عجایب شاخ‌دار زندگی مشترک سلبریتی‌ها

در این خصوص ما به دو تضاد آشکار به شرح زیر برمی‌خوریم:
۱- تضادی که کاربران با خودشان در خصوص پیگیری اخبار سلبریتی‌ها دارند!
۲- تضادی که سلبریتی‌ها با خودشان در خصوص واکنش به کاربران فوق دارند!
در سطور زیر این دو مورد را ریز می کنیم:
کاربران به زندگی خصوصی سلبریتی‌ها علاقمند نیستند!
ایرانیان که در فضای واقعی نصف جمعیت ناسا را تشکیل می‌دهند وعلم و هنر نزد آنان است وبس؛ بدیهی است که در فضای مجازی هم، فقط به دنبال مطالب علمی و متعالی باشند. بعنوان مثال، آریایی‌ها اخبار کیک زرد را بیش ازخبرهای زرد دنبال می‌کنند و عمرا از پست‌های خزسلبریتی‌های لوس خوششان بیاید. اما اگرمی‌بینید کاربران ایرانی فالورهمان سلبریتی‌های لوسی که به آنها فحش می‌دهند هستند و من حیث المجموع دنبال‌کنندگان سلبیریتی‌های خزاز ناسا هم بیشتراست دلیلش چیزهایی است که در این مقال نمی‌گنجد! اگر این ادعا را باور ندارید می‌توانید از خود کاربران خودمان بپرسید که چقدر مطالب درپیت را دنبال می‌کنند؟ بد نیست بدانید در آخرین نظرسنجی که از کاربران ایرانی انجام شده ۹۸ درصد آنها اعتراف کردند که ۹۹ درصد وقت شان در فضای مجازی صرف کاوش ..

در این خصوص ما به دو تضاد آشکار به شرح زیر برمی‌خوریم:

۱- تضادی که کاربران با خودشان در خصوص پیگیری اخبار سلبریتی‌ها دارند!

۲- تضادی که سلبریتی‌ها با خودشان در خصوص واکنش به کاربران فوق دارند!

در سطور زیر این دو مورد را ریز می کنیم:

کاربران به زندگی خصوصی سلبریتیها علاقمند نیستند!

ایرانیان که در فضای واقعی نصف جمعیت ناسا را تشکیل می‌دهند وعلم و هنر نزد آنان است وبس؛ بدیهی است که در فضای مجازی هم، فقط به دنبال مطالب علمی و متعالی باشند. بعنوان مثال، آریایی‌ها اخبار کیک زرد را بیش ازخبرهای زرد دنبال می‌کنند و عمرا از پست‌های خزسلبریتی‌های لوس خوششان بیاید. اما اگرمی‌بینید کاربران ایرانی فالورهمان سلبریتی‌های لوسی که به آنها فحش می‌دهند هستند و من حیث المجموع دنبال‌کنندگان سلبیریتی‌های خزاز ناسا هم بیشتراست دلیلش چیزهایی است که در این مقال نمی‌گنجد! اگر این ادعا را باور ندارید می‌توانید از خود کاربران خودمان بپرسید که چقدر مطالب درپیت را دنبال می‌کنند؟ بد نیست بدانید در آخرین نظرسنجی که از کاربران ایرانی انجام شده ۹۸ درصد آنها اعتراف کردند که ۹۹ درصد وقت شان در فضای مجازی صرف کاوش در امور علمی؛ هنری؛، تاریخی؛ انسان شناسی؛ معنوی و خصوصا آموزش ساخت قطعات هلی کوپتر می‌شود.

یکی از خطوط قرمز کاربران ایرانی سرک کشیدن به زندگی شخصی سلبریتی‌ها به ویژه ازدواج و طلاق در میان آنها خصوصا روابط‌شان در داخل اتوبوس‌هاست. شاید ذکر بیانیه‌ای که ماه قبل به نقل از کاربران ایرانی در نشریه اکونومیست منتشر شد به روشن کردن مطلب کمک کند:

«ما کاربران ایرانی بشدت معتقدیم وقتی اینهمه موضوع در زمینه‌های فیزیک ؛ متافیزیک؛ شیمی وعمل لیزیک وجود دارد؛ آنوقت چرا باید خبرها وعکس‌های دونفره افراد مشهورمثلا عکس‌های سفر ‌یک مهاجم فوتبال با زن بازیگربه دبی و یا اخبار مربوط به ازدواج و طلاق چندمین بار بازیگران و یا مهاجرت و کشف حجاب و مدلینگ شدن یک بازیگر زن برای‌مان مهم باشد؟!»

با توجه به رو کردن این سند معتبر بازهم مانند ماجرای هولوکاست می‌گویید امکان ندارد؟

پس لطفا کامنت‌هایی به شرح زیر را که در پایین یکی از پست‌هایی با موضوع اخبار طلاق و ازدواج سلبریتی‌ها گذاشته شده بخوانید:

کامنت ۱- چرا در مورد زندگی شخصی دیگران قضاوت می‌کنید؟

کامنت ۲- اصلا به ما چه که اینها روی هم ریخته‌اند؟

کامنت ۳- لطفا دیگران را قضاوت نکنید!

کامنت ۴- لطفا بس کنید چکار به زندگی خصوصی آنها دارید؟

کامنت ۵- واقعا متاسفم از این پست مگر خودتان خوار و مادر ندارید؟!

کامنت ۶- بابا دست از سر سرک کشیدن به زندگی این سلبریتی‌ها بردارید؟

با توجه به موارد بالا همه کاربران در خصوص چنین اخباری اظهار ناخرسندی و حال بهم خوردگی می‌کنند اما در عین حال همه آنها فالور همان صفحات زرد و سلبریتی‌های خز هم هستند! البته دلیل این تضاد را هنوز کسی ندانسته و یا اگر دانسته خود را به ندانستن زده!

– سلبریتیها از افشای زندگی خصوصیشان بیزارند!

شاید توقعی مانند همکاری برای افزایش جمعیت از یک سلبریتی،‌خواسته‌ای باشد درپیتی! چراکه اگرآنها بجای ازدواج سفید با لباس سفید هم به خانه بخت بروند معمولا بعد از مدت کوتاهی با لباس‌های رنگی و طی مراسمی با عنوان «جشن طلاق» ازآنجا بیرون می‌آیند! حال اگر هم مدتی، غزل وفاداری را در زندگی مشترک‌شان بسرایند در عین حال کمترپیش می‌آید بچه‌ای را از دل آن رابطه دربیاورند! اگرهم دربیاورند پر پرش شورش را با تک فرزندی درمی‌آورند! رویهم‌نرفته برخی از سلبریتی‌ها از «جاست فرند» و «پت» بیشترحمایت می‌کنند تا کانون‌های گرم پردردسرچرت و پرت! البته زیر کلمه شاید و برخی و… بشدت خط تیره می‌کشیم و تعدادی را بلافاصله از زیراین چتربیرون می‌کشیم.

حال چرا اینها را گفتیم …

ما نه فضولیم و نه بخیل و نه به اصطلاح امروزی‌ها قضاوت خاصی می‌کنیم؛ این عزیزان هر کاری که می‌کنند مفت چنگ‌شان اما سوال اینجاست: آیا درزاین مسائل باب میل خود سلبریتی‌های نازنین هست؟

بگذارید بازهم درزمسئله را بازتر کنیم:

گاه گداری پیش می‌آید مثل آب و هوای بارانی، فضای صفحه مجازی سلبریتی‌ها هم، دو نفره می‌شود یعنی دم به ساعت، تصاویروحرف‌های عشقولانه لوس و چندش، از صفحات‌شان بدر می‌شود؛ در این گونه مواقع می فهمیم فیل سلبریتی های فوق‌الذکریاد هندوستان کرده و ما هم بناچار باید گرفتار خواندن و دیدن(استغفرالله) خصوصی‌ترین اسرارمگوی درونی میان آنها شویم!

اما وقتی همان سلبریتی‌ها مدتی سکوت معنی‌داراختیار کردند و یا با جملات کنایی و استعاری از بی وفایی روزگار شکایت کردند و یا خیلی ملو عکس‌های دونفره‌اشان را حذف کردند وصد البته پستی با مفهوم زیرارسال کردند:

«آهای فالورها؛ چرا تا این حد دیگران (یعنی من را) را قضاوت می‌کنید و درزندگی خصوصی‌شان اینقدر دخالت می کنید؟! »

در این صورت باید شست‌تان خبردارشود که دوران فراق و جدایی دو پرستوی عاشق اما بی اعصاب فرارسیده! یعنی همان زوجی که در زمان دوستی اسرارش خیلی هم برای ما جماعت فالور معمولی خصوصی نبود!

پس در یک جمع بندی شتابزده نیتجه می‌شود فالورها در زمان خوشی سلبریتی‌ها؛ محرمند ومجاز به دیدن و خواندن مطالب زندگی شخصی آنها؛ اما درایام فراق سلبریتی‌ها، فالورها باید حناق بگیرند چون بشدت نامحرم می‌شوند و گذاشتن هر کامنتی، مصداق بارز جمله معروف زیر خواهد شد:

«هر کامنتی که گذاشتید بعدها در دادگاه برعلیه‌تان استفاده خواهد شد.»

این قبول که هنرمندان احساساتی ؛ جوگیر وهیجانی هستند و در زمان خوشی نمی‌توانند جلوی بیان همان چیزهایی که در زمان ناخوشی مصداق بارزفضولی می‌شوند را بگیرند لااقل با این اوصاف این عزیزان حداقل بگذارند فالورهای‌شان در زمان ناخوشی همچون ایام خوشی در مورد آنها (که ناسلامتی الگوی جامعه هستند) کمی هم قضاوت کنند!

اینهم تضاد سلبریتی ها در خصوص زندگی مشترک و خصوص شان!

در پایان اگر بخواهیم نیمه پر لیوان این جریانات را ببینیم باید گفت که صفحه اینستاگرام یک بازیگر تقریبا حکم یک دفترخانه کوچک مجازی ازدواج و طلاق است معمولا برای شاهدان این وقایع(فالورها) هم باعث سرگرمی و تفریح می‌شود و هم سبب اشتغالزایی(همان کامنت های تبلیغی و تجاری که لابلای سایر کامنت ها گذاشته می‌شوند) وصد البته آموزشی به جهت رد و بدل شدن کلی مفاهیم ارزشمند اخلاقی – اجتماعی و فلسفی در قالب دادن پند و نصیحت به یکدیگر …

فراموش نکنید؛ خیلی از کاربران فقط به فضای مجازی وارد می‌شوند تا صرفا کامنت ها را بخوانند!