کرومیوم پلاس چه کمکی بر گلوکز دارد

کرومیوم پلاس از جمله مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد است که دارای ترکیبات بسیار مفید و مؤثری می باشد. از جمله ترکیبات موجود در این مکمل می توان به کروم، آمینو اسیدها، آلفا لیپوئیک اسید و ویتامین B6 اشاره کرد. وجود این عناصر باعث شده است که دارای نقش های بسیار مؤثری در بدن افراد از قبیل تنظیم میزان قند خون افراد و کمک به حفظ سطوح نرمال گلوکز و نیز کمک به متابولیسم سوخت و ساز بدن و کاهش وزن افراد و بهبود سیستم ایمنی بدن افراد بر عهده داشته باشد. در متن زیر اطلاعات بیش تری در این مورد ارائه شده است.
کرومیوم پلاس چه کمکی بر گلوکز دارد
همان طور که می دانیم، امروزه استفاده از مواد معدنی و ویتامین ها نقش به سزایی را در تقویت سیستم ایمنی بدن افراد و رشد و سلامتی آن ها بر عهده دارند. به این گونه که افراد با استفاده از مواد معدنی و ویتامینی سرشار از ترکیبات بسیار مؤثر، می توانند به تقویت و بهبود سیستم ایمنی خون در برابر انواع بیماری ها از قبیل دیابت، سرطان و قند خون کمک های مفیدی کنند. افراد می توانند با استفاده از مواد غذایی سالم و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی و نیز با استفاده..

کرومیوم پلاس از جمله مهم ترین مکمل های مورد استفاده افراد است که دارای ترکیبات بسیار مفید و مؤثری می باشد. از جمله ترکیبات موجود در این مکمل می توان به کروم، آمینو اسیدها، آلفا لیپوئیک اسید و ویتامین B6 اشاره کرد. وجود این عناصر باعث شده است که دارای نقش های بسیار مؤثری در بدن افراد از قبیل تنظیم میزان قند خون افراد و کمک به حفظ سطوح نرمال گلوکز و نیز کمک به متابولیسم سوخت و ساز بدن و کاهش وزن افراد و بهبود سیستم ایمنی بدن افراد بر عهده داشته باشد. در متن زیر اطلاعات بیش تری در این مورد ارائه شده است.

کرومیوم پلاس چه کمکی بر گلوکز دارد

همان طور که می دانیم، امروزه استفاده از مواد معدنی و ویتامین ها نقش به سزایی را در تقویت سیستم ایمنی بدن افراد و رشد و سلامتی آن ها بر عهده دارند. به این گونه که افراد با استفاده از مواد معدنی و ویتامینی سرشار از ترکیبات بسیار مؤثر، می توانند به تقویت و بهبود سیستم ایمنی خون در برابر انواع بیماری ها از قبیل دیابت، سرطان و قند خون کمک های مفیدی کنند. افراد می توانند با استفاده از مواد غذایی سالم و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی و نیز با استفاده از انواع مکمل های دارای ترکیبات مؤثر تا حدودی به رفع این نیاز خود کمک های بسیار مؤثری کنند.

یکی از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن کرومیوم پلاس می باشد که یک نوع ترکیب معدنی بسیار ضروری در بدن و برای بهبود و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد می باشد و هم چنین از مهم ترین ویژگی های استفاده از این مکمل این است که در نحوه کمک انسولین به بدن در تنظیم سطح قند خون نقش بسیار مؤثری را بر عهده دارد. انسولین هورمونی است که بدن افراد از آن برای تبدیل قند، نشاسته و سایر مواد غذایی به انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت های روزانه استفاده می کند. برخی شواهد نشان می دهد که مکمل های کرومیوم ممکن است به افراد مبتلا به دیابت در کاهش سطح قند خون کمک کند. افراد مبتلا به دیابت یا انسولین کافی تولید نمی کنند یا نمی توانند به درستی از انسولین تولید شده در بدنشان استفاده کنند. در نتیجه، گلوکز یا قند در جریان خون تجمع می یابد.

تقریباً ۹۰ درصد از رژیم های غذایی آمریکایی ها دارای میزان کروم بسیار کمی هستند. اما به ندرت اتفاق می افتد که افراد واقعاً کمبود کروم داشته باشند. سالمندان و تمام افرادی که در حال انجام ورزش های سنگین می باشند و نیز کسانی که از غذاهای شیرین زیاد استفاده می کنند و هم چنین زنان حامله به طور بیش تری در معرض کمبود کرومیوم هستند.

پائین بودن سطوح کروم در افراد می تواند منجر به عوارضی از قبیل افزایش در قند خون، تری گلیسیرید (نوعی چربی در خون) و سطح کلسترول شود و خطر ابتلای افراد به برخی از انواع بیماری ها از قبیل دیابت و بیماری های قلبی را افزایش دهد.

ار جمله مهم ترین منابع غذایی که سرشار از کرومیوم می باشند می توان به نان و غلات کامل، گوشت کم چربی، پنیرها، برخی ادویه ها مانند فلفل سیاه و آویشن، مخمر ابجو، میوه ها و سبزی جات اشاره کرد.

از مهم ترین ویژگی ها و خواص استفاده از ماده مغذی مورد نظر می توان به استفاده از آن برای مقابله با دیابت، کاهش وزن و چاقی، تقویت قدرت و سلامت قلب اشاره کرد.

مطالعات بسیاری در مورد خواص و ویژگی های مکمل مورد نظر انجام شده است و به تأثیرات آن پرداخته اند. این مطالعات نشان می دهند که استفاده از کرومیوم پلاس دارای نقش بسیار مؤثری بر روی دیابت نوع ۲ می باشد. هم چنین، برخی از مطالعات بالینی نیز در این راستا انجام شده اند، اگرچه، برخی از مطالعات بالینی انجام شده، هیچ فایده ای نداشتند، سایر مطالعات بالینی گزارش کردند که مکمل های کروم ممکن است سطح قند خون و هم چنین میزان انسولین مورد نیاز افراد دیابتی را کاهش دهند.

در یک مطالعه صورت گرفته از افرادی که دارای دیابت نوع ۲ بوده اند، نشان داده است که این افراد با مصرف مکمل مورد نظر، نسبت به افرادی که از دارو نماها استفاده می کردند، دارای سلامت و بهبودی بسیار مناسب تری بودند. علاوه بر این، این تحقیقات هم چنین نشان داده است که گروهی از افراد که کروم مصرف می کردند، سطح گلوکز خون ناشتای بهتری نیز داشتند که معیاری برای کنترل کوتاه مدت سطح قند خون بوده است.

نوعی تحقیقات دیگری که در این زمینه صورت گرفته است، به بررسی رابطه بین دو ترکیب بیوتین و کرومیوم پرداخته است. در این مطالعه، نیمی از افراد شرکت کننده در مطالعه کروم پیکولینات و بیوتین و نیمی دیگر دارونما مصرف می کردند. مطالعات حاصل حاکی از آن می باشد که کسانی که کروم و بیوتین مصرف می کردند، سطح گلوکز ناشتا و هم چنین میزان قندخون بهتری داشتند.

یک مطالعه انجام شده دیگر نشان داده است که زنانی که به دلیل بارداری به دیابت مبتلا می شوند، هنگام مصرف کروم، کنترل قند خون خود را بهبود می بخشند. اما همه مطالعات موافق نیستند، و اگر کروم به کاهش گلوکز خون کمک کند، مشخص نیست که این مزیت چقدر می تواند باشد. لذا در این زمینه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

کرومیوم اغلب به عنوان نوعی مکمل بسیار مؤثر برای کاهش وزن و راهی برای بهبود عضلات بدون چربی و کاهش چربی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان داده اند که کروم ممکن است به کاهش وزن و عضله سازی افراد کمک کند، و برخی دیگر نیز دریافته اند که کروم هیچ تاثیری در این زمینه ندارد. اگر کرومیوم برای کاهش وزن موثر باشد، به نظر می رسد که اثرات آن در مقایسه با ورزش و یک رژیم غذایی متعادل ناچیز است.

کرومیوم هم چنین در میان برخی از بدنسازان محبوب است و می توان آن را در مکمل های غذایی ورزشی یافت. با این حال، شواهد بسیار زیادی مبنی بر این که کرومیوم به افراد کمک می کند تا قدرت و یا توده عضلانی بسازند، وجود ندارد.

یک مطالعه کوچک نشان داد که استفاده از این مکمل می تواند علائم افسردگی را در افراد مبتلا به افسردگی غیر معمول بهبود بخشد. اما یک مطالعه بزرگ تر دیگری هم چنین نشان داده است که کروم هیچ گونه کمکی در این زمینه نمی کند و به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

کرومیوم پلاس، محصولی از نوع کپسول می باشد که تمامی افراد اعم از بانوان و آقایان می توانند از آن استفاده کنند. مکمل مورد بررسی دارای ترکیبات بسیار مؤثری از کروم، آمینو اسیدها، آلفا لیپوئیک اسید و ویتامین B6 می باشد و از مهم ترین ویژگی ها و خواص این محصول این است که به حفظ سطوح نرمال گلوکز و نیز به متابولیسم مواد مغذی، کاهش میزان اشتهای کاذب در افراد، افزایش میزان متابولیسم سوخت و ساز در بدن و کنترل بهتر قند خون در بدن افراد کمک های شایان توجهی می کند. علاوه بر ویژگی های ذکر شده، هم چنین، استفاده از مکمل مورد نظر به عنوان یک چربی سوز بسیار مفید برای بدن در نظر گرفته می شود که می تواند عامل بسیار مؤثری برای کاهش وزن افراد باشد و به این ترتیب می توان استفاده از مکمل مورد بررسی را به عنوان محصول بسیار مؤثر و مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن افراد در نظر گرفت. از مهم ترین ترکیبات بسیار مؤثر تشکیل دهنده مکمل مورد نظر می توان به کرومیوم به میزان ۵۰۰ میکروگرم در هر کپسول، آلفا لیپوئیک اسید به میزان ۲۵۰ میلی گرم در هر کپسول، ویتامین B6 به میزان ۱۰ میلی گرم در هر کپسول مکملی و ال- لیزین نیز ۶۲٫۵ میلی گرم در هر کپسول از مکمل مورد نظر اشاره کرد.

روش مصرف مکمل مورد نظر بدین گونه می باشد که افراد بایستی روزانه یک عدد از مکمل مورد نظر را مصرف کنند. حال این که در مصرف مکمل مورد نظر، باید یک سری از نکات را برخی از افراد رعایت کنند. از جمله این نکات این است که افرادی که دارای بیماری های زمینه ای می باشند و یا به انواع دیگری از بیماری ها مبتلا هستند، بایستی در استفاده از مکمل مورد نظر، احتیاط کرده و قبل از مصرف محصول مورد نظر، با پزشک خود مشورت کنند. زنان باردار و یا شیرده نیز باید در استفاده از مکمل مورد نظر احتیاط کرده و قبل از مصرف آن با پزشک مورد نظر مشورت کنند. فراورده مورد نظر، جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها نمی باشد.

لازم به ذکر است که محصول مورد نظر را باید در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد و در جای خشک و خنک نگهداری شود.

محصول مورد بررسی به عنوان یکی از مؤثرترین مکمل های مورد بررسی افراد، به عنوان محصولی بسیار مهم تحت لیسانس کشور سوئیس، در کارخانه داروسازی روز دارو در ایران تولید و بسته بندی می شود و مسئول مجوز مکمل مورد نظر، فاریاب دارو است.

نوشته کرومیوم پلاس چه کمکی بر گلوکز دارد اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.