بازاریابی ویروسی با استفاده از نرم افزار سی آر ام و بازاریابی چیتاک

به همان شکل که ویروس از فرد به فردی بعدی انتقال می یابد در این نوع بازاریابی نیز تبلیغ نمودن کالا ها از یک فرد به فرد دیگر انتقال می یابد. امروزه بازاریابی ویروسی را ازانواع بازاریابی دیجیتال می دانند، این روش از بازاریابی یک روش خاص و جالب است و بیشتر به بازاریابی چریکی شبیه است. بازاریابی ویروسی را به نام های بازاریابی دهان به دهان یا همان همهمه نیز می شناسند. یعنی در این نوع بازاریابی پای اشخاصی در میان است که وظیفه اصلیشان معرفی نمودن برند های مختلف به عموم مردم است.

باید بدانید که در این نوع بازاریابی همانند ما نیاز  به مدیر بازاریابی داریم تا اینگونه به نتیجه دلخواه دست یابیم.

بازاریابی دیجیتال

معرفی مفهوم بازاریابی ویروسی

ممکن است برایتان سوال پیش آید که چرا به این نوع بازاریابی ویروسی گویند؟ در پاسخ به این سوال می توان اینگونه شرح داد که بازاریابی ویروسی به شیوه ای از بازاریابی ها می گویند که همانند یک ویروس باید با منتقل شدن، نشر و تکثیر به نتیجه برسد. پس باید در این نوع از بازاریابی اینگونه عمل کرد که هر شخص به طور جداگانه مشغول انتقال دادن پیغام های تبلیغاتی شرکت به افراد دیگر باشد. این روش از تبلیغات با هدف شناخت و آگاهی بیشتر مردم از برند مورد نظر یک مجموعه پیش می رود. به دلیل اینکه با این روش می توان پیام های تبلیغاتی را از طریق چند نفر به تعداد بالایی از مردم برسانیم تشبیه به ویروس شده است و همانند یک ویروس در زمان کوتاهی بین تعداد افراد بسیار تکثیر می شود.

 

راه اندازی کمپین بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی اکثرا برای مجموعه های جدید و تازه ساخت با برند های نا آشنا اتفاق می افتد آن ها می خواهند در ابتدای شروع به کار توجه افراد بسیاری را به خود جلب نموده و خود را بر سر زبان ها بیندازند. این نوع بازاریابی یک بازاریابی موفق با نتیجه درخشان است.

فقط باید به صورت اصولی پیش رفت تا در مدت زمان کوتاهی از یک برند نا آشنا به یک برند شناخته شده تبدیل شد منظور از این جملات این است که در متن پیام خود جهت انتقال به عموم افراد می بایست از خلاقیت خود و سادگی پیام استفاده نمود.

با راه اندازی یک کمپین بازاریابی ویروسی موفق شما قادر هستید تا برند خود را به افراد بسیاری معرفی کنید و در فروش های خود نتایج فوق العاده ای را ثبت نمایید. با ذکر این مطلب ذهن بسیاری از کاربران به این سمت گی رود که چگونه می توانیم یک کمپین موفق در بازاریابی ویروسی داشته باشیم؟ جهت اطلاعات بیشتر ما را همراهی نمایید؛

 

مخاطب خود را بشناسید

در قدم اول بازاریابی ویروسی، می بایست به شناخت جامعه و بررسی وضعیت آن پرداخت‌. در موارد دیگر نیز باید توجه فرمایید تا یک فرد مقبول را برای منتقل ساختن پیام های خود به دیگران انتخاب کنید چرا که از دید مردم بسیار مهم است که این پیام توسط چه کسی با چه سن و جنسیتی معرفی می گردد.

 

محتوای خلاق

در این نوع بازاریابی نیاز به هزینه های بالا نیست چرا که می توان با آمیخته ای از خلاقیت و ایده گرفتن یک بازاریابی ویروسی موفق و مقرون به صرفه داشت. به همین دلیل بسیاری از کسب و کار های نوپا و کوچک به این نوع از بازاریابی ها رو آورده اند که بتوانند با کمترین هزینه به یک نتیجه فوق العاده دست پیدا کنند

با توجه به این مورد که می توان با شوخ طبعی و طنز بازاریابی را به موفقیت نزدیک کرد و نظر افراد بیشتری را به سمت خود جلب کرد بهتر است از این شیوه در انجام وظایف خود (بازاریابی ویروسی) استفاده نمود تا اینگونه توانسته باشید از طریق یک راه جذاب و خاص به اهداف خود نزدیک شوید.

انتشار کمپین

ما به بازاریابی منتقل شده ویروسی می گوییم و آن را به ویروس تشبیه می کنیم از این رو به همان شکل که یک ویروس برای ادامه زندگی خود نیاز به یک محیط با شرایط خاص دارد کمپین بازاریابی ویروسی هم به همین شکل باید با شرایط محیطی مناسبی پیش برود تا مورد توجه افراد قرار گیرد و انتشار در مسیر درست پیش برود.

راه های گوناگونی نظیر ایمیل، پیام کوتاه، فروم ها و تالار های گفتگوی آنلاین و… باید با یک بستر مناسب در جهت رساندن پیغام ارزشی برند ها پیش رود.

مزایا و معایب بازاریابی ویروسی را در متن زیر شرح می دهیم و ابتدا به سراغ مزایای آن می رویم؛

افزایش تعداد مشتریان

رشد بالا و فوق العاده در مدت زمان کوتاه دستیابی به اعتبار بالا

شناخته تر شدن

مقرون به صرفه بودن

محدود کردن هزینه‌ های تبلیغاتی

توضیحاتی در این موضوع در گزینش شما قرار خواهیم داد. در راهبرد بازاریابی ویروسی کارکرد مانند ویروس است به طوری که گسترده شدن در زمان کم صورت می گیرد و افراد بیشتری را جذب می کند و در نهایت میزان بازدید وب سایت بیشتر می شود.

از سوی دیگر وقتی آگهی بیشتر شود افراد بیشتری در مورد کالا دلخواه گفتگو می کنند و این موضوع ارزش برند را بیشتر می کند. وقتی تبلیغات به اشتراک گذاشته می شود اندیشه ها بهتر شرح می شود. از برند بهتر و مناسب تر استفاده  می شود و در نهایت برند تبلیغاتی با توسعه بهتری دنبال می شود. مردم در این زمینه وساطت دارند و در نهایت هزینه های تبلیغاتی نیز کم خواهد یافت.

این روش ارزان و مقرون به صرفه است به طوری که می تواند با یک متن پسندیده و ارسال آن به نتیجه دلخواه دست یافت.

معایب بازاریابی ویروسی

در این روش نظارت نام و نشان تجاری توسط شرکت کار سختی است.

مسیر رشد کردن در این روش قابل پیشگویی نیست.

مقایسه و ارزیابی به سختی دیده می شود و شرکت ها نمی توانند رفتار کاربران را به طور دقیق دریافت کنند. این روش بر اساس برخورد کاربران نظارت می شود. در این روش کپی برداری بسیار دیده می شود و بارها دیده شده است که مدعیان نیز از ابزارهای ارتباطی استفاده می کنند. این روش بر اساس تلاش های دائم یک سری اثرات معکوس دیده می شود و در نهایت پیام مورد نظر به شکل نا صحیحی رواج پیدا می کند.

با استفاده از امکانات نرم افزار crm چیتاک امکان پیاده سازی انواع کمپین های بازاریابی دیجیتال برای شما فراهم است.