اهمیت و کاربرد شماره شبا و نحوه دریافت شماره شبا

امروزه در بانک‌ها، برای انتقال پول روش‌های به وجود آمده است که افراد می‌توانند به راحتی انتقال وجه را با مبلغ‌های بالا انجام دهند. در این مقاله قصد معرفی شماره شبا بانکی را داریم که به عنوان یک شناسه بانکی کشوری جهت انتقال وجه به شمار می‌آید. در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد، پس تا انتهای مطلب را مطالعه نمایید.

روش‌های رایج انتقال پول در بانک‌ها

اکنون میخواهیم چند روش رایج برای انتقال پول در بانک‌ها را بررسی کنیم:

  • انتقال وجه از طریق شماره حساب بانکی یا شماره شبا: در این روش از شماره حساب که در زمان ایجاد حساب بانکی به فرد تعلق می‌گیرد و یا شماره شبا جهت انتقال وجه به مبلغ بسیار بالا استفاده می‌شود. سقف انتقال وجه از طریق شبا یا شماره حساب ۲۰۰ میلیون تومان است.
  • انتقال وجه از طریق شماره کارت: رایج ترین نوع انتقال وجه، روش کارت به کارت است که از طریق خودپرداز‌ها یا برنامه‌های گوشی موبایل و همچنین سایت‌های بانکی انجام می‌شود. این روش نیازمند داشتن رمز دوم به صورت ثابت یا پویا است. در رمز دوم ثابت سقف انتقال وجه ۱۰۰ هزار تومان است. در رمز دوم پویا ۵۰ میلیون تومان است.
  • چک صیادی: چک بانکی مدت‌هاست که توسط جامعه مورد استفاده است. اما در کذشته بدلیل خالی بودن حساب صاحب چک، اعتبار این روش کمتر شده بود و بازاریان کمتر پیش می‌آمد که از خریداران چک قبول کنند. اما با راه اندازی سامانه ثبت چک‌ها که چک صیادی گفته می‌شود، اعتبار از دست رفته چک‌های بانکی دوباره زنده شده است.
  • انتقال پول آنلاین: خدمات انتقال پول آنلاین توسط واسط‌هایی مانند PayPal، TransferWise و Venmo هستند. این واسط‌ها در ازای دریافت کارمزد انتقال وجه را انجام می‌دهند. می‌توان با این روش، انتقال وجه در سطح بین‌المللی انجام داد.

خدمات بانکی ارائه شده، به نوع هر بانک بستگی دارد. این روزها بانک‌ها در تلاش هستند حداکثر امکانات را برای رفاه مشتریان خود فراهم سازند.

شماره شبا چیست؟

سیستم بانکی کشورمان تغییرات بسیار زیادی در انجام امورات بانکی، از گذشته تاکنون داشته است. یکی از تغییرات بسیار مناسب و کاربردی سیستم بانکی عملیات شبا است. این کلمه مخفف عبارت شناسایی حساب بانکی ایران است. این کد ملی بانکی شامل ۲۴ رقم است که برای تشخیص و انتقال پول بین بانک‌ها در سطح بین‌المللی استفاده می‌شود. شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که این ۲۴ رقم چه عددی هستند؟  باید بگوییم که این اعداد شامل کد استان، شعبه، شماره حساب و رقم اعتباری است. با استفاده از شماره شبا تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان را می‌توانید از حسابی به حساب دیگر انتقال دهید.

شماره شبا با ایجاد امکان انتقال پول مستقیم و بدون واسطه بین بانک‌ها، سهولت و صرفه‌جویی در تراکنش‌های بین‌المللی حاصل می‌آورد.

کاربرد شماره شبا چیست؟

با افتتاح حساب در هر بانکی می‌توان صاحب یک شماره اختصاصی برای انتقال الکترونیکی پول شد.

یکی از مهمترین کاربردهای شماره شبا انتقال راحت و کم هزینه پول به سایر افراد در معاملات است. با این شماره می‌توان به راحتی مبالغ بسیار بالا را زمان کم و بدون نیاز به داشتن اطلاعاتی مانند نام بانک یا کد شعبه و نوع حساب انتقال داد.

افزایش پلکانی کارمزدهای بانکی موجب شده تا افراد بسیاری برای جابجایی مبالغ خود را سامانه‌های پایا و ساتنا استفاده کنند در کنار این موارد استفاده از شماره شبا امن‌ترین روش جابجایی پول است در کل می‌توان گفت که شماره شبا به عنوان یک ابزار مهم انتقال وجوه و تایید حساب بانکی استفاده می‌شود.

مهمترین کاربرد شماره شبا انتقال وجه بین بانکی و انتقال حواله‌های ارزی بین‌المللی است.

دریافت شماره شبا با شماره حساب

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم هر شماره حساب دارای یک شماره شبا است که می‌توانید با مراجعه به سایت استعلامی رسید ۲۴ اطلاعات مورد نیاز خود را در این زمینه کسب نمایید شما با وجود به این سایت می‌توانید از خدمات بسیار متنوع آن بهره‌مند شوید در این سایت لیست تمام بانک‌های ایرانی وجود دارد و با انتخاب بانک مورد نظر خود می‌توانید فقط با چند کلیک در سایت در کمترین زمان ممکن اطلاعات شبای حساب مورد نظرتان را به دست بیاورید.

اهمیت استفاده از شماره شبا

با توجه به اینکه شماره شبا فقط برای دریافت پول استفاده می‌شود امکان برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وجود ندارد و می‌توان این روش را جایگزین مناسبی برای روش کارت به کارت دانست.

روش کارت به کارت سقف تراکنش‌ها بسیار کمتر است و از این رو افراد برای انتقال و مبالغ بالا از شبا استفاده می‌کنند در این روش خطای واریز اشتباه نیز بسیار کمتر از روش کارت به کارت است

با افراد می‌توانند با خیال آسوده در هر ساعت از شبانه روز با توجه به نوع مبلغ و نوع بانک مورد نظر انجام دهند

استعلام شناسه شبا در سایت resid24.com

با مراجعه به سایت می‌توانید با یک کلیک بر روی بانک مورد نظر خود و در کمتر از یک دقیقه شماره شبا حساب مورد نظرتان را به دست بیاورید که با توجه به اهمیت موضوع این روش یک مزیت بزرگ برایتان محسوب می‌شود.

شما می‌توانید با ایجاد پنل کاربری در این سایت از مزایای سایت resid24.com بهره مند شوید.

نحوه دریافت شماره شبا از گذشته تاکنون

استفاده از شماره شبا در سال ۲۰۰۷ میلادی در کشور شروع شد درگذشته دریافت شماره شبا به طوری بود که فرد با مراجعه به  بانک مربوطه می‌توانست تا با شماره حساب خود شماره شبای حساب بانکی را به دست بیاورد امروزه بانک‌‌ها با ارائه خدمات بهتر و با طراحی اپلیکیشن‌‌های متنوع باعث سهولت انجام این کار شده‌اند.

اپلیکیشن‌‌های بانکی امروزه به سهولت شبا را در اختیار درخواست کنندگان قرار می‌دهد. برای این کار شما می‌توانید بعد از کلیک بر روی گزینه مورد نظر در قسمت جستجوی شماره شبا اطلاعات مربوط به حساب بانکی خودتان را وارد نمایید. بعد از چند لحظه سامانه به شما شماره شبا حساب بانکی را نمایش می‌دهد. در بسیاری از بانک‌ها شما می‌توانید شبای خود را روی کارت بانکی مشاهده نمایید. زیرا بانک‌‌های زیادی اقدام به درج شماره شبا روی کارت‌های بانکی افراد نموده‌اند