راه های کاهش وزن در زمان کوتاه

زمان مطالعه: ۵ دقیقهراه های کاهش وزن در زمان کوتاه یکی از عبارت هایی است، که در ماه های آخر سال معمولا بیشتر جستجو می شود. امسال به دلیل شیوع کرونا و نداشتن برنامه ورزشی در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی کار کمی سخت‌تر شده است، اما ناامید نباشید و برنامه‌های غذایی و ورزشی خود را ادامه دهید و توصیه‌های کلی را رعایت کنید.
راه های کاهش وزن باید اصولی باشد! مراقب باشید به نکاتی که از افراد غیر کارشناس می‌شنوید تا وقتی از درستی آن اطمینان پیدا نکرده‌اید عمل نکنید، از جمله این موارد می‌توان به توصیه حذف وعده غذایی شام اشاره کرد، که نه‌تنها باعث لاغری نمی‌شود بلکه نتایج یک مطالعه جدید در مقیاس بزرگ نشان می‌دهد که حذف این وعده غذایی می‌تواند به افزایش وزن و احتمالا چاقی منجر شود. چرا که سال‌هاست تحقیقات، حذف صبحانه را با افزایش BMI (شاخص توده بدن) مرتبط دانسته است و مطالعات کمی درباره تأثیر دیگر وعده‌های غذایی انجام شده است.
اما دانشمندان در نهایت به سراغ دیگر وعده های غذایی و تاثیر آن در کاهش وزن رفته اند و امروز دیگر ما به خوبی می دانیم که نخوردن شام باعث افزایش وزن خواهد شد.

اصولی ترین راه ..

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

راه های کاهش وزن در زمان کوتاه یکی از عبارت هایی است، که در ماه های آخر سال معمولا بیشتر جستجو می شود. امسال به دلیل شیوع کرونا و نداشتن برنامه ورزشی در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی کار کمی سخت‌تر شده است، اما ناامید نباشید و برنامه‌های غذایی و ورزشی خود را ادامه دهید و توصیه‌های کلی را رعایت کنید.

راه های کاهش وزن باید اصولی باشد!

مراقب باشید به نکاتی که از افراد غیر کارشناس می‌شنوید تا وقتی از درستی آن اطمینان پیدا نکرده‌اید عمل نکنید، از جمله این موارد می‌توان به توصیه حذف وعده غذایی شام اشاره کرد، که نه‌تنها باعث لاغری نمی‌شود بلکه نتایج یک مطالعه جدید در مقیاس بزرگ نشان می‌دهد که حذف این وعده غذایی می‌تواند به افزایش وزن و احتمالا چاقی منجر شود. چرا که سال‌هاست تحقیقات، حذف صبحانه را با افزایش BMI (شاخص توده بدن) مرتبط دانسته است و مطالعات کمی درباره تأثیر دیگر وعده‌های غذایی انجام شده است.

اما دانشمندان در نهایت به سراغ دیگر وعده های غذایی و تاثیر آن در کاهش وزن رفته اند و امروز دیگر ما به خوبی می دانیم که نخوردن شام باعث افزایش وزن خواهد شد.

اصولی ترین راه های کاهش وزن در زمان کم

همیشه کاهش و افزایش وزن شدید برای یک نفر ضرر دارد، چرا که باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، اما با رعایت برخی نکات این عوارض کاهش می‌یابد. اولین قدم پذیرش این نکته است که وزن زیاد به سلامتی شما آسیب می زند و شما باید فکری به حال تغییر وزن بکنید.

هدف‌هایتان را واقعی تعیین کنید

برای کاهش وزن درست باید به سراغ هدف ها واقعی بروید. هدف هایی قابل دسترس که می تواند تا اندازه زیادی در بالا رفتن اعتماد به نفس شما هم تاثیر داشته باشد. فراموش نکنید کاهش ناگهانی وزن زیاد هیچ کمکی به سلامتی شما نخواهد کرد.

تمرینات هوازی و استقامتی

یکی از انواع راه های کاهش وزن که می توانید در برنامه خود بگنجانید، انجام روزانه تمرینات هوازی است. اگر این تمرین‌ها را تازه شروع کرده‌اید، ۳۰ دقیقه ورزش، پنج بار در هفته کافی است که با گذشت زمان می‌توانید آن را به ۴۰ دقیقه یا حتی بیشتر افزایش دهید.

اگر به دنبال راه های کاهش وزن هستید،زمان‌بندی برای غذا خوردن را فراموش نکنید!

اگر به دنبال راه های کاهش وزرن به صورت درست و اصولی هستید، هرگز صبحانه را حذف نکنید و برای میان‌وعده‌های خود برنامه‌ریزی داشته باشید.

از خوردن شام بعد از ساعت ۲۰ خودداری کنید و قبل از خوابیدن حتما فعالیت فیزیکی داشته باشید. بیشترین افزایش وزن به دلیل میان‌وعده‌هایی است که استفاده می‌کنید. بیسکویت سبوس‌دار را جایگزین آجیل کنید و مصرف کافئین را تا حد ممکن کاهش دهید.

پیاده‌روی کنید

اگر هنوز آماده ورزش های سنگین و رفتن به باشگاه نیستید، اما می پرسید که برای لاغر شدن چه کنیم، نیازی نیست پیاده‌روی را جایگزین ورزش‌های هوازی کنید، بلکه ترکیبی از پیاده‌روی و تمرینات هوازی می تواند برای شما مفید باشد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ۴۵ دقیقه پیاده‌روی در صبح تا ۱۶۰ کالری می سوزاند.

برنامه پیاده روی برای لاغری | برنامه پیاده روی اینتروال - مجله ورزشی فیتامین

استفاده از پله به عنوان یکی از راه های کاهش وزن

استفاده از پله به بیشتر سوزاندن کالری کمک شایانی می کند، اما فراموش نکنید که شرط سوزاندن کالری افزایش ضربان قلب شماست.

بیشتر بخوانید: لاغری شکم با رعایت ۷ نکته جادویی

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

شما نمی‌توانید برای کاهش وزن غذای ناسالم بخورید. میوه‌ها، سبزیجات، عدس، تخم مرغ، گوشت، انبه و موز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، اما فراموش نکنید که نباید روزانه بیش از یک عدد موز بخورید.

نه به شکر

یکی دیگر از چیزهایی که باید برای کاهش وزن انجام دهید، این است که شکر را فراموش کنید.

نوشیدن آب کافی و چای سبز از راه های کاهش وزن قطعی

اگر می‌خواهید در در کمتر از دوماه وزن خود را کم کنید باید به اندازه کافی آب بنوشید. این کار سموم را از بدن دفع می‌کند. اگر در طول روز سه یا چهار فنجان چای سبز بنوشید، سوخت‌وساز بدن خود را افزایش می‌دهید و باعث می‌شود وزن خود را سریع‌تر کاهش دهید.

هنگام تماشای تلویزیون چیزی نخورید

یکی از روش های کاهش وزن این است که در زمان تماشای تلویزیون غذا نخورید، این کار باعث می‌شود بیش از آنچه فکر می‌کنید غذا بخورید.

خوابیدن یکی از راه های کاهش وزن

اگر خوابی کافی در حدود ۸ ساعت در روز داشته باشید. شانس کم کردن اضافه وزن خود را بیشتر کرده اید. این موضوع، به این علت است که هرگاه بدن به حالت پایدار می‌رسد بهترین عملکرد را دارد.

2022 New Diet Trends that Food Manufacturers Need to Watch

برنامه غذایی کاهش وزن

این رژیم که یکی از راه های کاهش وزن مناسب است. تلاش بر انتخاب گروهی از مواد غذایی شامل پروتئین بدون چربی، چربی های سالم و غلات سبوس دار را داشته است. رژیم غذایی کم نمک کمک می کند تا آب اضافی بدنتان از بین برود همچنین نفخ شکم شما از بین خواهد رفت.

پروتئین های بدون چربی می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد و باعث می شود که بدن شما بیشترین میزان کالری را بسوزاند همچنین شما میتوانید، ورزش‌هایی در مدت زمان کوتاه که تپش قلب شما را افزایش دهد. میتوانید به کاهش وزن خود کمک کنید.

کافی است، مواد غذایی سالمی که در طول این دو هفته میتوانید از بین آنها رژیم غذایی خود را انتخاب کنید، را پیدا کنید:

  • غلات با دانه های گندم
  • ماست طبیعی طعم دار یا ساده
  • انواع توت ها یا زغال اخته تازه یا یخ زده، توت فرنگی، تمشک
  • گوشت کم نمک یا مرغ ،گوشت بوقلمون، ماهی قزل آلا
  • انواع سبزیجات مثل کاهو، خیار، گوجه فرنگی ، کرفس، هویج
  • شیر بادام
  • عسل
  • تخم مرغ
  • اسفناج
  • گوجه فرنگی
  • آووکادو
  • ژلاتین بدون قند
  • بادام خام بدون نمک
  • لیمو تازه یا آبلیمو
  • روغن زیتون
  • چای سبز

صبحانه

می توانید برای صبحانه یک فنجان غلات کامل را با شیر بادام یا یک فنجان میلک شیک میوه ها که از ترکیب ماست و انواع توت ها و میزان کمی عسل تهیه شده یا املتی که ازسفیده تخم مرغ آب پز با اسفناج خرد شده و گوجه فرنگی را مصرف کنید.

ناهار کم کالری اما پرانرژی

در وعده ناهار غذایی کم کالری با انرژی بالا مصرف کنید.شما می توانید به عنوان مثال از سینه مرغ کبابی با خیار و گوجه فرنگی خرد شده یا دو عدد تخم مرغ آب پز با کرفس و هویچ استفاده کنید.

یکی از راه های کاهش وزن؛ خوردن شام متعادل

شام متعادلی انتخاب کنید. نمونه هایی از شام متعادل که میتوانید از میان آنها انتخاب کنید: حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ گرم از قلوه گاه کبابی با سالاد خرد شده یا ۱۸۰گرم مرغ کبابی با ۱ فنجان اسفناج بخار پز یا ۱۵۰ گرم ماهی.

خوردن دوبار میان وعده در هر روز

میان وعده انتخابی شما می تواند شامل یک فنجان از انواع توت ها یا ۱۵۰ گرم ژله بدون قند یا ۲۰ عدد بادام یا ۱ فنجان آووکادو قطعه قطعه شده با لیمو و کمی نمک باشد.

استفاده از مکمل های لاغری یکی از جدیدترین راه های کاهش وزن

امروز انواع مکمل غذایی در بازار موجود است که می‌تواند در روند کاهش وزن به شما کمک کند. این مکمل ها نه فقط در حوزه لاغری بلکه به تنظیم وزن نیز کمک میکنند،

برای مشاهده دسته بندی مکمل لاغری در سایت دارو دات کام، اینجا کلیک کنید.

ورزش یکی از مهمترین راه های کاهش وزن

۱٫بدن خود را با ورزش گرم کنید

در فواصل کوتاه به اندازه چند دقیقه ورزش کنید برای شروع می توانید به آرامی یک دقیقه درجا بزنید و به عنوان حرکت های بعدی با ورزش شانه ها ادامه دهید شانه های خود را به سرعت در جهت عقربه های ساعت بچرخانید پس از یک دقیقه مجددا برخلاف عقربه ساعت شانه های خود را بچرخانید این فعالیت فقط چند دقیقه بیشتر وقت شما را نمی گیرد.

۲٫پرش طناب

در طول روز به مدت پنج تا ده دقیقه طناب بزنید.

  1. دویدن

در طول روز ۲۰ دقیقه دو به صورت عادی یا بر روی تردمیل تا جایی که ضربان قلب شما به ۱۵۰ برسد، میتواند کمک کننده بلشذ.

  1. خنک کردن بدن پس از ورزش

پس از ورزش با حرکات کششی حتما به عضلات خود کمک کنید تا به حالت عادی بازگردند. با این کار مانع از تجمع اسیدلاکتیک در پای خود و گرفتگی و گوفتگی عضلاتتان می شوید.

در نهایت در صورتی که برای لاغری یا تنظیم وزن به کمک بیشتری نیاز دارید، یا به دنبال دیگر راه های کاهش وزن می گردید، با تماس با سایت دارو دات کام و ارتباط با مشاوران سایت میتوانید به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

نوشته راه های کاهش وزن در زمان کوتاه اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.