مکمل ایموپرت و تأثیر آن بر روی تقویت کننده سیستم ایمنی

مکمل ایموپرت یکی از مهم ترین مکمل های ضروری تقویت کننده سیستم ایمنی بدن افراد می باشد که برای انواع عفونت ها و التهابات ناشی از سرماخوردگی بسیار مؤثر است. با توجه به اهمیت موضوع، متن زیر اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارائه می دهد.
مکمل ایموپرت و تاثیر آن بر روی تقویت کننده سیستم ایمنی
سیستم ایمنی بدن از مهم ترین قسمت های مورد نظر بدن افراد می باشد که به عملکرد کلی بدن افراد کمک های حائز اهمیتی می کند. این نوع سیستم، شامل ده ها نوع سلول مختلف می باشد که برای محافظت و دفاع از بدن در برابر انواع عفونت ها طراحی شده اند. اما گاهی اوقات، سلول‌ های ایمنی می ‌توانند به گونه ‌ای عمل کنند که منجر به عوارض و اختلالاتی در فرد و در نتیجه آن، موجب بیماری شخص شود.

سیستم ایمنی بدن یکی از مهم ترین سیستم های دفاعی در برابر انواع باکتری ها و میکروب ها می باشد و به عملکرد اعضای بدن از قبیل قلب، مغز و سلول های فرد کمک های حائز اهمیتی می کند. مهم ترین اقدام برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع اختلالات و عوارض این است که فرد دارای رژیم غذایی سالم و سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها باشد. زما..

مکمل ایموپرت یکی از مهم ترین مکمل های ضروری تقویت کننده سیستم ایمنی بدن افراد می باشد که برای انواع عفونت ها و التهابات ناشی از سرماخوردگی بسیار مؤثر است. با توجه به اهمیت موضوع، متن زیر اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارائه می دهد.

مکمل ایموپرت و تاثیر آن بر روی تقویت کننده سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن از مهم ترین قسمت های مورد نظر بدن افراد می باشد که به عملکرد کلی بدن افراد کمک های حائز اهمیتی می کند. این نوع سیستم، شامل ده ها نوع سلول مختلف می باشد که برای محافظت و دفاع از بدن در برابر انواع عفونت ها طراحی شده اند. اما گاهی اوقات، سلول‌ های ایمنی می ‌توانند به گونه ‌ای عمل کنند که منجر به عوارض و اختلالاتی در فرد و در نتیجه آن، موجب بیماری شخص شود.

سیستم ایمنی بدن یکی از مهم ترین سیستم های دفاعی در برابر انواع باکتری ها و میکروب ها می باشد و به عملکرد اعضای بدن از قبیل قلب، مغز و سلول های فرد کمک های حائز اهمیتی می کند. مهم ترین اقدام برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع اختلالات و عوارض این است که فرد دارای رژیم غذایی سالم و سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها باشد. زمانی که ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز در بدن به خوبی فراهم شده باشند، منجر به عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر ابتلا به انواع بیماری های قلبی، مغزی، عفونی و غیره می شوند. حال زمانی که مواد مغذی لازم در برنامه غذایی افراد وجود نداشته باشد، منجر به ایجاد عوارضی از قبیل چین و چروک در پوست و انعطاف ناپذیری در استخوان ها، مفاصل و سایر بافت های بدن فرد می شود که این به ایجاد و فرآیند پیری زودرس فرد کمک های قابل ملاحظه ای می کند. بنابراین، افراد باید در نظر داشته باشند که همواره برای کمک به سلامتی خود، از انواع مکمل ها و مواد غذایی سرشار از مواد معدنی استفاده کنند.

تحقیقات نشان می دهند که افرادی که به برخی از بیماری های ژنتیکی مبتلا هستند و هم چنین افرادی که همواره در حال استفاده از مواد الکلی و دخانیات می باشند و از طرفی دیگر نیز، زنان باردار و شیرده بیش تر در معرض خطر کمبود مواد معدنی و ویتامین ها قرار دارند. بنابراین، برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود بایستی میزان مواد موردنیاز بدن از جمله مواد معدنی و ویتامین ها را فراهم کنند.

زمانی که مواد معدنی و ویتامین های موجود در بدن افراد به میزان مناسبی وجود داشته باشد، باعث عملکرد بهتر پوست، مو، ناخن ها، استخوان ها، مفاصل، غضروف ها، قلب و مغز و دیگر اعضای بدن افراد می شود و این منجر به بهبود عملکرد و تقویت سیستم ایمنی بدن افراد می شود. از آن جایی که مکمل ها دارای نقش های بسیار مؤثری در بدن افراد می باشند، حال این که یکی از مهم ترین وظایف و نقش های مهم آن ها در تکثیر سلول ها می باشد. بدین ترتیب، زمانی که مکمل ها از طریق مصرف مکمل و یا از طریق مواد غذایی وارد جریان خون فرد می شود، به آنزیم های سلولی واکنش نشان داده و این عامل، منجر به تولید اسیدهای آمینه در بدن فرد می شود. اسید آمینه که مهم ترین نقش آن کمک به بهبود و تقویت ساختار پروتئین های فرد می باشد، بنابراین، موهای افراد که از پروتئین ساخته می شوند، نقش بسیار مهمی در کمک به رشد و افزایش ضخامت موهای فرد می کنند.

مطالعات بسیاری نشان داده است که سیستم ایمنی بدن تحت تأثیر سبک های زندگی فرد قرار داشته و می تواند عملکرد آن را تغییر دهد. یکی از مهمترین عوامل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، تغذیه مناسب است. به گونه ای که داشتن تغذیه مناسب به بهبود روند درمان کمک می کند. افراد با انجام دادن اقداماتی از قبیل ورزش کردن، سن، استرس های روانی و یا دیگر عوامل می توانند بر روی سیستم ایمنی تأثیرات فراوانی را بر جای گذارند. زمانی که فرد دارای یک سبک زندگی سالم و در کنار آن از رژیم غذایی سالم نیز استفاده کند، می تواند سیستم ایمنی خود را تقویت و آن را سالم نگه دارند. از مهمترین اقداماتی که فرد باید انجام دهد این است که از مصرف دخانیات و کشیدن سیگار دوری کند، در رژیم غذایی خود از مقدار زیادی میوه و سبزیجات استفاده کند، در برنامه خود ورزش را در صدر فعالیت ها قرار داده و هر روز به طور منظم به فعالیت های ورزشی بپردازد. وزن خود را در حد متعادل نگه داشته و از مصرف مشروبات و الکل دوری کند. خواب کافی داشته باشد و از عواملی که باعث ایجاد عفونت بالا در بدن فرد می شود دوری کند، دستان خود را به طور مرتب بشویند،گوشت ها را به صورت کامل بپزد و در مرحله آخر این که استرس و فشارهای روانی خود را به حداقل ممکن برساند.

طبق تحقیقات انجام شده، با بالا رفتن سن، بیماری های عفونی و میزان مرگ و میر نیز در افراد افزایش پیدا می کند که این منجر به کاهش در میزان عملکرد و توانایی سیستم ایمنی بدن می شود و افراد بیشتر از سابق در معرض انواع بیماری ها از قبیل سرطان و عفونت قرار می گیرند. تقویت سیستم ایمنی بدن، به طور مستقیمی در ارتباط با عملکردهای درون بدن فرد است. بنابراین، لازم است که فرد بدن خود را با استفاده از انوع غذاها و مکمل های مغذی تقویت کند و از مواد مغذی و مکمل های سرشار از زینک، سلنیوم، مس، آهن، فولیک اسید، انواع ویتامین ها استفاده کند چرا که کمبود هر کدام از این عناصر در مواد غذایی فرد، عاملی مؤثری در تضعیف سیستم ایمنی به حساب می آید. در نتیجه، فرد لازم است که از مکمل ها، مولتی ویتامین ها و رژیم های غذایی روزانه به طور مؤثر استفاده کند.

سرماخوردگی یک عفونت ویروسی در بینی و گلو و در دستگاه تنفسی فوقانی است. بسیاری از انواع ویروس ها می توانند باعث سرماخوردگی شوند. بزرگسالان سالم می توانند انتظار داشته باشند که در هر سال دو یا سه بار سرماخوردگی داشته باشند. نوزادان و کودکان خردسال ممکن است حتی سرماخوردگی بیشتری داشته باشند.

اکثر افراد پس از یک هفته یا ۱۰ روز پس از سرماخوردگی بهبود می یابند. علائم ممکن است در افرادی که سیگار می کشند بیش تر طول بکشد. به طور کلی، برای سرماخوردگی معمولی نیازی به مراقبت پزشکی نیست. با این حال، اگر علائم بهبود نیافت یا بدتر شدند، باید به پزشک مراجعه کرد.

بیش تر افراد برای مقابله با سرماخوردگی از مکمل ها استفاده می کنند که یکی از این مکمل ها، مکمل ایموپرت است که حاوی ویتامین های مؤثر در حفظ سلامت و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن افراد می باشد. ترکیبات تشکیل دهنده مکمل مورد نظر که ویتامین های A و B و Cو هم چنین زینک، آهن و پتاسیم می باشد، بدین طریق دارای موادی جانبی از قبیل دکسترین، نشاسته، لاکتوز، مونوهیدرات و ترکیبات رنگ دهنده و غیره نیز می باشد. از مهم ترین عملکرد و ویژگی های استفاده از مکمل ایموپرت این است که تقویت کننده سیستم ایمنی بدن افراد بوده و به ویژه برای درمان عفونت های مجاری تنفسی به ویژه التهاب لوزه ها بسیار اثربخش است. از ویژگی مهم دیگر این مکمل این است که در کمک به حفظ سلامت و عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و هم چنین برای درمان علائم اولیه سرماخوردگی و علائم در طی دوره سرماخوردگی نظیر خارش گلو، گلودرد، دشواری بلع و سرفه و کاهش شدت و طول مدت بیماری فرد بسیار مؤثر می باشد.

میزان استفاده از محصول مورد نظر در دورانی که فرد دارای علائم اولیه سرماخوردگی است، برای کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی شود و برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال روزانه ۵ یا ۶ بار و هر بار ۱ عدد قرص، برای نوجوانان ۱۲ سال به بالا و بزرگسالان روزانه ۵ یا ۶ بار و هر بار دو عدد قرص توصیه می شود. حال در طی دوران سرماخوردگی، برای استفاده کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی شود و برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال روزانه ۳ بار و هر بار ۱ عدد قرص و برای نوجوانان بالای ۱۲ سال روزانه ۳ بار و هر بار ۲ قرص توصیه می شود. بنابراین، بهترین روش استفاده از مکمل مورد نظر به این صورت است که باید مطابق دستورالعمل های پزشک موردنظر مصرف شود.

مواد و ترکیبات موجود در مکمل مورد نظر، ۸ میلی گرم پودر ریشه گیاه ختمی، ۴ میلی گرم پودر پوست درخت بلوط، ۶ میلی گرم پودر گل های بابونه، ۴ میلی گرم پودر گیاه قاصدک و ۱۰ میلی گرم پودر گیاه دم اسب، ۴ میلی گرم پودر گیاه بومادران و ۱۲ میلی گرم پودر برگ گردو می باشد. مصرف مکمل مورد نظر برای افرادی که دارای بیماری های خاصی می باشند و یا در حال استفاده از داروهای خاصی هستند، هم چنین برای افراد باردار یا شیرده تجویز نمی شود و افراد در صورت تمایل به مصرف باید حتماً قبل از مصرف با پزشک مورد نظر خود مشورت کنند.

مکمل مورد نظر را باید در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد و به دور از نور و دسترس کودکان نگهداری کرد.

نوشته مکمل ایموپرت و تأثیر آن بر روی تقویت کننده سیستم ایمنی اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.