بهترین ویتامین برای درد مفاصل کدام است؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقهبهترین ویتامین برای درد مفاصل کدام است؟ شاید این جمله ای باشد که شما از دهان والدین یا مادربزرگ و پدربزرگ هایتان هنگامی که زانو یا مچ دست خود را مالش می دهند، شنیده باشید. درد مفاصل امروزه به یک معضل جدی در میان سالمندان و حتی افراد میانسال تبدیل شده است. این درد باعث می شود تا فرد کارایی درستی نداشته باشد و حتی در برخی مواقع و در صورتی که بیماری در مرحله پیشرفته تری باشد، منجر به اختلال در کارهای ساده روزمره شود. در این مقاله قصد داریم تا علل و نشانه های بروز این بیماری، راهکارهای درمانی به همراه معرفی بهترین مکمل درمان درد مفاصل را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.
علائم و نشانه های بروز مشکل در مفاصل تورم و قرمزی احساس درد در ناحیه مفصل و اطراف آن حساس شدن نسبت به لمس کردن و گرما احساس درد بیش از ۳ روز ایجاد تب بیشتر بخوانیم: خار پاشنه + روش های درمان ساده خانگی
برخی موارد هستند که در صورت بروز باید سریعا به اورژانس خبر بدهید این موارد عبارت اند از:
آسیب دیدگی جدی در استخوان ها و مفاصل تغییر شکل مفاصل تورم ناگهانی مفاصل درد شدید در ناحیه مفصلی علل رایج درد مفاصل ..

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بهترین ویتامین برای درد مفاصل کدام است؟ شاید این جمله ای باشد که شما از دهان والدین یا مادربزرگ و پدربزرگ هایتان هنگامی که زانو یا مچ دست خود را مالش می دهند، شنیده باشید. درد مفاصل امروزه به یک معضل جدی در میان سالمندان و حتی افراد میانسال تبدیل شده است. این درد باعث می شود تا فرد کارایی درستی نداشته باشد و حتی در برخی مواقع و در صورتی که بیماری در مرحله پیشرفته تری باشد، منجر به اختلال در کارهای ساده روزمره شود. در این مقاله قصد داریم تا علل و نشانه های بروز این بیماری، راهکارهای درمانی به همراه معرفی بهترین مکمل درمان درد مفاصل را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

علائم و نشانه های بروز مشکل در مفاصل

  • تورم و قرمزی
  • احساس درد در ناحیه مفصل و اطراف آن
  • حساس شدن نسبت به لمس کردن و گرما
  • احساس درد بیش از ۳ روز
  • ایجاد تب

بیشتر بخوانیم: خار پاشنه + روش های درمان ساده خانگی

برخی موارد هستند که در صورت بروز باید سریعا به اورژانس خبر بدهید این موارد عبارت اند از:

  • آسیب دیدگی جدی در استخوان ها و مفاصل
  • تغییر شکل مفاصل
  • تورم ناگهانی مفاصل
  • درد شدید در ناحیه مفصلی

علل رایج درد مفاصل (آرتروز)

درد مفاصل در واقع ناشی از عارضه‌ای به نام آرتروز است. آرتروز به معنای ساییدگی مفصل، تخریب سطح مفصلی و بدنبال آن تغییر شکل، درد و محدودیت حرکت در مفصل است. در طول روز و به علت فعالیت های بدنی، مفاصل بدن بطور مرتب در معرض ضربه قرار دارند و این ضربات مرتباً آسیب هایی را به آن ها بخصوص به غضروف مفصلی وارد می کنند. بدن این آسیب ها را تا جایی که می تواند ترمیم می کند. گاهی اوقات شدت آسیب های وارده به مفصل بیش از قدرت ترمیم بدن است و یا به عللی قدرت ترمیم بدن کاهش یافته و نمی تواند آسیب های معمولی را مرتباً ترمیم کند. در ادامه بهترین ویتامین برای درد مفاصل که علاوه بر کاهش درد به ترمیم آسیب‌های وارد شده به مفاصل هم کمک می کند را به شما معرفی خواهیم کرد.

مهمترین علل آرتروز عبارتند از:

  • ارث (ژنتیک): بعضی نژادها و بعضی خانواده ها بیشتر به آرتروز مبتلا می شوند.
  • علل شغلی: شغل هایی که ایجاب می کند تا فرد روی مفاصل فشار زیادی وارد کند و یا در شغل هایی که باید مفاصل مدت زمان طولانی خم باشند، (مانند نشستن طولانی) ابتلا به آرتروز بیشتر است.
  • چاقی: چاقی در ایجاد آرتروز زانو تاثیر بسزایی دارد.
  • انحراف اندام: ساق پا پرانتزی، باعث آرتروز در سمت داخل زانو می شود.
  • ورزش: درصورتی که روی اصول ورزش نکنیم و فشار بیش از ظرفیت روی مفاصل وارد شود، احتمال بروز آرتروز افزایش می یابد.
  • سابقه ضربه های شدید یا شکستگی های داخل مفصلی و بعضی از بیماری ها مانند نقرس و رماتیسم که سبب آسیب مفاصل می شوند. بعضی از بیماری ها مانند نقرس و رماتیسم که سبب آسیب مفاصل می شوند.

بیشتر بخوانیم: آشنایی با مواد غذایی مفید برای تقویت مفاصل

درمان آرتروز

برای درمان آرتروز و کاهش درد مفاصل، در کنار تجویز دارو و مکمل های استخوان و مفاصل، می‌توانید با انجام تمریناتی به کاهش علائم بیماری کمک کنید. در ادامه این تمرینات را برای شما بازگو می‌کنیم سپس بهترین ویتامین برای درد مفاصل را به شما معرفی می‌کنیم.

تمرینات موثر برای کاهش درد مفاصل

۱ – ورزش یوگا

ورزش یوگا ترکیب حرکات کششی آرام با مدیتیشن می باشد و می تواند برای سالمندان مبتلا به مفاصل دردناک بسیار مفید باشد. حرکات کششی آهسته و ملایم به حفظ حرکات در سالمندان کمک می کند و مراقبه نه تنها می تواند باعث کاهش استرس در سالمندان شود، بلکه در واقع می تواند باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی سالمند شود. سالمند باید حرکاتی از یوگا را انتخاب کند که ملایم تر بوده و فشار کمتری به بدن می رسانند، از روش هایی مانند پاور یوگا یا هات یوگا که می تواند به سیستم سالمند فشار بیشتری وارد کند، اجتناب شود.

۲- ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس ورزشی در سطح بالا میباشد که به تقویت عضلات پشتی و تثبیت مفاصل در سالمندان کمک زیادی می کند. برای نشان دادن اینکه چطور پیلاتس از درد مفاصل بدن پشتیبانی می کند، “پل شانه” را در نظر بگیرید. در این تمرین، سالمند به پشت دراز کشیده ، زانو های خود را خم کرده و کف پاهای خود را بر روی زمین قرار میدهد، بازوان در کنار بدن قرار دارند و پس از آن، عضلات شکمی به بیرون داده و لگن سالمند به بالا کشیده، در حالی که در حالت استنشاق قرار دارد، به مدت چند ثانیه این حالت را حفظ می شود، سپس سالمند لگن خود را به آرامی پایین می کشد و حرکت را تکرار می کند. این نوع تمرینات برای کار کردن با عضلات، بدون قرار دادن استرس اضافی در مفاصل، ایده آل میباشد.

۳- ورزش های آبی

ار جمله بهترین تمرین هایی که به کاهش درد مفاصل بدن در سالمندان کمک می کند، ورزش های آبی است. دوچرخه سواری در سطح پایین آب و یا استفاده از تردمیل زیر آب راه بسیار خوبی برای به دست آوردن عضلات و کار کردن با مفاصل بدن سالمند است و باعث تاثیر بیش از حد خواهد شد. سالمندان مبتلا به آرتریت روماتوئید یا سایر مشکلات مفصلی نیز با انجام تمرینات آبی ایروبیک کم اثر، می توانند به کاهش درد مفاصل بدن کمک کنند. خم شدن، کشش و حرکت در حالی که توسط حالت شناوری طبیعی در آب قرار دارید، برای انعطاف پذیری مفاصل ظریف در هنگام کار کردن با عضلات اطراف آن، ایده آل است.

۴ – پیاده روی

پیاده روی میتواند از چند راه به بهبود سلامت سالمند کمک کند. پیاده روی می‌تواند استخوان ها و عضلات را تقویت کند و درد مفاصل بدن را در سالمند کاهش دهد. سالمند زمانی از فوائد پیاده روی بیشترین استفاده را می‌کند که زمان آن را به مدت ۳۰ دقیقه، با شدت متوسط تا شدید، سه روز در هفته به طور معمول برساند؛ اما سالمند میتواند به آرامی شروع کرده و به آرامی نیز جلو برود. از پرستار سالمند بخواهید که سالمند را برای پیاده روی به بیرون ببرد ،یا اگر نمی تواند از راه رفتن بر روی یک تردمیل که برای کاهش تاثیر بر مفاصل، با استفاده از آسفالت های اضافی طراحی شده، از مزایایی مشابه استفاده کند.

ورزش برای کاهش درد مفاصل

۵- حرکات کششی

برای کاهش دردهای عضلانی می‌توانید مفاصل خاص خود مانند انگشتان و دستان خود را هدف قرار دهید. مثلاً، انگشتان، دست ها، بازو ها، پاها یا کف پاها را به آرامی منقبض کرده، چند ثانیه نگه داشته و سپس رها کند. انجام این حرکات چندبار توصیه می‌شود. هدف از انجام حرکات کششی در سالمندان این است که تحرک بهبود یابد درد کمتر شود.

بیشتر بخوانیم: ورزش برای دیسک کمر

۶ –دوچرخه سواری

سالمند باید به آرامی شروع به دوچرخه سواری کند یعنی به مدت ۱۰ دقیقه در یک زمان، تا زمانی که به تدریج زمان را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و دو تا سه بار در هفته برساند. اگر فرد بیمار نمیتواند درست راه برود و برای استفاده از دوچرخه از منزل خارج شود میتواند به کمک پرستار از یک دوچرخه ورزشی ثابت داخل منزل استفاده کند. فراموش نکنید که از یک دوچرخه ثابت که آسیب به مفاصل نمیزند استفاده کنید.

بهترین ویتامین برای درد مفاصل

اغلب برای کاهش درد مفاصل از داروهای مسکن و ضدالتهاب استفاده می شود و در موارد حاد تر کورتون تجویز می شود. مصرف طولانی مدت داروهای مسکن که به طور رایج در بیماری آرتروز به کار می روند، سبب مشکلات و عوارض جانبی وخیم مانند مشکلات گوارشی، خونریزی معده، نارسایی کبد و نارسایی کلیه در بیماران می گردند. علاوه بر این چون به مرور زمان بدن بیماران به اثرات ضد دردی مسکن ها مقاوم می شود، برای کاهش درد ناشی از آرتروز مجبور به افزایش تدریجی مقدار داروی مصرفی خود می شوند که این موضوع آسیب های جدی به بار می آورد.

کپسول آوودین هولیستیکا بهترین ویتامین برای درد مفاصل است. این محصول با منشا کاملاً طبیعی حاوی عصاره آووکادو سویا به مدت ۳ ماه تا ۳ سال، با تحریک ساخت کلاژن و پروتئوگلیکان باعث بازسازی غضروف، کاهش سرعت پیشرفت استئوآرتریت و کاهش دردهای مفصلی می گردد. ترکیبات موجود در زنجبیل، با مهار آنزیم های سایکلواکسیژناز و لیپواکسیژناز سبب کاهش سطح پروستاگلاندین ها و لوکوتری ان ها میشوند و در نتیجه التهاب و درد را کاهش می دهند.

کپسول آوودین هولیستیکا

مشاهده و خرید با بهترین قیمت

ویژگی های کپسول آوودین هولیستیکا

  • کاهش درد و التهاب مفاصل (ناشی از آرتروز)
  • جلوگیری از تخریب پیشرونده غضروف ها
  • کاهش نیاز به داروهای مسکن
  • سهولت تحرک مفاصل مبتلا
  • کاهش درد عضلات
  • بازسازی مفاصل

مکانیسم اثر کپسول آوودین هولیستیکا

بهترین ویتامین برای درد مفاصل یعنی کپسول آوودین هولیستیکا حاوی ویتامین D₃ است. این کپسول فاقد لانولین بوده و از منابع طبیعی غیرحیوانی تهیه شده است و جهت پیشگیری از کمبود این ویتامین که بطور گسترده در جهان وجود دارد، به این محصول اضافه شده است. بعلاوه طبق نتایج آخرین پژوهش های انجام شده، کمبود این ویتامین با تشدید پوکی استخوان و افزایش ریسک شکستگی های استخوانی، التهاب مفاصل، سرطان های شایع، بیماری های خودایمنی، فشارخون بالا و بیماری های عفونی همراه می باشد.

نوشته بهترین ویتامین برای درد مفاصل کدام است؟ اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.