چگونه اطراف یک آبنما را تزئین کنیم

گواه هنر و مهندسی، آبنمای خانگی یکی از جذاب ترین ویژگی هایی است که می توانید برای طبیعی سازی فضاهای داخلی و خارجی استفاده کنید. این می تواند به یک افزودنی ارزشمند برای هر نوع باغی از نظر زیبایی شناختی و زیست محیطی تبدیل شود. وقتی به یک آبنما فکر می کنید، تصویری که به ذهنتان خطور می کند اغلب یک سازه مرمری با ویژگی های مجسمه است. با این حال، حتی یک آبنمای کوچک نیز می تواند چشم نواز و فراموش نشدنی با مجموعه ای ظریف از ویژگی های تزئینی باشد.

هنگام طراحی آبنما با هدف و مخاطب هدف، دستیابی به یک چیدمان منسجم ساده تر می شود. وقتی صحبت از آبنما های آب به میان می آید، اغلب می تواند بیشتر باشد، زیرا جریان آب به خودی خود جذابیت بافتی بالایی دارد.

برای کمک به شما در دستیابی به یک طراحی منحصر به فرد که مناسب فضای شما باشد، عواملی که باید در نظر بگیرید و برخی از مزایای فوق العاده داشتن آبنما در زیر برجسته شده است. تعداد انگشت شماری از ایده های طراحی عملی نیز برشمرده شده است. متوجه خواهید شد که با کمی خلاقیت، می توانید طرحی را ایجاد کنید که واقعاً متعلق به شماست و کاملاً با هدف باغ شما مطابقت دارد.
پنج فاکتوری که در هنگام تزئین باید در نظر گرفت

۱) مکان

آبنما کوچک در فضای باز در یک باغ پشتی

استفاده از تزئینات ساده ساخته شده از مواد طبیعی در اطراف آبنما های فضای باز بسیار عالی عمل می کند، زیرا کمتر با رنگ های طبیعت رقابت می کنند.

محل آبنمای شما تا حد زیادی تعیین می کند که کدام دکوراسیون مناسب است. به عنوان مثال، مکانی که در فضای باز قرار دارد را می توان با گیاهانی تزئین کرد که نیاز به نور زیاد دارند و با عناصر دیگری که باید در برابر باران، بادهای شدید یا برف مقاومت کنند. یکی که در داخل خانه قرار دارد ممکن است با مواد معدنی تزئین شده باشد که به جای عملکرد، برای شکل آنها انتخاب شده است.

نوع سبکی که برای چیدمان آبنما انتخاب می کنید نیز باید محیط اطراف آن را تکمیل کند. اگر در نزدیکی آب‌نمای دیگری مانند حوض قرار می‌گیرید، بهتر است از تزئیناتی که ممکن است توجه را از ماهی یا گیاهان حوضچه دور کند، اجتناب کنید. تزئینات کم اهمیت، مانند آنهایی که از مواد طبیعی ساخته شده اند، می توانند در فضای باز عالی به نظر برسند زیرا کمتر با رنگ های طبیعت رقابت می کنند.

۲) مقیاس

آبنما کوچک در یک حوض

شما باید به دقت در مورد اندازه تزئینات آبنما خود فکر کنید. به عنوان مثال، یک آبنما کوچکتر نباید در سایه سایر تزئینات قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم حتما از آدرس زیر مراجعه نمایید

https://econews.ir/fa/content/3178618

آبنماهای کوچک یا مینیاتوری به تزئیناتی نیاز دارند که به سادگی آنها را در سایه قرار ندهد یا حواس بینندگان را از جریان آب منحرف نکند. در مقابل، آبنماهای بزرگ را می‌توان با تزئینات در اندازه‌های طبیعی حتی چشمگیرتر کرد. قبل از تهیه دکوراسیون، مطمئن شوید که ابعاد آنها را به دست آورده و سعی کنید تجسم کنید که چگونه آنها ویژگی های آبنمای شما را برجسته می کنند. اگر قبلاً اقلامی را خریداری کرده اید که اندازه آنها تا حدودی ناسازگار است، محل قرارگیری آنها در اطراف چشمه را آزمایش کنید. بزرگترها را می توان برای افزایش علاقه به پس زمینه استفاده کرد، در حالی که بزرگترها می توانند پیش زمینه را جذاب کنند.

۳) سبک

چشمه باغ کوچک با مجسمه

آبنما شما باید با بقیه محیط اطراف خود ترکیب شود، اما به اندازه کافی توجه را به خود جلب کند تا نقطه کانونی باغ شما باشد.

بسته به طراحی خانه یا باغ خود، می خواهید آبنما خود را (با در نظر گرفتن پارامترهای طراحی عملکردی ) به گونه ای طراحی کنید که مانند انگشت شست زخمی برجسته نشود. بلکه باید با محیط اطراف خود ترکیب شود، اما توجه کافی را به خود جلب کند تا به عنوان یک نقطه کانونی جذاب عمل کند. آبنماهایی با حداقل تزیین می توانند به طبیعی شدن فضای بسیار بافتی کمک کنند. آنها می توانند فقط کمی سیالیت را به یک فضای سفت و سخت اضافه کنند. از سوی دیگر، آبنماهای ساخته شده از سنگ مرمر یا سنگ صاف را می توان با اقلام پیچیده تر یا بافتی تزئین کرد. مجسمه های استادانه و شاخ و برگ های خشن ویژگی های نرم تر آن را تکمیل می کنند.

۴) نگهداری

آبنما در شب روشن می شود

توجه داشته باشید که برخی از تزیینات آبنما مانند چراغ ها در درازمدت بسیار پرهزینه هستند.

هنگام انتخاب دکوراسیون، اطمینان حاصل کنید که می توانید خواسته های آنها را از نظر هزینه های نگهداری و نگهداری منظم برآورده کنید. عرضه سخاوتمندانه چراغ‌ها در اطراف یک چشمه ممکن است در تئوری جذاب به نظر برسد، اما حفظ قطعات الکتریکی و روشن نگه داشتن آنها برای مدت طولانی می‌تواند در دراز مدت بسیار پرهزینه باشد.

برخی از انواع تزیینات نیز به تمیز کردن منظم نیاز دارند تا از گرد و غبار، جلبک ها یا تشک های باکتریایی از استعمار یا تغییر رنگ سطوح آنها جلوگیری شود. علاوه بر این، تزئینات زنده، مانند انگور و گیاهان گلدانی، ممکن است نیاز به هرس منظم داشته باشند. قبل از اینکه به طور کامل به استفاده از آنها متعهد شوید، نیازهای تعمیر و نگهداری هر لهجه آبنما را پیش بینی کنید. اینجاست که قضاوت عملی می تواند واقعا مفید باشد.

۵) فصلی بودن آبنما