کلاژینو و تأثیر آن بر روی تقویت و سلامت پوست

امروزه توجه به پوست و زیبایی های آن به یکی از مهم ترین دغدغه های موجود در افراد برای بالا بردن میزان اعتماد به نفس خود تبدیل شده است. استفاده از مکمل کلاژینو به خاطر دارا بودن مقدار زیادی پروتئین می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد. در متن زیر به مهم ترین خواص و ویژگی های این مکمل در کمک به تقویت و سلامت پوست این افراد اشاره شده است.
کلاژینو و تأثیر آن بر تقویت و سلامت پوست
کلاژینو یکی از مهم ترین مکمل های مورد نیاز در بدن می باشد که سرشار از پروتئین می باشد و بدین دلیل می تواند در تقویت و سلامت پوست بسیار مؤثر باشد. کلاژن یکی از فراوان ترین پروتئین ها در بدن افراد می باشد. به گفته برخی از متخصصین پوست، در واقع کلاژن پروتئین ساختاری اصلی است که بافت همبند را در سراسر بدن ما از پوست گرفته تا استخوان ها، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها را تشکیل می دهد.
کلاژن تقریباً هشتاد درصد از پوست بدن افراد را تشکیل می دهد و در همکاری با پروتئین دیگری به نام آلاستین، پوست افراد را انعطاف پذیر نگه می دارد. اما با افزایش سن افراد، بدن آن ها به طور طبیعی شروع به کاهش میزان تولید کلاژن می کند. به گف..

امروزه توجه به پوست و زیبایی های آن به یکی از مهم ترین دغدغه های موجود در افراد برای بالا بردن میزان اعتماد به نفس خود تبدیل شده است. استفاده از مکمل کلاژینو به خاطر دارا بودن مقدار زیادی پروتئین می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد. در متن زیر به مهم ترین خواص و ویژگی های این مکمل در کمک به تقویت و سلامت پوست این افراد اشاره شده است.

کلاژینو و تأثیر آن بر تقویت و سلامت پوست

کلاژینو یکی از مهم ترین مکمل های مورد نیاز در بدن می باشد که سرشار از پروتئین می باشد و بدین دلیل می تواند در تقویت و سلامت پوست بسیار مؤثر باشد. کلاژن یکی از فراوان ترین پروتئین ها در بدن افراد می باشد. به گفته برخی از متخصصین پوست، در واقع کلاژن پروتئین ساختاری اصلی است که بافت همبند را در سراسر بدن ما از پوست گرفته تا استخوان ها، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها را تشکیل می دهد.

کلاژن تقریباً هشتاد درصد از پوست بدن افراد را تشکیل می دهد و در همکاری با پروتئین دیگری به نام آلاستین، پوست افراد را انعطاف پذیر نگه می دارد. اما با افزایش سن افراد، بدن آن ها به طور طبیعی شروع به کاهش میزان تولید کلاژن می کند. به گفته متخصصین، بدن قادر نیست میزان کلاژن از دست داده را به همان سرعتی که در حال تجزیه شدن است جایگزین کند. طبق نظر متخصصان، از دهه ۲۰ سالگی به بعد، بدن شروع به از دست دادن حدود ۱ درصد از کلاژن در هر سال می کند. که در نتیجه منجر به خشکی پوست فرد می شود. به طوری که قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دود سیگار و آلودگی نیز می تواند تجزیه میزان کلاژن در بدن فرد را تسریع کند.

از نظر این متخصصان پوست، مفهوم کلاژن سازی این مکمل، به ویژه با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن طبیعی بدن، از دیدگاه پوستی بسیار جذاب می باشد. کلاژن هیدرولیز شده موجود در مکمل ها متفاوت می باشند. آن ها از همان آمینو اسیدهای کلاژن ساخته شده اند اما به راحتی توسط بدن ما جذب می شوند. این بدان دلیل می باشد که آن ها دارای زنجیره های بسیار کوتاه تری از اسیدهای آمینه نسبت به کلاژن هستند و باعث می شوند که راحت تر در جریان خون افراد جذب شوند.

پوست سالم، یک رابط فعال بین محیط های داخلی و خارجی بدن ایجاد می کند و امکان سازگاری دائمی و سازگاری ارگانیسم را در طول زندگی فرد فراهم می کند. بسیاری از عوامل وجود دارند که فرآیند پیری زودرس پوست را تشدید می کنند از جمله این عوامل می توان به تابش اشعه، مصرف یک رژیم غذایی نامتعادل و استرس و داشتن فشارهای روانی بالا و سایر عوامل دیگر اشاره کرد که منجر به از دست دادن کلاژن موجود در پوست فرد می شوند.

در نتیجه کلاژن، فراوان ترین جزء ماتریکس خارج سلولی و پروتئین تعیین کننده ای است که فیزیولوژی پوست را با حفظ ساختار پوست و انجام عملکردهای متعدد آن تعیین می کند. ماتریکس خارج سلولی آب را حفظ کرده و از پوستی صاف، محکم و قوی پشتیبانی می کند. عوامل داخلی و بیرونی، فرایند فیزیولوژیکی ناشی از پیری پوست که با کاهش در میزان تولید کلاژن در بدن است را هدایت می کنند. تخمین زده شده است که محتوای کلاژن برای داشتن پوست جوان و سالم بیش از ۷۵ درصد می باشد و الیاف کلاژن اکثراً توسط فیبروبلاست ها در لایه های عمیق تر پوست سنتز می شود.

بنابراین، با این وجود، کلاژینو فراوان ترین پروتئین موجود در بدن انسان می باشد که مسئولیت ساختار، ثبات و استحکام به ویژه در لایه های پوستی را بر عهده دارد. حال این که، با بالا رفتن سن افراد و رسوب کلاژن و الاستین با گذشت زمان و به ویژه با قرار گرفتن فرد در معرض نور خورشید و اشعه ها کاهش پیدا می کند و منجر به ایجاد اختلالاتی در پوست افراد از قبیل چین و چروک و افتادگی پوستی می شود و این عوامل منجر به ایجاد پیری زودرس در فرد می شوند. حال فرد برای مقابله با این عوارض و اختلالات باید از مواد مغذی بسیار سالم و انواع مکمل های پروتئین دار استفاده کند که مکمل های کلاژن بهترین گزینه برای استفاده فرد می باشند.

به گونه ای که تمرکز صنعت آرایشی و بهداشتی بر تقویت کردن کلاژن به عنوان عاملی برای کمک به بهبود ظاهر پوست و به ویژه در نواحی صورت و گردن شناخته شده است. طبق بررسی های انجام شده، کلاژن را می توان از منابع حیوانی و گیاهی به دست آورد که رایج ترین آن ها از موجودات زنده از قبیل گاو، خوک، انسان و فلس ماهی و پوست ماهی می باشد. کلاژن با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی دارای نقش بسیار مؤثری در انجام اقدامات ترمیمی در پوست آسیب دیده می باشد.

با این وجود، کلاژن دارای یک عمل دوگانه در پوست می باشد، بدین شکل که ابتدا اجزای سازنده کلاژن و الاستین را فراهم می کند و ثانیاً گیرنده های فیبروبلاست های واقع در لایه های پوست را برای تحریک سنتز کلاژن و الاستین و هم چنین هیالورونیک متصل می کند. کلاژن جزء اصلی از پوست فرد می باشد که می تواند منجر به بهبود سلامت پوست افراد شود. از مهم ترین نقش کلاژن در پوست این است که در تقویت پوست و خاصیت ارتجاعی و آب رسانی آن نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

همان طور که گفته شد، با بالا رفتن سن افراد، بدن میزان کلاژن طبیعی کمتری تولید می کند که منجر به خشکی پوست و ایجاد چین و چروک در آن می شود. بنابراین، فرد می تواند با استفاده از مکمل های کلاژن ساز، عوارض و اختلالات ناشی از خشکی پوست و چین و چروک ها را از بین ببرند. یک بررسی که بر روی زنان انجام شده بود، نشان داده است که مصرف ۳ تا ۱۰ گرم کلاژن در روز به مدت متوسط ۶۹ روز، منجر به بهبود خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست می شود. این مکمل ها می توانند به خودی خود منجر به تحریک بدن برای تولید کلاژن شوند. علاوه بر این استفاده از مکمل های حاوی کلاژن هم چنین می تواند تولید پروتئین های دیگری از قبیل الاستین و فیبریلین که به ساختار پوست کمک می کند را افزایش دهند.

یکی دیگر از عوارض و اختلالاتی که می تواند بر روی پوست افراد به وجود آید، اختلالات ناشی از آفتاب سوختگی و برخورد مستقیم اشعه ها به پوست فرد می باشد که این منجر به ایجاد آکنه ها، لک ها، کک و مک، لکه های قهوه ای رنگ و زرد رنگ و سایر اختلالات دیگر از قبیل افتادگی پوست و چین و چروک در پوست می شود. با این وجود، افراد می توانند با استفاده از مکمل های کلاژن به جلوگیری از این عوارض و اختلالات و سایر بیماری های پوستی کمک کنند.

بدین ترتیب، بسیاری از افراد و به ویژه خانم ها به دنبال یافتن روش هایی هستند که بتوانند با استفاده از آنها، شادابی، طراوت و زیبایی پوست خود را به دست آورند و نشانه های حاصل از اختلالات پوستی از قبیل لکه های زرد رنگ و قهوه ای و نیز چین و چروک ها و فرایند پیری زودرس را در پوست خود از بین ببرند و پوستی شاداب و با طراوت داشته باشند. برای انجام این کار، مکمل های زیادی وجود دارند که سرشار از پروتئین به عنوان مهمترین ماده برای تقویت پوست و آنتی اکسیدانی قوی است.

بنابراین آنها می توانند از یک کلاژن ساز قوی و بسیار مؤثر که حاوی ترکیب های با اهمیت و متعددی از قبیل بیوتن، زینک، ویتامین C و هیالورونیک است، استفاده کنند. مکمل مورد نظر، کلاژینو است که دارای خواص فراوانی بر روی پوست و زیبایی و طراوت آن دارد. استفاده از این نوع مکمل، خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و نشانه های پیری زودرس در فرد را کاهش می دهد. وقتی کلاژن مورد نیاز در بدن افراد کم باشد عوارضی از قبیل ایجاد چین و چروک و عدم فعالیت سلول ها را به دنبال دارد. در نتیجه برای جلوگیری از این اقدام، باید مقدار زیادی از محصول مورد نظر استفاده شود تا پوست بدن را سفت تر و صاف تر و در نتیجه، منجر به فعالیت بافت ها و سلول های بدن شود و از این طریق گردش خون موجود در بدن را تنظیم و بهبود بخشد و به سلامت و شادابی پوست افراد کمک کند. اگرچه روش استفاده از این نوع مکمل کار چندان سختی نیست و افراد می توانند با حل کردن روزانه مقداری از پودر آن در مایعات مختلفی از قبیل آب، شیر، آب میوه، ماست، قهوه و غیره و سپس مصرف آن، به تقویت و شادابی و طراوت پوست خود کمک مؤثری کنند.

استفاده از این مکمل برای همه بزرگسالان اعم از مرد و زن مجاز است. لذا استفاده از این مکمل برای برخی از موارد خاص دارای محدودیت است، برای نمونه؛ زنان باردار و کسانی که در حال مصرف داروهای خاصی هستند باید قبل از مصرف این نوع مکمل، حتما با پزشک خود مشورت کنند.

https://www.healthline.com/nutrition/collagen-benefits#basics

https://www.healthline.com/nutrition/collagen-benefits

نوشته کلاژینو و تأثیر آن بر روی تقویت و سلامت پوست اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.