راهنمای خرید تجهیزات ساکشن جراحی دندانپزشکی

ترس از مراجعه به دندانپزشک و انجام عمل جراحی دهان می‌تواند باعث بی‌میلی بیماران برای مراجعه به دندانپزشکی شود و باعث افزایش ناراحتی آنها در هنگام انجام این کار شود. جراحی دهان برای درمان حفره ها، عفونت ها، دندان های شکسته و مسائل مربوط به سلامت فک و لثه از رایج ترین اقدامات پزشکی هستند. اگرچه اکثر روش‌ها به صورت سرپایی انجام می‌شوند، اما در صورت آسیب انسدادی به دندان‌ها یا فک‌ها، عفونت جدی یا آسیبی که شرایط دیگر را پیچیده می‌کند، جراحی دندان نیز می‌تواند یک عمل اورژانسی باشد. چه انجام ساکشن دندان در مطب، در بیمارستان یا در شرایط اورژانسی، تکنیک مناسب و استفاده از تجهیزات مناسب می تواند خطر عوارض را کاهش دهد و اضطراب بیمار را کاهش دهد.

برای اطلاع از قیمت رادیوگرافی کلیک کنید.

قیمت انواع ساکشن دندانپزشکی برای جراحی

ساکشن تقریباً همیشه برای خارج کردن بزاق و مایعات اضافی در طول یک عمل دندانپزشکی ضروری است. ساکشن همچنین حفره دهان را تمیز نگه می دارد و می تواند از خفگی و آسپیراسیون جلوگیری کند. برای برخی از روش های دندانپزشکی، جداسازی تک تک دندان ها علاوه بر مکش دهان مهم است. ممکن است یک بند دندانی یا رول پنبه ای مناسب باشد. جذب با زاویه خشک که از یک پد جاذب مثلثی استفاده می کند نیز ممکن است مفید باشد. برای اطلاع از قیمت آر وی جی کلیک کنید.

تکنیک های پایه ساکشن جراحی

تکنیک های ساکشن دندانی زیر یک روش ایمن و راحت را برای بیمار تضمین می کند:

  • قبل از شروع با بیمار در مورد این روش صحبت کنید، به خصوص اگر بیمار از اضطراب دندانی رنج می برد.
  • برای روش های معمول دندانپزشکی، قبل از شروع برنامه درمانی را با دندانپزشک در میان بگذارید. اگر دندانپزشک چندین ناحیه دهان را درمان کند، این اهمیت دوچندان دارد زیرا شما و دندانپزشک باید در اطراف یکدیگر کار کنید.
  • تجهیزات ساکشن را طوری قرار دهید که بافت دهان مانند لثه یا زبان را مکش نکند.
  • از انسداد آینه یا خط دید دندانپزشک خودداری کنید. هیچ یک از تجهیزات دندانپزشک را با نوک ساکشن لمس نکنید. این ممکن است نیاز به تغییر مکرر موقعیت داشته باشد.
  • مستقیماً وسط گلوی بیمار را مکش نکنید، زیرا این کار می تواند باعث درد، خفگی و گرفتگی دهان شود.
  • دندان های شکسته، تجهیزات آسیب دیده و سایر عوامل خطر خفگی و آسپیراسیون را کنترل کنید. واکنش سریع به یک موقعیت اضطراری غیرمنتظره می تواند از خفگی جلوگیری کند.

جدیدترین و بروزترین رادیوگرافی دندان پزشکی

رادیوگرافی دندان پزشکی تصاویری از دندان های شما هستند که دندانپزشک شما از آنها برای ارزیابی سلامت دهان و دندان شما استفاده می کند. این اشعه ایکس با سطوح کم تشعشع برای گرفتن تصاویری از داخل دندان ها و لثه ها استفاده می شود. این می تواند به دندانپزشک شما کمک کند تا مشکلاتی مانند حفره ها، پوسیدگی دندان و دندان های نهفته را شناسایی کند. https://dentyshine.com/