آیا راه اندازی باغ بادام، توجیه اقتصادی دارد؟

 

احداث باغ بادام، یک ایده درآمدزا است که باغداران و علاقه مندان به این حوزه می توانند در هر منطقه درباره آن برنامه ریزی کنند؛ اما یک چالش مهم وجود دارد و آن هم این است که این افراد می‌خواهند بدانند آیا خرید نهال بادام و راه اندازی یک باغ، توجیه اقتصادی دارد یا خیر.

نکات ریز و درشت زیادی وجود دارد که در این نوع کسب و کار باید درباره آن صحبت کنیم. اگر می خواهید یک باغ را اندازی کنید و تردید دارید که نهال میوه بخرید یا نهال گردو یا نهال بادام، با ما همراه باشید؛ چون می‌خواهیم این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

توجیه اقتصادی خرید نهال بادام و راه اندازی باغ به چه معنا است؟

وقتی صحبت از خرید نهال بادام و راه‌اندازی باغ به میان می آید و شما با عبارت “توجیه اقتصادی” روبرو می شوید، به این معناست که هزینه ها، بودجه مالی ورودی و خروجی مالی خود را باید از صفر تا صد با جزئیات دقیق یادداشت کنید. یک سری آمارها و ابزارهای تحلیل اطلاعات وجود دارد که به کارآفرینان کمک می کند شاخص های طرح توجیهی باغ بادام را دقیق‌تر معین کنند.

مثلاً برای اینکه بدانید سرمایه گذاری روی راه اندازی باغ و خرید نهال های بادام چه قدر توجیه اقتصادی دارد، باید میزان سرمایه آورده خود را دقیق مشخص کنید. نرخ برگشت سرمایه، میزان سرمایه در گردش، سود خالص و ناخالص، معیارهای مهمی هستند. از طرف دیگر، یک سری هزینه های جانبی وجود دارد که هنگام راه اندازی باغ برای شما ایجاد می‌شود.

هزینه‌های جاری، هزینه های ناخواسته، هزینه های انرژی، هزینه های بخش بهره برداری باغ همگی مهم هستند. پس می بینید که برای راه اندازی یک باغ فقط این موضوع مهم نیست که شما نهال بادام بخرید؛ تمام جزئیات کوچک و بزرگ حتی آنهایی که کم اهمیت هستند باید مورد بررسی قرار بگیرند.

خرید نهال بادام با توجه به شرایط اقلیمی

هنگام خرید نهال بادام به یک نکته مهم باید توجه کنید، و آن هم در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه است. بادام به طور کلی با شرایط گرم و خشک سازگاری دارد، اما اخیراً نهال های بادام از ارقام اصلاح شده و خوشه ای و نهال بادام پیوندی معرفی شده‌اند که برای مناطق سردسیر مناسب هستند. برای همین پیشنهاد می دهیم برای خرید نهال از بهترین نهالستان کشور، حتماً مشخص کنید که می خواهید باغ بادام را در چه اقلیمی راه اندازی کنید.

یکی از معیارهای مهم برای خرید نهال بادام خوشه ای ، خرید نهال بادام اصلاح شده و ارقام مختلف بادام، نیاز سرمایی است. اکثر نهال های بادام، سرمای ۷ درجه سانتیگراد را تحمل می کنند و در حداکثر دمای ۴۵ درجه نیز به خوبی رشد می یابند، اما نیاز سرمایی نهال بادام ۱۰۰ تا ۵۰۰ ساعت است. این عددها حدودی بوده و می تواند متغیر باشد.

اگر از نهال های بادام در باغ خود مراقبت کنید، باردهی خوبی خواهید داشت. این یعنی راه اندازی باغ بادام توجیه اقتصادی دارد. برای اینکه کارتان راحت تر باشد، شرایط رطوبت هوا و وزش باد، رطوبت خاک، منابع نور، حجم سرما و گرما در فصل‌های مختلف سال را دقیقاً مشخص کنید.

بهترین ارقام نهال بادام برای حداکثر سودآوری در یک سال

همه ما با میوه بادام، جزئی از انواع آجیل آشنایی داریم. بادام در آجیل کاربرد دارد؛ برای تهیه غذا کیک و شیرینی استفاده می‌شود و البته خواص درمانی هم دارد؛ پس می بینید که راه اندازی باغ بادام، نه تنها توجیه اقتصادی داشته، بلکه هر چه بیشتر روی آن سرمایه گذاری شود کسب و کار پر رونق ترین حاصل می گردد.

و اما در اینجا می خواهیم به این مسئله بپردازیم که بهترین نهال بادام برای خرید کدام است و چه ویژگی هایی دارد و چطور باغدار را به سودآوری می رساند. در این شرایط، خرید نهال بادام از ارقامی که عمر اقتصادی بالاتری دارند و حداکثر باردهی را در هر هکتار ارائه می دهند، بهترین انتخاب است.

گزینه اول: خرید نهال بادام اصلاح شده

به عنوان اولین گزینه برای خرید نهال بادام، نهال های اصلاح شده را پیشنهاد می دهیم. عمر اقتصادی نهال های اصلاح شده بیشتر است و بالاترین سودآوری را دارند. این نهال ها برای شرایط اقلیمی متنوعی طراحی شده اند پس نیاز نیست باغداران، نگران خشک شدن یا سرمازدگی نهال ها باشند.

ارقام نهال های اصلاح شده بادام شامل نهال بادام فرانیس، نهال بادام آذر، نهال بادام تونو، نهال بادام نون پاریل، نهال بادام مامایی و نهال بادام سوپرنوا است. هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند، اما به طور متوسط در هر هکتار می توانید ۴ تا ۵ تن بادام مرغوب با مغز درشت برداشت کنید.

شرایط اقلیمی و ارتفاع باغ بادام از سطح دریا برای کاشت نهال های اصلاح شده، باید حداکثر ۲۵۰۰ متر و حداقل ۴۰۰ متر از سطح دریا باشد. نهال بادام اصلاح شده شناسنامه دار و مجوزدار از بهترین نهالستان کشور، انتخاب بهتری برای احداث باغ بادام است.

گزینه دوم: خرید نهال بادام خوشه ای

یکی از مهمترین مزایای خرید نهال بادام خوشه ای که موجب محبوبیت آن در میان باغداران شده است، پر بار بودن آن می باشد. نهال بادام آذر، نهال بادام سوپرنوا، نهال بادام مامایی، نهال بادام فرانیس و نهال بادام تونو، انواع نهال های خوشه ای هستند و به آن معناست که در هر خوشه، تعداد زیادی بادام تولید می شود.

با یک حساب ساده می توانید به این نتیجه برسید که باردهی نهال های خوشه های چندین برابر بیشتر نسبت به نهال های معمولی است. شرایط رشد نهال های خوشه‌ای و ارتفاع از سطح دریا در منطقه، مشابه با نهال های اصلاح شده است.

برای یک سرمایه گذاری پرسود می توانید به خرید نهال خوشه ای بادام و نهال پیوندی بادام فکر کنید. در ادامه، شما را با بهترین نهالستان کشور آشنا می کنیم که خدمات کاملی را در باره‌ مشاوره خرید نهال و کاشت نهال به شما خواهند داد.

خرید ارقام نهال بادام پر بازده از نهالستان پالیز

راه اندازی باغ بادام، توجیه اقتصادی عالی دارد، بنابراین سرمایه‌گذاری برای خرید نهال بادام، اقدامی هوشمندانه و عاقلانه است. نهالستان پالیز، یکی از بزرگترین نهالستان های کشور، ترتیبی فراهم داده تا ارقام نهال بادام اصلاح شده و نهال بادام خوشه ای با بهترین کیفیت و در سلامت کامل به باغداران ارائه گردد.

اگر به سودآوری باغ خود اهمیت می دهید، مشاوره خرید نهال، کاشت نهال بادام و مراقبت از آنها را از طریق کارشناسان نهالستان پالیز دنبال کنید. نهال های ارائه شده در این نهالستان، مجوزدار و شناسنامه دار هستند؛ کارت گارانتی دارند؛ عاری از آفت ها و بیماری های گیاهی هستند؛ و جهاد کشاورزی تمام فعالیت ها را تایید کرده است.

برای خرید عمده نهال بادام شناسنامه دار و ثبت سفارش می توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس paliznahal.ir مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارتباط با مشاوران ما به صورت رایگان و همه روزه میتوانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر :آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه :آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت