چگونه بهترین لپ تاپ ایسوس را انتخاب کنیم؟ + بهترین لپ تاپ‌های ایسوس

یکی از سخت‌ترین کارها قبل از خرید لپ تاپ، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها است. زمانی که انتخاب شما به یک برند محدود باشد این کار سخت‌تر نیز می‌شود. اگر قصد دارید تا از بین مدل‌های ایسوس لپ تاپ جدیدتان را خریداری کنید، ما در این مقاله ویژگی‌های لپ تاپ‌های ایسوس را به طور مختصر برای شما توضیح می‌دهیم.

سیستم عامل

لپ تاپ‌های ایسوس معمولا با ویندوز ۱۰ یا سیستم عامل کروم همراه است. بسیاری از ما عادت کرده‌ایم تا با ویندوز ۱۰ کارهایمان را انجام دهیم و این می‌تواند خبر خوبی برای شما باشد. البته پیشنهاد می‌کنیم که جدیدترین نسخه ویندوز را امتحان کنید. ویندوز ۱۱ در قسمت تنظیمات، تم‌ها و پس‌زمینه‌ها، منوی تنظیمات سریع، گروه‌بندی پنجره‌ها و منوی ویجت‌ها تغییراتی داشته که محیط کاربری راحت‌تری را ایجاد کرده است.

اندازه صفحه نمایش

شاید در ابتدا تصور کنید که اندازه صفحه نمایش چندان اهمیتی ندارد! اما باید به شما بگوییم که اندازه صفحه نمایش در وزن، رزولوشن و سایر ویژگی‌ها تاثیرگذار است. در نتیجه اندازه صفحه نمایش، بر اندازه کلی و قابلیت حمل تاثیر بسیاری دارد.

صفحه نمایش کوچک برای کاربرانی که به طور مداوم لپ تاپشان را حمل می‌کنند و بیشتر کارهای روزانه را با آن انجام می‌دهند مناسب است. در حالی که گیمرها صفحه نمایشی بزرگ نیاز دارند تا تمام جزئیات بازی را مشاهده کنند و قابلیت حمل آن چندان برای آن‌ها اهمیتی ندارد.

سبک طراحی

طیف فناوری لپ تاپ‌های ایسوس از اولترابوک‌ها گرفته تا لپ تاپ‌های هیبریدی و فراتر از آن را شامل می‌شود. شاید به همین دلیل است که سبک طراحی یکی از مهمترین عوامل تشکی‌دهنده لپ تاپ ایسوس است. آیا به یک لپ تاپ با عملکرد بالا و بدون کاهش عمر باتری دارید؟ آیا گیمر هستید و نرخ تازه‌سازی تصویر برای شما اهمیت دارد؟

پردازنده مرکزی

پردازنده مرکزی یا CPU مغز لپ تاپ است. چه در حال بازی باشید و چه در حال کار با نرم افزارهای ویرایش عکس و فیلم، به پردازنده‌ای نیاز دارید که کارآمد، قدرتمند و در عین حال سریع باشد. در حالی که گزینه‌های بسیاری برای انتخاب پردزانده وجود دارد، پردازنده چهار هسته‌ای چیزی است که در بهترین حالت در تمام لپ تاپ‌های ایسوس خواهید داشت.

رم

در حالتی که لپ تاپ شما مقدار رم زیادی داشته باشد، برنامه‌های بسیاری را می‌توانید باز کنید و با آن‌ها کار کنید. اگر طراح گرافیک هستید و مدام از یک برنامه به برنامه دیگر می‌روید، انتخاب رم بالا می‌تواند در سرعت کارتان تاثیرگذار باشد. اگر تمایل دارید چندین برنامه را همزمان باز کنید، سعی کنید حداقل ۴ گیگابایت به عنوان نقطه شروع عکاسی کنید.

ذخیره سازی

معمولا دو گزینه برای انتخاب حافظه ذخیره‌سازی دارید؛ حافظه SSD که حالت جامد و HDD که دیسک سخت است. درایوهای HDD معمولا ارزان‌تر و درایوهای SSD سبک‌تر، سریع‌تر و با ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر  هستند. نکته‌ی منفی فضای ذخیره‌سازی SSD شاید قیمت بالای آن باشد؛ بنابراین در هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ ایسو به میزان فضای ذخیه‌سازی توجه داشته باشید.

عمر باتری

برای فمیدن عمر باتری لپ تاپ، نیازی نیست که حتما متخصص حوزه فناوری باشید. اگر شغل شما به گونه‌ای است که مدام در جلسات کاری، سفر یا موقعیت‌هایی هستید که به برق دسترسی ندارید، لپ تاپی را انتخاب کنید که عمر باتری چشمگیری داشته باشد.

Asus ROG Zephyrus G15

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G15 یکی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ این برند است. تقریبا همه چیز دارد و موفقیت چشمگیری در مورد گیمینگ دارد، اما به نوعی نسخه کمی بزرگتر و بسیار بهتر G14 است.

ایسوس G15 با وزنی نزدیک به ۱٫۸ کیلوگرم، یکی از سبک‌ترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی است. این دستگاه برترین تراشه‌های موبایلی که شرکت‌های AMD و Nvidia عرضه می‌کنند را دارد. صفحه نمایش ۱۵ اینچی سریع ۱۶۵ هرتزی QHD (1440P) دارد و تمام این اجزا با هم می‌توانند حتی سخت‌ترین را با وضوح QHD پخش کند. در ضمن یک پنل بازتولید رنگ عالی دارد که میتواند با بهترین کیفیت، بازی‌ها را نمایش دهد.

اما G15 فقط برای بازی عالی نیست؛ این لپ تاپ تقریبا برای همه چیز عالی است. صدای اسپیکر دارای ضربات و باس قوی است، کلیک با صفحه کلید و تاچ پد بسیار رضایت‌بخش است و باتری این لپ تاپ ایسوس، تا هشت ساعت و نیم دوام می‌آورد.

ROG STRIX SCAR 15

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ «سنتی» پریمیوم رنگارنگ و جذاب هستید، ROG Strix Scar 15 برای شما مناسب است. صفحه‌کلید Strix یکی از راحت‌ترین صفحه‌کلیدهایی است که تا به حال روی لپ‌تاپ‌های گیمینگ قرار داده شده است. همچنین دارای برخی از جالب‌ترین نورپردازی‌های RGB به ازای هر کلید است که با انواع افکت‌ها تا کنون دیده‌ایم. همچنین یک نوار نورانی رنگارنگ قابل تنظیم در جلوی عرشه پیچیده شده و یک لوگوی درخشان رنگارنگ روی درب است.

البته، Strix از نظر سخت افزاری نیز عالی است و برخی از بهترین نرخ فریم را که از یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی با تراشه‌های برتر اینتل و انویدیا می‌بینید، ارائه می‌کند. همچنین با استفاده از گزینه صفحه نمایش ۳۰۰ هرتز، از قدرت کامل آنها بهره مند خواهید شد. Strix با برنامه های مختلف از قبل بارگذاری شده است تا به شخصی سازی تجربه بازی شما کمک کند. می‌توانید پروفایل‌های رنگی، تخصیص پهنای باند و موارد دیگر را بر اساس نوع بازی‌ای که انجام می‌دهید شخصی‌سازی کنید.

در آخر برای بررسی قیمت لپ تاپ می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.