هیرویت، مکمل مشهور مو چه استفاده هایی دارد؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقههیرویت قرص مشهوری است که در این روزها با سرد و خشک شدن هوا و بالاتر رفتن روند ابتلا به کرونا، اکثر افراد با مشکل ریزش مو روبرو هستند و بازار استفاده آن داغ شده است. ریزش مو می‌تواند علت‌های مختلفی مانند مشکلات و تغییرات هورمونی مثل بارداری، یائسگی،کم کاری تیروئید یا کمبود مواد مغذی، ابتلا به بیماری های خاص، استرس زیاد و … باشد.
نقش تغذیه در تامین منابع مغذی جهت رشد مجدد مو و تقویت ریشه مو کاملا مشخص است، اما درصورت ابتلا به بیماری خاص و قرار گرفتن در شرایط خاص، امکان دارد دوره ای امکان دریافت غذای کامل و متنوع وجود نداشته باشد، بنابراین توصیه می شود که از مکمل های غذایی استفاده شود. یکی از این مکمل‌های پر طرفدار جهت درمان ریزش مو، سافت ژل هیرویت است.
ویژگی های هیرویت این قرص محصولی حاوی تمام ریز مغذی های مورد نیاز مو است و با مصرف آن میتوان باعث توقف ریزش مو دائمی که به دلیل کمبود مواد مغذی بوجود آمده است، شد. هیرویت علاوه بر کاهش ریزش مو، موجب ضخیم شدن تار موها، جلوگیری از موخره و درخشش ظاهر مو می شود. این مکمل محصولی است که حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است..

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هیرویت قرص مشهوری است که در این روزها با سرد و خشک شدن هوا و بالاتر رفتن روند ابتلا به کرونا، اکثر افراد با مشکل ریزش مو روبرو هستند و بازار استفاده آن داغ شده است. ریزش مو می‌تواند علت‌های مختلفی مانند مشکلات و تغییرات هورمونی مثل بارداری، یائسگی،کم کاری تیروئید یا کمبود مواد مغذی، ابتلا به بیماری های خاص، استرس زیاد و … باشد.

نقش تغذیه در تامین منابع مغذی جهت رشد مجدد مو و تقویت ریشه مو کاملا مشخص است، اما درصورت ابتلا به بیماری خاص و قرار گرفتن در شرایط خاص، امکان دارد دوره ای امکان دریافت غذای کامل و متنوع وجود نداشته باشد، بنابراین توصیه می شود که از مکمل های غذایی استفاده شود. یکی از این مکمل‌های پر طرفدار جهت درمان ریزش مو، سافت ژل هیرویت است.

ویژگی های هیرویت

  • این قرص محصولی حاوی تمام ریز مغذی های مورد نیاز مو است و با مصرف آن میتوان باعث توقف ریزش مو دائمی که به دلیل کمبود مواد مغذی بوجود آمده است، شد.
  • هیرویت علاوه بر کاهش ریزش مو، موجب ضخیم شدن تار موها، جلوگیری از موخره و درخشش ظاهر مو می شود. این مکمل محصولی است که حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و به نسبت تیامین، ریبوفلاوین و پیریدوکسین بالایی به نسبت سایر ویتامین های گروه ب دارد اما باید عنوان کرد که بیوتین ، اسیدفولیک ، کوبالامین پایینی دارد و حتی مقدار زینک نیز به نسبت تاثیر بر رشد مو بسیار پایین می باشد.اما وجود ریز مغذی هایی مثل لستین که تقویت کننده فولیکول مو می باشد ، روغن سویا ،روغن نخل ، عصاره مخمر و ژلاتین، موجب کاهش ریزش مو و رشد مجدد مو می شود.
  • استفاده از این قرص باعث کاهش شکنندگی مو، افزایش خونرسانی و تقویت فولیکول مو، جوانسازی پوست سر، بهبود لطافت و درخشندگی مو، تحریک ریشه مو جهت رشد مجدد و افزایش سیستم ایمنی می شود..

یک نکته مهم درمورد رشد مو

مو در چرخه سلامت خود شامل سه مرحله رشد، استراحت و ریزش قرار دارد و در صورت کمبود مواد غذایی لازم است فرصتی حداقل ۶ ماهه داشته باشد تا دوباره در چرخه طبیعی خود قرار گیرد، پس صبوری و مهلت جهت رسیدن به هدف نیاز است و با گذشت زمان کمی پس از یک دوره مصرف مکمل نباید انتظار زیادی داشت. این قرص به دلیل تامین مواد مغذی می تواند موجب رویش مجدد مو شود.

مصرف قرص هیرویت

بهترین حالت مصرف نیم ساعت قبل از صبحانه، در دوره ای ۳ ماهه است. همچنین مصرف همزمان با مکمل بیوتین می تواند مفید باشد و پس از این مدت دوباره ۲ هفته مصرف قطع شود. سپس بنابر نیاز طبق الگوی زمانی جهت قرار گرفتن مو در پرسه رشد خود، سه ماه دیگر به مصرف این مکمل ادامه دهید. فراموش نکنید که جهت افزایش تاثیر گذاری دارو از آب فراوان استفاده شود. زیرا کم آب بدن، خود میتواند علتی برای ریزش مو باشد.

موارد مشابه هیرویت و مقایسه محصولات

کپسول فورس کپ وومنز +۴۵ ناتیریس:

این محصول معمولا به افراد بالای ۴۵ سال پیشنهاد میشود، چرا که به دلیل وجود عصاره گیاه دم اسب از سفیدی مو جلوگیری می‌کند.

کپسول فورس کپ وومنز از لحاظ مقدار مواد مغذی با هیرویت تفاوتهای بسیاری دارد. کپسول فورس کپ وومنز به جز بیوتین، در سایر ویتامین های گروه ب نسبت به هیرویت بسیار مقادیر کمتری دارد. اما نکته قابل توجه فورس کپ وومنز وجود مقادیر بالای اسیدهای آمینه مثل سیستئین، متیونین می باشد که خود از سفیدی مو و ریزش مو جلوگیری می کند.

اما باید در این بین به وجود مخمر آبجو، کولین و پابا در هیرویت اشاره کرد که جلوی موخره را گرفته و باعث براق شدن مو می شود.

  • قرص فولیکوژن :

قرص فولیکوژن از مکملهای بسیار موثر در ریزش مو است و تفاوت‌های خاصی در مقابل هیرویت دارد اما هنوز به شهرتی هم پایه هیرویت نرسیده است و شاید به‌ علت قیمت بیشتر آن باشد. در نگاه اول، فولیکوژن به دلیل فناوری تولید آن که پیوسته رهش است و جذب راحت تر و بهتری دارد، قابل توجه می باشد. در موارد دیگر مانند مواد معدنی و ویتامینی باید گفت که، فولیکوژن تقریبا ۸ برابر هیرویت اسیدآمینه متیونین دارد که به خودی خود موجب تقویت فولیکول مو و جلوگیری از ریزش مو می شود ، همچنین سیستئین که در ساختار اصلی کلاژن وجود دارد، در فولیکوژن از مقدار بیشتری حاصل شده است.

در مورد ویتامین های گروه ب می‌توان گفت که تفاوت خاصی ندارند به جز میزان بیوتین که در فولیکوژن بسیار بیشتر است و در هیرویت مقدار ویتامین ب ۶ بیشتر از فولیکوژن می باشد. اما نکته قابل توجه دیگر در فولیکوژن مقدار تقریبا دوبرابری زینک و وجود سلنیم ، مس و ویتامین E در فرمول این محصول است که همگی باعث تقویت مو، سلامت و جلوگیری از سفیدی زودرس مو می شوند.

سخن پایانی

مکمل های موجود در بازار با تنوع زیادی در ترکیبات، تولید شده اند و تشخیص اینکه کدام یک را انتخاب نمایید برای افراد کار مشکلی است. پس بهتر بعد از مشورت با پزشک و مشاور تغذیه خود بهترین و پرسودترین محصول را تهیه نمایید.

نوشته هیرویت، مکمل مشهور مو چه استفاده هایی دارد؟ اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.