چند راهکار برای داشتن کبد سالم

برای اینکه کبد چرب نداشته باشید باید چند راهکار ساده را رعایت نمایید. در این مقاله راهکارهایی را برای داشتن کبد سالم معرفی خواهیم کرد.
بیماری کبد چرب به سبب تجمع چربی در کبد به وجود می آید. برای اینکه کبد سالم داشته باشید باید چند راهکار ساده را رعایت کنید. در این مقاله قصد داریم یک رژیم مناسب برای داشتن کبد سالم را مورد بررسی قرار دهیم.
برای داشتن کبد سالم چه باید کرد؟
برای داشتن کبد سالم چه باید کرد؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد. یکی از کارهای مهم کبد هضم درست مواد غذایی و دفع سموم بدن می باشد. شاید شما برایتان سلامت کبد چندان مهم و با اهمیت نباشد اما کبد شبانه روز برای سلامتی شما تلاش می نماید. جدا نمودن سموم و هضم مواد غذایی مصرفی یکی از مهم ترین کارهای کبد می باشد. به یاد داشته باشید بدن شما از چیزهایی که مصرف می کنید ساخته شده است پس باید حتما به تغذیه خود اهمیت دهید. شما بایستی تلاش کنید برای ساختن یک زندگی سالم از مواد غذایی درست و مناسب استفاده کنید. خوردن انواع میوه، سبزیجات، قهوه، چای، تخم مرغ، انگور و آجیل به سلامت کبد و پیشگیری از کبد چرب کمک می کنن..

برای اینکه کبد چرب نداشته باشید باید چند راهکار ساده را رعایت نمایید. در این مقاله راهکارهایی را برای داشتن کبد سالم معرفی خواهیم کرد.

بیماری کبد چرب به سبب تجمع چربی در کبد به وجود می آید. برای اینکه کبد سالم داشته باشید باید چند راهکار ساده را رعایت کنید. در این مقاله قصد داریم یک رژیم مناسب برای داشتن کبد سالم را مورد بررسی قرار دهیم.

برای داشتن کبد سالم چه باید کرد؟

برای داشتن کبد سالم چه باید کرد؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد. یکی از کارهای مهم کبد هضم درست مواد غذایی و دفع سموم بدن می باشد. شاید شما برایتان سلامت کبد چندان مهم و با اهمیت نباشد اما کبد شبانه روز برای سلامتی شما تلاش می نماید. جدا نمودن سموم و هضم مواد غذایی مصرفی یکی از مهم ترین کارهای کبد می باشد. به یاد داشته باشید بدن شما از چیزهایی که مصرف می کنید ساخته شده است پس باید حتما به تغذیه خود اهمیت دهید. شما بایستی تلاش کنید برای ساختن یک زندگی سالم از مواد غذایی درست و مناسب استفاده کنید. خوردن انواع میوه، سبزیجات، قهوه، چای، تخم مرغ، انگور و آجیل به سلامت کبد و پیشگیری از کبد چرب کمک می کنند.

کبد

مصرف چای سبز برای داشتن راهی برای دوری از کبد چرب

تحقیقات نشان می دهد مصرف چای سبز می تواند به درمان کبد چرب کمک ویژه ای کند. نوشیدن ۵ تا ۱۰ لیوان چای سبز در روز باعث بهبود سلامت کبد می شود.

آمارها نشانگر این است که نوشیدن چای سبز به مدت ۱۲ هفته باعث بهبود آنزیم های کبدی می شود. علاوه بر این چای سبز ذخیره های چربی موجود در کبد را تا حد زیادی کاهش می دهد و استرس را کم می کند. هم چنین بررسی های دیگر نشان می دهد کسانی که چای سبز می خورند، کمتر از بقیه به سرطان کبد مبتلا می شوند. معمولا کمترین خطرات برای کسانی می باشد که روزانه بیش از ۴ لیوان چای سبز نوش جان می کنند. بعضی از افرادی که از مشکلات کبدی رنج می برند باید پیش از مصرف چای سبز احتیاط کنند و حتما با مشورت پزشک این نوشیدنی را مصرف نمایند.

مصرف قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی هایی است که برای پیشگیری از کبد چرب بسیار مفید می باشد. نوشیدن قهوه موجب می شود که سلامت کبد حفظ شود. مثلا مصرف قهوه از مبتلا شدن به سیروز جلوگیری شود و بیماری مزمن کبدی کاهش یابد. علاوه بر این مصرف قهوه از سرطان کبد پیشگیری می کند. حتی تاثیرات مثبتی بر بیماری کبد دارد. قهوه موجب می شود که التهاب کاهش پیدا کند. علاوه بر این سطح گلوتاتیون آنتی اکسیدان را بالا می برد.

مصرف گلابی خاردار مؤثر در درمان کبد چرب

گلابی خاردار یک میوه محبوب است. و مصرف منظم آن به درمان و پیشگیری از کبد چرب کمک می کند. آب و میوه آن کاربرد فراوانی دارد. گلابی خاردار در طب سنتی برای درمان انواع زخم ها کاربرد فراوان دارد. مطالعات نشانگر این است که عصاره این گیاه علائم انسداد را کم می کند.

استفاده از گلابی خاردار به عادی سازی کلسترول و آنزیم ها کمک فراوانی می کند. حتی می تواند تمام سموم بدن را دفع نماید. مصرف این نوع گلابی، کبد را از تمام آسیب های ناشی از نوشیدن الکل حفظ می نماید.

مصرف زغال اخته و بلوبری برای داشتن کبد سالم

مصرف بلوبری و زغال اخته برای درمان و پیشگیری از کبد چرب موثر می باشد. زغال اخته و بلوبری دارای آنتوسیانین می باشند که باعث می شود توت ها رنگ ویژه ای پیدا کنند. مطالعات زیادی روی حیوانات انجام شده است که نشان می دهد این دو میوه باعث حفظ سلامت کبد می شود. استفاده از این میوه ها در ۳ الی ۴ هفته موجب می شود که از آسیب به کبد جلوگیری شود. تحقیقات نشان می دهد انواع آنتی اکسیدان هایی که در توت ها وجود دارد، موجب کاهش بافت زخم در کبد موش ها می شود. حتی عصاره زغال اخته از رشد تمام سلول های سرطانی کبد جلوگیری می کند.

استفاده از گریپ فروت برای داشتن کبد سالم

مصرف گریپ فروت موجب می شود تا کبد سالم داشته باشید و به طور کاملا طبیعی از کبد محافظت می نماید. این میوه آنتی اکسیدان های فراوان دارد. دو اکسیدان که در گریپ فروت موجود دارد نارینگین و نارینژنین است. مطالعات زیادی روی حیوانات صورت گرفته است که هر دو از کبد محافظت می کند و باعث کاهش التهاب می شود. علاوه بر این مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها اجازه نمی دهند که فیبروز کبدی پیشرفت کند.

آب چغندر راهی برای درمان و پیشگیری از کبد چرب

آب چغندر در درمان کبد چرب نقش مهمی دارد. آب چغندر منبعی از آنتی اکسیدان ها و نیترات به اسم بتالین می باشد که بر سلامت قلب و کبد تاثیر می گذارد. تحقیقاتی که روی موش ها انجام شده، نشان می دهد که آب چغندر باعث سم زدایی می شود و از التهاب جلوگیری می کند.

سبزیجات ترد

مصرف سبزیجات به درمان و پیشگیری از کبد چرب کمک می کند .علاوه بر این مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و جوانه بروکسل به علت داشتن فیبر و طعم ویژه ای که دارد بسیار خاص شناخته شده می باشند. عصاره جوانه کلم و جوانه های بروکسلی به میزان زیادی آنزیم های سم زدایی را بیشتر می کند. حتی اجازه نمی دهد به کبد آسیبی وارد شود. بهتر است بدانید عصاره جوانه کلم بروکلی کاهش استرس می شود و سطح آنزیم کبدی را افزایش می دهد. بنابراین سعی کنید آنها را با کمی آب لیمو و سرکه بالزامیک ترکیب کنید و بعد از آن سرخ کنید تا بتوانید از یک میان وعده خوش طعم و سالم لذت کافی را ببرد.

مصرف انگور مؤثر در درمان کبد چرب

انگور قرمز و بنفش برای درمان کبد چرب بسیار مفید است. یک ترکیب گیاهی که مفید و بسیار معروف است رزوراترول نام دارد و مزیت های زیادی دارد. بررسی های حیوانی نشانگر این موضوع می باشد که مصرف انگور و آب آن می تواند در حفظ سلامت کبد نقش پررنگی داشته باشد.

استفاده از روغن زیتون

مصرف روغن زیتون در درمان و پیشگیری از کبد چرب نقش زیادی دارد. یک مطالعه ساده و کوچک در ۱۱ نفر که به بیماری های کبدی مبتلا بودند نشان داد که:

افرادی که به بیماری های کبدی مبتلا هستند با مصرف یک قاشق روغن زیتون در روز می توانند به سلامت کبد خود کمک کنند. علاوه بر این سطح پروتئین که با اثرات متابولیکی مرتبط می باشد را بیشتر می کند. هم چنین این افراد تجمع چربی بسیار کمتر و جریان خون خیلی بهتری در کبد داشتند.

بهتر است بدانید جمع شدن چربی در کبد نقطه آغاز بیماری کبد است. به همین علت نباید از تاثیرات مثبت روغن زیتون روی کبد غافل شد.

درمان کبد چرب

برای داشتن کبد سالم باید یک رژیم غذایی خوب برای خودتان تهیه کنید و طبق آن عمل کنید. اگر شما کبد چرب دارید پس باید از چند مواد غذایی که مضر است پرهیز نمایید. در ادامه چند مورد را بررسی می کنیم

پرهیز از نوشیدنی های گازدار

برای داشتن کبد سالم باید از نوشیدنی های گازدار پرهیز کنید. مصرف منظم نوشیدنی های گازدار برای کبد بسیار مضر می باشد و حتی به مرور زمان می تواند آسیب جدی به کبد وارد کند. علاوه بر این مصرف زیاد نوشابه یکی از دلایل مهم در چاقی و اضافه وزن محسوب می شود. همانطور که می دانید چاقی با جمع شدن چربی در کبد می تواند روی کبد تاثیر زیادی بگذارد.

فست فود

برای پیشگیری از کبد چرب باید از فست و فود و غذاهای آماده اجتناب کنید. این موادغذایی سرشار از چربی می باشد و هضم آن ها سخت است. چربی هایی که اشباع بالا دارند با گذشت زمان می توانند باعث بروز التهاب شوند و در نتیجه به سیروز تبدیل شوند. هم چنین کلسترول را افزایش می دهند.

الکل

اگر در پی داشتن کبد سالم هستید پس باید الکل را کنار بگذارید. استفاده از الکل می تواند باعث مرگ سلول شود. هم چنین مصرف بیش از حد الکل می تواند از جذب مواد مغذی جلوگیری کند. الکل باعث می شود اثرات سمی روی کبد افزایش پیدا کند. اگر در طولانی مدت از الکل استفاده می کنید دچار سیروز کبدی خواهید شد. سیروز کبدی تاثیرات زیان باری روی کبد دارد.

تاثیر منفی الکل بر کبد

نوشیدن الکل در کسانی که به سیروز مبتلا هستند می تواند عوارضی مثل زردی، استفراغ خون و هم چنین سرطان کبد به همراه داشته باشد.

نوشته چند راهکار برای داشتن کبد سالم اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.