بهترین زمان برای استفاده از مکمل آرامش بخش چه زمانی است؟

۵ اچ تی پی نوفورما نچرالز قرص ملاتونین ۱ جالینوس ۳۰ عددی قرص اسلیپ کر گلدن لایف قرص مود پلاس نوتراکس مکمل آرامش بخش به واسطه داشتن ترکیبات مختلف، نقش موثری در ایجاد حس آرامش در افراد دارد. اما بهتر است که مکمل در بهترین زمان خود مصرف شود.
حال که تنش های روحی در میان ما انسان ها افزایش پیدا کرده است و گاهی بسیاری از ما قادر به تحمل این حجم از فشار نیستیم، بسیاری از ما انسان ها نیاز داریم که با یک سری از روش ها به آرامش اولیه خود باز گردیم. امروزه، قرص های شیمیایی مختلفی به تولید رسیده اند که برای تامین آرامش و ایجاد خوابی عمیق مورد استفاده قرار می گیرند. اما ب..

۵ اچ تی پی نوفورما نچرالز قرص ملاتونین ۱ جالینوس ۳۰ عددی قرص اسلیپ کر گلدن لایف قرص مود پلاس نوتراکس

مکمل آرامش بخش به واسطه داشتن ترکیبات مختلف، نقش موثری در ایجاد حس آرامش در افراد دارد. اما بهتر است که مکمل در بهترین زمان خود مصرف شود.

حال که تنش های روحی در میان ما انسان ها افزایش پیدا کرده است و گاهی بسیاری از ما قادر به تحمل این حجم از فشار نیستیم، بسیاری از ما انسان ها نیاز داریم که با یک سری از روش ها به آرامش اولیه خود باز گردیم. امروزه، قرص های شیمیایی مختلفی به تولید رسیده اند که برای تامین آرامش و ایجاد خوابی عمیق مورد استفاده قرار می گیرند. اما به غیر از این قرص های شیمیایی که برای بدن مضر هم هستند، مکمل هایی وجود دارند که برای افزایش حس آرامش مورد استفاده قرار می گیرند. مکمل آرامش بخش به واسطه داشتن ترکیبات گیاهی و موثر، می تواند نقش موثری در ایجاد حس آرامش در افراد داشته باشد.

بسیاری از افراد برای اینکه عوارض قرص های شیمیایی را تجربه نکنند، ترجیح می دهند که از مکمل های آرامش بخش استفاده کنند. اما نمی دانند که چه زمانی از این مکمل ها استفاده کنند. اصلا بهترین زمان برای مصرف مکمل آرامش بخش چه زمانی است؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بهترین زمان برای مصرف این مکمل ها را به شما معرفی کنیم.

مکمل های آرامش بخش چیستند؟

در سال های اخیر، شرکت های داروسازی داخلی و خارجی اقدام به تولید محصولات دارویی مختلفی کردند. مکمل های تغذیه ای از جمله بهترین محصولاتی بودند که توسط شرکت های داروسازی به تولید رسیدند. مکمل آرامش بخش یکی از انواع این مکمل ها است که می تواند جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی آرامبخش باشد.

مکمل های آرامش بخش به واسطه داشتن ترکیبات گیاهی و یا یک سری از ویتامین ها، مواد مغذی، اسیدهای آمینه و … می توانند باعث ایجاد حس آرامش در افراد شوند. در واقع، این مکمل ها عملکرد ذهن را بهبود می بخشند و از بروز یک سری از مشکلات در اثر تنش های روحی جلوگیری می کنند.

مکمل های آرامش بخش دارای ترکیبات متنوعی هستند. به همین خاطر لازم است که افراد بر اساس نیاز خودشان اقدام به مصرف این مکمل ها کنند.

بهترین زمان برای مصرف مکمل آرامش بخش

با توجه به تنوع محصولات داروخانه ای در کشور ایران، خرید یک مکمل آرامش بخش کار سختی نیست! اما لازم است که افراد از بهترین زمان برای مصرف مکمل های آرامش بخش مطلع باشند و در این زمان اقدام به مصرف مکمل ها کنند. به طور کلی، مکمل های آرامش بخش به واسطه ترکیبات خاصی که دارند، به دو گروه زیر تقسیم بندی می شوند. بهترین زمان برای مصرف مکمل آرامش بخش بستگی به این دارد که مکمل در کدام یک از گروه های زیر قرار می گیرد.

  • مکمل های آرامش بخش خواب آور

اکثر مکمل های آرامش بخش، مکمل های آرامش بخش خواب آور محسوب می شوند. این مکمل ها دارای ترکیبات آرامش بخش و خواب آور هستند و باید در مصرف آن ها دقت بیشتری صورت گیرد. بهترین زمان برای مکمل آرامش بخش خواب آور، شب ها قبل از خواب است. بسته به نوع مکمل، می توان در ساعت مشخصی از شب و قبل از خواب اقدام به مصرف مکمل نمود.

اما معمولا توصیه می شود که مکمل های خواب آور، ۲ الی ۳ ساعت قبل از خواب شبانه استفاده شوند تا اثربخشی خوبی داشته باشند. افرادی که دارای کارهای شیفتی هستند و یا به هر حال نیاز به خواب روزانه دارند، می توانند در صورت تجویز پزشک اقدام به مصرف مکمل خواب آور در طول روز کنند.

  • مکمل های آرامش بخش غیر خواب (ضد استرس ها)

دسته ای از انواع مکمل های آرامش بخش وجود دارند که بدون اینکه اثر خواب آوری داشته باشند، می توانند برای کاهش استرس استفاده شوند. این مکمل ها عمدتا باعث خواب آلودگی نمی شوند؛ اما ممکن است یکی از عوارض این مکمل ها خواب آلودگی باشد.

مکمل آرامش بخش غیر خواب آور می تواند در هر بازه زمانی در طول روز مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال اگر شما در طول روز احساس استرس و اضطراب شدید دارید، می توانید به جای مصرف مکمل در طول شب، اقدام به مصرف مکمل در ساعات اولیه روز کنید.

بدترین زمان برای مصرف مکمل آرامش بخش

شاید برای برخی از افراد این سوال مطرح شود که بدترین زمان برای مصرف یک مکمل آرامش بخش چه زمانی است؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که واقعا هیچ زمان بدی برای مصرف این مکمل ها وجود ندارد. در صورتی که پزشک تجویز خاصی در مورد مصرف مکمل داشته باشد، بهتر است مطابق با نظر پزشک پیش بروید.

اما در صورتی که شرایط خاص باشد، نیاز است که توجه بیشتری به زمان استفاده از مکمل آرامش بخش شود. به طور مثال، در صورتی که مکمل با برخی از داروها تداخل داشته باشد، لازم است که حتما مکمل آرامش بخش با فاصله زمانی از داروها مورد استفاده قرار گیرد.

یا به طور مثال در صورتی که فرد دارای مشکلات گوارشی باشد، باید پس از مصرف وعده غذایی اقدام به مصرف مکمل آرامش بخش کرد.

مصرف بیش از اندازه از مکمل های آرامش بخش ممنوع!

برخی از افراد به دلیل اینکه استرس های شدیدی را در طول روز تجربه می کنند، تصور می کنند که هر چقدر مکمل آرامش بخش بخورند، حالشان بهتر می شود. این در حالی است که حتی مصرف مکمل های آرامش بخش هم حدی دارد.

در صورتی که بیش از مقدار مجاز اقدام به مصرف یک مکمل آرامش بخش کنید، باید نگران یک سری عوارض جانبی در بدن خودتان باشید. بنابراین، بهتر است برای تعیین زمان استفاده از مکمل های آرامش بخش و همچنین، اندازه مصرف این مکمل ها با پزشک متخصص مشورت نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم بیشتر در رابطه با نحوه مصرف مکمل آرامش بخش صحبت کنیم. مکمل های آرامش بخش حاوی ترکیبات مفیدی هستند که هر کدام می توانند فواید بی شماری برای بدن داشته باشند و باعث ایجاد حس آرامش شوند. مکمل های آرامش بخش در بهبود شرایط جسمی، پیشگیری از بیماری های روحی و … مفید هستند.

بهترین زمان مصرف مکمل های آرامش بخش باید توسط پزشک تعیین شود. در غیر این صورت می توان بر اساس توصیه های شرکت سازنده این مکمل ها، اقدام به مصرف آن ها کرد.