تاثیر مکمل بدنسازی بر روی تقویت عضلات

سن ورزشکار، جنسیت، نوع ورزشی که انجام می دهد و وجود یا عدم وجود برخی از بیماری ها و حتی سطح مسابقات بر نوع مکمل بدنسازی مصرف شده اثر دارند.
مقدمه
ما قصد داریم در این محتوا در مورد مکمل ورزشی و مکمل بدنسازی و اثر آنها بر تقویت عضلات ورزشکاران صحبت کنیم. پیش از هر چیز لازم است هر یک از این مکمل ها را توضیح داده و در مورد آن ها مطالبی را بیان کنیم. ورزشکاران در رشته های ورزشی مختلف برای بهبود و تقویت عضلات خود از مکمل های مختلف استفاده می کنند. تمام مکمل های ورزشی و بدنسازی موجبات عضله سازی و افزایش فرایند کاهش وزن را فراهم می کنند. همچنین مکمل ورزشی و مکمل بدنسازی مواد ضروری و مورد نیاز بدن را تامین می کنند.
به طور کلی مکمل های ذکر شده با توجه به مزیتی که دارند در دسته های مختلف و متفاوت جای می گیرند. برخی از این مکمل ها شامل مکمل های پروتئینی، چربی سوز، اسید آمینه، کراتین و غیره هستند. مکمل بدنسازی مورد نیاز ورزشکاران به دو صورت در اختیار آنها قرار می گیرد. این مکمل ها یا به صورت تک فروخته می شوند. به طور مثال مکمل پروتئینی یا ویتامینه، یا این که به صورت تلفیقی از چند مکمل بدنسازی در..

سن ورزشکار، جنسیت، نوع ورزشی که انجام می دهد و وجود یا عدم وجود برخی از بیماری ها و حتی سطح مسابقات بر نوع مکمل بدنسازی مصرف شده اثر دارند.

مقدمه

ما قصد داریم در این محتوا در مورد مکمل ورزشی و مکمل بدنسازی و اثر آنها بر تقویت عضلات ورزشکاران صحبت کنیم. پیش از هر چیز لازم است هر یک از این مکمل ها را توضیح داده و در مورد آن ها مطالبی را بیان کنیم. ورزشکاران در رشته های ورزشی مختلف برای بهبود و تقویت عضلات خود از مکمل های مختلف استفاده می کنند. تمام مکمل های ورزشی و بدنسازی موجبات عضله سازی و افزایش فرایند کاهش وزن را فراهم می کنند. همچنین مکمل ورزشی و مکمل بدنسازی مواد ضروری و مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

به طور کلی مکمل های ذکر شده با توجه به مزیتی که دارند در دسته های مختلف و متفاوت جای می گیرند. برخی از این مکمل ها شامل مکمل های پروتئینی، چربی سوز، اسید آمینه، کراتین و غیره هستند. مکمل بدنسازی مورد نیاز ورزشکاران به دو صورت در اختیار آنها قرار می گیرد. این مکمل ها یا به صورت تک فروخته می شوند. به طور مثال مکمل پروتئینی یا ویتامینه، یا این که به صورت تلفیقی از چند مکمل بدنسازی در اختیار ورزشکار قرار می گیرند.

بیشترین مکمل بدنسازی مورد استفاده ورزشکاران

همانطور که در بالا ذکر کردیم مکمل بدنسازی و ورزشی را در چند دسته مختلف جای می دهند. بیشترین مکمل بدنسازی که از سوی ورزشکاران رشته های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند شامل موارد زیر هستند.

  • مکمل بدنسازی ویتامینه
  • مکمل های پروتئینی
  • گلوتامین
  • اسیدهای چرب ضروری
  • کراتین
  • چربی سوزها
  • اسیدهای آمینه شاخه دار
  • تقویت کننده تستوسترون

برای استفاده از مناسب ترین مکمل ورزشی یا مکمل بدنسازی ورزشکار باید از یک مربی و متخصص تغذیه کمک بگیرد. زیرا سن ورزشکار، جنسیت او، نوع ورزشی که انجام می دهد و وجود یا عدم وجود برخی از بیماری ها و حتی سطح مسابقات بر نوع مکمل بدنسازی مصرف شده اثر دارند. همچنین توجه به این نکته ضروری است که مصرف مکمل بدنسازی به تنهایی نمی تواند شما را به استایل مورد نظر رسانده و موجب تقویت عضلات گردد. مصرف درست و اصولی مکمل بدنسازی در کنار تمرینات روزانه و متوالی می تواند موجب تقویت عضلات و چربی سوزی گردد. به طور کلی باید بگوییم ورزشکاران برای جبران کمبودهای موجود در رژیم غذایی خود می بایست از مکمل های ورزشی و بدنسازی استفاده کنند. همچنین استفاده از این مکمل ها می بایست حتما تحت نظارت متخصصین تغذیه ورزشی صورت گیرد.

مکمل بدنسازی

معرفی انواع مکمل بدنسازی

همانطور که میدانید مکمل بدنسازی سرشار از مواد مغذی و مورد نیاز بدن است. مکمل های ورزشی و بدنسازی برای افزایش حجم و انرژی ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. بر این اساس مصرف آن ها از سوی ورزشکاران یک الزام است. به طور کلی می توان انواع مکمل بدنسازی را در سه دسته کلی زیر جای داد.

  • مکمل هایی که موجب افزایش حجم می شوند.
  • مکمل هایی که موجب افزایش قدرت می شوند.
  • مکمل هایی که موجب چربی سوزی می شوند.

بسیاری از ورزشکاران به ویژه آن ها که ورزش بدنسازی را دنبال می کنند علاقمند به افزایش عضلات خود هستند. برای این منظور می بایست از مکمل بدنسازی که حاوی کربوهیدرات های پیچیده، قندهای ساده و پروتئین است کمک گرفت. این مکمل ها در گروه مکمل های افزایش حجم جای می گیرند. مکمل های افزایش حجم را به دو دسته weight و mass تقسیم می کنند. مکمل های weight به ورزشکارانی که کمبود وزن دارند کمک می کنند تا به وزن ایده آل برسند. مکمل های mass نیز موجب افزایش حجم عضلات در بدن ورزشکاران خواهند شد.

مکمل بدنسازی و افزایش قدرت

ورزشکاران نیاز به پروتئین بسیار زیادی دارند. میزان پروتئین مورد نیاز ورزشکاران بسیار بیشتر از میزان پروتئین مورد نیاز افراد عادی است. برای این منظور باید از مکمل های پروتئینی استفاده کنند. مکمل بدنسازی حاوی پروتئین انواع مختلفی دارد. بر اساس نظر متخصص تغذیه و مربی ورزشی می توان مناسب ترین این مکمل ها را انتخاب نمود. به طور مثال برخی از مکمل های پروتئینی شامل پروتئین وی، کازئین، میلک و غیره می شوند. برخی از ورزشکاران مانند دونده ها نیاز به افزایش قدرت و توان عضلات خود دارند. مصرف برخی از این مکمل ها قدرت و توان عضلانی ورزشکار را افزایش می دهند. کراتین یکی از این مکمل ها محسوب می شود. علاوه بر کراتین که منجر به افزایش قدرت و توان عضلانی ورزشکار می شود مکمل پروتئین وی و مکمل کافئین نیز برای افزایش قدرت موثر هستند.

برخی ویژگی های بی نظیر مکمل های ورزشی

ورزشکاران حرفه ای نیازمند افزایش استقامت می باشند. تاخیر خستگی و افزایش استقامت می تواند به موفقیت یک ورزشکار حرفه ای کمک شایانی کند. تامین انرژی بدن در کوتاه ترین زمان و افزایش استقامت بدن ورزشکار می تواند عملکرد او را بهبود بخشیده و منجر به موفقیت او در آوردگاه های ورزشی گردد. انواع مکمل های کربوهیدراتی، مکمل بدنسازی پمپ، بتا آلانین و مکمل بدنسازی ال کارنیتین این عملکرد را موجب می شوند. برخی از مکمل های ورزشی موجب کاهش درد عضلانی پس از ورزش می شوند. ورزشکاران حرفه ای در طول روز رادیکال آزاد تولید می کنند. این رادیکال ها موجب افزایش درد پس از پایان ورزش خواهند شد. مصرف مکمل بدنسازی مناسب می تواند سرعت ریکاوری بدن را افزایش داده و مانع از بروز درد گردد.

مکمل کراتین، آنتی اکسیدان هایی مثل انواع ویتامین سی و ای موجب تسریع در روند ریکاوری خواهند شد. همچنین مکمل های ورزشی HMB و ال کارنیتین کوفتگی عضلات را کاهش می دهند. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا هنگامی که ورزشکار دچار مصدومیت می شود برای جلوگیری از تحلیل عضلات می بایست از مکمل بدنسازی مناسب استفاده کند. مصرف مکمل ورزشی مناسب موجب تقویت مفاصل و تاندون ها شده و فرایند درمان تسریع می شود. گلوتامین، آرژنین و HMB مکمل هایی هستند که بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرند. از مکمل گلوتامین برای جلوگیری از تحلیل عضلات استفاده می شود. در حالی که از آرژنین برای افزایش خونرسانی به بافت های آسیب دیده بهره می برند؛ این عمل موجب تسریع در فرایند بهبودی خواهد شد. مکمل بدنسازی HMB نیز به بازسازی عضلات آسیب دیده کمک شایانی خواهد کرد.

نوشته تاثیر مکمل بدنسازی بر روی تقویت عضلات اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | داروخانه اینترنتی | داروخانه. پدیدار شد.