تأثیر کوئیک فایبر بر کاهش وزن

کوئیک فایبر از جمله مهم ترین مواد مغذی سرشار از فیبر می باشد که افراد می توانند با استفاده از آن ها، به کاهش وزن مورد علاقه خود دست یابند. در متن زیر اطلاعات بیش تری در این باره ارائه شده است.
تاثیر کوئیک فایبر بر کاهش وزن
کوئیک فایبر یکی از مهم ترین مواد مغذی است که استفاده از آن اغلب توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می شود. اگر بخواهیم به بررسی فایبر به عنوان یکی ترکیب بسیار مهم بپردازیم به این نتیجه می رسیم که فایبر به کربوهیدرات هایی اشاره دارد که در غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل یافت می شود. از مهم ترین ویژگی آن این است که برخلاف سایر کربوهیدرات ها، به راحتی توسط بدن افراد هضم نمی شود، بنابراین به سرعت از سیستم بدن فرد عبور می کند بدون اینکه باعث افزایش قند خون شود. بسته به این که از نوع محلول در آب باشند یا نه، این ماده و ترکیب بسیار مؤثر را به دو دسته محلول یا نامحلول طبقه بندی می کنند.
فیبرهای نامحلول عمدتاً به عنوان مواد حجیم عمل می کنند و به مدفوع افراد محتوا اضافه می کنند. در مقابل، انواع خاصی از فیبرهای محلول نیز وجود دارند که می توانند به طور قابل توجهی..

کوئیک فایبر از جمله مهم ترین مواد مغذی سرشار از فیبر می باشد که افراد می توانند با استفاده از آن ها، به کاهش وزن مورد علاقه خود دست یابند. در متن زیر اطلاعات بیش تری در این باره ارائه شده است.

تاثیر کوئیک فایبر بر کاهش وزن

کوئیک فایبر یکی از مهم ترین مواد مغذی است که استفاده از آن اغلب توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می شود. اگر بخواهیم به بررسی فایبر به عنوان یکی ترکیب بسیار مهم بپردازیم به این نتیجه می رسیم که فایبر به کربوهیدرات هایی اشاره دارد که در غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل یافت می شود. از مهم ترین ویژگی آن این است که برخلاف سایر کربوهیدرات ها، به راحتی توسط بدن افراد هضم نمی شود، بنابراین به سرعت از سیستم بدن فرد عبور می کند بدون اینکه باعث افزایش قند خون شود. بسته به این که از نوع محلول در آب باشند یا نه، این ماده و ترکیب بسیار مؤثر را به دو دسته محلول یا نامحلول طبقه بندی می کنند.

فیبرهای نامحلول عمدتاً به عنوان مواد حجیم عمل می کنند و به مدفوع افراد محتوا اضافه می کنند. در مقابل، انواع خاصی از فیبرهای محلول نیز وجود دارند که می توانند به طور قابل توجهی بر سلامت و متابولیسم و هم چنین وزن افراد تأثیرات بسیار مهمی داشته باشند.

بیشتر بخوانید
خرید بک لینک انبوه

یکی از مهم ترین ویژگی های کوئیک فایبر این است که می تواند به تغذیه باکتری های مؤثر برای روده فرد کمک های بسیار مفیدی کند. تخمین زده می شود ۱۰۰ تریلیون باکتری در روده های افراد و به ویژه در درجه اول در روده بزرگ فرد زندگی می کنند. همراه با میکروب های دیگری که در دستگاه گوارش افراد یافت می شوند، این باکتری ها اغلب فلور روده یا میکروبیوم روده نامیده می شوند.

گونه های مختلفی از باکتری ها وجود دارند که دارای نقش بسیار مهمی در جنبه های مختلف سلامتی از جمله مدیریت وزن، کنترل قند خون، ایمنی و حتی عملکرد مغز ایفا می کنند، درست به مانند سایر موجودات، باکتری ها نیز برای سالم ماندن نیاز به تغذیه خوب دارند.

فایبرهای محلول نیز عمدتاً بدون تغییر از دستگاه گوارش افراد عبور می کنند و در نهایت به باکتری های سازشی در روده فرد می رسند که آن را هضم کرده و به انرژی قابل استفاده تبدیل می کند.

مهم ترین کوئیک فایبری که برای باکتری های روده افراد بسیار مفید است تحت عنوان فیبر پری بیوتیک یا فیبر قابل تخمیر شناخته می شود که از مهم ترین خواص و ویژگی های آن این است که برای سلامتی و وزن بدن بسیار مفید در نظر گرفته می شود. فیبرهای نامحلول خاصی مانند نشاسته مقاوم نیز به عنوان پری بیوتیک عمل می کنند.

باکتری های خوب دارای تأثیرات بسیار مهمی در بهبود التهابات مزمن می باشند، به این دلیل، روده ها به دلیل تأثیرشان بر التهاب مزمن شناخته شده هستند و از مهم ترین خواص و ویژگی های آن ها این است که مواد مغذی از قبیل اسیدهای چرب را برای بدن تولید می کنند و با زنجیره کوتاه سلول های روده بزرگ را تغذیه می کند. این منجر به کاهش التهاب روده و بهبود اختلالات التهابی مرتبط می شود. در حالی که التهاب حاد (کوتاه مدت) مفید است زیرا به بدن افراد کمک می کند تا با مهاجمان خارجی مبارزه کند و سلول های آسیب دیده را ترمیم کند، التهاب مزمن (طولانی مدت) یک نگرانی جدی است زیرا ممکن است شروع به حمله به بافت های بدن فرد کند.

التهاب مزمن در سطح پایین تقریباً در هر بیماری مزمن، از جمله بیماری قلبی، بیماری آلزایمر، و سندرم متابولیک نقش عمده ای ایفا می کند. چندین مطالعه مشاهده ای نشان می دهد که مصرف بالای فیبر با سطوح پایین تر نشانگرهای التهابی در جریان خون مرتبط است.

فایبر زمانی که چسبناک باشد می تواند میزان اشتهای فرد را کاهش دهد و به وی کمک کند که غذای کمتری را مصرف کند. از این طریق و با مصرف کمتر غذا، فرد می توانند با ادامه مستمر این روند به بهبود وضعیت خود در مقابله با افزایش وزن کمک کند و بدین ترتیب فرد می تواند وزن خود را از این طریق کاهش دهد. همان طور که در جریان می باشیم افراد برای این که بتوانند میزان وزن خود را کاهش دهند بایستی میزان کالری کمتری در بدن خود داشته باشند و یا از طریق های مختلفی میزان کالری های موجود در وزن را بسوزانند و آن ها را به انرژی تبدیل کنند. در این صورت، زمانی که میزان تولید انرژی بدن فرد بیش تر از میزان مصرف کالری در بدن وی می باشد، این به عنوان عاملی بسیار مؤثر در کاهش وزن به حساب می آید. افراد زیادی وجود دارند که برای کمک به کاهش وزن خود، همواره قبل از خوردن مواد مغذی، از روش هایی از قبیل وزن کردن مواد غذایی کالری دار استفاده می کنند و با استفاده از ترازوی آشپزخانه همواره قبل از مصرف مواد غذایی مورد نظر، آن را وزن می کنند. حال افراد می توانند روش ساده تری را انتخاب کنند که نیاز به این همه ملاحظات نداشته باشد. آن ها می توانند با انتخاب غذاهای مناسب سرشار از فایبر از انجام این کارها و وزن کردن آن ها خودداری کنند. افراد با استفاده از غذاهای حاوی فیبر به این نتیجه می رسند که می توانند اشتهای خود را کاهش دهند به این صورت که هر چیزی که اشتهای فرد را کاهش دهد می تواند کالری دریافتی در بدن فرد را کاهش دهد. زمانی که میزان اشتهای فرد کم می شود، افراد به صورت کاملاً ناخودآگاه می توانند وزن کم کنند.

اغلب محققان اعتقاد دارند که استفاده از فایبر می تواند اشتهای افراد را سرکوب کند. با این حال، شواهد نشان می دهند که تنها نوع خاصی از فایبر این اثر را دارد.

بررسی های انجام شده از ۴۴ مطالعه نشان داده است که در حالی که ۳۹ درصد از درمان ‌های فایبر سیری را افزایش می ‌دهند، تنها ۲۲ درصد مصرف غذا را کاهش می‌ دهند.

هرچه فایبر چسبناک تر باشد، در کاهش میزان اشتها و دریافت غذا مؤثرتر است. ویسکوزیته یک ماده ای است که به ضخامت و چسبندگی آن اشاره دارد. به عنوان مثال، عسل بسیار چسبناک تر از آب است.

فیبرهای محلول چسبناک مانند پکتین ها، بتا گلوکان ها، پسیلیوم، گلوکومانان و صمغ گوار همگی در آب غلیظ می شوند و ماده ژل مانندی را تشکیل می دهند که در روده فرد ته نشین می شود. این ژل تخلیه معده فرد را کند می کند و زمان هضم و جذب را افزایش می دهد. نتیجه نهایی احساس سیری طولانی مدت و کاهش قابل توجه اشتها است.

برخی شواهد نشان می دهد که اثرات کاهش وزن فایبر به طور خاص چربی شکم را هدف قرار می دهد، که چربی مضر در حفره شکم فرد به شدت با بیماری متابولیک مرتبط است.

مکمل های فایبر معمولاً با جداسازی فیبر از گیاهان ساخته می شوند. در حالی که این فیبرهای جدا شده ممکن است برخی از مزایای سلامتی داشته باشند، شواهد موجود برای کنترل وزن متفاوت و قانع کننده نیستند.

یک مطالعه مروری بسیار بزرگ نشان داده است که پسیلیوم و صمغ گوار -هر دو الیاف محلول و چسبناک- به عنوان مکمل‌های کاهش وزن بی ‌اثر هستند. یکی از استثناهای قابل توجه گلوکومانان است، فیبری که از ریشه کنجاک استخراج می شود. این فیبر رژیمی فوق العاده چسبناک برای کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن و چاقی نویدبخش می باشد. برای گرفتن بیش ترین تأثیر، باید مکمل های فیبر را با سایر استراتژی های کاهش وزن سالم ترکیب کرد. اگرچه گلوکومانان و سایر مکمل های فیبر محلول گزینه خوبی هستند، اما بهتر است رژیم غذایی خود را بر روی غذاهای گیاهی کامل متمرکز کرد.

فیبرهای چسبناک منحصراً در غذاهای گیاهی وجود دارند از مهم ترین منابع سرشار از فایبر می توان به لوبیا و حبوبات، دانه کتان، مارچوبه، کلم بروکسل و جو دوسر اشاره کرد.

لازم به ذکر است که افرادی که قصد دارند یک رژیم غذایی سالم با میزان فیبر بالا داشته باشند، بایستی این کار را به تدریج انجام دهند تا بدن آن ها بتواند خود را در برابر این تغییرات تنظیم کند.

از مهم ترین عوارض استفاده از مکمل کوئیک فایبر برای کاهش وزن، می توان به علائمی از قبیل ناراحتی شکمی، گرفتگی عضلات و حتی اسهال اشاره کرد که در صورت افزایش دادن میزان استفاده از فیبر به وجود می آید. بنابراین، افراد نباید میزان استفاده از مکمل مورد نظر را بدون مشورت با پزشک موردنظر خود افزایش دهند.

اگرچه فیبر محلول ممکن است به کاهش چربی شکم افراد کمک کند، خوردن مقدار زیادی فیبر محلول ایده چندان خوبی نیست و این می تواند عوارض جانبی مانند گرفتگی معده، اسهال و نفخ ایجاد کند. بهتر است که افراد مصرف خود را به آرامی و در طول زمان افزایش دهند تا به بهبود تحمل بدن کمک کند. توصیه می شود که مردان باید روزانه ۳۰ تا ۳۸ گرم فیبر و زنان ۲۱ تا ۲۵ گرم فایبر را در طول روز استفاده کنند.

نوشته تأثیر کوئیک فایبر بر کاهش وزن اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.