آشنایی با قرص های غضروف ساز

تاریخ آخرین آپدیت j F Y
غضروف یا کارتیلاژ ساختمان قابل ارتجاعی است که در انتهای استخوان ها، در محلی که مفاصل قرار دارند قرار گرفته است و وظیفه آن تسهیل حرکات مفصل ها می باشد. بافت غضروف شباهت بسیاری با بافت استخوان دارد ولی برخلاف آن، املاح کلسیم در ماده بین استخوانی رسوب نمی کند و به همین دلیل بافت آن قابل ارتجاع و شکل پذیر است.
شما می توانید جهت خرید قرص مفاصل و استخوان از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .
آسیب غضروف چیست؟ غضروف اندام های مختلفی همچون زانو، مچ، آرنج، شانه و … ممکن است آسیب ببیند. ورزش سنگین، وزن بالا، کار زیاد و مداوم و تغذیه نامناسب همگی می توانند از علل آسیب غضروف باشند. مشکلات غضروف باید هر چه سریعتر درمان شوند تا حادتر نشده و به ناتوانی حرکتی تبدیل نشوند. روش های متفاوتی در مورد درمان آسیب غضروف وجود دارد که یکی از آنها مصرف قرص های غضروف ساز است.
چه عواملی بر مشکلات غضروفی تاثیر مستقیم دارند؟ عواملی همچون افزایش سن و بیماری هایی مانند آرتروز و آرتریت بیشترین اثر را بر کپسول مفصلی و لایه غضروفی دارند.
بیماری آرتروز التهاب و تورم، کاهش دامنه حرکتی ..

تاریخ آخرین آپدیت j F Y

غضروف یا کارتیلاژ ساختمان قابل ارتجاعی است که در انتهای استخوان ها، در محلی که مفاصل قرار دارند قرار گرفته است و وظیفه آن تسهیل حرکات مفصل ها می باشد. بافت غضروف شباهت بسیاری با بافت استخوان دارد ولی برخلاف آن، املاح کلسیم در ماده بین استخوانی رسوب نمی کند و به همین دلیل بافت آن قابل ارتجاع و شکل پذیر است.

قرص های غضروف سازشما می توانید جهت خرید قرص مفاصل و استخوان از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

آسیب غضروف چیست؟

غضروف اندام های مختلفی همچون زانو، مچ، آرنج، شانه و … ممکن است آسیب ببیند. ورزش سنگین، وزن بالا، کار زیاد و مداوم و تغذیه نامناسب همگی می توانند از علل آسیب غضروف باشند. مشکلات غضروف باید هر چه سریعتر درمان شوند تا حادتر نشده و به ناتوانی حرکتی تبدیل نشوند. روش های متفاوتی در مورد درمان آسیب غضروف وجود دارد که یکی از آنها مصرف قرص های غضروف ساز است.

چه عواملی بر مشکلات غضروفی تاثیر مستقیم دارند؟

عواملی همچون افزایش سن و بیماری هایی مانند آرتروز و آرتریت بیشترین اثر را بر کپسول مفصلی و لایه غضروفی دارند.

بیماری آرتروز

التهاب و تورم، کاهش دامنه حرکتی و بی ثباتی مفاصل از علائم آرتروز هستند. زمانی که یک فرد دارای فعالیت مداوم و سنگین باشد مفاصل بدن خصوصا زانو فرسوده شده و لایه های غضروفی تخریب می شود. وقتی لایه های غضروفی زبر و ساییده شود، استخوان ها به شکل دردناک و سختی کنار هم حرکت می کنند. این مشکل در بین افراد شاغل، سنگین وزن و یا ورزشکار بیشتر دیده می شود. در کنار این عوامل، افزایش سن نیز بافت غضروفی را دچار تحلیل و ضعف می کند و به همین دلیل مشکل آرتروز در بین سالمندان بسیار دیده می شود.

بیماری آرتریت روماتوئید

این بیماری به رماتیسم مفصلی نیز معروف است و یک بیماری خودایمنی به شمار می رود. در این بیماری بدن به اشتباه آنتی بادی بر علیه بافت های سالم خود تولید می کند و در نتیجه مفاصل آسیب می بینند و مشکلاتی نظیر تورم، خشکی، سفتی، احساس داغی و قرمزی مفصل و التهاب بروز می یابند. در کنار این عوارض سردرد، احساس خستگی، کاهش وزن و کم اشتهایی نیز می تواند نمود داشته باشد.

کپسول آوودین آرین سلامت سیناشما می توانید جهت خرید کپسول آوودین آرین سلامت سینا از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

آیا قرص های غضروف ساز واقعا اثرگذار است؟

نظرات متفاوتی در مورد قرص های غضروف ساز وجود دارد. برخی محققان معتقدند که غضروف به دلیل نداشتن منابع خونی قابلیت ترمیم ندارد، اما بسیاری مخالف این عقیده هستند. تحقیقات جدید نشان داده اند نبود منابع خونی دلیل بر عدم ترمیم بافت غضروف نیست. برای رفع مشکل غضروف روش های مختلف درمانی وجود دارد. پزشک با توجه به مشکل فرد از دارو درمانی، تمرینات فیزیوتراپی، تزریق موادی چون اوزون، هیالورونیک اسید و سلول های بنیادی استفاده می کند. تجویز قرص های غضروف ساز نیز یکی از روش های مکمل درمانی است که باعث می شود درد و تورم مفصلی کاهش یابد. استفاده از این قرص ها نقش مهمی در کاهش درد، افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت مفاصل دارد.

ترکیب قرص های غضروف ساز چیست؟

مواد مختلفی در فرآیند بازسازی غضروف موثر هستند که اسید آمینه لیزین یکی از آنها است. بدن انسان به صورت طبیعی نمی تواند اسید آمینه تولید کند و این نیاز باید با خوردن مکمل های دارویی و یا از طریق تغذیه تامین شود. بدن برای کلاژن سازی و جذب کلسیم به اسید آمینه نیاز دارد. کمبود لیزین باعث می شود سرعت رشد بافت های آسیب دیده کاهش یابد. بدن روزانه به ۱۲ میلی گرم لیزین به ازای هر کیلوگرم وزن نیاز دارد و این مقدار باید از طریق مواد غذایی تامین گردد. حبوبات، گوشت قرمز، روغن ماهی، مخمر آب جو و میوه خشک حاوی این ماده هستند و مقدار قابل توجهی از این ماده در قرص های مکمل وجود دارد تا نیاز بدن تامین شود.

از دیگر ترکیبات قرص های غضروف ساز گلوکزامین، متیل سولفونیل متان و کندرویتین می باشد. کندرویتین باعث تقویت کلاژن سازی و استحکام بیشتر بافت غضروفی می گردد. گلوکزامین موثر در ترمیم غضروف و کاهش درد حاصل از آن است و متیل سلوفونیل متان نیز از منابع اصلی گوگرد است و نقش ضد درد و ضد التهاب دارد.

قرص فلکس اورت یوروویتالشما می توانید جهت خرید قرص فلکس اورت یورو ویتال از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

از قرص های غضروف ساز استفاده کنیم؟

جواب این سوال به عهده پزشک شماست. بهترین کار این است که ابتدا با پزشک خود صحبت نمایید. قرص های مختلفی در بازار موجودند و اینکه کدام مناسب شماست به تشخیص پزشک شما می باشد. همچنین میزان استفاده از قرص به صورت روزانه و یا طول دوره درمانی به تشخیص پزشک نیاز دارد.

مجله سلامت داروخانه انلاین مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • معرفی بهترین مواد غذایی غضروف ساز!
  • کدام ویتامین برای تقویت مفاصل مفید است؟

مجله سلامت داروخانه آنلاین محصول زیر را به شما پیشنهاد می دهد :

  • کپسول فست ران او پی دی فارما

لطفا امتیاز خود را به این مقاله ثبت نمایید[کل: ۰ میانگین: ۰]