چرا اجاره بوم گردی در جنوب کشور طرفداران زیادی دارد ؟

چرا اجاره بوم گردی در جنوب کشور طرفداران زیادی دارد ؟

یکی از مزایای سفر به مناطق مختلف جغرافیایی، آشنایی با فرهنگ‌های بومی متنوعی است که همه متعلق به سرزمین ایران هستند. هر کدام از قومیت‌ها که در گوشه و کنار ایران ساکن هستند، فرهنگ طبیعی، تاریخی، اجتماعی و غذایی منحصر به فردی دارند که از جاذبه‌های گردشگری منطقه به شمار می‌آیند.

جنوب ایران، مرکز فعالیت اقامتگاه‌ های بوم گردی اصیل

یکی از مناطق جغرافیایی جذاب و دیدنی داخل ایران، جنوب کشور و سواحل خلیج فارس است. دریای جنوب با خزر که در شمال واقع شده، به کلی متفاوت است. گونه‌های دریایی موجود در دریای خلیج فارس، طبیعت بکر و دست نخورده جزیره‌های جنوبی، تنوع گسترده غذاهای بومی و فرهنگ خاص مردم منطقه از جمله دلایل سفر به جنوب ایران هستند.

در سال‌های اخیر با رشد چشم‌گیر گردشگری داخلی، در جزیره‌های جنوبی ایران به خصوص قشم و هرمز، اقامتگا‌های بوم گردی متعددی بنا شدند که توسط مردم بومی منطقه اداره می‌شوند. مهمان نوازی مردم جنوب از دیرباز شهرت دارد. مسافران جزیره‌های جنوبی وقتی در اقامتگاه بوم گردی اقامت می‌کنند به خوبی این مهمان نوازی و صمیمیت را لمس می‌کنند.

امکانات اقامتگاه بوم گردی و شیوه پذیرایی از مسافران با هتل و مسافرخانه تفاوت عمده‌ای دارد و این است که فضای بین میزبان و مهمان فضایی دوستانه و نزدیک است. بین کارکنان اقامتگاه بوم گردی و مسافران، واسطه‌ای وجود ندارد. از آنجا که این کارکنان مردم بومی جنوب هستند، می‌توانید از نزدیک با مردم محلی دوستی کنید. در پی این رابطه گرم، فضای اقامتگاه برای مسافران راحتی خانه خودشان را پیدا می‌کند. تجربه این صمیمیت و امنیت در سفر، کیفیت سفر را صد چندان می‌کند.

اغلب مهمانانی که در اقامتگاه بوم گردی اقامت می‌کنند، با گردشگرهای دیگر نیز آشنا می‌شوند و باب دوستی را با همسفران احتمالی آینده باز می‌کنند. معمولا هر اقامتگاه دارای یک هال است که بین اتاق‌ها بنا شده است. مسافران در این فضا شب نشینی می‌کنند که معمولا به ساز و آواز جنوبی یا هم‌صحبتی منجر می‌شود. هر کسی از نقطه‌ای آمده و همه برای هم ناگفته‌های بسیاری دارند. یاد این شب نشینی‌ها در خاطر مسافران جنوب زنده می‌ماند.

از دیگر دلایلی که برای اقامت در اقامتگاه بوم گردی می‌توان برشمرد، چشیدن غذاهای محلی جنوب است که به شیوه خانگی در آشپزخانه اقامتگاه طبخ می‌شود. وعده صبحانه در اغلب اقامتگاه‌های بوم گردی هرمز و قشم به صورت رایگان سرو می‌شود. تنوع غذاهای محلی جنوب بالاست. پیشنهاد ما این است که تا می‌توانید این غذاهای جذاب را امتحان کنید تا آشنایی با فرهنگ بومی جنوب را به آخر رسانده باشید.

سایت جا با ما

جاباما مرجع رزرو بوم گردی در قشم

تنوع اقامتگاه‌های بومگردی در جزیره قشم بسیار زیاد است. می‌توان گفت در هر بازه قیمتی چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد که همه آنها در سایت جاباما طبقه بندی شده‌اند. کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن جاباما شوید و در کادر مربوط به مقصد عبارت اقامتگاه بوم گردی قشم را بنویسید. جاباما فهرستی از همه اقامتگاه‌های قشم را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از فیلترهایی مانند قیمت برای هر شب، امتیاز اقامتگاه، رزرو آنی و قطعی، سرویس جاباما پلاس، نوع منطقه و … می‌توانید جزییات مربوط به اقامتگاه را تعیین کرده و فهرست خود را به اولویت‌های خودتان نزدیک کنید. در ادامه این مطلب چند اقامتگاه بوم گردی جذاب و پر طرفدار قشم در جاباما را به شما معرفی می‌کنیم تا در تجربه سفر خود به جنوب از اقامت در آنها لذت ببرید. برای مشاهده جزییات مربوط به هر گزینه و اجاره اقامتگاه بومگردی از سایت یا اپلیکیشن جاباما کمک بگیرید.

اقامتگاه بوم گردی گارومزنگی

این اقامتگاه اصیل در جزیره هنگام قشم واقع شده است. سبک ساختمان گارومزنگی سنتی و نحوه چیدمان وسیله‌های داخل اتاق‌ها مدرن است. در هر اتاق تختی دو نفره قرار دارد. رنگ‌هایی که در طراحی اتاق‌ها به کار برده شده فضای اقامتگاه را شاد و جذاب کرده است. از جمله امکانات داخل هر اتاق می‌توان به مواردی مانند سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام اختصاصی، کتری برقی، یخچال، میز و آینه، تخت دو نفره، سه دست رختخواب و … اشاره کرد. این اقامتگاه دارای راهنمای محلی برای گردش در جزیره است. اقامتگاه بوم گردی گارومزنگی به جاذبه‌های طبیعی زیادی مانند ساحل پافیلی، ساحل برشه، ساحل خماسی، ساحل تخم‌گذاری لاک پشت‌ها، درخت ۸۰۰ ساله و محل زندگی آهوها نزدیک است.

اقامتگاه بوم گردی فردیس

یکی از متفاوت‌‌ترین اقامتگاه‌های جزیره قشم، اقامتگاه بوم گردی فردیس است. اتاق‌های این اقامتگاه قشم سقف‌های سنتی دارند و به اصطلاح کپرهایی هستند که با اقامت در آنها با شیوه زیست مردم جنوب بهتر آشنا می‌شوید. فاصله بسیار کم این اقامتگاه با دریا نیز از مزایای انتخاب این گزینه برای اقامت در قشم است. این فاصله کمتر از صد متر است و هر زمان از شبانه روز را که بخواهید می‌توانید در ساحل آرم جزیره بگذرانید و به امکانات اقامتگاه و اتاق خود نیز دسترسی داشته باشید.

سایت جاباما

اقامتگاه بوم گردی پیر حرا

این اقامتگاه زیبا دارای ۹ اتاق است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و هر مسافری با توجه به اولویت‌های خود اتاقش را انتخاب می‌کند. جزییات مربوط به هر اتاق نیز در سایت جاباما شرح داده شده است. به تمام اتاق‌های این مجموعه بومگردی صبحانه رایگان تعلق می‌گیرد. مسافرانی که در این اقامتگاه اوقات خود را در قشم گذرانده‌اند، در بخش دیدگاه جاباما نظرات و تجربه خود از اقامت در این محل را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند.

لطفا به این مقاله امتیاز بدهید[مجموع: ۰ میانگین: ۰]

نوشته چرا اجاره بوم گردی در جنوب کشور طرفداران زیادی دارد ؟ اولین بار در مجله داروخانه مثبت سبز. پدیدار شد.