تجهیزات پزشکی مورد نیاز سالمندان و بیماران در منزل

برخی از افراد سالمند و بیمار برای انجام فعالیت های روزمره خود نیاز به نگهداری و مراقبت دارند، نگهداری افراد سالمند و بیمار در منزل به تجهیزات و لوازم پزشکی نیاز دارد، استفاده از این لوازم به بهبود روند درمانی افراد سالمند و بیمار کمک می کند و همچنین سختی های نگهداری و مراقبت از سالمندان و بیماران را برای پرستاران کاهش می دهد.

در ادامه این مقاله به معرفی کالاها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز سالمندان و بیماران در منزل اشاره میکینم.

تجهیزات پزشکی مورد نیاز سالمندان و بیماران در منزل

تجهیزات پزشکی مورد نیاز سالمندان و بیماران در منزل

فشار سنج

دستگاه فشار سنج یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار برای سالمندان و بیماران در منزل است که برای سنجش میزان فشار افراد بیمار و سن بالا که به عارضه های فشار خون و سکته مغزی و قلبی دچار میشوند بسیار ضروری است.

فشار سنج دارای دو نوع دیجیتالی و عقربه ای است، پرستارانی که از افراد بیمار و سالمند مراقبت می کنند باید از نحوه استفاده این دستگاه مطلع باشند و به صورت دائم فشار خون فرد بیمار یا سالمند را کنترل کنند.

پالس اکسیمتر

پالس اکسیمتر یا دستگاه سنجش میزان اکسیژن خون از دیگر تجهیزات کاربردی و مهم است که به صورت غیر تهاجمی به اندازه گیری میزان اکسیژن موجود در خون افراد سالمند و بیمار میپردازد.

افراد سالمند و بیمارانی که دچار بیماری های قلبی، آسم، کم خونی شدید، ذات الریه، سرطان ریه، بیماری های انسدادی مزمن ریوی هستند باید سطح اکسیژن خونشان به صورت مداوم اندازه گیری و بررسی شود.

ترمومتر

ترمومتر یا تب سنج از محصولات و تجهیزات پزشکی مهم است که ممکن است برای نگهداری سالمندان و بیماران در منزل برای اندازه گیری میزان دمای بدن فرد به آن نیاز پیدا کنید.

تخت بیمارستانی خانگی

یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای نگهداری بیماران و سالمندان در منزل تخت بیمارستانی خانگی است، ممکن است افراد سالمند یا بیمار برای مدت زمانی طولانی نیاز به استراحت بر روی تخت داشته باشند، پیشنهاد می شود تختی مناسب که امکان تنظیم ارتفاع داشته باشد و دارای ابعاد استاندارد، میله های کناری با کیفیت باشد را خریداری کنید.

تخت بیمارستانی خانگی دارای دو نوع برقی و مکانیکی است که انتخاب آن به وضعیت فرد سالمند و بیمار بستگی دارد، دقت کنید که تخت مناسب باید به خوبی از سر و گردن بیمار و فرد سالمند محافظت کرده و راحت و منعطف باشد، میتوانید جهت سهولت در جابه جایی افراد بیمار با تخت، تختی چرخدار تهیه کنید، برای خرید تخت بیمارستانی کلیک کنید.

تشک مناسب

تشک از دیگر لوازم مهم و تجهیزات کاربردی محسوب می شود که انتخاب صحیح آن برای افراد دچار اختلالات جسمی و حرکتی و سالمندان حائز اهمیت است، تشک ها انواع مختلفی دارند که باید به توجه به وضعیت فرد بیمار و سالمند و با توجه به مدت زمانی که باید از آن استفاده شود خریداری شود.

به طور مثال تشک مواج از مهم ترین انواع تشک برای بیماران و سالمندان است که از ایجاد زخم بستر بر روی بدن آن ها جلوگیری می کند، این تشک در بیمارستان ها و منازل قابل استفاده می باشد.

محصولات توانبخشی

این محصولات مجموعه ای از تجهیزات پزشکی هستند که باید متناسب با شرایط و وضعیت سالمند و بیمار تهیه و خریداری شوند، واکر، ویلچر، عصا و… از کاربردی ترین تجهیزات توان بخشی محسوب می شوند که به حرکت و تعادل افراد بیمار و سالمند کمک می کنند.

ویلچرها دارای انواع مختلفی از جمله برقی، مکانیکی، برانکاردی، پله رو و… هستند که باید با توجه به نیاز و شرایط افراد سالمند و بیمار خریداری شوند.

اکسیژن ساز

برخی از افراد مسن یا بیمار به دلیل بیماری های مزمن انسدادی ریه قادر به تنفس بدون دستگاه اکسیژن ساز نیستند، این دستگاه از مهم ترین و حیاتی ترین تجهیزات پزشکی در منازل محسوب می شود که به تولید اکسیژن خالص و غلیظ میپردازد.

استفاده از اکسیژن ساز تنفس بیماران و سالمندان را آسوده کرده و بافت های تخریب شده را بازسازی میکند، اکسیژن ساز ها در دو نوع ثابت و پرتابل و با برق و باتری کار می کنند.

دستگاه های کمک تنفسی

این دسته از تجهیزات پزشکی نیز در اکسیژن رسانی به بیماران کمک می کنند، دستگاه های کمک تنفسی دارای انواع مختلفی از جمله سی پپ، بای پپ، ونتیلاتور و… هستند که اکسیژن موجود در هوا را غلیظ کرده و وارد ریه فرد بیمار و سالمند میکنند تا به راحتی نفس بکشد.

ونتیلاتور

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین انواع دستگاه های کمک تنفسی ونتیلاتور است که به ورود هوا به داخل ریه و خروج هوا از آن کمک میکند، این دستگاه عمل تنفس را از طریق ایجاد فشار های منفی و مثبت در قفسه سینه به صورت مصنوعی انجام میدهد.

ونتیلاتور هیچ نقشی در درمان بیماری ها ندارد و تنها به تنفس در بیماران کمک میکند تا بیماری زمینه ای آن ها برطرف شود.

کپسول اکسیژن

از دیگر لوازم و تجهیزات مهم برای نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل کپسول اکسیژن می باشد، اکسیژن موجود در کپسول ها به صورت گاز و مایع عرضه میشود و ۵/۹۹% خالص است.

گاز فشرده شده در کپسول اکسیژن از طریق بینی و دهان وارد ریه فرد بیمار میشود و به سایر بافت های بدن میرسد.

نبولایزر

از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری از سالمندان و بیماران دستگاه نبولایزر است، این دستگاه روش درمانی جدید برای بیماران تنفسی و ریوی است که دارو را به بخار تبدیل کرده و از طریق تنفس وارد ریه فرد بیمار میشود، این دستگاه در سه نوع پنوماتیک، اولتراسونیک و مش کمپ تولید میشود که بنابر وضعیت بیمار و سالمند توسط پزشک تجویز میشود.

دستگاه بالابر

از دیگر تجهیزات پزشکی مهم و کاربردی برای نگهداری سالمندان و بیماران دچار اختلالات حرکتی بالابر است، این دستگاه به مراقبان برای جا به جایی افراد سالمند و بیماری که توانایی حرکت جسمی ندارند کمک می کند، بالابر در دو نوع برقی و دستی تولید میشود.

دستگاه بخور

دستگاه بخور دستگاهی کاربردی در تمام فصول سال به خصوص فصل زمستان است که رطوبت هوای محیط را تأمین کرده و هوا را مطبوع نگه میدارد و از خشکی هوا جلوگیری می کند، این دستگاه برای محیط نگهداری سالمندان مناسب است اما برای نگهداری بیماران با توجه به بیماری و مشکل شان بهتر است طبق مشورت با پزشک استفاده شود، جهت خرید دستگاه بخور به فروشگاه تجهیز سلامت مراجعه کنید.

دستگاه ماساژور

بسیاری از افراد به دلیل محدودیت های حرکتی و همچنین سالمندان به دلیل کهولت سن توانایی حرکت برخی از اندام را ندارند، با استفاده از دستگاه ماساژر میتوانید اندام هایی که افراد نمیتوانند آن ها را حرکت دهند ماساژ دهید تا خون داخل آن ها حرکت کرده و جریان یابد و در اصطلاح خشک نشود، این کار از زخم بستر نیز در افراد سالمند و بیمار جلوگیری میکند.

فروشگاه تجهیزات پزشکی تجهیز سلامت

فروشگاه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی تجهیز سلامت از معتبر ترین فروشگاه های تجهیزات پزشکی در شهر تهران است که به فروش انواع تجهیزات پزشکی میپردازد، این فروشگاه از طریق فروش تجهیزات پزشکی به صورت اینترنتی در صدد رفع نیازهای افراد فعالیت میکند.

در صورت نیاز به تجهیزات پزشکی مورد نیاز سالمندان و بیماران در منزل میتوانید خریدتان را با خیالی آسوده از فروشگاه تجهیز سلامت انجام دهید برای خرید تجهیزات پزشکی اینجا کلیک کنید و خرید خود را از طریق تلفن یا واتساپ ثبت کنید.