چند تکنیک خانگی برای مدیتیشن روزانه

مکمل مغز و اعصاب مکمل آرامش بخش مکمل آنتی اکسیدان مکمل کم خونی مکمل اسیدهای چرب ضروری چند دقیقه مدیتیشن در روز می تواند استرس و اضطراب روزانه را از ما دور کند. در این مقاله به معرفی چند تکنیک ساده و کاربردی پرداخته ایم.
آرامش را در زندگی تجربه کنید
انواع مختلفی از تکنیک های مدیتیشن وجود دارد و همه آنها می توانند مفید باشند. زیبایی مراقبه این است که می توان آن را در هر مکان و در هر زمان انجام داد.
بیشتر تکنیک های مراقبه نسبتا ساده هستند، از تمرین های تنفسی ..

مکمل مغز و اعصاب مکمل آرامش بخش مکمل آنتی اکسیدان مکمل کم خونی مکمل اسیدهای چرب ضروری

چند دقیقه مدیتیشن در روز می تواند استرس و اضطراب روزانه را از ما دور کند. در این مقاله به معرفی چند تکنیک ساده و کاربردی پرداخته ایم.

آرامش را در زندگی تجربه کنید

انواع مختلفی از تکنیک های مدیتیشن وجود دارد و همه آنها می توانند مفید باشند. زیبایی مراقبه این است که می توان آن را در هر مکان و در هر زمان انجام داد.

بیشتر تکنیک های مراقبه نسبتا ساده هستند، از تمرین های تنفسی ساده گرفته تا تمرین های پیچیده تر.

مدیتیشن یک تمرین کاملاً شخصی است زیرا آنچه برای یک فرد آرامش بخش است ممکن است حواس دیگری را پرت کند. برخی از مردم خاموش کردن ذهن را بسیار دشوار می دانند، بنابراین مراقبه های هدایت شده نیز گزینه فوق العاده ای هستند زیرا به ذهن شما اجازه می دهند به سفری باورنکردنی برود.

مراقبه، یک روش بی هزینه برای از بین بردن استرس است. اگر هرگز مراقبه را امتحان نکرده اید، ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد. مراقبه می تواند به از بین بردن لایه های استرس و اضطراب که در طول زمان ایجاد می شود کمک کند. کسانی که در یک برنامه مدیتیشن منظم شرکت می کنند می توانند استرس و تنش را بهتر مدیریت کنند، افسردگی را دفع کنند و حتی فشار خون خود را کاهش دهند.

یک مراقبه، می تواند شما را به زمان و مکان دیگری ببرد. همچنین یک تمرین ساده مراقبه می تواند به شما کمک کند بارهای عاطفی دردناک و افکار منفی را از بین ببرید.

مراقبه می تواند به شما کمک کند تا با زندگی بهتر کنار بیایید و به شما کمک کند تا از تنش های روز خلاص شوید.

۱۰ تا از رایج ترین تکنیک های مدیتیشن

هدف از مراقبه، آرامش ذهن و بدن است. این یک فرآیند پیچیده نیست اما مراحل ساده ای وجود دارد که می توانید برای شروع دنبال کنید. اگر مدیتیشن برای شما چالش برانگیز بوده است، پس شاید بیش از حد تلاش کرده اید. تکنیک های ساده ای وجود دارد که می توانید آن را انتخاب کنید.

ده مورد از رایج ترین تکنیک های مدیتیشن عبارتند از:

  1. مراقبه های تنفسی
  2. مدیتیشن های ذهن آگاهی
  3. مدیتیشن تمرکز
  4. مراقبه های حرکتی یا پیاده روی
  5. مراقبه های مانترا
  6. مراقبه های بودایی مانند مهربانی، دوست داشتنی
  7. مراقبه مسیحی یا مراقبه های معنوی
  8. مدیتیشن های هدایت شده
  9. مراقبه های متعالی
  10. مراقبه های آرام سازی پیشرونده

این لیست به هیچ وجه جامع نیست، بلکه فقط فهرستی از رایج ترین تکنیک ها است. همه تکنیک ها برای همه کارساز نیستند. برای مثال، ممکن است تمرین مراقبه متعالی را بسیار پیچیده بدانید و به تمرین ساده‌تری مانند مدیتیشن پیاده روی کشیده شوید.

این تمرین‌ ها هر کدام به مهارت ‌ها و ذهنیت ‌های متفاوتی نیاز دارند، بنابراین فقط شما می‌دانید چه چیزی برای شما مناسب است.

دو تمرین ساده برای انجام در خانه

  1. مراقبه های تنفسی

طبق گزارش Science Daily، مدیتیشن و تمرینات تنفسی می توانند ذهن را تیزتر کنند. تحقیقات جدید نشان می دهد که بین مدیتیشن متمرکز بر تنفس و سلامت مغز ارتباط وجود دارد.

یک مراقبه ساده متمرکز بر نفس، چندین مزیت از جمله افزایش توانایی تمرکز، سرگردانی کمتر ذهن، احساسات مثبت بیشتر، واکنش عاطفی کمتر و … دارد.

ذهن آگاهی تمرین تنفس شامل استفاده از نفس به عنوان یک موضوع تمرکز است. این یک تکنیک عالی است که هر کسی می تواند انجام دهد. تمرینات تنفسی به شما این امکان را می دهد که روی لحظه و تنفس خود تمرکز کنید. زیرا هر لحظه ای که روی چیزی مثبت تمرکز می کنید یک لحظه کمتر به چیز های منفی فکر می کنید.

بسیاری از مردم هنگامی که استرس دارند کمتر نفس می کشند، بنابراین تنفس عمیق می تواند به شما کمک کند در طول روز و در مواقعی که استرس دارید، احساس آرامش بیشتری داشته باشید. تنفس عمیق نیز راهی عالی برای تغییر تمرکز در مواقعی است که احساس اضطراب می کنید. تکنیک تنفس ۴-۷-۸ در این زمان به کمک شما می آید.

برای انجام این مراقبه و تکنیک تنفسی، به مدت ۴ ثانیه از بینی تنفس کنید و برای ۷ ثانیه، نفس خود را حبس کنید. سپس نفس حبس شده ی خود را در مدت زمان ۸ ثانیه از طریق بازدم خارج کنید. این تمرین را حداکثر ۴ بار انجام دهید.

احساس سرگیجه در اوایل این مراقبه، طبیعی است. در ابتدا بیش از ۳-۴ تنفس انجام ندهید. این تمرین به آرامش روان شما کمک می کند. این نوع تمرین ساده تنفسی می تواند تمرکز و وضعیت ذهن شما را کاملاً تغییر دهد.

  1. مراقبه های ذهن آگاهی

مدیتیشن ذهن آگاهی به معنای حضور در اینجا و عدم پرت شدن حواس با افکار مربوط به گذشته یا استرس در مورد آینده است. تمرین تمرکز حواس ممکن است شامل تنفس آگاهانه، تصویرسازی هدایت شده یا حتی چیزی شبیه مراقبه اسکن بدن باشد که در آن بدن خود را تنظیم می کنید.

تمرکز حواس به این معناست که کاری را با ۱۰۰% توجه و تمرکز خود انجام دهید، بنابراین می توانید هنگام شستن ظرف ها یا دوش گرفتن نیز تمرکز حواس را تمرین کنید. در مراقبه ی معمولی تمرکز حواس، ممکن است زمانی را برای تنفس عمیق اختصاص دهید یا حتی بدن خود را اسکن کنید.

اساساً، هر کاری را که با تمام تمرکز و توجه انجام می دهید، می تواند نوعی ذهن آگاهی در نظر گرفته شود.

مراقبه ای ساده اما تاثیر گذار

مراقبه تمرکز

مدیتیشن تمرکز شامل تمرکز بر روی یک شی مانند گل یا شمع و صرف زمان برای بررسی کامل آن است. دست شما در انتخاب وسیله باز است و محدودیتی وجود ندارد. به عنوان مثال، می توانید یکی از گلدان های خانه را انتخاب کنید و جلوی آن بنشینید. با دقت به آن خیره شوید و در ذهنتان آن را لمس کنید. مراقبه ی متمرکز به این معناست که به جزئیات یک چیزی آنقدر توجه کنید که چیز دیگری را نبینید.

همچنین می توانید در تاریکی شب، به یک شمع متمرکز شوید. همانطور که تمام حواستان به شمع است، متوجه شوید که چگونه شعله سوسو می زند یا چگونه شعله از چندین رنگ مختلف ساخته شده است.

این نوع تمرین به شما کمک می کند تا تمرکز خود را عمیق تر کنید. در ابتدا شاید نتوانید اثر این مراقبه را درک کنید اما به مرور زمان متوجه آن خواهید شد.

نوشته چند تکنیک خانگی برای مدیتیشن روزانه اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان داروخانه آنلاین . پدیدار شد.