لیست خدمات بیمارستان ایرانشهر

در این مقاله، قصد داریم تا بیمارستان ایرانشهر و خدمات این بیمارستان را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

بیمارستان خصوصی ایرانشهر

عناوین مقاله:

۱. آشنایی با بیمارستان ایرانشهر

۲. بخش‌های مختلف بیمارستان ایرانشهر

۳. بیمه‌های تحت پوشش بیمارستان ایرانشهر

۴. امکانات رفاهی بیمارستان ایرانشهر

۵. کلام آخر

######

آشنایی با بیمارستان ایرانشهر

بیمارستان خصوصی ایرانشهر در سال ۱۳۵۵ در خیابان شریعتی، نرسیده به سه ‌راه طالقانی، خیابان شهید جواد کارگر، توسط ۱۰ نفر از متخصصان درجه یک کشورمان بنا شد و شروع به ارائه خدمات درمانی به‌ صورت خصوصی نمود.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و زیربنای ۱۱ هزار مترمربع با ظرفیت ۱۲۰ تخت بیمارستانی و ۶ اتاق عمل در ۱۰ طبقه در مرکز شهر تهران واقع شده‌ است. به دلیل واقع شدن در مرکز شهر و ارائه خدمات با کیفیت و عالی، به یکی از معتبرترین مراکز درمانی بین‌المللی تبدیل شده است، زیرا که شاهد مراجعه بیماران بین‌ المللی در این بیمارستان بوده‌ایم.

این بیمارستان پس‌از پیروزی انقلاب اسلامی به بهداری و سپس به دانشگاه علوم پزشکی سپرده شد، ولی پس‌ از پیگیری‌های مستمر و با حکم دادگاه، بیمارستان در سال ۱۳۷۶ به صاحبان اصلی بازگردانده شد.

بیمارستان ایرانشهر با مجموعه افراد با تجربه و متخصص، فوق ‌تخصص های مختلف در رشته های گوناگون پزشکی و اساتید بزرگ کشور، در حال ارائه خدمات پزشکی به بیماران و مراجعین خود می‌باشد. بیمارستان ایرانشهر تهران، دارای بخش‌های مختلف: CCU, جراحی قلب, داخلی, جراحی عمومی, روماتولوژی, جراحی مغز و اعصاب، غدد, داخلی اعصاب, ارتوپدی, آنژیوگرافی, ICU و غیره است.

بیمارستان ایرانشهر با اکثر بیمه‌ها، بیمه‌های تکمیلی و همچنین بیمه‌های خدمات درمانی قرارداد دارد. قسمت اورژانس، سی تی اسکن و آزمایشگاه و رادیولوژی بیمارستان به‌ صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات به بیماران خود می‌باشد. درمانگاه تخصصی بیمارستان ایرانشهر شامل کلینیک‌های مختلف مغز و اعصاب، جراحی قلب، قلب، اطفال، غدد، گوارش، روماتولوژی، زنان و غیره می‌باشد.

بخش‌های مختلف بیمارستان ایرانشهر

اکنون در این بخش از مقاله به بررسی بخش‌های مختلف بیمارستان ایرانشهر می‌پردازیم:

بیمارستان ایرانشهر از بخش‌های مختلفی مانند بخش‌های بستری، بخش‌های ستاره‌دار، بخش‌های کلینیکی، بخش‌های پاراکلینیک تشکیل شده ‌است.

خدمات بیمارستان ایرانشهر

  • بخش‌های بستری: شامل درمانگاه ENT – درمانگاه ارتوپدی- درمانگاه اعصاب و روان (روان‌پزشکی)- درمانگاه ریه- درمانگاه آنکولوژی- جراحی قلب- غدد- عمومی- درمانگاه اورژانس- درمانگاه گوارش- درمانگاه زنان و زایمان- درمانگاه روماتولوژی- درمانگاه عفونی- درمانگاه جراحی مغز و اعصاب- درمانگاه پوست- درمانگاه داخلی اعصاب (نورولوژی)- درمانگاه اطفال- درمانگاه جراحی عمومی- درمانگاه قلب- درمانگاه کلیه- جراحی عروق می شود.
  • بخش‌های ستاره‌دار: شامل آنژیوگرافی- ریکاوری- تخت‌های تحت نظر اورژانس- اتاق عمل- دیالیز- لیبر- اتاق عمل اورژانس- LDR است.
  • بخش‌های کلینیک و پاراکلینیک: شامل اطفال- ICU- جراحی- داخلی- ICU عمومی- اورژانس بستری- زنان و زایمان- بخش نوزادان- CCU جراحی- post CCU – OH- چشم‌ پزشکی- گوش، حلق و بینی- جراحی فک و صورت- پوست- لیزر- سنگ‌شکن- زیبایی و پلاستیک- اورولوژی و سنگ‌های مجاری ادرار و کلیه می باشد.

 

اکنون در این قسمت از مقاله به توضیح مختصری در رابطه با تعدادی از بخش‌ها و کلینیک‌های این بیمارستان می‌پردازیم:

  • بخش‌های بستری عمومی: بخش‌های بستری عمومی، همان گونه که از نامش مشخص می‌باشد، برای مراقبت از بیمارانی می‌باشد که وضع سلامتی آن‌ها قابل‌ قبول بوده و نسبت‌ به بیمارانی که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، از حال عمومی مناسب‌تری برخوردار می‌باشند. در این بخش نیز پرستاران به ‌صورت مرتب حال و وضع عمومی بیمار را چک می‌کنند و اگر وضعیت بیمار بدتر شود، با هماهنگی و اجازه از دکتر معالج، به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال پیدا می‌کنند. برعکس این‌ موضوع نیز ممکن است اتفاق بیفتد، یعنی بیمارانی که در قسمت ICU بستری شده‌اند، اگر در وضع عمومی آن‌ها بهبودی حاصل شود، به بخش بستری عمومی منتقل می‌شوند. به‌ صورت معمول برای ملاقات حضوری، برای این بیماران در بیمارستان ایرانشهر مانعی وجود ندارد، اما مناسب است که مدت‌ زمان ملاقات کوتاه باشد تا بیمار بتواند استراحت بیشتری را دریافت نماید تا به سلامتی و بهبودی کامل دست یابد.
  • بخش ICU : در این بخش از بیمارستان، معمولاً بیماران بدحال و وخیم که توانایی حرکت کردن را ندارند و گاهاً توانایی تنفس مناسب را نیز ندارند، بستری هستند. مانند بیماران تصادفی، بیماران تنفسی، بیماران قلبی با شرایط ویژه و یا بیمارانی که در حال دیالیز هستند و همچنین بیمارانی که در بخش‌های عمومی بستری بوده و وضعیتشان وخیم شده باشد، که در بخش ICU بستری می‌شوند. به‌ همین دلیل مراقبت از این بیماران نیاز به صبر و حوصله و مهارت و تجربه بالا دارد. در همین راستا؛ کادر درمانی این بخش، از پزشکان و پرستاران متخصص باتجربه و دوره‌ دیده تشکیل شده‌ است. ناگفته نماند که تجهیزات پیشرفته‌ی بخش‌های مراقبتی نیز به کمک پرستاران آمده است تا کادر درمان بتوانند به‌ صورت دائم، وضعیت سلامتی بیماران را چک نمایند.

بیمارانی که در این بخش از بیمارستان بستری می‌شوند، به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند، ملاقات حضوری برایشان وجود ندارد. همراهان آن‌ها فقط می‌توانند از طریق تماس تلفنی با بخش پرستاری از وضعیت سلامتی بیماران خود اطلاع یابند.

 

  • بخش CCU : این بخش از بیمارستان ایرانشهر توسط متخصصان و فوق‌تخصصان قلب اداره می‌شود. کارکنان بخش CCU بیمارستان ایرانشهر، طی آزمون‌های مختلفی انتخاب شده‌اند. به‌ همین دلیل از مهارت بالایی برای مراقبت از بیماران قلبی برخوردار می‌باشند. زیرا این بخش از بیمارستان، مخصوص بیمارانی است که از مشکلات قلبی رنج می‌برند. تمام بیمارانی که در این بخش از بیمارستان بستری می‌شوند، شامل مشکلات قلبی از قبیل: نارسایی قلبی، افرادی که دچار آریتمی هستند، آنژین صدری، افرادی که در معرض سکته قلبی می‌باشند و یا ایست قلبی و سکته را قبلاً تجربه کرده‌اند، در این بخش بستری می‌شوند تا تحت نظارت هولتر مانیتورینگ ۲۴ ساعته قرار بگیرند.
  • کلینیک گوارش: کلینیک گوارش بیمارستان ایرانشهر شامل خدماتی مانند: ویدئو آندوسکوپ، آندوسکوپی، کولونوسکوپی می باشد.
  • کلینیک ریه: بیمارانی که از بیماری‌های ریه، تنفسی و غیره رنج می برند، می‌توانند به این بخش از بیمارستان مراجعه فرمایند.
  • کلینیک مغز و اعصاب: این بخش نیز مختص بیمارانی است که دارای سردردهای مزمن و مداوم می‌باشند و مشکلات اعصاب دارند. همچنین این کلینیک خدماتی از قبیل نوار عصب، نوار عضله، نوار اعصاب حسی، عکسبرداری داپلر و نوار مغز را دارا می‌باشد.

بیمه‌های تحت پوشش بیمارستان ایرانشهر

در بیمارستان ایرانشهر، اکثر بیمه‌ها تحت پوشش این بیمارستان می‌باشند. بیمه‌های تحت پوشش عبارتند از: بیمه رازی، بیمه پارسیان، بیمه سامان، بیمه کارآفرین، بیمه ایران، بیمه سلامت، صندوق بازنشستگی نفت، بیمه دانا، بیمه‌  سینا، بیمه تکمیلی، بیمه دی، بیمه آسیا، بیمه آرمان، بیمه ملت، بیمه تجارت، بیمه سپه، بیمه رفاه، بیمه کارآفرین، بیمه بانک ملی، بیمه سرمد، بیمه معلم، بیمه آتیه ‌سازان حافظ، بیمه بانک کشاورزی ، بیمه آرمان

 

امکانات رفاهی بیمارستان ایرانشهر

مسئولین بیمارستان ایرانشهر به منظور رفاه حال بیماران و همراهان آن‌ها، تدابیری اندیشیده‌اند و در همین راستا، امکاناتی از قبیل اتاق‌های VIP، سایت اینترنتی، کافی‌شاپ و غرفه سوپرمارکت برای ارائه خدمات ایجاد نمودند.

  • اتاق‌های VIP: در بیمارستان ایرانشهر، اتاق‌های جداگانه‌ای برای بیمارانی وجود دارد که می‌خواهند اتاق مجزایی داشته باشند. در داخل این اتاق‌ها، امکانات کامل پزشکی، سرویس بهداشتی، یخچال، صندلی و تخت همراه بیمار، کمد، تلویزیون و غیره وجود دارد.
  • سایت اینترنتی: بیمارستان ایرانشهر تعدادی از خدمات خود را به ‌صورت اینترنتی در زمینه رفاه حال بیماران ارائه می دهد.

● کافی‌ شاپ و غرفه سوپرمارکت: کافی شاپی در داخل بیمارستان به ‌صورت روزانه و یک سره از ساعت ۷ صبح تا ۵ عصر در خدمت شهروندان عزیز قرار دارد. علاوه‌ بر کافی‌شاپ، سوپرمارکت هایی در داخل بیمارستان و اطراف بیمارستان برای رفاه حال مردم تعبیه شده است.

لیست خدمات بیمارستان ایرانشهر

کلام آخر

بیمارستان ایرانشهر با قرار دادن شعار (همیشه حق با بیمار است) در سرلوحه کاری خود، همیشه در تلاش است تا لیست خدمات خود را افزایش دهد تا بتواند بهترین خدمات پزشکی را به بیماران ارائه دهد. به همین دلیل، بیمارستان ایرانشهر یکی از بهترین بیمارستان‌ها در سطح استان، کشور و حتی در جامعه بین‌الملل شناخته شده است، زیرا که بیمارانی از خارج از کشور برای درمان به بیمارستان ایرانشهر مراجعه می کنند. امید است تا بتوانیم در این مسیر، همراه همیشگی شما بمانیم.