بازسازی غضروف با مکمل آوودین

مکمل آوودین یکی از مؤثرترین مکمل های مورد استفاده افراد در جهت کمک به بازسازی غضروف و از بین بردن اختلالات موجود در آن ها، استفاده می شود. در متن زیر، به اطلاعات بیشتری در این باره اشاره شده است.
بازسازی غضرف با مکمل آوودین
غضروف های مفصلی بافت های بسیار صاف و سفیدی هستند که انتهای استخوان ‌های فرد را پوشش می دهند و جایی که به هم می ‌رسند مفاصل را تشکیل می ‌دهند. از مهم ترین ویژگی های غضروف های سالم این است که در مفاصل افراد، حرکت را آسان تر می کنند. این ویژگی منجر می شود که استخوان ها با اصطکاک بسیار کمی روی یکدیگر سر بخورند.
غضروف مفصلی ممکن است در اثر آسیب ها و یا ساییدگی های طبیعی آسیب ببیند. از آن جایی که ترمیم غضروف به خوبی بهبود نمی یابد، پزشکان تکنیک های جراحی را برای تحریک رشد غضروف جدید توسعه داده اند. بازگرداندن غضروف مفصلی می تواند درد را تسکین داده و عملکرد بهتری را به غضروف ها ببخشد. مهم تر از همه، می تواند شروع آرتریت را به تاخیر بیاندازد یا از ابتلای فرد به آرتریت جلوگیری کنند. علاوه بر آسیب های خارجی که می تواند به غضروف وارد شود و باعث ایجاد ضربه و صدمه به آن شود،..

مکمل آوودین یکی از مؤثرترین مکمل های مورد استفاده افراد در جهت کمک به بازسازی غضروف و از بین بردن اختلالات موجود در آن ها، استفاده می شود. در متن زیر، به اطلاعات بیشتری در این باره اشاره شده است.

بازسازی غضرف با مکمل آوودین

غضروف های مفصلی بافت های بسیار صاف و سفیدی هستند که انتهای استخوان ‌های فرد را پوشش می دهند و جایی که به هم می ‌رسند مفاصل را تشکیل می ‌دهند. از مهم ترین ویژگی های غضروف های سالم این است که در مفاصل افراد، حرکت را آسان تر می کنند. این ویژگی منجر می شود که استخوان ها با اصطکاک بسیار کمی روی یکدیگر سر بخورند.

غضروف مفصلی ممکن است در اثر آسیب ها و یا ساییدگی های طبیعی آسیب ببیند. از آن جایی که ترمیم غضروف به خوبی بهبود نمی یابد، پزشکان تکنیک های جراحی را برای تحریک رشد غضروف جدید توسعه داده اند. بازگرداندن غضروف مفصلی می تواند درد را تسکین داده و عملکرد بهتری را به غضروف ها ببخشد. مهم تر از همه، می تواند شروع آرتریت را به تاخیر بیاندازد یا از ابتلای فرد به آرتریت جلوگیری کنند. علاوه بر آسیب های خارجی که می تواند به غضروف وارد شود و باعث ایجاد ضربه و صدمه به آن شود، برخی از دلایل دیگر نیز وجود دارد که می تواند منجر به عدم انعطاف پذیری در استخوان های افراد شود. زمانی که افراد از رژیم غذایی نادرست و ناسالمی که عاری از هر گونه مواد پروتئینی و ویتامینی می باشد استفاده می کنند منجر می شود که استخوان و غضروف ها استحکام خود را از دست داده و ضعیف شوند که این عمل به شکنندگی استخوان های فرد کمک شایان توجهی می کند و می تواند به شکل گیری عوارض دیگری از قبیل آرتریت در فرد منجر شود. بنابراین، افراد همواره باید از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و مواد مغذی از قبیل گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و سایر انواع مواد مغذی از قبیل آجیل ها استفاده کنند.

با بالا رفتن سن افراد، میزان تولید کلاژن طبیعی در بدن آن ها کاهش پیدا می کند، این عمل منجر به این می شود که بدن میزان پروتئین موجود و کافی در بدن نداشته باشد. بنابراین، پروتئین که اساسی ترین ماده تشکیل دهنده و موجود در کل بدن فرد می باشد، منجر به ایجاد اختلالاتی در کل بدن افراد از قبیل پوست، مو، ناخن ها و استخوان های افراد می شوند. به این شکل که منجر به ایجاد عوارضی از قبیل چین و چروک و خشکی و افتادگی در پوست شده و از طرفی دیگر، منجر به ریزش موها و سفیدی آن ها و در نهایت شکنندگی ناخن های افراد می شود. حال این که، کمبود پروتئین و کلاژن مورد نیاز در بدن افراد می تواند آسیب ها و عوارضی جدی برای غضروف ها و استخوان ها و مفاصل افراد ایجاد کند. بدین گونه که مغز استخوان های افراد رو به تحلیل رفته و منجر به شکنندگی استخوان های افراد می شود که همه این ها، علائم ایجاد سائیدگی در غضروف های افراد را فراهم می کنند. زنان یائسه نیز بیشتر در معرض ابتلا به این عوارض می باشند و این به خاطر وجود دردهای ناشی از دوران یائسگی می باشد.

همان طور که می دانیم، جزء اصلی سطح مفصل، بافت خاصی است که غضروف هیالین نام دارد. هنگامی که این غضروف آسیب می بیند، سطح مفصل ممکن است دیگر صاف نشود. در این گونه شرایط، حرکت دادن استخوان ها در امتداد یک سطح مفصلی سخت و آسیب دیده دشوار است و باعث درد می شود. غضروف آسیب دیده نیز می تواند منجر به آرتریت در مفصل شود. بنابراین، افراد باید به دنبال روش هایی بسیار مؤثر برای کمک به بازسازی غضروف های خود باشند.

در بسیاری از موارد، پیش می آید که بیمارانی که دارای آسیب های مفصلی مانند پارگی رباط می باشند، دچار آسیب غضروف نیز شوند. اگرچه، تشخیص این آسیب ممکن است سخت باشد زیرا غضروف هیالین حاوی کلسیم نیست و در عکس اشعه ایکس دیده نمی شود. حال ممکن است افراد دارای صدمات دیگری نیز باشند ولی خود نیز متوجه این قضیه نباشند، بنابراین، اگر صدمات دیگری همراه با آسیب غضروف در فرد وجود داشته باشد، پزشکان تمام مشکلات را در طول جراحی تشخیص داده و آن ها را برطرف خواهند کرد.

تحقیقات انجام شده نشان می دهند که افراد جوانی که دچار آسیب در بافت های مفاصل و غضروف های خود می شوند، احتمال و امید بیش تری وجود دارد که از جراحی و ترمیم های انجام شده بر روی غضروف های خود سود ببرند. این در حالی است که افراد مسن و بزرگسال دارای شانس کم تری برای بهبود استخوان ها و مفاصل و غضروف های خود می باشند.

زانو درد شایع ترین نوع بیماری موجود در اکثر افراد به ویژه افراد مسن و سالمند می باشد که بعد از زانو می توان به وجود مشکلات در مچ پا و شانه اشاره کرد که می توانند به ویژه در افراد مسن و بزرگسال بسیار شایع و رایج باشند. .

امروزه متخصصان در حال توسعه تکنیک های جراحی برای ترمیم غضروف های آسیب دیده افراد می باشند ولی با این وجود، این تکنیک ها هم چنان در حال تکامل هستند. امید است با متخصصان با آموختن مطالب بیشتر در مورد غضروف و پاسخ درمانی، جراحان بهتر بتوانند مفصل های آسیب دیده را ترمیم کنند.

در حال حاضر، درد غضروف به یکی از مهم ترین اختلالات موجود برای جوانان، بزرگسالان و میانسالان تبدیل شده است. تحقیقات انجام شده نشان می دهند که در کشورهای مختلف جهان، سالانه میلیون ها نفر دچار بیماری دردهای غضروفی هستند که زمانی که فرد به این اختلال و معضلات دچار باشند میزان کارایی درستی نداشته و در صورت تشدید فرد حتی نمی تواند کارهای روزمره خود را به درستی انجام دهد.

همان طور که اشاره شد، محل اتصال استخوان ها به یکدیگر، مفصل نامیده می شود. کپسول مفصلی، رباط ها و غضروف از اجزای اتصال استخوان های افراد به یکدیگر می باشند که در صورت آسیب دیدن هر یک از آنها، فرد دچار درد در ناحیه مفاصل شده است. افراد با استفاده از مکمل های غذایی مورد نظر به واسطه ترکیبات موجود در آن ها، می توانند از آسیب به مفاصل و غضروف ها جلوگیری کرده و به واسطه افزایش جذب کلسیم نیز از پوکی استخوان ها پیشگیری کنند. استفاده از مکمل های خوراکی سرشار از پروتئین و کلاژن و مواد معدنی و ویتامینی هم چنین به خاطر دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی منجر به استحکام و تقویت استخوان های فرد شده و به انعطاف پذیری آن ها کمک قابل توجهی می کند. یکی از مهم ترین این مکمل ها می توان به مکمل آوودین اشاره کرد که مکملی غضروف ساز و کاملاً طبیعی بوده و حاوی عصاره آووکادو-سویا است که مهم ترین نقش آن در بدن، تولید کلاژن و پروتئوگلیکان است که با این کار به بازسازی غضروف و کاهش سرعت پیشرفت دردهای مفصلی کمک می کند.

این مکمل نیز همانند سایر مکمل های مورد استفاده برای کاهش درد ناشی از مفاصل و عضلات، از ترکیبات مؤثری از قبیل زنجبیل، با مهار آنزیم های سایکلواکسیژناز و لیپواکسیژناز سبب کاهش سطح پروستاگلاندین ها و لوکوتری آنها می شود و بدین طریق و با استفاده از این عملکرد به کاهش التهاب و درد کمک می کند. ویتامین D3 این فرآورده که از منابع طبیعی و غیر حیوانی تهیه شده است، فاقد لانولین بوده و به جهت پیشگیری از کمبود این ویتامین که در سراسر جهان با آن مواجه هستند به این مکمل غذایی افزوده شده است.

مصرف این مکمل به گونه ای است که افراد باید روزانه یک عدد را همراه با آب فراوان مصرف کنند. لازم به ذکر است که مصرف این مکمل برای تمامی افراد بزرگسال اعم از زن و مرد، بدون هیچ گونه محدودیتی بوده است. توصیه شده است که این مکمل را به دور از دسترس کودکان و در دمای ۴ تا ۲۴ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

اغلب در بروز بیماری های استخوان، فاکتورهای زیادی مؤثر هستند که از جمله این فاکتورها می توان به عامل وراثت، فرسودگی مکانیکی مفاصل، عوامل جسمانی و ضعف، بیماری های سایر ارگان های بدن، نحوه تغذیه، وضع خاص جسمی و تحرک بدنی، نوع و محیط شغل، عادات خاص و روزمره، عوامل تأثیرگذار محیطی، کمبود دریافت کلسیم، سطح پایین دریافت استروژن در زنان، شاخص توده بدنی پایین و اختلالات تیروئید اشاره کرد.

یکی از مهمترین عامل ها برای مقابله با بیماری های اسکلتی، نوع تغذیه فرد است که مکمل آوودین، مهمترین و مؤثرترین دارو و مکمل برای افرادی که به دنبال کاهش و جلوگیری از پیشرفت برخی از بیماری های التهابی هستند کاربرد دارد و با مسدود کردن مواد شیمیایی ضد التهابی، از تخریب سلول ها جلوگیری کرده و منجر به محافظت از مفاصل می شود. علاوه براین، ممکن است به بازسازی بافت های پیوندی و غضروفی نیز کمک کند.

مصرف مکمل مورد نظر دارای عوارض شایان توجهی نیست، ولی با این وجود، به ندرت پیش می آید که استفاده از این دارو منجر به ایجاد ناراحتی های گوارشی، اختلالات کبدی و صفراوی و نیز اختلالات در سیستم ایمنی بدن شود.

نوشته بازسازی غضروف با مکمل آوودین اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ | داروخانه آنلاین | ارسال رایگان | darookhaneonline. پدیدار شد.