راز سلامت پوست با اسکراب

اسکراب یکی از مهمترین محصولات مورد استفاده افراد برای کمک به سلامت پوست می باشد که می تواند به از بین بردن لک های و آکنه های موجود بر روی پوست و جلوگیری از ایجاد آن ها در آینده، کمک های بسیار مؤثری کند. متن زیر اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارائه می دهد.
راز سلامت پوست با اسکراب
توجه به پوست و سلامتی آن یکی از مهم ترین معیارهای سنجش میزان سلامت درونی بدن افراد می باشد. از طرفی دیگر، افراد با داشتن پوستی سالم و شاداب می توانند عزت نفس خود را بالا برده و با اعتماد به نفس بالایی در جلسات و دورهمی های دوستانه، کاری و خانوادگی شرکت کنند. بنابراین، داشتن پوستی سالم و زیبا از مهم ترین علائم و نشانه های بالا بردن میزان اعتماد به نفس در افراد می باشد. بسیاری از افراد از وجود آکنه ها، لکه های زرد رنگ و قهوه ای رنگ، چین و چروک ها، خشکی، افتادگی و نیز سایر اختلالات و عوارض ایجاد شده بر روی پوست خود بر اثر آفتاب سوختگی و سایر دلایل دیگر ناراحت می باشند و به دنبال راه هایی برای از بین بردن این علائم و اختلالات می باشند. از مهم ترین دلایلی که منجر به ایجاد این عوارض و اختلالات بر روی پوست افراد می..

اسکراب یکی از مهمترین محصولات مورد استفاده افراد برای کمک به سلامت پوست می باشد که می تواند به از بین بردن لک های و آکنه های موجود بر روی پوست و جلوگیری از ایجاد آن ها در آینده، کمک های بسیار مؤثری کند. متن زیر اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارائه می دهد.

راز سلامت پوست با اسکراب

توجه به پوست و سلامتی آن یکی از مهم ترین معیارهای سنجش میزان سلامت درونی بدن افراد می باشد. از طرفی دیگر، افراد با داشتن پوستی سالم و شاداب می توانند عزت نفس خود را بالا برده و با اعتماد به نفس بالایی در جلسات و دورهمی های دوستانه، کاری و خانوادگی شرکت کنند. بنابراین، داشتن پوستی سالم و زیبا از مهم ترین علائم و نشانه های بالا بردن میزان اعتماد به نفس در افراد می باشد. بسیاری از افراد از وجود آکنه ها، لکه های زرد رنگ و قهوه ای رنگ، چین و چروک ها، خشکی، افتادگی و نیز سایر اختلالات و عوارض ایجاد شده بر روی پوست خود بر اثر آفتاب سوختگی و سایر دلایل دیگر ناراحت می باشند و به دنبال راه هایی برای از بین بردن این علائم و اختلالات می باشند. از مهم ترین دلایلی که منجر به ایجاد این عوارض و اختلالات بر روی پوست افراد می شود می توان به مراحل زیر اشاره کرد:

با بالا رفتن سن افراد میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن افراد کاهش پیدا می کند و این منجر به ایجاد چین و چروک و خشکی پوست در فرد می شود که علاوه بر این، ایجاد آکنه ها، لک های قهوه ای رنگ و زرد رنگ را نیز به دنبال دارد و همه این ها به فرآیند پیری زودرس در فرد کمک می کنند. علاوه بر کمبود میزان کلاژن در بدن، هم چنین قرار گرفتن افراد در معرض مستقیم نور خورشید و نیز اشعه های ماوراء بنفش و فرابنفش و انواع آلودگی های محیطی نیز می تواند منجر به ایجاد عوارض و اختلالاتی در پوست افراد شوند و این عوامل نیز به فرآیند پیری زودرس فرد کمک می کند و بدین گونه پوست سلامت و شادابی خود را از دست می دهد.

با این وجود، افراد مبتلا به این گونه عوارض و اختلالات پوستی، همواره به دنبال استفاده از روش هایی می باشند تا بتوانند با استفاده از آن ها میزان سلامت پوست خود را به دست آورند. بسیاری از آن ها به مراکز تخصصی پوست و مو مراجعه کرده و از داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص استفاده می کنند، که ممکن است این داروها بر پوست بسیاری از افراد سازگار و بر پوست عده دیگری نیز ناسازگار بوده و به نتایج دلخواه دسترسی پیدا نکنند.

بسیاری دیگر نیز از روش های خانگی برای تقویت و بهبود عوارض ایجاد شده استفاده می کنند. حال این که استفاده از روش های خانگی نیز در صورت اثربخشی و با صرف هزینه های بسیار اندک می تواند به تقویت و سلامت پوست افراد در مقابل داشتن پوستی شفاف و عاری از هر گونه آکنه و لک و کک و مک کمک های بسیار مؤثری کند.

در سال های اخیر، هم چنین استفاده از آنتی اکسیدان ها به عنوان یک عنصر و ترکیب کاربردی بسیار قوی در رژیم غذایی افراد به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال، بسیاری از افراد در کنار استفاده از غذاهای سالم و مواد غذایی مقوی سرشار از پروتئین که مورد نیاز پوست می باشد، می توانند از انواع مکمل های سرشار از کلاژن و پروتئین نیز برای تقویت پوست خود استفاده کنند که یکی از این نوع مکمل های بسیار ضروری که بیش تر متخصصان پوست نیز آن ها را به مراجعه کنندگان برای شادابی و سلامت پوست تجویز می کنند، مکمل های کلاژن ساز بوده که سرشار از پروتئین و کلاژن هیدرو لیز شده می باشند و به آسانی جذب بدن افراد شده و به تقویت و سلامت پوست کمک های بسیار مهمی می کنند هر چند که این مکمل ها به عنوان یک عنصر محبوب و نیز به عنوان آنتی اکسیدانی بسیار قوی در نظر گرفته می شوند. مکمل های کلاژنی مورد نظر، یک پروتئین فیبری می باشند که به دلیل فواید آن ها بر پوست، زیست سازگاری، زیست فعالی و ایمنی و تقویت ضعف در سلول های افراد، در بسیاری از صنایع زیست پزشکی و آرایشی مورد توجه قرار گرفته است.

هم چنین، بسیاری از محققان معتقدند که رابطه مستقیمی بین استفاده از غذاهای سالم و تقویت و سلامت پوست وجود دارد. پوست نوعی مانع بین بدن و محیط خارجی ایجاد می کند و منجر به حفظ دمای ثابت بدن می شود. این عملکرد توسط هیپوتالاموس تنظیم می شود. لیپیدها و لایه های خارجی پوست مانعی در برابر از دست دادن بیش از حد آب ایجاد می کنند. در صورت حذف شدن چربی های موجود در پوست منجر به خشکی پوست می شود. پوست در برابر اثرات نور خورشید از بدن محافظت می کند. ملانین نیز رنگدانه طبیعی در پوست است که اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند و پوست نیز محافظه کاری در برابر حملات شیمیایی و میکرو بیولوژیکی است.

پوست سالم، یک رابط فعال بین محیط های داخلی و خارجی بدن ایجاد می کند و امکان سازگاری دائمی و سازگاری ارگانیسم را در طول زندگی فرد فراهم می کند. بسیاری از عوامل وجود دارند که فرآیند پیری زودرس پوست را تشدید می کنند از جمله این عوامل می توان به تابش اشعه، مصرف یک رژیم غذایی نامتعادل و استرس و داشتن فشارهای روانی بالا و سایر عوامل دیگر اشاره کرد که منجر به از دست دادن کلاژن موجود در پوست فرد می شوند. فرد برای مقابله با این عوارض و اختلالات باید از مواد مغذی بسیار سالم و انواع مکمل های پروتئین دار استفاده کند که در بالا به مهم ترین آن ها اشاره شد.

به گونه ای که تمرکز صنعت آرایشی و بهداشتی بر تقویت کردن کلاژن به عنوان عاملی برای کمک به بهبود ظاهر پوست و به ویژه در نواحی صورت و گردن شناخته شده است. طبق بررسی های انجام شده، کلاژن را می توان از منابع حیوانی و گیاهی به دست آورد که رایج ترین آن ها از موجودات زنده از قبیل گاو، خوک، انسان و فلس ماهی و پوست ماهی می باشد. کلاژن با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی دارای نقش بسیار مؤثری در انجام اقدامات ترمیمی در پوست آسیب دیده می باشد.

با این وجود، کلاژن دارای یک عمل دوگانه در پوست می باشد، بدین شکل که ابتدا اجزای سازنده کلاژن و الاستین را فراهم می کند و ثانیاً گیرنده های فیبروبلاست های واقع در لایه های پوست را برای تحریک سنتز کلاژن و الاستین و هم چنین هیالورونیک متصل می کند. کلاژن جزء اصلی از پوست فرد می باشد که می تواند منجر به بهبود سلامت پوست افراد شود. از مهم ترین نقش کلاژن در پوست این است که در تقویت پوست و خاصیت ارتجاعی و آب رسانی آن نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

از مهم ترین کارکردهای استفاده از انواع مکمل ها این است که به جلوگیری از چین و چروک و افتادگی پوست و هم چنین به انعطاف پذیری پوست کمک قابل توجهی می کند و موجب شادابی و زیبایی و طراوت پوست می شود. از طرفی دیگر، استفاده از این مکمل منجر به حفاظت از پوست در برابر عوامل خارجی و اشعه های UV و در نتیجه کمک به ترمیم زخم ها و رفع آکنه های موجود در پوست می شود.

حال یکی دیگر از محصولات مؤثر برای کمک به تقویت و سلامت پوست، اسکراب می باشد که نوعی لایه بردار مکانیکی بوده و سلول های مرده پوست را با استفاده از مواد ساینده از قبیل شکر و یا نمک از لایه های بیرونی پوست فرد پاک می کند. فرد با انجام این کار می تواند به تحریک گردش سلولی پوست خود کمک کرده و در نتیجه پوست صاف تر و روشن تری داشته باشد و بدین ترتیب، سلامت پوست خود را به دست آورد. افراد با استفاده از این محصول اسکراب، می توانند از بروز هر گونه آکنه و لک در آینده و بر روی پوست خود جلوگیری کرده و هم چنین لک های قهوه ای رنگ و یا زرد رنگ موجود در پوست را کم رنگ کنند. برخی از متخصصان پوست اعتقاد دارند که می توان با استفاده از لایه برداری از طریق اسکراب پوست هایی که خشک و کدر به نظر می رسند را تا حدودی درمان کرد. استفاده از اسکراب نسبتاً ساده و بی خطر می باشد به این ترتیب که می بایست فرد در ابتدا پوست خود را در آب گرم شسته و سپس مقدار کمی از اسکراب مخصوص پوست را در دست خود ریخته و با استفاده از دست و یا به کمک دستکش لایه بردار، آن را به آرامی بر روی پوست خود با حرکات دایره ای کوچک ماساژ دهد. پس از ۳۰ ثانیه ماساژ، سپس پوست خود را آزادانه و با استفاده از آب ولرم بشوید و سپس در صورت دلخواه فرد می تواند پوست خود را با یک پاک کننده معمولی بشوید و سپس پوست خود را خشک کرده و از یک مرطوب کننده بر روی پوست خود استفاده کند. از عوارض اسکراب این است که ممکن است به طور موقت پوست فرد را خشک کند.

نوشته راز سلامت پوست با اسکراب اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.