حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا

کانادا معروف به استقبال از کسب و کار جهانی و بازار مالی مناسب است. وزیر مهاجرت کانادا برنامه هایی برای پذیرش ۱ میلیون مهاجر برای رفع نیازهای بازار کار، کمبود مهارت ها، و جبران جمعیت مسن، و کمبود زاد و ولد ایجاد کرده است. برای سرمایه گذاری باید حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا را فراهم کنید.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در پرینس ادوارد کانادا

از سپتامبر ۲۰۱۸، جزیره ی پرینس ادوارد برنامه ی نامزدی استانی- جریان ویزای کاری را برای کارآفرینان ایجاد کرده است. جریان ویزای کار برای کسانی است که علاقه مند به سکونت در جزیره ی پرینس ادوراد و دریافت ویزای کار و راه اندازی کسب و کار به مدت حداقل یکسال قبل از دریافت اقامت دائم هستند. متقاضیان باید حداقل ۶۰۰۰۰۰ دلار سرمایه داشته، ۱۵۰۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کرده، قصد تجارت و زندگی در پرینس ادوارد داشته، و در عین حال شرکت خود در پرینس ادوارد را مدیریت کنند. مهارت های مدیریتی، سوابق کاری، مالکیت کسب و کار، و تسلط به زبان و تحصیلات مرتبط نیز از دیگر شرایط ضروری هستند.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در نیو برونزویک کانادا

جریان کارآفرینی نیو برونزویک جایگزین برنامه ی نامزدی استانی نیو برونزویک شده است. هدف این جریان کارآفرینانی است که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار و مدیریت فعال کسب و کار خود بوده و بتوانند به اقتصاد نیو برونزویک کمک کنند.

متقاضیان باید حداقل ۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا سرمایه خالص داشته (از راه های قانونی کسب شده باشد)، حداقل ۳-۵ سال سابقه ی مدیریت و مالکیت کسب و کار داشته، حداقل ۲۵۰۰۰۰ دلار در یک تجارت مجاز سرمایه گذاری کرده، قصد اقامت دائم در نیو برونزویک داشته، و در عین حال کسب و کار خود را راه انداری کرده و مدیریت کنند. باید تحصیلات کافی داشته و سطح زبانی آنها متوسط باشد. علاوه بر برنامه ی ویزای استارت- آپ و کارآفرینی، دیگر استان های کانادا برنامه ی سرمایه گذاری خاص خود را دارند، برنامه های نامزدی استانی.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا کانادا

متقاضیان جریان کارآفرینی برنامه ی نامزدی استانی بریتیش کلمبیا باید ۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا سرمایه داشته که از منابع قانونی کسب شده باشد و حداقل ۲۰۰۰۰۰ یا ۴۰۰۰۰۰ دلار کانادا، در صورتی که بخواهند جزء پرسنل اصلی باشند، سرمایه گذاری کنند.

متقاضی باید ۳ سال سابقه ی مدیریت و مالکیت کسب و کار و یا ۴ سال سابقه ی مدیریت ارشد داشته باشد. در غیر این صورت، متقاضی باید یکسال سابقه ی مدیریت و مالکیت کسب و کار و ۲ سال سابقه ی مدیریت ارشد داشته باشد. به یک طرح تجاری نیز نیاز است. و متقاضی به محض دریافت نامزدی می تواند ویزای کاری ۲ ساله بگیرد. و اقامت دائم مشروط به اجرای یک پیشنهاد تجاری خواهد بود. و پیشنهاد تجاری باید حداقل یک شغل دائمی و تمام وقت برای یک شهروند کانادایی و یا شهروند دائم کانادا ایجاد کند.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ساسکاچوان کانادا

متقاضیان می توانند در استان ساسکاچوان کسب و کار خود را آغاز کرده و یا با دیگر تاجران مشارکت کنند. شرط دریافت اقامت دائم ساسکاچوان مشارکت فعالانه در یک کسب و کار است. استان مقوله ی کارآفرینی در برنامه ی نامزدی استانی ساسکاچوان را تغییر داده است. متقاضیان باید حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار کانادا سرمایه تجاری و شخصی داشته، در ۱۰ سال گذشته ۳ سال مشغول به تجارت و کارآفرینی بوده، و قصد سرمایه گذاری ۳۰۰۰۰۰ دلاری در رجاینا و سرمایه گذاری ۲۰۰۰۰۰ دلاری در یکی دیگر از شهرهای ساسکاچوان داشته و حداقل مالک ۳۳٫۳% کسب و کار بوده و یا ۱ میلیون دلار کانادا سرمایه گذاری کرده باشند. به متقاضی ویزای کاری ۲ ساله اعطا شده و اقامت دائم مشروط به داشتن شرایط برنامه است و تجارت جدید باید حداقل ۲ فرصت شغلی در ساسکاچوان ایجاد کند.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در مانیتوبا کانادا

در اوایل ۲۰۱۸، مانیتوبا برنامه ی نامزدی استانی خود را به جریان جدید سرمایه گذار تجاری تغییر داد تا مالکان با تجربه کسب و کار و کارآفرینان را جذب کند. در جریان سرمایه گذار تجاری، متقاضیانی که بتوانند طی ۲۴ ماه اقامت در کانادا کسب و کار راه اندازی کنند در اولویت هستند، به خصوص اگر کسب و کار خود را خارج از وینیپگ (پایتخت مانیتوبا) راه اندازی کنند.

متقاضیان باید حداقل ۳۵۰۰۰۰ دلار سرمایه قانونی خالص داشته، حداقل ۲۵۰۰۰۰ دلار در تجارت هایی که در پایتخت مانیتوبا راه اندازی شده سرمایه گذاری کرده، و ۱۵۰۰۰۰ دلار برای تجارت های خارج از پایتخت مانیتوبا سرمایه گذاری کنند. متقاضیان باید حداقل ۳ سال سابقه ی تجارت و مالکیت کسب و کار و یا مدیریت ارشد داشته باشند. و حداقل مهارت انگلیسی و فرانسه نیز داشته باشند. نیازی نیست که متقاضی بیش از این در برنامه سرمایه گذاری کرده بلکه باید برای خرید کسب و کار موجود و یا شروع یک کسب و کار جدید موافقت کند.

بیشتر بخوانید: راه اندازی فست فود در کانادا

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در نوا اسکوشیا کانادا

برنامه ی نامزدی استانی نوا اسکوشیا یک جریان کارآفرینی برای مالکان کسب و کار و یا مدیران ارشد تجارت دارد. از شرایط این برنامه حداقل ۳ سال سابقه ی مالکیت کسب و کار و مالکیت ۳۳٫۳% کسب و کار در ۱۰ سال گذشته و یا ۵ سال سابقه ی  مدیریت ارشد در ۱۰ سال گذشته است. متقاضیان باید یک کسب و کار جدید راه اندازی کرده و یا کسب و کار موجود را خریداری کرده و در مدیریت آن مشارکت فعال داشته باشند. پس از یکسال، کارآفرین نامزد دریافت اقامت دائم می شود. متقاضیان باید ۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا سرمایه قانونی خالص داشته و بتوانند ۱۵۰۰۰۰ دلار کانادا سرمایه گذاری کنند.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در آنتاریو کانادا

در جریان کارآفرینی برنامه ی نامزدی آنتاریو، مهاجران خارجی باید در استان یک تجارت راه اندازی کرده یا خریداری کنند تا نامزد دریافت اقامت دائم شوند. آنها باید حداقل ۳ سال سابقه ی مالکیت کسب و کار یا مدیریت ارشد در ۵ سال گذشته داشته باشند. میزان سرمایه خالص لازم بستگی به مکان تجارت دارد: ۱٫۵ میلیون دلار کانادا در منطقه ی بزرگ تورنتو و ۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا بیرن از منطقه ی بزرگ تورنتو و یا در بخش ارتباطات دیجیتال. سرمایه گذاری باید حداقل ۱ میلیون دلار کانادا در منطقه ی بزرگ تورنتو، و ۵۰۰۰۰۰ دلار کانادا و ۳۳٫۳% مالکیت بیرون از منطقه ی بزرگ کانادا باشد. و یا ۵۰۰۰۰۰ دلار کانادا و ۳۳٫۳% مالکیت کسب و کار در بخش ارتباطات دیجیتال باشد. متقاضیان، ویزای کار موقت دریافت کرده و دریافت اقامت دائم مشروط به داشتن شرایط برنامه است. دیگر شرایط عبارتند از ایجاد ۲ شغل تمام وقت دائمی برای کانادایی ها یا شهروندان دائم.

از دیگر برنامه های شهروندی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران برنامه ی ویزای استارت- آپ و کارآفرینی است که به کارآفرینان ماهر اقامت دائم داده و به آنها در ثبت تجارت در کانادا کمک می کند. تامین سرمایه این نوع تجارت بر عهده ی متقاضی نبوده بلکه از صندوق سرمایه گذاری مشترک، سرمایه گذار فرشته، و مرکز رشد تجاری تامین می شود. متقاضی باید حمایت دیگران را کسب کرده و تمامی برنامه ها باید ارزیابی شوند. پس از تایید برنامه های تجاری، به حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار سرمایه صندوق سرمایه گذاری مشترک کانادا و به ۷۵۰۰۰ دلار سرمایه گروه سرمایه گذار فرشته نیاز است.

دریافت شهروندی از طریق سرمایه گذاری در کانادا

کانادا برنامه ای برای اعطای شهروندی از طریق سرمایه گذاری ندارد. اما شهروندان دائم می توانند پس از ۳ سال حضور در کانادا برای دریافت شهروندی اقدام کنند.

کانادا برنامه ی سرمایه گذار مهاجر فدرال را در سال ۲۰۱۴ خاتمه داد. هم چنین کانادا به برنامه ی آزمایشی سرمایه گذاری مشترک خاتمه داده است.

نحوه ی درخواست سرمایه گذاری در کانادا

در بسیاری از این برنامه ها، متقاضیان ابتدا باید علاقه مندی خود را ارسال کرده که بر اساس سیستم امتیاز دهی ارزیابی می شود. پس از ارسال علاقه مندی، می توانند اپلای کنند.

سرمایه گذاران می توانند از طریق اداره ی مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا اپلای کنند. باید اسناد مرتبط با منبع و منشا وجوه سرمایه گذاری ارائه کنند. زمان پردازش اسناد متفاوت است اما اعطای کارت اقامت دائم حدود ۲ ماه طول می کشد.

کانادا کشوری امن، لیبرال، با فرهنگ های متنوع و محیط زیست سالم و قوانین سخت محیط زیستی است. طبق آمار فوربس، کانادا تمامی کشورهای گروه ۸ را در رشد اقتصادی سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ راهنمایی کرده و انتظار می رود طبق گزارش واحد هوش اقتصادی، دومین کشور برتر گروه ۸ برای تجارت مابین سال های ۲۰۱۷-۲۰۲۱ باشد.