مزایای استفاده از جکوزی – جکوزی چیست؟

جکوزی را می‌توان نسل نوین و تازه ی از وان بشمار آورد به همین علت نیز امکانات بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهد و مزایایی فروانی دارد .

این وسیله حوضچه ای پر از آب است اما نه یک حوضچه ی ساده بلکه در این وسیله خروجی‌های تعبیر شده که آب را با فشار زیاد پرتاب می‌کند جکوزی کلمه ی انگلیسی است که از برادران جکوزی گرفته شده است و نام شرکتی است که اولین محصوب آن وان و جکوزی ماساژ دهنده بوده و در سال ۱۹۱۵ تاسیس شده است

مهم ترین کاربرد‌های جکوزی

  • ماساژ بدن: وقتی خروجی‌هایی که در این وسیله تعبیه شده اند آب را با فشار زیادی پرتاب می‌کند، این آب پرفشار با بدن تماس پیدا می‌کند و شبیه ماساژ عمل می‌کند. این مورد همچنین کمک به ریلکس کردن بدن و آرام کردن بدن می‌کند. برخی از جکوزی‌های پیشرفته مجهز به ماساژور هستند.
  • کمک به کاهش درد‌های عضلانی: یکی از مهم ترین کاربردهای این وسیله است کافی است دقایقی را در جکوزی بمانید تا از دور شدن و کاهش دردهای عضلانی خود تجربه کنید آب گرمدباعث گرم شدن بدن شما میشود و باعث افزایش گردش خون و رقیق شدن رگ‌ها میشود و قشار خون را پایین می‌آورد.
  • کمک به بهبود کیفیت خواب: آن دسته از افرادی که درگیر اختلالات خواب هستند خرید جکوزی یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.
  • درمان فوری و سریع استرس: دراز کشیدن درجکوزی با آب گرم ملایم و فشارهای ماساژوری آب یک درمان فوری و قطعی برای برطرف کردن فشارهای استرسی است
  • رفع کننده مشکلات قلبی و عروقی: عمل ریلکس کردن درجکوزی فشار خون بالا رو پایین می‌آورد و احتمال بیماری‌ها و حملات قلبی و عروقی را در افراد کم تحرک کم می‌کند ‌.
  • کمک به بهبود بیماری دیابت: برای بیماران مبتلا به دیابت استفاده مرتب باعث میشود ترشح انسولین در بدن تحریک شود و از این طریق دیابت در بیماران کنترل شود.
  • کالری سوز قوی: جکوزی یک کالری سوز قوی است هرچند جای ورزش را نمی‌تواند بگیرد اما امروزه ثابت شده که یکساعت در جکوزی و بعد از آن ۳۰ دقیقه پیاده روی می‌تواند حجم زیادی از کالری‌های جمع شده در بدن را بسوزاند.

ممکن است بسیاری از افراد باشنیدن  جکوزی یاد خانه‌های لوکس و مجلل و حمام‌های شیک و بزرگ بیفتند اما خبر خوش این است تولیدکنندگان به ساخت جکوزی‌های کوچک روی آورده اند و درحمام‌های کوچک می‌توانید از هر سایز جکوزی استفاده کنید

بهتر است قبل از خرید جکوزی به چند نکته توجه کنید

  • اندازه و ابعاد جکوزی: ظرفیت جکوزی ممکن است ۲یا۱۰نفره باشدبهتر است قبل از خرید خود حمام خانه خود را در نظر بگیرید.
  • جت‌های آب مهم ترین اجزای این وسیله هستند در هنگام خرید حتما به جت‌های آب و تاثیر ماساژور توجه کنید. در هنگام خرید جکوزی حتما به نحوه ی گرمایش توجه کنید نمونه‌های خانگی به صورت برقی هستند
  • محل نشستن نیز موضوع مهمی است که باتوجه به نیاز و نحوه مصرف شما طراحی شده باشد.

انواع وان و جکوزی از لحاظ جنس تقسیم بندی می‌شوند. جنس بدنه جکوزی‌ها متفاوت هستند. جکوزی فایبر گلای، سرامیکی و آکریلیک جز بهترین جکوزی‌ها هستند. از مهم‌ترین جکوزی‌ها می‌توان به نوع ساده، ویرپول، ایربث و همچنین به بخار و متحرک اشاره کرد. جکوزی‌ها دارای اشکال مختلفی مانند دایره، مستطیل، بیضی، مثلث و دایره می‌باشند.

استفاده از جکوزی‌های خانگی میتواند به بهبود سلامت، قلب و عروق، بهبود خواب و استرس، کاهش سردرد، پاکسازی بدن و افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد .

خرید وان و جکوزی در تهران

در شهرهای بزرگ مثل تهران مراکز بسیاری در  این حیطه فعالیت دارند. باید در نظر داشته باشید نصب و راه اندازی جکوزی به بهترین شکل ممکن و بدون دردسر نیز یکی از دغدغه‌های خرید آن است. برای یک خرید خوب باید همه مسائل را در نظر داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید. توجه به این نکات و خرید شما از مراکز معتبر لذت وان و جکوزی را چند برابر می‌کند. قیمت وان و جکوزی خانگی به عوامل بسیاری مثل اندازه و متریال به کار برده شده جکوزی‌های خانگی از ۲۰ تا ۳۰ ملیون و بالاتر بوده و انواع مختلفی دارد .