فواید بوتاکس زیر بغل در تعریق

بسیاری از افراد شاید باورشان نشود که برای برخی یک مشکل کوچک مانند تعریق زیاد زیر بغل بتواند باعث تحت تاثیر قرار گرفتن جنبه‌های مختلف زندگی‌شان شود! اما این مورد بسیار شایع است. برخی افراد واقعا از تعریق بیش از اندازه زیر بغل رنج می‌برند و به شدت به دنبال یک راه برای درمان آن می‌گردند. تعریق بیش از اندازه زیر بغل آنقدر فعال است که باعث می‌شود استفاده از لوازم متنوع و مختلف بهداشتی کارساز نباشد و این افراد به پزشک متخصص مراجعه کنند. در همچین مواقعی پزشک متخصص فرایند بوتاکس زیر بغل را پیشنهاد می‌کند. بوتاکس زیر بغل یک روش درمانی تعریق بیش از حد زیر بغل است که توسط سازمان FDA آمریکا و دیگر سازمان‌های رسمی مورد تائید قرار گرفته است. انجام بوتاکس تعریق بیش از اندازه در غدد موجود در ناحیه زیر بغل را متوقف می‌سازد.

بوتاکس زیر بغل چیست؟

بوتاکس زیربغل یک نوع عمل سرپایی می‌باشد که در آن با تزریق مواد شیمیایی مخصوص به ناحیه زیر بغل، فرایند تعریق در غدد ناحیه زیر بغل را غیرفعال می‌کنند. همانطور که گفته شد، بوتاکس زیر بغل توسط پزشکان متخصص پیشنهاد می‌شود و همچنین توسط سازمان غذا و داروی آمریکا و دیگر سازمان‌های رسمی و بین المللی مورد تائید قرار گرفته است.

اگر بخواهیم کمی بیشتر وارد جنبه علمی موضوع شویم، درواقع بوتاکس زیر بغل از طریق تزریق مواد شیمیایی بر روی سیستم عصبی شما تاثیر گذاشته و اقدام به کنترل کارکرد آن می‌کند تا بتواند تعریق بیش از اندازه در ناحیه زیربغل را متوقف سازد. ماده بکار رونده در فرایند تزریق «بوتولینیوم» نام دارد که توسط یک نوع باکتری ایجاد می‌شود. این ماده پس از تزریق بر روی عملکرد انتقال دهنده‌های سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و کاری می‌کند که آن‌ها برخلاف دستورات خودکار مغز که منجر به تعریق بیش از اندازه می‌شود عمل کنند و تعریق را کاهش دهند. این مورد باعث می‌شود که غدد تعریق زیر بغل به دستور مغز مبنی بر عرق کردن پاسخ نداده و اقدام به کاهش تعریق بیش از اندازه کند.

تعریق بیش از اندازه چگونه زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

بسیاری از افراد واقعا از عرق ناحیه زیر بغل خود رنج می‌برند و حتی به همین خاطر روشهای زندگی خود را تغییر داده‌اند. دلیل عرق بیش از حد می‌تواند مواردی همچون اضطراب، استرس و هیجان بیش از اندازه باشد. درکل بهتر است که بدانیم مغز اینگونه افراد بصورت خودکار مرتبا به سیستم عصبی دستور تعریق می‌دهد و اگر سیستم عصبی از این دستور کمتر پیروی کنند، این مشکل حل خواهد شد؛ دقیقا این همان کاری است که بوتاکس برای ما انجام می‌دهد.

تعریق بیش از اندازه زیر بغل باعث بدبود شدن بدن شما می‌گردد و باعث می‌شود که شما بیش از اندازه نیاز به شستشوی بدن خود و لباس‌هایتان داشته باشید. همچنین از اینکه در یک جمع و یا قرار دوستانه حضور داشته باشید احساس خجالت کنید. در برخی مواقع این مورد می‌تواند باعث ایجاد مشکل در تعامل شما با همسرتان شود و زندگی زناشویی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

نهایتا اینکه بصورت مرتب بوی بد زیر بغل خود را احساس کنید منجر به کاهش اعتماد به نفس شما و ضعیف شدن روحیه خودستایی شما خواهد شد.

آیا بوتاکس زیر بغل عوارض خاصی دارد؟

مطمئنا هر روش درمانی عوارض خاص خود را در موارد خاصی نشان می‌دهد و هیچ روند درمانی موثری از این قاعده مستثنا نیست. بوتاکس زیر بغل هم مانند هر روش درمانی دیگر دارای عوارض خاص خود می‌باشد که پزشکان متخصص در جواب سوالات شما درباره اینکه بوتاکس زیربغل چه عوارضی دارد باید گویای این موضوعات باشد. البته این عوارض آنچنان توسط بیشتر بیماران مهم پنداشته نمی‌شود و بیماران معمولا نجات یافتن از این مشکل را ارزشمندتر از این عوارض می‌دانند.

پزشکان در جواب این سوال معمولا به مواردی همچون ضعف در ناحیه عضلانی، سردرد و سرگیجه، خستگی، خشک شدن دهان و … اشاره می‌کنند که البته این عوارض نسبت به هر فردی بصورت متفاوت عمل می‌کنند؛ یعنی امکان دارد که یک فرد هیچونه حساسیت و عارضه‌ای نسبت به بوتاکس زیر بغل نشان ندهد اما فردی دیگر عوارض آن را مشاهده کند.