یک پرستار بیمار خوب چه خصوصیاتی دارد

مراقبت از بیمار امر بسیار پیچیده‌ای بوده و نیازمند دانش تخصصی است. بسیاری از بیماران با دستور پزشک در صورتی که شرایط و تجهیزات لازم در منزل فراهم باشد از بیمارستان ترخیص شده و در منزل شخصی خود تحت مراقبت و پرستاری قرار می گیرند.

پرستار بیمار در منزل به صورت مداوم وضعیت سلامتی بیمار را ارزیابی می کند و در صورت لزوم مداخلات مناسب را انجام می دهد.

خصوصیات یک پرستار خوب

متعهد، مسئولیت‌پذیر و دارای وجدان کاری بالا باشد.

این ویژگی از مهم‌ترین ویژگی‌ها به شمار می‌آید، بزرگ‌ترین ویژگی و مهم‌ترین ویژگی یک پرستار مناسب احساس مسئولیت او است.

داشتن احساس مسئولیت باعث می شود تا پرستار حواس خود را کاملاً جمع کرده و تمامی کارهایی که به او سپرده می شود را به خوبی انجام دهد. وجدان کاری به این معنا است که در کار خود اولویت، درست انجام دادن کارش باشد و نه چیز دیگری.

پرستار بیمار در منزل

دانش و تجربه کافی برای نگهداری از بیمار را داشته باشد.

پرستار باید برای نگهداری از بیمار بتواند ارزیابی خوبی از شرایط فیزیکی و روحی بیمار داشته باشد و اطلاعات خوب و مناسبی در مورد سیستم بدن، سیستم ایمنی و به‌طورکلی در مورد بدن انسان داشته باشد.

در واقع یک پرستار بامهارت، متخصص و دارای دانش است که بیمار می تواند به او در انجام دادن امور درمانی اعتماد کند.

پرستار بیمار باید دارای مهارت برقراری ارتباط باشد.

پرستار باید مهارت ارتباطی خوبی داشته باشد زیرا برای انجام دادن بهتر وظایف خود نیاز به همراهی و همکاری بیمار دارد پس باید بتواند با بیمار خود ارتباط برقرار نماید و به‌گونه‌ای صحیح رفتار نماید، توانایی برقراری ارتباط با بیمار از ویژگی‌های مهم یک پرستار است.

توانایی ارزیابی و تنظیم تجهیزات پزشکی را داشته باشد.

توانایی استفاده و تصمیم‌گیری درست برای استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته پزشکی را داشته باشد.

انعطاف‌پذیر باشد و توانایی فیزیکی و ذهنی بالایی داشته باشد.

باید در شرایط استرس بالا قدرت عمل و مانور مناسب داشته باشد و به طور مداوم یاد بگیرند، اطلاعات و دانش قبلی خود را با شیوه‌های پزشکی نوین و جدید به‌روز نگه دارند.

دارای تفکر انتقادی باشد.

مهارت‌های تفکر انتقادی مناسب و مطلوب داشته و بتواند نقدهای سازنده را در جهت توسعه قابلیت‌های خود پذیرا باشد.

صبور بوده و دارای روحیه‌ای قوی و مبارز باشد.

شنیدن و دیدن مشکلات و بیماری افراد کار راحتی نیست. یک پرستار خوب باید روحیه‌ای قوی داشته باشد و بتواند با قدرت و صبر بالا واقعیت را قبول کند و ضمن اینکه با حرف و رفتار خود بیمار را کمک می کند به خانواده بیمار نیز روحیه داده و کمک کند.

از سرعت در تصمیم‌گیری بالایی برخوردار باشد.

اگر شرایط بحرانی و خطرناکی برای بیمار پیش آمد بتواند به سرعت بهترین تصمیم را بگیرید و آن را اجرایی نماید.

ضمن اینکه باید دقت و توجه بالایی داشته باشد اعتماد به نفس بالایی نیز داشته باشد.

پرستار باید دقت بالا و توجه زیادی داشته باشد. همچنین باید بتواند فشارهای کاری را تحمل کرده و آرامش خود را تحت هر شرایطی حفظ کند و با اعتماد به نفس کارهای خود را به درستی انجام دهد.

پرستار

توانایی یک پرستار خوب

دارای توانایی همکاری با دیگران و کارهای طولانی مدت را داشته باشد. اطلاعات و دانش قبلی خود را با شیوه‌های پزشکی نوین و جدید به روز نگه دارد و در شرایط استرس بالا قدرت تصمیم‌گیری مناسب را داشته باشد.

همچنین باید توانایی این را داشته باشد که فشارهای کاری را تحمل کرده و آرامش خود را تحت هر شرایطی حفظ کند. باید دلسوز و مهربان بوده و با بیماران همدردی کند. پرستار بیمار در منزل علاوه بر ارائه خدمات پرستاری به خانواده نیز در بالا رفتن کیفیت زندگی از طریق کاهش استرس ناشی از مراقبت کمک می کند.

ویژگی یک پرستار خوب

عاشق پرستاری و سلامت بیماران باشد و اطلاعات لازم را برای بیماری، بیمار خود داشته باشد و کسب کند. از نوع بیماری و شرایطی که باعث تشدید بیماری یا کاهش اثر بیماری می شود کاملاً آگاهی داشته باشد تا بتواند از مواردی که باعث تشدید بیماری می شود پیشگیری نماید و مواردی را که باعث بهبودی سریع‌تر بیمار می شود را رعایت کند و نیازها و مایحتاج بیمار را با صبوری و مهربانی تأمین نماید.

خصوصیات اخلاقی یک پرستار خوب

مهربانی و عطوفت، محتاط بودن، شعور بالا، سریع و فرز بودن، شاد بودن و هوشیاری از خصوصیات اخلاقی یک پرستار خوب به شمار می‌رود. البته علاوه بر موارد ذکر شده باید از نظر فنی و پزشکی نیز در کار خود مهارت داشته باشد تا بتواند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

خصوصیات اخلاقی یک پرستار خوب

پرستار در منزل از چه بیمارانی مراقبت می کند؟

پرستار بیمار در منزل از همه نوع بیمار از سالمندان گرفته تا بیماران روانی و حتی افرادی که پس از جراحی بهبود پیدا می کنند را مراقبت می کنند. توجه کنید که برخی پرستاران و مراقبان شبانه‌روزی بوده و مشغول به کارهای خانه و امور روزانه هم می شوند. شرکت سپید گستر با کادر مراقبتی و درمانی متخصص و اعزام پرستار باتجربه در زمینه ارائه خدمات پرستار بیمار در منزل در حال خدمات‌رسانی به همشهریان محترم می باشد.

هزینه پرستار در منزل

شما می توانید برای اطلاع از لیست قیمت‌ها با شماره‌های داخل سایت تماس برقرار کنید. همکاران ما در طول ۲۴ ساعت پاسخگوی شما عزیزان هستند.

برای داشتن پرستار متخصص حرفه‌ای با تیم خدمات پرستاری در منزل ما تماس بگیرید. مرکز سپید گستر با مجوز رسمی فعالیت خود را به‌صورت ۲۴ ساعته و در تمامی ایام سال، حتی تعطیلات، در زمینه اعزام پرستار بیمار، پرستار کودک ، پرستار سالمند و… به همشهریان عزیز ارائه می دهد.