كلاژينو و اهمیت آن در سلامت مو

کلاژینو یکی از مهم ترین مکمل هایمورد استفاده افراد اعم از خانم ها و آقایان می باشد که دارای تأثیرات و خواص بسیار مهمی بر روی سلامت موهای افراد می باشد و این به دلیل دارا بودن مواد و عناصر بسیار مفید در تشکیل آن می باشد. افراد با مصرف این نوع مکمل می توانند به مراقبت از موهای خود در برابر ریزش و سفیدی و یا طاسی و نازک شدن تار موها جلوگیری کنند. بنابراین، با توجه به اهمیت موضوع مورد بررسی، در متن زیر به ارائه اطلاعات بیش تری در مورد مکمل مورد نظر و تأثیرات آن بر روی تقویت و سلامت موی افراد پرداخته شده است.
کلاژینو و اهمیت آن در سلامت مو
موهای افراد یکی از مهم ترین نشانه های زیبایی در افراد و عاملی بسیار مؤثر برای بالا بردن سطح و میزان اعتماد به نفس در آن ها و به ویژه در بین خانم ها می باشد. با این حال، یکی از مهم ترین ویژگی های افرادی که به زیبایی خود اهمیت می دهند این است که موهای ضخیم و پر پشت و صافی داشته باشند. حال برخی از عوامل از قبیل بالا رفتن سن افراد، منجر شده که تار موهای افراد نازک شده و باعث ایجاد اختلالاتی در موهای افراد از قبیل کم پشت شدن و حتی طاسی آن ها شود، یکی از مهم ..

کلاژینو یکی از مهم ترین مکمل هایمورد استفاده افراد اعم از خانم ها و آقایان می باشد که دارای تأثیرات و خواص بسیار مهمی بر روی سلامت موهای افراد می باشد و این به دلیل دارا بودن مواد و عناصر بسیار مفید در تشکیل آن می باشد. افراد با مصرف این نوع مکمل می توانند به مراقبت از موهای خود در برابر ریزش و سفیدی و یا طاسی و نازک شدن تار موها جلوگیری کنند. بنابراین، با توجه به اهمیت موضوع مورد بررسی، در متن زیر به ارائه اطلاعات بیش تری در مورد مکمل مورد نظر و تأثیرات آن بر روی تقویت و سلامت موی افراد پرداخته شده است.

کلاژینو و اهمیت آن در سلامت مو

موهای افراد یکی از مهم ترین نشانه های زیبایی در افراد و عاملی بسیار مؤثر برای بالا بردن سطح و میزان اعتماد به نفس در آن ها و به ویژه در بین خانم ها می باشد. با این حال، یکی از مهم ترین ویژگی های افرادی که به زیبایی خود اهمیت می دهند این است که موهای ضخیم و پر پشت و صافی داشته باشند. حال برخی از عوامل از قبیل بالا رفتن سن افراد، منجر شده که تار موهای افراد نازک شده و باعث ایجاد اختلالاتی در موهای افراد از قبیل کم پشت شدن و حتی طاسی آن ها شود، یکی از مهم ترین دلایل وجود این اختلالات، کمبود میزان پروتئین و کلاژینوی موجود در پوست افراد با بالا رفتن سن آن ها می باشد. چرا که زمانی که سن افراد بالا می رود، میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن کاهش پیدا می کند و یکی از مهم ترین اثرات آن این است که منجر به اختلال در موهای فرد و به وجود آمدن اختلالات ذکر شده می شود.

بنابراین، این افراد برای کمک به رشد و تقویت موهای خود در برابر ریزش و یا سفیدی و نازک شدن تار موهای خود، می بایست میزان کلاژن از دست رفته بدن خود را بازیابی و تولید کنند. بسیاری از این افراد به استفاده از مواد غذایی سرشار از پروتئین و کلاژن روی می آورند، حال این که استفاده از این مواد تنها کفایت نمی کند و فرد برای اثرگذازی بیشتر در تولید کلاژن در بدن، باید از انواع مکمل های سرشار از پروتئین و کلاژن استفاده کنند که یکی از مهم ترین و شناخته ترین مکمل های حاوی کلاژن که دارای تإثیرات بسیار مهمی بر رشد و تقویت موها و ضخیم شدن موهای فرد دارد، استفاده از مکمل کلاژینو می باشد.

مکمل مورد نظر با دارا بودن ترکیبات و عناصر بسیار مؤثری از قبیل ویتامین C، هیالوونیک اسید، زینک و بیوتین، آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که موجب تقویت سلامت کلی بدن و همچنین موجب تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش و سفید شدن تدریجی آنها می شود. کلاژن اسید آمینه های فراوانی را فراهم می کند که از طریق آن ها می تواند به رشد موها و تقویت آن ها کمک بسیار مؤثری کند. موی فرد در درجه اول از پروتئین کراتین ساخته شده است. بدن افراد از چندین آمینو اسید برای ساخت کراتین استفاده می کند که برخی از آن ها در کلاژن یافت می شود.

وقتی که افراد از مواد غذایی سرشار از پروتئین و یا مکمل های پروتئین دار از قبیل کلاژن استفاده می کنند، بدن آن ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند. از آن جایی که پرولین جزء اصلی کراتین است، بنابراین، مصرف کلاژن سرشار از پرولین می باشد که می تواند زمینه های ایجاد موهای فرد و رشد آن ها را فراهم کند.

از دیگر کارکرد کراتین این است که به مبارزه با آسیب های فولیکول های مو کمک می کند. از آن جایی که کلاژینو، همانند آنتی اکسیدانی عمل می کند به همین دلیل بهترین نقش را در مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ایفا می کند. لازم به ذکر است که رادیکال های آزاد، ترکیباتی هستند که در نتیجه استرس، آلاینده های هوا، سیگار کشیدن، انتخاب نامناسب رژیم غذایی، الکل و سایر تأثیرات محیطی در بدن فرد ایجاد می شود. که این مواد مضر (رادیکال های آزاد) می توانند بیش از حد به سلول ها، پروتئین ها و DNA افراد آسیب برسانند.

تحقیقات نشان می دهند که مکمل های زیادی برای کمک به سلامت موهای افراد وجود دارد که یکی از این مکمل ها، کلاژینو است که این نوع کلاژینو یکی از مهم ترین مکمل های غذایی مورد استفاده برای فرد و به شکل پودر می باشد و به خاطر بالا بودن میزان پروتئین موجود در آن، نقش به سزایی را در سلامت مو و استحکام ریشه های آن ها بر عهده دارد. این نوع مکمل، علاوه بر دارا بودن مقدار زیادی پروتئین از ترکیبات مؤثر دیگری نیز تشکیل شده است به همین خاطر دارای نقش پر اهمیتی در رشد و استحکام موهای افراد هستند.

تحقیقات نشان می دهند که رادیکال های آزاد می توانند به فولیکول های مو آسیب برسانند. از آن جایی که میزان قدرت دفاعی بدن در برابر رادیکال های آزاد با بالا رفتن سن افراد کاهش می یابد، بنابراین، افراد مسن بیشتر در معرض آسیب های مو از قبیل ریزش مو و یا سفید شدن موهای خود می باشند. حال برای مبارزه با رادیکال های آزاد و کمک به تقویت و رشد موهای سالم فرد، بدن به آنتی اکسیدان نیاز دارد. بنابراین کلاژن نوعی مکمل بسیار قوی سرشار از پروتئین می باشد که دارای خاصیتی آنتی اکسیدان بوده و بدین ترتیب، می تواند نقش بسیار مؤثری را در این زمینه ایفا کند.

از دیگر خواص استفاده از کلاژن این است که از نازک شدن تارهای موی فرد و فرآیند پیری زودرس در فرد جلوگیری می کند. کلاژن ۷۰ درصد از لایه میانی پوست را تشکیل می دهد و لایه میانی پوست که حاوی ریشه هر تار موی فرد است. بنابراین، استفاده از مکمل کلاژینوی مورد نظر، به خاصیت ارتجاعی و استحکام کردن ریشه موها کمک می کند. بالا رفتن سن باعث می شود که بدن افراد در تولید کلاژن و بازسازی سلول های میانی پوست چندان توانایی نداشته باشد که این منجر به نازک شدن تار موهای آن ها در طول زمان می شود. بنابراین، کلاژن فراوان ترین پروتئین موجود در بدن افراد می باشد که به تولید اسیدهای آمینه در بدن برای کمک به تولید کراتین کمک می کند. کراتین نیز خود دارای نقش مؤثری در تولید موها و رشد آن ها به حساب می آید.

با افزایش سن افراد، سلول هایی که رنگدانه ملانین را تولید می کنند و به موهای فرد رنگ می دهد، به طور طبیعی شروع به مردن می کنند. بنابراین رادیکال های آزاد ناشی از رژیم غذایی نامناسب، استرس و آلاینده های محیطی می توانند به سلول های تولید کننده ملانین نیز آسیب برسانند.

بدون وجود آنتی اکسیدان کافی برای مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد، ممکن است موهای فرد شروع به سفید شدن کند. از طرف دیگر کلاژن می تواند به جلوگیری از آسیب به سلول هایی که رنگ مو را تولید می کنند، کمک کند. در نتیجه، ممکن است از روند سفید شدن زود رس موهای فرد با افزایش سن آن ها جلوگیری کند.

بهترین روش مصرف مکمل مورد نظر، بدین شکل است که فرد باید مقداری از پودر را که معمولاً روزانه ۱ ساشه در روز می­باشد را در لیوانی ریخته و سپس با استفاده از مایع دلخواه، آب، چای، آب میوه، شیر و غیره آن را به طور کامل حل و سپس میل کند. فرد با مصرف مستمر ۸ تا ۱۶ هفته از این مکمل می تواند اثرات آن را به طور واضح تری بر روی موهای خود مشاهده کند. لازم به ذکر است که مصرف این مکمل برای عموم بزرگسالان اعم از زنان و مردان پیشنهاد می­شود. استفاده از مکمل مورد نظر، برای زنان در دوران بارداری تجویز نمی شود و در صورت تمایل به استفاده باید حتماً قبل از مصرف، با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند. هم چنین در صورتی که فرد در حال مصرف داروهای دیگری می باشند و یا به بیماری های مزمن از قبیل بیماری های قلبی و عروقی و یا سرطان مبتلا می باشد، می بایست که قبل از استفاده از این مکمل، با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند.

هم چنین لازم به ذکر است که روش نگهداری مکمل کلاژینو نیز بدین شکل است که مکمل را باید به دور از دسترس کودکان و در جای خشک و خنک، به دور از نور مستقیم خورشید نگه داری شود. تاکنون از مصرف این پودر، هیچ گونه عوارض قابل توجهی در افراد مصرف کننده ملاحظه نشده است. دلیل این که این مکمل به رشد و ضخامت موهای فرد کمک و از ریزش و سفید شدن آن ها جلوگیری می کند این است که حاوی مقدار زیادی پروتئین است.

علاوه بر استفاده از مکمل غذایی مورد نظر، فرد می تواند با استفاده از مواد غذایی بسیار مغذی و قوی از قبیل گوشت قرمز، مرغ، ماهی و سایر محصولات لبنی و تخم مرغ، میزان پروتئین مورد نیاز بدن خود را تقویت و تأمین کرده و از این طریق به جلوگیری از ریزش موهای خود کمک مؤثری نماید.

نوشته كلاژينو و اهمیت آن در سلامت مو اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.