مصرف بیش از حد آنتی اکسیدان چه عوارضی دارد؟

اسپیرولینا اس تی پی فارما سینا کورکومین نانومیسل کپسول ویت ایس گرین نیچر آنتی اکسیدان ها از جمله موادی هستند که اگر بیش از اندازه مصرف شوند، برای بدن عوارضی را به دنبال خواهند داشت.
آنتی اکسیدان ها از جمله مواد مغذی هستند که می توانند از طریق میوه ها، سبزیجات، مکمل های تغذیه ای و … برای بدن ما تامین شوند. این مواد مغذی فواید بی شماری برای بدن انسان ها دارند و مصرف آن ها به همه مردم توصیه می شود. اما به هر حال از قدیم گفته اند که هر چیزی اندازه ای دارد! مصرف بیش از اندازه از آنتی اکسیدان نیز می تواند برای بدن مضر باشد. به همین خاطر، در هنگام مصرف آنتی اکسیدان ها باید حتما با پزشک مشورت کنید تا بیش از اندازه از آنتی اکسیدان ها استفاده نکنید.
برخلاف ذهنیت عامه مردم..

اسپیرولینا اس تی پی فارما سینا کورکومین نانومیسل کپسول ویت ایس گرین نیچر

آنتی اکسیدان ها از جمله موادی هستند که اگر بیش از اندازه مصرف شوند، برای بدن عوارضی را به دنبال خواهند داشت.

آنتی اکسیدان ها از جمله مواد مغذی هستند که می توانند از طریق میوه ها، سبزیجات، مکمل های تغذیه ای و … برای بدن ما تامین شوند. این مواد مغذی فواید بی شماری برای بدن انسان ها دارند و مصرف آن ها به همه مردم توصیه می شود. اما به هر حال از قدیم گفته اند که هر چیزی اندازه ای دارد! مصرف بیش از اندازه از آنتی اکسیدان نیز می تواند برای بدن مضر باشد. به همین خاطر، در هنگام مصرف آنتی اکسیدان ها باید حتما با پزشک مشورت کنید تا بیش از اندازه از آنتی اکسیدان ها استفاده نکنید.

برخلاف ذهنیت عامه مردم که تصور می کنند هر چقدر آنتی اکسیدان بخورند، بیشتر به سلامت بدن خودشان کمک کرده اند؛ ما در ادامه این مقاله قصد داریم عوارض مصرف بیش از اندازه از این مواد را توضیح دهیم.

کار آنتی اکسیدان ها چیست؟

همه ما نام رادیکال های آزاد موجود در بدن را شنیده ایم. رادیکال های آزاد می توانند باعث ایجاد بیماری های مختلف و از بین رفتن سلول های سالم در بدن شوند. به همین خاطر، مصرف آنتی اکسیدان ها برای بدن مفید می باشد. زیرا این مواد می توانند با دادن یک الکترون به رادیکال های آزاد، اثرات بد رادیکال های آزاد را خنثی کنند.

بنابراین، آنتی اکسیدان ها می توانند برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گیرند. در شرایط آلودگی هوا پزشکان توصیه می کنند که مردم آنتی اکسیدان های بیشتری را مصرف کنند؛ زیرا به هر حال بدن انسان در مواجهه با عوامل بیماری زای بسیار زیادی مواجه است.

در کنار این موضوع، در هنگام ابتلا به بیماری های مختلف توصیه می شود که افراد حتما از این مواد مغذی استفاده کنند تا شدت بیماری خود را کاهش دهند.

مصرف بیش از اندازه آنتی اکسیدان مفید است یا مضر؟

با توجه به خواص بسیار زیادی که برای آنتی اکسیدان ها وجود دارد، برخی از افراد به دنبال این هستند که با مصرف زیاد این مواد از بیماری های مختلف در بدن خودشان پیشگیری کنند. اما آیا واقعا می توان برای پیشگیری از بیماری های مختلف اقدام به مصرف این مواد مغذی کرد؟ آیا مصرف بیش از اندازه از این مواد مغذی، برای بدن مفید است؟

پاسخ به این سوال کاملا منفی است! همانقدر که مصرف به اندازه از آنتی اکسیدان ها برای بدن مفید می باشد؛ مصرف بیش از مقدار توصیه شده از این مواد برای بدن مضر است. برخی از مردم تصور می کنند هر چقدر از این مواد بیشتر مصرف کنند، سالم تر هستند. ولی واقعیت این است که این ماده مغذی، یک ماده معجزه آسا نیست! پس نباید در مصرف این ماده مغذی زیاده روی کرد، زیرا بدن عوارض زیادی را به دنبال دارد.

عوارض مصرف این مواد مغذی برای بدن

همانطور که متوجه شدیم، مصرف بیش از حد از آنتی اکسیدان ها می تواند برای بدن مضر باشد. به همین خاطر توصیه می شود که افراد حتما به مقدار کافی از این مواد استفاده کنند. در اثر مصرف بیش از حد از آنتی اکسیدان ها، احتمال بروز یک سری از عوارض جانبی شدیدتر می شود. در ادامه می خواهیم به عوارض مصرف بیش از حد این مواد مغذی در بدن اشاره ای کنیم.

  • کاهش فواید ورزش برای سلامتی

یکی از عوارض مصرف بیش از اندازه از این مواد این است که فواید ورزش برای سلامتی با مصرف این مواد کاهش پیدا می کنند. بنابراین، افراد ورزشکار نباید برای پیشگیری از بیماری ها، اقدام به مصرف این مواد با مقدار زیاد کنند.

  • به عنوان اکسیداسیو عمل می کند!

خود آنتی اکسیدان ها با اکسیداسیون در سلول های مختلف بدن مبارزه می کنند و اجازه تخریب سلول ها را نمی دهند. اما جالب است که بدانید مصرف بیش از اندازه از این مواد مغذی برای بدن مضر بوده و حتی می تواند ایجاد کننده استرس های اکسیداتیو باشد. بنابراین، باید از مصرف این مواد مغذی بیش از مقدار توصیه شده جلوگیری کرد.

  • محافظت از سلول های سرطانی

آنتی اکسیدان ها به عنوان یکی از موادی شناخته می شوند که می توانند از سرطان پیشگیری کنند. به همین خاطر، بسیاری از افراد برای مبارزه با این بیماری ها و یا پیشگیری از آن ها اقدام به مصرف بیش از اندازه آنتی اکسیدان ها می کنند.

اما نتایج نشان می دهند که مصرف بیش از اندازه از این مواد، نه تنها باعث درمان سلول های سرطانی نمی شود؛ بلکه می تواند مضرات زیادی را به همراه داشته باشد. حتی می توان پیش بینی کردن که خود آنتی اکسیدان ها به عنوان یک عامل محافظت کننده از سلول های سرطانی شناخته شوند.

  • بروز عوارض گوارشی

مصرف بیش از اندازه از هر ماده مغذی برای بدن مضر است. آنتی اکسیدان ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و مصرف بیش از اندازه از آن ها برای بدن مضر می باشد. عوارض گوارشی بسیار زیادی در اثر مصرف این مواد مغذی احتمال رخ دادن دارند. به طور مثال، تهوع و استفراغ از جمله عوارض گوارشی مصرف بیش از اندازه از این مواد مغذی می باشد.

چه ترکیباتی آنتی اکسیدان هستند؟

یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که چه موادی دارای خاصیت ضد اکسیدانی می باشند؟ به طور کلی، ویتامین ها، مواد معدنی و حتی شبه آنزیم های مختلفی وجود دارند که دارای خاصیت ضد اکسیدانی می باشند. این ترکیبات در مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات نیز یافت می شوند. در ادامه می خواهیم لیست برخی از ترکیباتی که دارای خاصیت ضد اکسیدانی می باشند را ذکر کنیم. پس اگر شما هم نیاز به مصرف این مواد دارید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

  • ویتامین سی
  • ویتامین ای
  • سلنیوم
  • کوکیوتن

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم بیشتر در رابطه با فواید مصرف آنتی اکسیدان ها به صورت منطقی صحبت کنیم. طبق توضیحات داده شده در این مقاله، مصرف بیش از اندازه از این مواد مغذی برای بدن مضر است و می تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد. عوارض گوارشی، عوارض بر سلول های سالم بدن و … از جمله عوارض مصرف بیش از اندازه از این مواد است. به همین خاطر، باید به اندازه اقدام به مصرف این مواد مغذی کرد.

نوشته مصرف بیش از حد آنتی اکسیدان چه عوارضی دارد؟ اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان داروخانه آنلاین . پدیدار شد.