آیا احراز هویت با کارت ملی قدیمی امکان پذیر است؟

آیا احراز هویت با کارت ملی قدیمی امکان پذیر است؟

کارت ملّی هوشمند چند سالی است که جایگزین کارت‌های ملی قدیمی شده است و بسیاری از افراد کارت‌های قدیمی خود را از طریق مراکز اعلام شده از سوی ثبت احوال با کارت ملی جدید تعویض کرده‌اند. از سال ۱۳۹۱، پروژه ثبت نام و صدور کارت ملی هوشمند آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۷ ادامه پیدا کند. با این حال، در سال ۱۳۹۷، تعدادی از افراد واجد شرایط قادر به دریافت کارت ملی هوشمند نشدند و هنوز هم بعضی از افراد علی‌رغم محدودیت‌هایی که برای کارت ملی قدیمی وجود دارد، آن را در اختیار دارند و کارت ملی جدید را دریافت نکرده‌اند. این افراد برای انجام بسیاری از کارها مانند احراز هویت ثنا و سجام و احراز هویت کارگری ، با این پرسش مواجهند که آیا می‌توانند با کارت ملی قدیمی کار خود را انجام دهند. اگر این پرسش برایتان پیش آمده که آیا احراز هویت ثنا با کارت ملی قدیمی امکان پذیر است یا خیر، باید بگوییم امکان ثبت نام ثنا با کارت ملی قدیمی وجود دارد؛ اما مشکل اینجاست که با کارت ملی قدیمی نمی‌توانید احراز هویت غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن را انجام دهید، زیرا اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های احراز هویت ثنا مانند یوآیدی بر اساس به‌روزترین اطلاعات فرد احراز هویت را انجام می‌دهند. اما آیا راهی برای احراز هویت با کارت ملی قدیمی وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ بدهیم.

احراز هویت چیست؟

احراز هویت چیست ؟ پیش از شروع مطلب بهتر است مختصری در مورد احراز هویت بدانیم. احراز هویت، یک مرحله اساسی در فرآیندهای امنیتی و دسترسی به منابع مختلف محسوب می‌شود. این فرآیند به وسیله تأیید هویت فرد، از دسترسی غیرمجاز و سوء استفاده جلوگیری می‌کند. برای مثال، در صورتی که شما به عنوان یک کاربر قصد ورود به حساب بانکی خود را داشته باشید تا تراکنش‌های مالی را انجام دهید، ابتدا باید هویت خود را تأیید کنید.

فرآیند احراز هویت معمولاً شامل استفاده از اطلاعات شناختی منحصر به فرد است، مانند نام کاربری و رمز عبور، اطلاعات دوفاکتوری، اسکن اثر انگشت یا تایید از طریق ایمیل یا شماره تلفن. این اطلاعات به عنوان ابزارهای شناسایی بهره‌برداری می‌شوند تا هویت واقعی فرد تأیید شود.

در مثالی که ارائه داده شد، شما به‌عنوان یک مشتری بانکی می‌خواهید از خدمات آن استفاده کنید. بانک به منظور جلوگیری از تقلب و سرقت اطلاعات، از شما خواسته‌است تا هویت خود را اثبات کنید. این می‌تواند به وسیله وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و همچنین ارائه دوفاکتوری انجام شود. پس از تأیید هویت، شما قادر به انجام تراکنش‌های مالی، مشاهده اطلاعات حساب و دسترسی به خدمات دیگر خواهید بود.

در نهایت، احراز هویت نقش بنیادی در حفاظت از امنیت افراد و سیستم‌ها دارد. این فرآیند، تضمین می‌کند که فقط افراد مجاز به دسترسی به اطلاعات حساس یا منابع خاصی هستند و تهدیدات امنیتی کاهش یابند.

ثبت نام ثنا با کارت ملی قدیمی چگونه است؟

یکی از بیشترین سوالاتی که در زمان ثبت نام و احراز هویت سجام پیش می‌آید، امکان ثبت نام و احراز هویت سجام با کارت ملی قدیمی و نداشتن کارت ملی هوشمند برای احراز هویت است. ثبت نام ثنا با کارت ملی قدیمی امکان‌پذیر است و به راحتی می‌توانید مراحل ثبت نام را طی کنید. برای ثبت نام سامانه ثنا با کارت ملی قدیمی باید عبارت سامانه ثنا یا عدل ایران و یا آدرس https://sana1.adliran.ir/Sana/Index#/Main را در مرورگر جستجو کنید و سپس بعد از ورود به صفحه اصلی سایت ثنا، از بین گزینه های موجود، گزینه ثبت نام برخط شخص حقیقی را انتخاب کنید. سپس مراحل را به ترتیب پیش بروید. برای تکمیل ثبت نام ثنا و انجام امور قوه قضاییه، نیاز است تا احراز هویت انجام دهید. نکته اینجاست که برای احراز هویت ثنا با کارت ملی قدیمی نمی‌توانید به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم‌های احراز هویت غیرحضوری مانند یوآیدی هویت خود را تایید کنید. برای احراز هویت ثنا به صورت آنلاین نیاز به کارت ملی جدید دارید.

احراز هویت ثنا با کارت ملی قدیمی چگونه است؟

احراز هویت ثنا به صورت غیرحضوری و احراز هویت آنلاین ثنا با کارت ملی قدیمی امکان‌پذیر نیست. برای احراز هویت ثنا به صورت غیر حضوری نیاز به کارت ملی هوشمند دارید.

پس به طور خلاصه، احراز هویت غیر حضوری ثنا بدون کارت ملی هوشمند کاری نشدنی است و باید به فکر راه دیگری برای احراز هویت با کارت ملی قدیمی باشید. راه حل این مشکل، انجام پروسه احراز هویت ثنا به صورت حضوری است. اگر کارت ملی قدیمی دارید به یکی از شعب دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در نزدیکی محل زندگی‌تان مراجعه کنید و ادامه پروسه ثبت نام ثنا و احراز هویت را به صورت حضوری انجام دهید.

احراز هویت بدون کارت ملی هوشمند امکان‌پذیر است؟

چگونه با کد رهگیری کارت ملی احراز هویت کنیم؟ در صورتی که برای دریافت کارت ملی جدید درخواست داده‌اید و تا زمان آمدن آن نیاز دارید تا ثبت نام ثنا و احراز هویت ثنا را انجام دهید، می‌توانید با استفاده از رسید کارت ملی هوشمند برای احراز هویت ثبت نام خود را نهایی کنید. رسید کارت ملی هوشمند یک برگه کاغذ است که روی آن کد رهگیری کارت ملی (سریال رسید کارت ملی) درج شده است.

احراز هویت غیر حضوری با کد رهگیری کارت ملی

خوشبختانه از سال ۹۹ امکان احراز هویت آنلاین سجام با کد رهگیری کارت ملی وجود دارد. این کد رهگیری همان سریال رسید کارت ملی است که به صورت موقت، تا صدور کارت ملی هوشمند، در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای احراز هویت غیرحضوری ثنا کافی است وارد وبسایت ثنا شوید و بعد از ثبت نام، برای مرحله احراز هویت، احراز هویت یوآیدی را انتخاب کنید. شما می‌توانید برای استفاده از احراز هویت آنلاین ثنا یوآیدی وارد آدرس https://u-id.net/sana/ شوید و سپس مراحل را به ترتیب طی کنید. برای درج سریال پشت کارت ملی برای احراز هویت می‌توانید از کد رهگیری روی رسید کارت ملی استفاده کنید.

چرا یوآیدی؟

یوآیدی اولین سرویس احراز هویت آنلاین در ایران است. این شرکت با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، احراز هویت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای کاربران انجام می‌دهد. احراز هویت یوآیدی در کمتر از ۳ دقیقه انجام می‌شود و به همین دلیل می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، ثبت نام ثنا را تکمیل کنید. از مزایای پلتفرم احراز هویت دیجیتال یوآیدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احراز هویت دیجیتال در لحظه
  • دقت بالای الگوریتم‌ها
  • اولین راهکار شناخت الکترونیکی مشتری (e-KYC) در ایران
  • مستقل از مرکز تماس
  • امنیت بالای داده‌ها
  • پیاده‌سازی سریع
  • صرفه‌جویی در زمان
  • دسترسی هموطنان خارج از کشور
  • کاهش هزینه
  • انعطاف و مقیاس پذیری بالا
  • ارائه خدمات ۲۴ ساعته

با یوآیدی می‌توانید تجربه‌ای آسان و سریع از احراز هویت داشته باشید. همین حالا به وبسایت یوآیدی به آدرس https://u-id.net/ مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما با شماره‌های ۰۲۱-۶۶۱۲۳۲۹۰، ۰۲۱-۶۶۵۷۸۱۹۴، ۰۲۱-۶۶۵۷۸۱۳۷ تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق به شما ارائه شود.