بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم کدام است؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه چنانچه به طور مرتب ورزش می‌کنید, حتما تمایل دارید بهترین نتیجه را از ورزش کردن‌تان بدست آورید. یکی از مهم‌ترین مزایای ورزش کردن تقویت عضلات و قدرت بدنی است. اگر قصد ورزش کردن به طور حرفه ای دارید و به دنبال بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم هستید، این مقاله را از دست ندهید.
چگونه حجم عضله ها را بیشتر کنیم؟ برای ورزشکاران رسیدن به حجم دلخواه و حفظ آن در مدت زمان کوتاه بسیار مهم است. ورزش به تنهایی برای رسیدن به این هدف کافی نیست. حجم مناسب عضلات به شما این امکان را می‌دهد تا در طی انجام حرکات ورزشی و حتی زندگی روزمره عملکرد بهتری داشته باشید.
معیار اصلی برای کسب عضلات بیشتر عبارت است از: خوردن کالری و پروتئین، بیشتر از آن مقداری که می‌سوزانید و داشتن یک برنامه ورزشی مناسب که عضلات شما را به چالش بکشاند. بدیهی است که انسان نمی‌تواند تمام این مواد مغذی را از منابع غذایی دریافت کند. پس منطقی است که بهترین راه برای افزایش حجم عضلانی استفاده از مکمل‌های این دسته همراه با دو اصل ورزش و تغذیه است. استفاده از مکمل افزایش حجم عضلات نیز در تامین انرژی و رفع خستگی موثر است..

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

چنانچه به طور مرتب ورزش می‌کنید, حتما تمایل دارید بهترین نتیجه را از ورزش کردن‌تان بدست آورید. یکی از مهم‌ترین مزایای ورزش کردن تقویت عضلات و قدرت بدنی است. اگر قصد ورزش کردن به طور حرفه ای دارید و به دنبال بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم هستید، این مقاله را از دست ندهید.

چگونه حجم عضله ها را بیشتر کنیم؟

برای ورزشکاران رسیدن به حجم دلخواه و حفظ آن در مدت زمان کوتاه بسیار مهم است. ورزش به تنهایی برای رسیدن به این هدف کافی نیست. حجم مناسب عضلات به شما این امکان را می‌دهد تا در طی انجام حرکات ورزشی و حتی زندگی روزمره عملکرد بهتری داشته باشید.

معیار اصلی برای کسب عضلات بیشتر عبارت است از: خوردن کالری و پروتئین، بیشتر از آن مقداری که می‌سوزانید و داشتن یک برنامه ورزشی مناسب که عضلات شما را به چالش بکشاند. بدیهی است که انسان نمی‌تواند تمام این مواد مغذی را از منابع غذایی دریافت کند. پس منطقی است که بهترین راه برای افزایش حجم عضلانی استفاده از مکمل‌های این دسته همراه با دو اصل ورزش و تغذیه است. استفاده از مکمل افزایش حجم عضلات نیز در تامین انرژی و رفع خستگی موثر است.
هر چند ممکن است به تمام این معیارهایی که مد نظرتان است بدون مصرف مکمل‌های غذایی برسید ولی این مکمل ها به شما در رسیدن به اهدافتان کمک بیشتری می‌کنند.
در ادامه به بررسی بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیم: آیا مکمل برای بدنسازی ضروری است؟ بررسی نکات مهم

بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم

مکمل‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، از تحلیل رفتن و تخریب ماهیچه‌ها جلوگیری کرده و ریکاوری را تسریع می‌کنند. به این ترتیب می‌توان با تغذیه مناسب و استفاده از مکمل‌های مناسب، بیشتر ورزش کرد و روند عضله‌سازی را بهبود ببخشید.

کراتین

کراتین مولکولی است که به طور طبیعی در بدن تولید میشود و باعث رساندن انرژی به عضلات و دیگر بافتهای بدن میشود. به همین جهت مصرف مکمل غذایی کراتین به شما کمک میکند تا افزایش حجم عضلات تا بیش از ۴۰% را داشته باشید.

کراتین بهترین مکمل برای حجم بازوها و یکی از مفیدترین پروتئین‌ها برای تولید انرژی در بدن است. مصرف کراتین بر روی سلول‌های عضلات و انجام تمرینات ورزشی تاثیرگذار است و موجب رشد و افزایش عضلات می‌شود. کراتین همچنین باعث افزایش حجم آب در سلول‌های عضلات می‌شود؛ که این خود یک نشانه مهم برای رشد آرام عضلات است. به علاوه مکمل کراتین موجب افزایش سطح هورمون‌های رشد در عضلات می‌شود.

بیشتر بخوانیم: کراتین و عوارض جانبی آن در افراد زیر ۱۸ سال

پروتئین

دریافت مقدار لازم پروتئین برای رشد عضلات کاملا قطعی و ضروری است. آنچه مشخصه این است که شما نیاز به مصرف پرتئین بیشتراز آنچه بدنتان میسوزاند در طی مراحل طبیعی دارید. به طور مٌشخص از آنجائیکه پروتئین مورد نیاز بدن از غذاها تامین میشود, اما عده ای تمایلی به دریافت پروتئین از منبع غذایی ندارند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید ممکن است بخواهید از مکمل های پروتئین استفاده کنید.
مکمل های پروتئین بسیاری در دسترس هستند, ولی پر طرفدارترین آن پروتئین وی (Whey), کازئین (Casein) و سویا (Soy) است.

نقش کازئین در عضله سازی

برای حجیم‌سازی عالی، باید از مکمل بدنسازی برای حجم استفاده کنید تا بدن خود را آنابولیک نگاه دارید. کازئین یک پروتئین دیر هضم است که به آرامی آزاد می‌شود و به طور مداوم ماهیچه‌ها را تغذیه می‌کند. مصرف این مکمل قبل از خواب به فعال نگه داشتن عضله‌سازی و ساخت توده عضلانی در حالت استراحت کمک می‌کند.

تاثیر کازئین در عضله سازی

بیشتر بخوانیم: فواید، مضرات و وظایف گلوتامین چیست؟

ویت گینر

برای افزایش حجم و وزن، به کالری بیشتری از آنچه می‌توانید از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید، نیاز دارید. مکمل‌های ویت گینر بهترین مکمل بدنسازی برای حجم عضلات است. با مصرف این مکمل‌ها در هر وعده ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلو کالری انرژی بیشتری دریافت می‌کنید و این به رشد عضلات شما کمک می‌کند.

مکمل افزایش وزن

مکمل‌های افزایش وزن, مکمل‌هایی هستند که به شما در دریافت کالری و پروتئین بیشتر به بدنتان کمک می‌کنند. این مکمل‌ها توسط افرادی که میخواهند افزایش عضلات داشته باشند مصرف می‌شود. بعضی بر این باورند که رشد حجم عضلات حتی با مصرف زیاد کالری, مصرف پروتئین‌ها و بلند کردن وزنه‌های سنگین کار دشواری است.

هر چند میزان کالری این مکمل‌های پروتئین با هم متفاوت هستند ولی نباید در هر نوبت بیش از ۱۰۰۰ کالری دریافت کرد.
بسیاری از مردم بر این باورند برای ساخت عضلات تنها نیاز به مصرف پروتئین دارند, اما در واقع بیشتر کالری از کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود.

بیشتر بخوانیم: راهنمای انتخاب بهترین مکمل بدنسازی بانوان

بتاآلانین

بتاآلانین, نوعی آمینواسید است که باعث کاهش چاقی شده و موجب افزایش عملکرد تمرینات ورزشی می‌شود. بعلاوه, اگر برنامه ورزشی مناسبی را دنبال می‌کنید, بتا آلانین به رشد و افزایش عضلات شما کمک می‌کند.

در ورزش‌های شدید و سنگین، میزان اسید لاکتیک در عضلات افزایش می‌یابد و باعث درد و خستگی می‌شود. کارنوزین یکی از ترکیبات موجود در عضلات است که با خنثی کردن اسید لاکتیک باعث کاهش خستگی و تسریع بهبودی می‌شود. با بهبود ریکاوری، مکمل بتا آلانین باعث افزایش تولید عضله و در نتیجه افزایش حجم سریع‌تر می‌شود.

مولتی ویتامین بدنسازی

همه ورزشکاران باید از مکمل بدنسازی برای حجم و مکمل‌های مولتی ویتامین استفاده کنند، زیرا نیاز به ویتامین‌ها و مواد معدنی در طول تمرینات ورزشی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. افزایش مصرف مواد پروتئینی در زمان افزایش حجم می‌تواند بدن را از ویتامین‌ها و مواد معدنی تخلیه کند و این مشکل بر حجم دهی تاثیر نامطلوبی می‌گذارد.

مولتی ویتامین بدنسازی برای افزایش حجم

آمینو اسیدها

آمینواسیدهای شاخه ای یا BCAA از سه نوع آمینو اسید به نامهای لوسین (Leucine), ایزولوسین (Isoleucine) و والین(Valine) تشکلیل شده است. این آمینواسیدها اغلب در منابع پروتئینی, بخصوص پروتئین های حیوانی مانند گوشت گاو و گوسفند, مرغ و ماهی و لبنیات یافت میشوند.عضلات برای رشد و ساخته شدن نیاز به ۱۴% آمینواسید BCAA دارند.
بعضی از تحقیقات نشان داده شده که BCCA ممکن است باعث رشد عضلات و کاهش از دست دادن عضلات در مقایسه با شبه داروها بشود.

بیشتر بخوانیم: عوارض مکمل‌های بدنسازی برای آقایان

دی آسپارتیک اسید

آسپارتیک اسید یک آمینواسید غیر ضروری است و موثرترین تقویت‌کننده طبیعی تستوسترون در بدن است. افزایش سطح تستوسترون منجر به رشد بهینه عضلات، افزایش قدرت عضلانی، افزایش میل جنسی و بهبود ریکاوری می‌شود. مصرف دیاسپارتیک اسید برای افزایش باعث افزایش توده عضلانی و کاهش بافت چربی در بدن می‌شود.

HMB

هنگامیکه بدنتان در فرآیند آمینه اسید لوسین قرار دارد, مولکول بتا هیدروکسی بتامتیل بوتیات (HMB) در بدنتان تولید می‌شود. HMB باعث اثرات مفیدی بر پروتئین و لوسین در رژیم غذایی می‌شود. شاید مهم‌ترین کارایی آن کاهش سوخت پروتئین عضلات باشد.
به هر حال تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد مصرف دوزهای همانند HMB ممکن است در بالغینی که با وزنه تمرینات ورزشی را انجام می‌دهند و می‌خواهند رشد عضلات داشته باشند تاثیری نداشته باشد. شاید به این معنا باشد که HMB بیشتر برای کسانی موثر است که به تازگی شروع به تمرینات کرده اند و یا قصد دارند شدت تمرینات ورزشی افزایش دهند.

بیشتر بخوانیم: مکمل افزایش وزن بانوان ؛ از رویا تا واقعیت

افزایش حجم عضله ها

ZMA

این مکمل بدنسازی برای حجم، حاوی روی مونومتیونین آسپارتات، منیزیم آسپارتات و ویتامین B6 است. این مواد معدنی در حین ورزش و با تعریق که برای بدن مضر است از بدن دفع می‌شود.

منیزیم و روی دو ماده معدنی مورد نیاز برای مکانیسم‌های مختلف برای ساخت عضلات مورد نیاز هستند. منیزیم با افزایش سطح قند خون و کاهش حساسیت به انسولین، عضله‌سازی ورزشکاران را تحریک می‌کند و انرژی را افزایش می‌دهد.

کمبود روی در بدن با کاهش سطح تستوسترون، عضله‌سازی را برای بدن دشوار می‌کند و حتی می‌تواند آمادگی جسمانی و عملکرد ورزشی فرد را کاهش دهد. بنابراین مصرف روی برای عضله‌سازی و افزایش توانایی ورزشکاران ضروری است.

بیشتر بخوانیم: تغذیه در بدنسازی + بررسی نکات مهم

مشاهده و خرید انواع مکمل بدنسازی اورجینال

کلام آخر

برای به دست آوردن عضله، باید کالری و پروتئین کافی بخورید و همچنین ورزش کنید. هنگامی که رژیم های تغذیه و ورزش شما بررسی شد، ممکن است بخواهید مکمل‌های غذایی را در نظر بگیرید.

مکمل بدنسازی برای حجم و مکمل‌های چاقی گزینه‌های بسیار خوبی برای افراد لاغر هستند. توصیه می‌شود با این مکمل‌ها ورزش کنید تا وزنی که اضافه می‌کنید به عضله تبدیل شود. مصرف این مکمل‌ها بدون ورزش باعث افزایش چربی شکمی و پهلو می‌شود.

مکمل‌های کراتین و پروتئین احتمالاً مؤثرترین انتخاب‌ها برای افزایش عضله هستند، اما مکمل‌های دیگر ممکن است برای افراد خاصی مفید باشند.

نوشته بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم کدام است؟ اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.