوست

کرم روشن کننده گیاهی سی گل محصولی برای مبارزه با تشکیل لک های موضعی صورت گردن و دست ها است که حاوی طیفی از مواد فعال است که هم بر روی ملانین های موجود در لایه سطحی پوست اثر کرده و هم از ساخته شدن ملانین جدید جلوگیری می کند. این کرم محصولی منحصر به فرد است که نه تنها شفافیت پوست را افزایش می دهد بلکه باعث جوان تر شدن پوست هم می شود و به پوست شما کمک می کند تا در مقابل عوامل مضر محیطی آسیب نبیند و از سویی با تقویت عمل نوسازی پوست به همراه جذب سریع، لک های پوست را برطرف می کند. کرم روشن کننده صورت آربوتین سی گل فاقد هیدرکینون است و عوارض ناخواسته‌ای مثل التهاب، سوزش، خشکی و درماتیت ناشی از مصرف این ماده را نخواهد داشت. برای استفاده از این محصول صبح یا شب مقدار کافی از کرم را بر روی پوست تمیز صورت و گردن با حرکات رو به بالا ماساژ دهید تا جذب شود.

برای مشاهده و خرید کرم روشن کننده گیاهی سی گل، اینجا کلیک کنید.

۲- کرم ضد لک و روشن کننده ژاک آندرل

در کرم ضد لک و روشن کننده ژاک آندرل پاریس نوآوری یک فرمول از ترکیبات روشن کننده از جمله آربوتین و ویتامین C و ترکیبات مرطوب کننده (کره شی باتر و ویتامین E) به تجمیع رسیده است. لابرتوار ژاک آندرل با بلوکه کردن موقت مرکز فعال مولکول اسکوربیک اسید کاربرد آن را در کرم ضد لک بدون بروز خاصیت منفی آن یعنی اکسید کردن فراورده نهایی، عملی ساخته است.آربوتین به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی، باعث کاهش تولید ملانین و به وجود آمدن لک های تیره روی پوست می شود. هم چنین با محدود کردن انتقال ملانین باعث کاهش ظهور لک های تیره می شود. تابش بیش از حد نور خورشید و قرار گرفتن در معرض نور خورشید در مدت زمان طولانی خیلی سریع باعث به وجود آمدن لک های تیره و نیز بروز چروک می شود در زمان استفاده از این محصول از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی اجتناب کنید.

برای مشاهده و خرید کرم ضد لک و روشن کننده ژاک آندرل، اینجا کلیک کنید.

۳- کرم روشن کننده پوست پریم مدل Matex

کرم روشن کننده قوی پوست پریم محصولی است که از پوست به خوبی در برابر این عوامل مخرب محافظت می‌کند و علاوه‌بر بازگرداندن رنگ طبیعی و شفافیت بخشیدن به پوست صورت، از تیره شدن آن نیز جلوگیری می‌کند. این کرم با فرمولاسیونی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست و بهره گیری از عصاره‌های طبیعی مانندشی باتر لک‌های به وجود آمده در اثر مواجهه با اشعه خورشید را از بین می‌برد و با آبرسانی عمیق و تغذیه پوست با مواد مغذی شفافیت پوست را افزایش می‌دهد. آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامینC (آسکوربیک اسید) و تیتانیوم دی اکساید به همراه سدیم پی سی آ و کریزین به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و عامل تیرگی پوست را به‌طور‌کامل از بین می‌برند. در مقابل از ساختارهای پروتئینی پوست حمایت کرده و به افزایش سنتز پروتئین‌های ضروری پوست کمک می‌کنند.

۴- کرم ضد لک و روشن کننده اریکه

یکی از این راه ها استفاده از کرم روشن کننده پوست صورت اریکه است. این کرم خاصیت ضد لک دارد و می تواند از پوست هایی که در برابر تابش خورشید و عوامل دیگر دچار تیرگی ها و لکه های پوستی شده اند محافظت کند و پس از گذشت مدت زمانی تیرگی ها را رفع کند. این کرم لایه بردار می تواند در مدت زمان مناسب رنگ پوست را روشن تر کرده و لایه های مرده روی پوست را از بین ببرد و به پوست درخشش و زیبای خاصی ببخشد. این کرم را می توان به صورت ۲ بار در روز استفاده کرد و به آرامی آن را روی پوست ماساژ داد تا به خورد پوست برود. در این کرم از ویتامین های E و C استفاده شده و قابل استفاده روی انواع پوست است.

برای مشاهده و خرید کرم ضد لک و روشن کننده اریکه، اینجا کلیک کنید.

۵- کرم ضد لک و روشن کننده سینره

در تهیه کرم ضد لک و روشن کننده سینره سعی شده که از مجموعه ای از مواد روشن کننده با منشاء طبیعی استفاده شود تا اثر روشن کنندگی در کوتاهترین زمان ظاهر شده و عوارض جانبی به حداقل برسد. در این مجموعه، هم از موادی که باعث مهار تیروزیناز می شوند و هم از موادی که باعث کاهش تولید تیروزیناز می گردند استفاده شده است بنابراین پروسه ملانین سازی به طور مؤثری کند شده و رنگ پوست روشن تر می گردد. این فرآورده حاوی ویتامین A و آلفا هیدروکسی اسیدها است که باعث نوسازی پوست شده و این عمل با ظرافت انجام می گیرد تا پوست، ظاهری پوسته پوسته نداشته باشد ولی سرعت بازسازی پوست افزایش یابد. وجود مواد مغذی مثل اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ و ویتامینها و پروتئینهای هیدرولیز شده شیر باعث می شوند تا تمام مواد لازم جهت ساخت و ساز سلولها در اختیار پوست قرار گیرد علاوه بر این وجود ویتامین E,C و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ مقاومت پوست را در برابر رادیکالهای آزاد افزایش می دهد و پیری پوست را به تاخیر می اندازد. وجود پروتئین هیدرولیز شده شیر باعث ایجاد رطوبت مؤثر و طولانی در پوست شده و به پوست طراوت و لطافت می بخشد.

۶- کرم ضد لک دپیدرم اوریاژ مناسب انواع پوست

کرم ضد لک دپیدرم اوریاژ بواسطه داشتن ترکیب انحصاری ضد لک، لک های روی پوست را به خوبی برطرف می نماید. این محصول مناسب لک های موضعی دست صورت و دکلته می باشد و به عنوان مکمل درمان لک بسیار موثر است. وجود ترکیبات لایه بردار، در درمان لک ها سرعت می بخشد. به تدریج سایز و رنگ لک ها کاهش یافته و احساس داشتن پوستی یک دست و بدون لک را دوباره زنده خواهد کرد. بعلاوه وجود عوامل التیام بخش نظیر آب معدنی اوریاژ، در روند درمان پوست التهاب ایجاد نخواهد کرد

این محصول مناسب برای انواع پوست می باشد و به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده و پارابن، استفاده از آن حتی برای افراد با پوست حساس نیز مناسب می باشد.

۷- کرم ضد لک تریو دی نوروا مناسب انواع پوست

ضد لک قوی تریو-دی نوروا یک ضد لک قوی حاوی %۲ هیدروکینون تقویت شده است که ۳برابر کارایی دارد. این محصول به درمان لک‌های ناشی از افزایش سن، آفتاب، بارداری و مصرف داروهای هورمونی، بیماری‌های پوستی، جای جوش، لیزر و پیلینگ کمک می‌کند و به خاطر وجود ویتامین C پایدار شده، ضد لک است و پوست را شفاف می‌کند و ضد رادیکال‌های آزاد است.

برای مشاهده انواع کرم ضد لک و روشن کننده، اینجا کلیک کنید.

نوشته بهترین روش‌های خانگی برای روشن شدن پوست + معرفی محصولات اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.