موثرترین راهکارهای افزایش سطح انرژی بدن چیست؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقهاگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که انرژی تان وقتی به میانه روز می‌رسید، تمام می‌شود و دیگر توان انجام کاری را ندارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. در اینجا موثرترین راهکار افزایش سطح انرژی بدن را برای شما بررسی می کنیم. پس با ما همراه باشید.
همه ما حالت خمودی، کسلی و بی انرژی بودن را تجربه کرده‌ایم. بعضی از ما تا بعد از ظهر انرژی کافی برای انجام امور روزمره را داریم ولی برای بعضی دیگر شاید اوضاع وخیم‌تر باشد. این افراد حوالی ظهر و پیش از آماده شدن ناهار، احساس می‌کنند که دیگر انرژی انجام کاری را ندارند. این مساله می تواند بر کیفیت زندگی کاری و خانوادگی ما تاثیرات منفی بسیاری بگذارد.
اما خبر خوب ما به شما این است که، تنها با چند راهکار ساده و با کم‌ترین هزینه می‌توانید انرژی خود را برای یک روز کاری سنگین و سخت آماده کنید.
چگونه انرژی مان را در طول روز افزایش دهیم؟ در ادامه این مطلب آسان‌ترین و بهترین راهکار افزایش سطح انرژی بدن را برای شما بازگو می‌کنیم.
خواب کافی داشته باشید داشتن خواب کافی و و باکیفیت امری کلیدی در بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن است. گف..

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که انرژی تان وقتی به میانه روز می‌رسید، تمام می‌شود و دیگر توان انجام کاری را ندارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. در اینجا موثرترین راهکار افزایش سطح انرژی بدن را برای شما بررسی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

همه ما حالت خمودی، کسلی و بی انرژی بودن را تجربه کرده‌ایم. بعضی از ما تا بعد از ظهر انرژی کافی برای انجام امور روزمره را داریم ولی برای بعضی دیگر شاید اوضاع وخیم‌تر باشد. این افراد حوالی ظهر و پیش از آماده شدن ناهار، احساس می‌کنند که دیگر انرژی انجام کاری را ندارند. این مساله می تواند بر کیفیت زندگی کاری و خانوادگی ما تاثیرات منفی بسیاری بگذارد.

اما خبر خوب ما به شما این است که، تنها با چند راهکار ساده و با کم‌ترین هزینه می‌توانید انرژی خود را برای یک روز کاری سنگین و سخت آماده کنید.

چگونه انرژی مان را در طول روز افزایش دهیم؟

در ادامه این مطلب آسان‌ترین و بهترین راهکار افزایش سطح انرژی بدن را برای شما بازگو می‌کنیم.

خواب کافی داشته باشید

داشتن خواب کافی و و باکیفیت امری کلیدی در بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن است. گفته می شود خواب ناکافی میتوند باعث افزایش مقاومت نسولین شود؛ به بیان دیگر نداشتن خواب کافی میتواند متابولیسم گلوکز را تحت تاثیر قرار دهد و سطح انرژی بدن را در طول روز پایین بیاورد.

بیشتر بخوانیم: ۸ ماده غذایی انرژی‌ زا برای مبارزه با خستگی و بی‌حالی روزانه

در نتیجه فرد به خوردن غذا علاقه ای وافر پیدا می کند. طبق تحقیقات مقدار خواب کافی برای افراد بین هفت تا ۹ ساعت است اما آنها که تمرینات ورزشی انجام می دهند و فعالیت بدنی شان بالاست به دو ساعت بیشتر از این میزان خواب نیاز دارند.

میان وعده مغذی بخورید

یکی از راه های حفظ انرژی در طول روز انتخاب غذاهای مملو از مواد مغذی به جای غذاهای پرکالری و بی فایده است. اگر دو میان وعده با مقدار کالری یکسان روبرویتان باشد و یکی از آنها پروتئین و فیبر بیشتری داشته باشد، احتمال آنکه این وعده غذایی انرژی بیشتری را وارد بدنتان کند به مراتب بیشتر است تا میان وعده دیر.

برای مثال صد گرم چوب شور در مقابل ۱۰۰ گرم مغز خشکبار، ماست یونانی یا میوه را در نظر بگیرید. مغز خشکبار، ماست و میوه به مراتب انرژی بیشتری را وارد بدن شما می کنند تا چوب شورهای بی خاصیت اما پر کالری.

هر سه، چهار ساعت چیزی میل کنید

یکی دیگر از راهکارهای افزایش سطح انرژی بدن رساندن ماده غذایی به بدن در زمان های مناسب است. به گفته متخصصان کاهش وزن مردم هر زمان که هر سه تا چهار ساعت غذایی یا خوراکی میل می کنند انرژی بیشتری را در خود حس می کنند. اینکه برای مدتی طولانی خوراکی مصرف نکنید و مثلا از خوردن صبحانه یا ناهار صرف نظر نمایید می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی سطح انرژی شما بگذارد.

بیشتر بخوانیم: تغذیه سالم ؛ چگونه تغذیه سالم داشته باشیم؟

توصیه شده که افراد در گروه های سنی مختلف هر سه تا چهار ساعت نوعی از خوراکی‌جات را مصرف کنند و در واقع احساس گرسنگی در بدن که در همین بازه زمانی احساس می شود نیز پاسخی طبیعی به همین نیاز است. البته اینکه روزانه چندبار باید میان وعده میل کنید به میزان فعالیت بدنی شما بستگی دارد و برای مثال افرادی که بیشتر از دیگران ورزش می کنند ممکن است هر دو تا سه ساعت نیاز به میان وعده داشته باشند.

پروتئین مصرف کنید

اگر یک منبع سالم از پروتئین را در وعده های غذایی خود بگنجانید، در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت؛ چرا که بدن به زمان بیشتری برای شکستن پیوندهای پروتئینی و تجزیه آن نیاز دارد. به همین خاطر نیز پزشکان معمولا به مراجعین خود که قصد کاهش وزن دارند پیشنهاد می دهند کربوهیدرات یا پروتئین در صبحانه خود بگنجانند و مثلا از غلات و تخم مرغ در صبحانه استفاده نمایند تا مدت زمانی بیشتری بعد از صرف غذا انرژی داشته باشند.

بیشتر ورزش کنید

افزایش تحرک بدنی می‌تواند باعث بهبود سطح انرژی بدن شود. این افزایش انرژی نیز بنابر دلایل مختلفی رخ می دهد که عبارتند از: تولید بیشتر هورمون هایی که باعث احساس خوب می شوند و با نام اندورفین از آنها یاد می شود. افزایش پمپاژ خون توسط قلب که گردش خون و اکسیژن را در بدن بالا می برد.

بسیاری از ما هنگامی که به ورزش فکر می‌کنیم، اغلب تمرینات با شدت بالا و کالری‌سوز را به ذهن می‌آوریم اما برای تقویت انرژی نیازی به ورزش‌های با شدت بالا نیست.یک پیاده‌روی سریع ۱۰ دقیقه‌ای می‌تواند شما را سرحال کند و انرژی‌تان را افزایش دهد به‌ویژه اگر این کار را به طور روزانه انجام دهید.

ورزش کردن و افزایش انرژی

آب بنوشید

ساده ترین راهکار افزایش سطح انرژی بدن نوشیدن آب است. کمبود آب در بدن باعث پایین آمدن سطح انرژی آن می شود. کاهش مایعات در بدن می تواند باعث سخت تر شدن فعالیت قلب شود و جریان خون در بدن را دچار مشکل کند که این مساله در مقابل باعث افزایش خستگی می شود. کمبود آب در بدن همچنین می تواند متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را مختل نموده و مانع از انتقال مواد مغذی به اندام های بدن شود که این امر در ادامه باعث ایجاد حس خستگی و کاهش انرژی می شود.

برای اینکه بدانید مقدار کافی آب نوشیده اید یا نه رنگ ادرار خود را بررسی کنید و به خاطر داشته باشید که در طول روز باید چندین مرتبه ادرار کنید و ادرار شما کاملا شفاف و روشن باشد.

یک چرت کوتاه بزنید

اگر می‌توانید روزانه ۱۵ دقیقه دراز بکشید و چشمان خود را ببندید. همین امر موجب می‌شود که بدنتان سطح انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های مختلف را تامین کند. فقط مطمئن شوید که بیشتر از ۳۰ دقیقه نخوابید زیرا باعث می‌شود حالت خواب آلودگی و کسالت داشته باشید.

بیشتر بخوانیم: تغذیه دانش آموزان در زمان امتحانات؛ راهنمایی برای والدین نگران!

بیرون بروید

آیا شما هم جزو افرادی هستید که بیش‌تر از هشت ساعت در روز به صفحه نمایش رایانه نگاه می‌کند، پس نباید در مورد خستگی و کسالتتان شگفت زده باشید. برای اینکه از شر نورهای موجود در صفحه نمایش خلاص شوید، به بیرون بروید. اینکار باعث می‌شود هوشیاری بهتری داشته باشید.

تنفس عمیق

الگوهای تنفسی که در یوگا مورد استفاده قرار می‌گیرد به ذهن آرامش می‌بخشد و انرژی را تقویت می‌کند.این تمرین را می‌توانید پشت میز و در حالت نشسته انجام دهید. هنگام بروز خستگی، صاف بنشینید، چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. برای کمک به آزاد شدن تمام هوای قفسه سینه، دست‌تان را روی شکم قرار دهید و هنگام بازدم، ۹ یا ۱۰ بار شکم خود را فشار دهید. چندین بار این کار را تکرار کنید.

کاهش مصرف کافئین

کافئین قطعا می‌تواند به صورت کوتاه مدت باعث افزایش عملکرد ذهنی شده و انرژی بدن را به یکباره بالا ببرد، اما پس از آنها از مقدار انرژی شما می کاهد. بنابراین توصیه شده که در روز به صورت میانگین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی لیتر کافئین مصرف نمایید که تقریبا برابر با دو فنجان قهوه می شود.

البته ایرادی ندارد که روز خود را با نوشیدن یک فنجان قهوه شروع کنید تا انرژی بالایی داشته باشید اما نباید برای بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن خود به دفعات قهوه بنوشید.این کار یک راهکار افزایش سطح انرژی بدن به صورت موقتی و لحظه ای است.

کاهش مصرف کافئین

کاهش استرس

استرس زیاد باعث کم شدن انرژی بدن می شود و خواب را از چشمانتان دور می کند که این مساله نیز باعث بیشتر شدن خستگی می گردد. با داشتن ۹ ساعت خواب در طول شبانه روز می توانید سطح کورتیزول و استرس بدن را متعادل نگه دارید. برای کاهش استرس نیز توصیه می شود که به دنبال سرگرمی باشید که از آن لذت می برید و مثلا به موسیقی گوش دهید. قطعا راه های مختلفی برای کنترل استرس وجود دارند که قبلا در روزیاتو به آنها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانیم: روش های کاهش استرس در خانه

مکمل انرژی زا بخورید

یکی از موثرترین راهکارهای افزایش سطح انرژی بدن استفاده از مکمل‌های غذایی انرژی زا است. این مکمل‌ها که از مواد گیاهی و طبیعی مشتق شده اند، می‌توانند جایگزین مناسبی برای مواد غذایی باشند که به بدن شما نرسیده و در نتیجه شما احساس بی حالی می‌کنید. یکی از بهترین مکمل ها در این زمینه کپسول سیبرجین هلث اید است.

کپسول سیبرجین ۲۵۰۰ میلی گرم هلث اید، حاوی معادل ۲۵۰۰ میلی گرم جینسینگ سیبری استاندارد شده است. این کپسول با خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالا سبب افزایش سطح انرژی بدن می‌شود. علاوه بر آن کپسول جینسینگ ایرانی هلث اید حاوی نیاسین، اسیدهای آمینه، کربوهیدرات و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای افزایش سلامت زنان و مردان در تمامی سنین بسیار موثر عمل می‌کند. همچنین این محصول حاوی سویا بوده که باعث افزایش انرژی و خستگی بدن می‌شود و در افزایش گردش خون، تقویت سیستم ایمنی و استقامت فیزیکی موثر است. با تمام فواید بیشمار ذکر شده این فراورده، قیمت جینسینگ قرمز هلث اید در مقایسه با دیگر محصولات مشابه بسیار به صرفه است که این مورد خود یک مزیت محسوب می‌شود.

کپسول سیبرجین 2500میلی گرم هلث اید 30 عددی

مشاهده و خرید

جمع بندی

این روزها وارد هر گفت‌وگویی که شوید احتمال این‌که این جمله را از طرف مقابل‌تان بشنوید زیاد است: «خیلی بی حال و خسته‌ام».

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۷۶ درصد مردم در بیشتر روزهای هفته چنین احساسی دارند اما به جای این‌که در این حالت، مستقیما سراغ دستگاه اسپرسو ساز بروید می‌توانید راه‌های ساده دیگری را برای افزایش سطح انرژی تجربه کنید.

روش‌های امتحان شده ای که در بالا برایتان آوردیم، می‌تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد و بر میزان کارایی و نشاط شما در طول روز تاثیر مستقیم بگذارد.

نوشته موثرترین راهکارهای افزایش سطح انرژی بدن چیست؟ اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.