بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه کدام است؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقهمغز مهم‌ترین و اصلی‌ترین عضو بدن است. بنابراین باید مراقب این عضو مهم باشیم.اما بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه کدام است؟
اختلال حافظه، آلزایمر یا عدم تمرکز همگی می توانند اتفاقات ناراحت کننده ای برای زندگی هر فرد باشند. لحظه ای به این فکر کنید که خاطرات و اسم قدیمی و دوستان خود را فراموش کنید، آدرس منزل خود را فراموش کنید و در شهر خود، گم شوید. حتی تصور این اتفاقات نیز برای ما آزار دهنده است. بجز آلزایمر که در سنین بالا رخ می دهد، مسئله عدم تمرکز و ضعف حافظه نیز وجود دارد که در سنین کمتر هم رخ می دهد. این مشکل بیشتر در دوره نوجوانی و جوانی رخ دهد، به همین منظور جوانان در سنین مدرسه و دانشگاه برای مطالعه و تمرکز بهتر بر روی دروس و امتحانات به دنبال قرص ویتامین تقویت حافظه هستند.
سلامت مغز با سلامت ذهن و حافظه رابطه مستقیم دارد. پس اگر می‌خواهیم حافظه‌مان را تقویت کنیم باید در جهت سلامت مفز گام برداریم. مصرف برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها به تقویت حافظه و سلامت مغز کمک زیادی می‌کنند. در این مقاله به بررسی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه می‌پردازیم. با ما همر..

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مغز مهم‌ترین و اصلی‌ترین عضو بدن است. بنابراین باید مراقب این عضو مهم باشیم.اما بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه کدام است؟

اختلال حافظه، آلزایمر یا عدم تمرکز همگی می توانند اتفاقات ناراحت کننده ای برای زندگی هر فرد باشند. لحظه ای به این فکر کنید که خاطرات و اسم قدیمی و دوستان خود را فراموش کنید، آدرس منزل خود را فراموش کنید و در شهر خود، گم شوید. حتی تصور این اتفاقات نیز برای ما آزار دهنده است. بجز آلزایمر که در سنین بالا رخ می دهد، مسئله عدم تمرکز و ضعف حافظه نیز وجود دارد که در سنین کمتر هم رخ می دهد. این مشکل بیشتر در دوره نوجوانی و جوانی رخ دهد، به همین منظور جوانان در سنین مدرسه و دانشگاه برای مطالعه و تمرکز بهتر بر روی دروس و امتحانات به دنبال قرص ویتامین تقویت حافظه هستند.

سلامت مغز با سلامت ذهن و حافظه رابطه مستقیم دارد. پس اگر می‌خواهیم حافظه‌مان را تقویت کنیم باید در جهت سلامت مفز گام برداریم. مصرف برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها به تقویت حافظه و سلامت مغز کمک زیادی می‌کنند. در این مقاله به بررسی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مواد غذایی موثر بر تقویت حافظه

مصرف هر نوع ماده غذایی می تواند در بدن تأثیرات مثبت و منفی بر مغز و سلولهای آن داشته باشد؛ اما برخی مواد از نظر پزشکی تأثیر مستقیم و ثابت شده ای بر تقویت مغز و جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر دارند. پس لازم دانستیم که قبل از معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه و داروهای موثر بر تقویت حافظه و بهبود دهنده آلزایمر، با ترکیبات و موادی که در تمامی قرص های مکمل تقویت و بهبود عملکرد مغز استفاده می شوند آشنا شوید.

با شناخت و فواید هر یک از مواد موثر بر تقویت حافظه و ضد آلزایمر می توانید این مواد را تا حد امکان در رژیم غذایی خود نیز جای دهید و یا در صورت عدم دسترسی به منابع غذایی این ترکیبات، می توانید مکمل های غذایی آنها را تهیه و مصرف نمائید.

بیشتر بخوانیم: سکته مغزی و علائم هشدار دهنده آن را بشناسیم

۱) روغن ماهی (DHA)

قرص روغن ماهی که برای حافظه و هوش مفید است. DHA فراوانترین چربی در مغز است. در واقع DHA فراوان‌ترین اسید چرب امگا ۳ در غشای سلول مغز است. با افزایش سن سلول‌های مغز توانایی جذب DHA را از دست می‌دهند و سطح آن در بدن کاهش می یابد. این چربی ها ی درون مغز می توانند التهاب را کاهش و جریان خون در مغز را افزایش دهند و همچنین سلول‌های جدیدی را در مغز تولید کنند.
تحقیقات نشان داده اند که کودکان زنانی که در دوره بارداری خود از منابع امگا ۳ مثل ماهی استفاده بیشتری داشته اند، از نظر عملکرد مغزی وضعیت بهتری داشته اند.

۲) جینسینگ:

جینسینگ یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی در جهان است و قرن‌هاست که از آن در صنعت پزشکی استفاده می گردد.
یکی از فواید جینسینگ، تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز می باشد. جینسینگ می تواند سلول های مغز را تحریک کند و قدرت تمرکز و عملکرد را کاملا بهبود دهد. شواهد نشان داده اند که استفاده از گیاه جینسینگ به مدت ۱۲ هفته، بیمارانی که مبتلا به آلزایمر خفیف بوده اند را بهبود داده است. زمانیکه گیاه جینسینگ را به همراه جینکگوبیلوبا استفاده شود، می تواند یک درمان قطعی برای رفع آلزایمر باشد.

۳) جینکوبیلوبا:

عصاره برگ گیاه جینکوبیلوبا در زمینه تقویت حافظه بسیار موثر است. جینکوبیلوبا باعث تقویت سیستم عصبی شده و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از آسیب رادیکالهای آزاد به پوست و ایجاد پیری جلوگیری می کند.
همچنین از مهمترین کاربردهای گیاه جینکوبیلوبا خاصیت ضد آلزایمری آن است که باعث افزایش حافظه و پیشگیری از فراموشی می گردد و در درمان آلزایمر مورد استفاده قرار می گیرد. جینکوبیلوبا می تواند از افسردگی و اضطراب جلوگیری کند.

۴) آنتی اکسیدان:

آنتی اکسیدان‌ها با محافظ از سلول ها و محافظت از مغز در برابر آسیب ها باعث بهبود عملکرد مغز و تقویت آن می شوند.

بیشتر بخوانیم: حقایقی درباره آلزایمر و بهترین روش های درمان آن

۵) زرد چوبه :

زرد چوبه یک ادویه زرد رنگ از خانواده‌ی زنجبیل است و حاوی نوعی ترکیب شیمیایی مغذی به ‌نام کورکومین است. کورکومین از نقص شناختی جلوگیری می‌کند و در بهبود عملکرد حافظه و یادگیری نقش بسیار مهمی دارد. همچنین سرعت جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد.

۶) فلاونوئیدها:

فلاونوئیدها نیز مانند آنتی اکسیدان‌ها به محافظت از مغز در برابر آسیب پرداخته و ارتباط بین سلولهای مغز را تقویت می کنند. با تقویت مغز توسط فلاونوئید ها مشکلاتی مانند کاهش شناختی مغز کاهش می یابد و علکرد مغز بهبود می یابد.

۷) رسوراترول:

این ماده جریان خون به مغز را افزایش می دهد و باعث بهبود پاسخ های ذهنی می گردد. رسوراترول باعث چسبندگی سلولهای خون، رقیق شدن خون و افزایش جریان خون در بدن می گردد. رسوراترول می تواند جریان خون در جمجمه را تا ۳۰% بهبود ببخشد.

۸) ویتامین ها:

۱) ویتامین D:

یکی از عوارض کمبود ویتامین D احتمال ابتلاء به ناراحتی های مغزی و عصبی می باشد. ویتامین D در حفظ سلامت بافت ها و اعضای بدن از جمله مغز بسیار موثر است.

۲) اسید فولیک:

یکی از ویتامین های مفید برای مغز و سیستم عصبی است. دریافت کافی فولیک اسید (B9) می تواند هوشیاری را افزایش داده و به بهبود حافظه و تمرکز کمک کند.

۳) ویتامین B6:

در ساخت انتقال دهنده های عصبی مثل سروتونین و دوپامین نقش داشته که این دو ماده برای ارتقاء هوشیاری و وضعیت روحی و روانی موثر است.

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه

پس از آن که دانستیم در ترکیبات مکمل های تقویت حافظه چه موادی وجود دارد، نوبت به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه می رسد.

کپسول نوروپلاس یوروویتال ۳۰ عدد

ویژگی ها:

  • غنی شده از مواد معدنی مورد نیاز بدن
  • بهبود عملکرد مغزی، ذهنی و شناختی
  • حاوی ویتامین های گروه B
  • دارای عصاره جینسینگ

مشاهده و خرید

قرص رد جنسینگ پاور مولتی ویتامین و مینرال ویتامین لایف ۳۰ عددی

ویژگی ها:

  • افزایش توان ذهنی
  • افزایش قدرت جسمانی
  • بهبود فعالیت حافظه
  • افزایش شادابی و نشاط
  • افزایش قدرت تحمل و پایداری
  • از بین بردن استرس
  • مقابله با پیری و عوارض آن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

قرص رد جنسینگ پاور مولتی ویتامین و مینرال ویتامین لایف 30 عددی مشاهده و خرید بیشتر بخوانیم: بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین چه زمانی است؟

قرص نروزان ویتابیوتیکس ۳۰ عدد

ویژگی ها:

  • حاوی ویتامین ها و مواد معدنی
  • افزایش قدرت حافظه و تمرکز
  • افزایش توان و عملکرد سیستم عصبی و مغز

قرص نروزان ویتابیوتیکس 30 عدد

مشاهده و خرید

قرص ممورکس ایران داروک ۳۰ عددی

ویژگی ها:

  • خاصیت آنتی اکسیدانی و خنثی نمودن رادیکال های آزاد
  • محافظت از اعصاب
  • دارای جینکوبیلوبا
  • افزایش توان حافظه و عملکرد مغزی

قرص ممورکس ایران داروک 30 عددی

مشاهده و خرید

کپسول جینکوبیلوبا ویتارمونیل ۳۰ عددی

ویژگی ها:

  • تقویت حافظه و تمرکز
  • تقویت قوای جنسی
  • درمان کمکی در آلزایمر و اختلالات شناختی

کپسول جینکوبیلوبا ویتارمونیل 30 عددی

مشاهده و خرید

نوشته بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه کدام است؟ اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.