معرفی پل مععلق تهران و نیم نگاهی به تاریخچه تهران

کشور ایران جاذبه‎های گردشگری بسیاری در حوزه‎های مختلف تاریخی، طبیعی، فرهنگی، مذهبی و … دارد و به همین منظور در این مقاله به معرفی شهر تهران می‎پردازیم. جاذبه‎‎های گردشگری در این شهر بخشی از جاذبه‎های گردشگری ایران را در طیف‎های مختلف شامل می‎شود.

پل معلق تهران

شهر تهران در دامنه و دشت هموار رشته کوه‌های البرز قرار دارد و از نظر پیشینه زندگی به دوران نوسنگی بازمی‌گردد. کاوش‌های باستان‌شناسی صورت گرفته در این شهر منجر به کشف اسکلت‌های ۷۰۰۰ ساله انسان و ابزارهای سنگی شده است و همین امر، تاریخی بودن این شهر را بازگو می‎کند.

تهران در زمان سلسله قاجاریه و آقا محمدخان قاجار، در نوروز سال ۱۱۶۵ هجری شمسی، به پایتختی انتخاب شد و از آن پس سرعت شکوفایی و پیشرفت این شهر به طرز چشمگیری افزایش یافت و این شهر به عنوان شهری پر امکانات از حیث رفاهی، درمانی، تفریحی و … قلمداد می‎گردد.

امروزه شهر تهران علاوه بر داشتن اهمیت به عنوان پایتخت و نهاد سیاسی – اداری کشور، دارای جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی مختلف نیز بوده و همیشه مورد توجه ساکنان شهرهای دیگر می‌باشد.

جاذبه‎های گردشگری تهران بسیار زیاد است و همان‎طور که پیشتر اشاره شد، انواع جاذبه‎های تاریخی، فرهنگی، تفریحی، مذهبی و … در این شهر جای دارد.

در ادامه به معرفی یکی از جاذبه‎های تفریحی در شمال‎غرب پایتخت به عنوان پل معلق تهران خواهیم پرداخت.

پل معلق تهران رابط بین پارک‎های فاز دوم نهج‎البلاغه و پردیسان در شمال‎غرب تهران است که در آبان ماه سال ۱۳۹۷ هجری شمسی افتتاح شده است. این پل دومین پل معلق کشور پس از پل معلق در مشکین‌شهر استان اردبیل محسوب می‌شود و طول آن ۲۸۰ متر و ارتفاع آن از کف رودخانه ۶۵ متر است.

ظرفیت این پل نیز ۲۰۰ نفر است و همزمان ۲۰۰ نفر می‌توانند از روی پل، طبیعت شمال تهران و زیبایی جنوب تهران را مشاهده کنند.

در خصوص امکانات رفاهی در اطراف پل نگران نباشید. تقریباً تمامی امکانات رفاهی در اطراف پل وجود دارد. از این امکانات می‌توان به بوفه، رستوران، پارکینگ خودرو، مسجد، مسیر پیاده‌روی، نیمکت، سرویس بهداشتی، باغ‌وحش در پارک پردیسان و … اشاره کرد.