سطح پایین، طبقه مدیریت کابل با کف کاذب آکاژ

همانطور که در سکوی وب چه نوع کف کاذب را انتخاب کنیم را مطالعه کردید ادامه مقاله را در اینجا مشاده میکنید و به ادامه مقاله میپردازیم

یکی از بزرگترین گرایش ها در طراحی و عملیات ساختمان، استفاده از کف های با دسترسی کم است. این طبقات از ارتفاع ۱٫۵ تا ۶ سانتیمتری هستند که امکان مدیریت ساده و موثر کابل را بدون نیاز به ترانشه بتنی یا مدیریت کابل های بالای سر فراهم می کنند. CISCA اخیراً اصطلاحات جدیدی را پذیرفته است که “کفپوش دسترسی مدیریت کابل” را به عنوان یک محصول ساختمانی مجزا از کف کاذب تعریف می کند.

اگر نیازی به توزیع هوای زیر زمینی ندارید (معمولاً برای برنامه های صنعتی بزرگ مانند مراکز داده، اتاق های برق یا خطوط تولید) احتمالاً به کف دسترسی سنتی که می تواند ۲ سانتیمتر یا بالاتر باشد نیاز ندارید.

بسیاری از صنایع خارج از مراکز داده در حال حاضر از طبقه های کم مشخصات برای ساده سازی مدیریت کابل استفاده می کنند. صنایعی مانند صنعت خرده فروشی ، مراکز فرماندهی/کنترل ، مراکز تماس و حتی فضای اداری سنتی.

یکی دیگر از مزایای این طبقات پایین ترانشه های مدیریت کابل و انواع باکس های برق یکپارچه است. این فناوری یک کار دست و پا گیر را به خود اختصاص می دهد و آن را به یک پلاگین و بازی ساده تبدیل می کند.

مواد پنل

سطح مقطع پانل کف کاذب برجسته

پانل های کف برجسته بسته به کاربرد شما در مصالح ساختمانی متفاوت هستند. نوع استاندارد پانل برای مدت طولانی پانل های بتنی و فولادی بوده است، اما امروزه گزینه های بیشتری وجود دارد. انتخاب های شما عبارتند از:

پانل های فولادی هسته بتنی
پانل های فولادی توخالی
پانل های بتنی برهنه
پانل های پلی پروپیلن با استحکام بالا
پانل های چوبی

برای کف‌های دسترسی سنتی، هسته‌های سیمانی، پانل‌های فولادی به طور کلی استاندارد صنعت هستند و بزرگترین متغیر رتبه وزن است. این نوع پانل در کف دسترسی کم پروفیل نیز موجود است، بنابراین اگر مشکل وزن دارید اما همچنان می خواهید کفی با مشخصات پایین تر داشته باشید، این ممکن است راه حل شما باشد.

پانل های فولادی توخالی در طبقات سنتی و کم پروفیل نیز موجود است. در حالی که رتبه بندی بار آنها ممکن است با پانل های فولادی و بتنی سنتی مطابقت نداشته باشد، ممکن است با وجود ویژگی های سبک وزن و حمل آسان، از قدرت آنها شگفت زده شوید.

با این حال، برای کف های کاذب کم مشخصات، پانل های پلی پروپیلن با استحکام بالا ممکن است در بسیاری از موارد استفاده شود. مزیت چنین ساخت و ساز پانل صرفه جویی در وزن، جابجایی آسان تر و اثرات زیست محیطی کمتر است.

برخی از طرح های کف با مشخصات کم (کفپوش مدیریت کابل)، به ۴ پایه در گوشه هر پانل تکیه نمی کنند.

در عوض، این پانل‌ها مستقیماً بر روی کف زیرین قرار می‌گیرند و از تعدادی پایه کوچک در هر پانل استفاده می‌کنند. پانل های این نوع در عین سبک بودن و حمل آسان، دارای امتیاز له شدن بالایی هستند.

نکته پایانی در مورد ساخت پانل

ممکن است متوجه شده باشید که وزن واقعی یک پانل سنگین یا سبک وزن را ذکر کردم و از اینکه چرا این موضوع اهمیت دارد می‌پرسید؟ به هر حال، وقتی کف کاذب نصب شد، مهم نیست که پانل ها چقدر سنگین هستند، درست است؟ خوب، نه دقیقا. ساختمان شما دائماً در جریان است و سیستم توزیع برق شما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وقتی درست به آن می رسید، پانل های کف کاذب بیشتر از آنچه تصور می شود برداشته و جابجا می شوند .

خواه یک پیمانکار مجرا یا لوله کشی بیشتری را اجرا کند، یا یکی از تکنسین های داخلی شماست که کابل های داده جدید را اجرا می کند ، می خواهید پانل های کف کاذب تا حد امکان سبک و راحت باشند، در حالی که وزن و ظرفیت بار برای کاربرد خاص شما را برآورده می کنند. .

رتبه بندی وزن (ظرفیت بار) کفپوش با دسترسی بالا

رتبه بندی بار و وزن

برای کف کاذب استاندارد، رتبه بندی بار پانل معمولاً بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ است. پانل های کف ما تا وزن ۲۵۰۰ در دسترس هستند که به کفپوش های قوی تری اجازه می دهد تا تجهیزات سنگین و حجیم را پشتیبانی کند.

اما همیشه نیازی به خرید پانل های کف کاذب با بالاترین وزن ندارید. ما اغلب راه‌حل‌هایی را طراحی می‌کنیم که مناطق ترافیکی سبک با پانل‌های استاندارد ۱۰۰۰-۱۵۰۰ ساخته می‌شوند و مناطق بحرانی‌تر با پانل‌های ۲۰۰۰-۲۵۰۰ ساخته می‌شوند.

مناطق بحرانی می توانند مسیرهایی تعیین شوند که می دانید تجهیزات حجیم به داخل و خارج از فضا منتقل می شوند.

آنها همچنین می توانند مناطقی باشند که تجهیزات سنگین به طور دائم در آن قرار می گیرند و به طور بالقوه پشتیبانی اضافی مانند پایه تجهیزات را حذف می کنند.

علاوه بر این، برای مناطق لرزه‌ای فعال، ممکن است برای دستیابی به درجه لرزه‌ای بالا به پشتیبانی بیشتری نیاز باشد. این می تواند لنگرهای پایه پایه و همچنین ساختار پشتیبانی اضافی باشد که پایه ها، رشته ها و پانل های کف کاذب را به هم متصل می کند.

پیمایش در میان همه گزینه ها می تواند دشوار باشد. بین رتبه‌بندی PSI، قابلیت تحمل بار، استحکام خرد شدن، تست‌های غلتشی و موارد دیگر، سخت است که بدانید کدام پنل کف کاذب برای برنامه شما مناسب است.

بیش از مجموع قطعات – طبقه مدیریت کابل بخش بزرگی از ساختمان شما است!

باید بدانید که درجه بندی یک کف کاذب بیشتر از بارگذاری پانل های آن است. یک سیستم تنها به اندازه ضعیف ترین حلقه آن قوی است، بنابراین به نیازهای خود توجه کافی داشته باشید و سیستمی را طراحی کنید که در آن همه اجزا برای برآورده کردن نیازهای شما انتخاب شوند.

من مشتریان بسیار زیادی را دیده ام که بدون توجه به سایر قسمت های سیستم، روی یک پانل باربر بالا فروخته شده اند. اگر زیرساخت آن را پشتیبانی نکند، این رتبه ۲۰۰۰ معنای زیادی ندارد.

من همچنین طرح‌های طبقه‌ای را دیده‌ام که در آن تجهیزات سنگین روی زمین قرار می‌گرفتند، بیش از حد وزن. یک مثال خوب برای این موضوع، مشتری ای است که می خواست یک یو پی اس (منبع برق اضطراری) را در طبقه خود (مارک دیگری) نصب کند.

یو پی اس حدود ۸۰۰۰ وزن داشت و هر پنل دارای امتیاز ۲۰۰۰ بود. از آنجایی که کابینت یو پی اس، در برخی مواقع، روی ۴ پنل مختلف قرار داشت، آنها فکر می کردند همه چیز خوب است (۴*۲۰۰۰=۸۰۰۰).

متأسفانه، بار به طور نابرابر توزیع شده بود، و بارهای غلتشی ناشی از حرکت یو پی اس را در نظر نمی گرفت، یا زمانی که کار در نزدیکی انجام می شد و نیاز به برداشتن پانل ها داشت، چه اتفاقی می افتاد.

نصب یو پی اس خیلی خوب پیش نرفت، و یک شخص ثالث برای تهیه یک طبقه که بتواند وزن را تحمل کند، و سپس مقداری فراخوانده شد.

ادامه همین مقاله در  رویال مارکتینک در این آدرس دیوارهای ساخته شده در بالای کف کاذب بلند قابل مطالعه می باشد از شما دعوت میوشد برای ادامه مقاله سری به رویال مارکتینک بزنید