راهنمای خرید دندان گیر نوزاد + بررسی نکات مهم

زمان مطالعه: ۴ دقیقهراهنمای خرید دندان گیر نوزاد مطلبی است که دارو دات کام برای والدین تازه و جدید بررسی می‌کند.
اگر شما یک نوزاد ۴ تا ۷ ماهه در خانه دارید، حتما با چالش جدیدی روبه‌رو خواهید شد. معمولا نوزادان در این چند ماه دندان در می‌آورند و این مرحله برای آن‌ها خوشایند نیست. والدین باید قبل از شروع این مرحله از زندگی نوزادشان درباره آن دانش کافی داشته باشند. خارش و سوزش لثه‌ها، بی‌قراری، گریه و تب از جمله سختی‌های این چند ماه برای نوزاد است و شما به عنوان والدین نگران او هستید و به دنبال راه حل برای تسکین درد او می‌گردید. یکی از کارهایی که برای تسکین درد نوزاد که در این مدت می‌توانید انجام دهید خرید یک دندانگیر نوزاد است.در ادامه این وسیله کاربردی را برای شما معرفی می‌کنیم.
چرا باید از دندان گیر استفاده کنیم؟ قبل از بررسی راهنمای خرید دندان گیر نوزاد بهتر است ابتدا به ضرورت تهیه این وسله بپردازیم.
یکی از رنج‌آورترین چالش‌های دوران کودکی، درآوردن دندان است. درد و خارش لثه‌ها، هم نوزاد را تحت فشار قرار می‌دهد و هم والدین را. یکی از ابزاری که می‌تواند کمی از این رنج و درد بکاهد و آ..

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

راهنمای خرید دندان گیر نوزاد مطلبی است که دارو دات کام برای والدین تازه و جدید بررسی می‌کند.

اگر شما یک نوزاد ۴ تا ۷ ماهه در خانه دارید، حتما با چالش جدیدی روبه‌رو خواهید شد. معمولا نوزادان در این چند ماه دندان در می‌آورند و این مرحله برای آن‌ها خوشایند نیست. والدین باید قبل از شروع این مرحله از زندگی نوزادشان درباره آن دانش کافی داشته باشند. خارش و سوزش لثه‌ها، بی‌قراری، گریه و تب از جمله سختی‌های این چند ماه برای نوزاد است و شما به عنوان والدین نگران او هستید و به دنبال راه حل برای تسکین درد او می‌گردید. یکی از کارهایی که برای تسکین درد نوزاد که در این مدت می‌توانید انجام دهید خرید یک دندانگیر نوزاد است.در ادامه این وسیله کاربردی را برای شما معرفی می‌کنیم.

چرا باید از دندان گیر استفاده کنیم؟

قبل از بررسی راهنمای خرید دندان گیر نوزاد بهتر است ابتدا به ضرورت تهیه این وسله بپردازیم.

یکی از رنج‌آورترین چالش‌های دوران کودکی، درآوردن دندان است. درد و خارش لثه‌ها، هم نوزاد را تحت فشار قرار می‌دهد و هم والدین را. یکی از ابزاری که می‌تواند کمی از این رنج و درد بکاهد و آرامش را به نوزاد بازگرداند، دندان گیر کودک است.

اما کاربرد دندان گیر کودک چیست؟ آیا تهیه دندان گیر ضرورت دارد؟

در پاسخ باید بگوییم بله!

غیر از تسکین درد لثه‌های متورم و آرامش یافتن نوزاد، دلایل دیگری نیز برای خرید دندان گیر کودک وجود دارد. در نتیجه تهیه این وسیله در این روزهای سخت که نوزاد با آن دست و پنجه نرم می‌کند، می‌تواند کمی از سختی این دوران بکاهد.

معمولاً نوزادان در سنین پایین هر چیزی را که به دستشان می‌رسد، به سمت دهان می‌برند. برخی از این اشیاء آلوده و یا حتی خطرناک هستند؛ بنابراین وجود دندان گیر خیال شما را قدری راحت می‌کند.

بیشتر بخوانیم: نکته‌های مهم بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری

علاوه بر این دندان گیر، کودک را به حرکت دادن زبان در داخل دهان تشویق می‌کند. بنابراین کودک، هم از دهان خود آگاه می‌شود و هم عضلات صورت او تقویت می‌شوند. این تقویت عضلات در آینده‌ای نزدیک به توانایی صحبت کردن کودک، کمک خواهد کرد.

اغلب دندان گیرها برای کودکان بالای ۳ ماه طراحی می‌شوند، بنابراین بهتر است قبل از این سن این ابزار را به دست نوزاد خود ندهید. علائم شروع دندان درآوردن نوزادان عبارتند از:

  • آب دهان بیش‌از‌حد
  • بدخلقی یا تحریک‌پذیری شدید
  • تمایل به جویدن اشیاء
  • لثه‌های دردناک و متورم

دندانگیر چگونه عمل می‌کند؟

قبل از اینکه بدانید راهنمای خرید دندان گیر نوزاد شامل چه مواردی است، ابتدا با نحوه عملکرد دندان گیر آشنا شوید.

نحوه‌ی کار دندانگیر این‌گونه است که وقتی کودک در لثه احساس خارش و درد داشته باشد، دندان‌گیر را با فشار گاز می‌گیرد و بر روی لثه‌های خود می‌کشد و این فشار متقابل روی ورم لثه‌هایی که می‌خواهد جوانه بزند درد او را تسکین می‌دهد. همچنین دندان گیر عمل ماساژ را روی لثه‌های نوزاد انجام می‌دهد و این کار به صورت موقت او را آرام می‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از داندان گیر این است که نوزاد برای رهایی از خارش لثه از هر چیزی که در اطرافش باشد استفاده نمی‌کند و احتمال وارد شدن مواد آلوده و آسیب‌زا به بدن نوزاد کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانیم: انواع شیشه شیر + راهنمای جامع خرید شیشه شیر

نکته: قبل استفاده از این وسیله ابتدا باید مطمئن شوید که کودک شما در حال دندان درآوردن است. برای مطمئن شدن از این موضوع می توانید به برخی از عادات او مانند پس زدن غذا، خارج کردن حباب از دهان، کور شدن اشتها و … توجه کنید.

اگر کودک شما این علائم را داشت، یعنی زمان استفاده از یک دندان گیر فرا رسیده است. پس از انتخاب دندان گیر مناسب، نوبت به استفاده از آن می رسد. برخی از مادرها دندان گیر را در فریزر قرار می دهند که کار کاملا اشتباهی است؛ زیرا می تواند به لثه های کودک آسیب وارد کند. پیشنهاد ما به شما این است که دندان گیر را داخل یخچال قرار دهید تا مایع آن خنک شود و التهاب لثه را کاهش دهد.

فواید استفاده از دندانگیر:

  • به کاهش درد و التهاب لثه نوزاد کمک می‌کند.
  • نوزاد برای تسکین درد دست خود یا دیگران را گاز نمی‌گیرد.
  • نوزاد برای تسکین درد هر چیزی را که روی زمین باشد در دهان خود فرو نمی‌کند و دهان خود را آلوده نمی‌کند.

فواید استفاده از دندانگیر

بهترین دندان گیر کدام است؟

حال نوبت به راهنمای خرید دندان گیر نوزاد می رسد.

دندانگیرهایی که بسیار کوچک هستند و ممکن است توسط نوزاد بلعیده شوند، خریداری نکنید. همچنین دندان گیر با قطعات سست و جداشونده خطرناک هستند. سازندگان محصولات با کیفیت و شناخته شده،کاملا این موارد در تولید محصولاتشان مدنظر قرار می‌دهند.

می‌توانید دندان گیر کودک را در یخچال بگذارید تا سرد شود و التهاب لثه ها را کاهش دهد؛ اما هرگز آن را داخل فریزر قرار ندهید.

قبل از هر بار استفاده، به خوبی دندان گیر کودک را بشویید و توجه کنید که ماده شوینده روی آن باقی نماند.

دندانگیرهایی با رنگ‌های شاد یا جغجغه مانند، ذهن کودک را از درد دور می‌کند و برای او سرگرم کننده نیز هستند.

بیشتر بخوانیم: چرا باید به کودکان مولتی ویتامین ایمیوسنس بدهیم؟

دندانگیر کودک با مایع خنک کننده بهتر است یا بدون مایع؟

برخی دندان گیرها حاوی مایع هستند و وقتی آن را در یخچال قرار دهید سرد می‌شود و موجب بی حس شدن لثه نوزاد می‌شود؛ در نتیجه از درد و بی قراری نوزاد می‌کاهد. اما توجه کنید که اگر این دندان گیر کیفیت بالایی در ساخت نداشته باشد، ممکن است که کودک با دندان‌های تیزش آن را پاره کند و مقداری از مایع را بخورد.

بنابراین توصیه می‌کنیم تا حد ممکن دندانگیر بدون مایع بخرید؛ ولی اگر نوع مایع دار را می‌پسندید، حتما از کیفیت برند و محصول مطمئن باشید و هنگام استفاده نوزاد آن را چک کنید.

چه زمان از دندان گیر کودک استفاده کنیم؟

معمولا نوزادان از ۳ تا ۶ ماهگی با مرحله رویش دندان ها مواجه می‌شوند. به طور کلی قبل از دندان در آوردن مادر این موضوع را به خوبی تشخیص می‌دهد، چون لثه متورم و ملتهب می‌شود و نوزاد بی قراری می کند. ‌پس در این دوران یک دندان گیر خوب در اختیار نوزاد قرار دهید تا موجب حس خوشایندی در او شوید.

برای مشاهده و خرید دندانگیر، کلیک کنید.

نتیجه گیری

مرحله دندان در آوردن کودک جزیی از مراحل رشد کودک است که بسیاری از والدین را نگران و مضطرب می کند. در هر حال نوزاد از ماه های اول تولد تا ۱ سالگی دندان درآورده و درگیر این دوران از تکامل خود می شود . برخی از والدین معتقدند که هنگامی که از دهان کودک بزاق ترشح شده و به بیرون می ریزد کودک در حال دندان درآوردن می باشد و بنابراین به دنبال وسیله ای برای کاهش درد و التیام کودک خود هستند . برای این منظور استفاده از دندانگیر نوزاد می تواند وسیله ای بسیار کارآمد و موثر باشد . فشردن و یا جویدن دندانگیر توسط کودک موجب آرامش و کاهش درد و خارش لثه های آن می شود .

در این مطلب ما راهنمای خرید دندان گیر نوزاد به طور مفید و مختصر شرح دادیم. سوالات خود را در بخش نظرات از ما بپرسید.

نوشته راهنمای خرید دندان گیر نوزاد + بررسی نکات مهم اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.