روتین مراقبت از پوست در بهار

زمان مطالعه: ۴ دقیقهروتین مراقبت از پوست در بهار در حقیقت تفاوت چندانی با روتین روزانه شما با توجه به نوع پوستتان ندارد، اما رعایت چند نکته کلیدی می تواند به شما در داشتن پوستی سالم و شفاف کمک کند، در این مطلب به سراغ این نکات می رویم:
بهار چه تاثیری روی پوست می گذارد؟ فصل بهار فصل آلرژی ها و حساسیت های فصلی است، خشکی پوست، دیدن لکه های قرمز روی جای پوست یا بیماری هایی مانند کهیر طبیعی است، بنابراین برای کاهش آثار تغییرات آب و هوایی مقابله مشکلاتی که آلرژی های این فصل به همراه دارد مراقبت ویژه از پوست عقلانی به نظر می رسد.
نکات ثابت در هر روتین پوستی به ویژه روتین مراقبت از پوست در بهار هرچند رسیدگی هر شخص به سلامت پوستش وابسته به نکاتی کاملا شخصی با توجه به نوع پوست و عادت های زندگی اوست، اما باید گفت که دوری از برخی نکات در همه روتین ها تاثیر به سزایی در سلامت پوست شما خواهد داشت، این نکات عبارتند از:
خواب کافی: مسلما داشتن خواب کافی یکی از مهمترین نکات در روتین مراقبت از پوست در بهار خواهد بود
اطمینان از رسیدن ویتامین ها و مواد معدنی به پوست حواستان باشد تغذیه مناسب تا اندازه زی..

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

روتین مراقبت از پوست در بهار در حقیقت تفاوت چندانی با روتین روزانه شما با توجه به نوع پوستتان ندارد، اما رعایت چند نکته کلیدی می تواند به شما در داشتن پوستی سالم و شفاف کمک کند، در این مطلب به سراغ این نکات می رویم:

بهار چه تاثیری روی پوست می گذارد؟

فصل بهار فصل آلرژی ها و حساسیت های فصلی است، خشکی پوست، دیدن لکه های قرمز روی جای پوست یا بیماری هایی مانند کهیر طبیعی است، بنابراین برای کاهش آثار تغییرات آب و هوایی مقابله مشکلاتی که آلرژی های این فصل به همراه دارد مراقبت ویژه از پوست عقلانی به نظر می رسد.

نکات ثابت در هر روتین پوستی به ویژه روتین مراقبت از پوست در بهار

هرچند رسیدگی هر شخص به سلامت پوستش وابسته به نکاتی کاملا شخصی با توجه به نوع پوست و عادت های زندگی اوست، اما باید گفت که دوری از برخی نکات در همه روتین ها تاثیر به سزایی در سلامت پوست شما خواهد داشت، این نکات عبارتند از:

  • خواب کافی:

مسلما داشتن خواب کافی یکی از مهمترین نکات در روتین مراقبت از پوست در بهار خواهد بود

  • اطمینان از رسیدن ویتامین ها و مواد معدنی به پوست

حواستان باشد تغذیه مناسب تا اندازه زیادی می تواند به سلامت پوست شما کمک کند، در صورتی که یک رژیم سالم نیاز های شما را بر طرف نکرد، زمان آن رسیده که به سراغ مکمل های غذایی مناسب بروید.

  • دوری از دخانیات و اهمیت آن در روتین مراقبت از پوست در بهار

سیگار و اساسا هر نوعی از دخانیات می تواند عامل تیرگی و کدر شدن پوست شما شود، همانطور که قبلا هم گفتیم یکی از تاثیرات آب وهوایی در فصل بهار میتواند خشکی پوست باشد، بنابراین حذف دخانیات میتواند قدم مهمی در روتین مراقبت از پوست در بهار باشد.

  • پاک کردن آرایش پیش از خواب

پوست شما باید فرصت تنفس داشته باشد، بنابراین سعی کنید در ساعاتی از روز و شب کرم های سنگین روی پوستتان نباشد. برای این کار میتوانید از انواع پاک کننده ها استفاده کنید برای خرید بهترین برندها می توانید به اینجا مراجعه کنید.

روتین مراقبت از پوست در بهار بر اساس جنس پوست

پیش از هر چیز باید قدم اول را برداریم و حالا نوبت آن رسیده که با توجه به نوع پوستتان به سراغ محصولات مربوط به ان بروید، فراموش نکنید یکی از ساده ترین راه های دسترسی به محصولات مراقبتی از پوست خرید از سایت دارو دات کام است.

  • پوست معمولی:

    رنگ پوست یکدست و دارای طراوت طبیعی است و صاحبان این نوع پوست با کمترین میزان افزایش یا کاهش چربی و رطوبت مواجه هستند. به علاوه در این نوع پوست منافذ به سختی دیده می‌شوند.

  • پوست خشک :

    افراد دارای پوست خشک با کمبود رطوبت در سطح پوست، قرمزی، خارش و گاهی حالت ترک خوردگی مواجه می‌شوند. به دلیل کاهش رطوبت ایجاد شده در پوست، باید بیشتر از دیگران مراقبت چین و چروک باشند.

  • پوست چرب:

    کسانی که پوست چرب دارند مستعد انواع مختلف جوش (سر سیاه و سر سفید) هستند. منافذ باز و برق افتادن مدام از دیگر معایب این نوع پوست است.

  • پوست مختلط :

صاحبان پوست مختلط در ناحیه پیشانی، بینی و گاهی چانه از چربی زیاد شکایت دارند در حالیکه در بقیه قسمت‌های صورت، پوست خشک و یا نرمال دارند. مشکلاتی مثل داشتن جوش، براق بودن مدام و منافذ باز از معایب داشتن پوست ترکیبی یا مختلط است.

What I Learned from Starting a Skincare Routine - Verily

مراحل درست روتین مراقبت از پوست در بهار

مراقبت از پوست همیشه در دو نوبت انجام می شود، روز و شب پس ما هم در دو بخش به آن میپردازیم:

قدم اول پوست خود را تمیز کنید

پیش از هر اقدامی باید به سراغ تمیز کردن پوست خود بروید، مسلما استفاده از کرم ها، محلول ها و ماسک ها روی یک پوست با انواع اقسام آلودگی ها، از آلودگی های مربوط به شهر گرفته تا لوازم آرایش تاثیری نخواهد داشت.

با توجه به نوع پوستتان پاک کننده پوستتان را انتخاب کنید، دست شما باز خواهد بود امروزه در بازار انواع از انواع فوم، ژل یا دستمال‌های مرطوب طیف وسیعی از پاک کننده ها را پیش روی شما می گذارد. اگر نمیدانید چه برند هایی یا چه نوعی برای شما مناسب است به سراغ پاک کننده های پوست در دارو دات کام بروید.

از تونر غافل نشوید

خاصیت تونرها (یا تونیک های پوستی) بازگرداندن ph پوست به حالت متعادل و مناسبی است که ممکن است با استفاده از شوینده‌ها به هم بخورد.

مهمترین بخش در روتین مراقبت از پوست در بهار؛ مرطوب کننده ها

مرطوب کننده به ویژه اگر دارای کلاژن باشند می توانند نجات دهنده پوست شما باشند، یک مرطوب کننده خوب در طول روز پوست شمارا از خشکی دور می کند.

برای مشاهده و خرید انواع کرم مرطوب کننده، اینجا کلیک کنید.

کرم دور چشم

پوست دور چشم حساس ترین پوست صورت است و به سادگی چروک می شود ، بنابراین کرم دور چشم از واجبات یک روتین مراقبت از پوست در بهار خواهد بود.

ضد آفتاب در روتین مراقبت از پوست در بهار

یکی از مهم‌ترین بخش‌های روتین روزانه استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای پوست‌های مختلف است. در استفاده از کرم ضد آفتاب حسابی دست و دل باز باشید و اصلا حساست به خرج ندهید. کرم ضد آفتاب را همیشه همراهتان داشته باشید و در فاصله‌های زمانی در طول روز ، هر ۲ الی ۳ ساعت یک بار تمدید کنید. (خرید ضدآفتاب از فروشگاه های معتبر)

How Good Sleep Helps Your Skin | Skincare | Beauty | Healthy

نکات مراقبت از پوست در شب

  • پیش از خواب شبانه حتما آرایش پوستتان را پاک کنید و اجازه بدهید تا پست شما نفس بکشد. وجود کرم‌ها و مواد آرایشی در زمان طولانی و هنگامی که شب روی پوست بماند می‌تواند باعث کدری پوست چهره شما بشود.
  • برای لایه برداری از اسکراب های سبک استفاده کنید به ویژه اگر جزو گروهی هستید که در بهار دچار آلرژی فصلی می شوید، به سراغ اسکراب هایی که پوست شما را تحریک می‌کند نروید. اسکراب می‌تواند در داشتن پوستی درخشان و براق به شما کمک اساسی کند. البته فراموش نکنید که نوع اسکراب را با توجه به پوستتان انتخاب کنید.
  • تونر هم یکی از موارد اساسی در روتین شبانه شما برای مراقبت پوست در بهار است.
  • آخرین مرحله؛ شب زمان مهمی است که پوست استراحت می‌کند و بازسازی لایه‌های مختلف آن صورت می‌گیرد. بنابراین کرم های مناسب میتواند به جوانی شما در یک روتین مراقبت از پوست در بهار خوب کمک کند.

نوشته روتین مراقبت از پوست در بهار اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.