بایدها و نبایدهای تمیز کردن کابینت آشپزخانه

با مواد و تکنیک های مناسب، چربی و کثیفی را از سطوح کابینت آشپزخانه پاک کنید.

اکثر ما بیشتر زمان تمیز کردن آشپزخانه خود را با تمرکز روی سه قسمت بزرگ – سینک، کانتر و کف می گذرانیم. به راحتی می توان فراموش کرد که کابینت ها نیز به توجه منظم نیاز دارند، به خصوص درها. آنجاست که قطرات ریز روغن پخت و پز، پاشیده شدن مواد غذایی و بخار تمایل به ته نشین شدن دارند. این آشفتگی سپس گرد و غبار را جذب کرده و نگه می دارد و منجر به ایجاد سطوح کدر، کدر یا رگه دار می شود.

در حالی که تمیز کردن کابینت های آشپزخانه کمی خسته کننده است، کار دشواری نیست، و همچنین نیازی به استفاده از مواد شیمیایی معطر یا بالقوه سمی نیست. چه کابینت های شما رنگ آمیزی شده باشد و چه از جنس چوب ساخته شده باشد، با مقداری گریس آرنج و چند ماده معمولی خوب می شوند-فقط مراقب باشید که با یک رویکرد بیش از حد به پوشش آنها آسیب نرسانید. در اینجا نحوه انجام درست کار آمده است.

از یک محلول تمیز کننده ملایم استفاده کنید.

پاک کننده های ساینده و برس های شستشو را در سینک خود بگذارید. شستشوی شدید می تواند به روکش یا رنگ کابینت آشپزخانه آسیب برساند. در عوض، با مخلوط کردن یک قسمت صابون ظرفشویی ملایم با دو قسمت آب داغ یا همان نسبت سرکه سفید مقطر به آب داغ، پاک کننده ملایم خود را آماده کنید. (هنگامی که کابینت های چرب آشپزخانه را تمیز می کنید، آب گرمتر به نرم شدن گرانج کمک می کند تا بتوانید راحت تر آن را پاک کنید.) مخلوط تمیزکننده خود را در یک بطری اسپری بریزید و آماده کار هستید.

کابینت های خود را خیلی خیس نکنید.

مخلوط تمیزکننده را روی یک پارچه میکروفیبر یا پارچه نرم اسپری کنید تا زمانی که مرطوب شود اما خیس نشود. رطوبت بیش از حد می تواند به رنگ یا روکش کابینت شما آسیب برساند. هر درب کابینت را از بالا به پایین پاک کنید و به هر تراش یا قالبی که گرد و غبار و کثیفی در آن جمع می شود توجه بیشتری داشته باشید. فراموش نکنید که سخت افزار کابینت و داخل درهای کابینت را پاک کنید. در صورت نیاز محلول تمیزکننده بیشتری را روی پارچه خود بپاشید و در صورت لزوم محلول اضافی را داخل سینک بفشارید.

با یک مسواک قدیمی، شکاف ها و سخت افزار کابینت را برطرف کنید.

برخی از کابینت های آشپزخانه دارای تزئینات تزئینی یا شیارهای عمیقی هستند که پارچه به راحتی نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند. اگر این حالت کابینت‌های شما را توصیف می‌کند، یک مسواک قدیمی را در محلول تمیزکننده‌تان فرو کنید و از آن برای تمیز کردن آرام نقاطی که به سختی قابل دسترسی هستند استفاده کنید. شکاف‌های اطراف دستگیره‌ها یا دستگیره‌های کابینت و لبه‌های درهای کابینت را فراموش نکنید که دسترسی به آن‌ها با دستمال ممکن است دشوار باشد.

اجازه ندهید آب به داخل لولا نفوذ کند.

اگرچه محلول تمیزکننده شما برای چوب تمام شده یا رنگ شده و همچنین لمینت ایمن است، اما برای لولاهای کابینت شما در نظر گرفته نشده است. شما نمی‌خواهید تلاش‌هایتان برای تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه شما را با سخت‌افزار زنگ‌زده باقی بگذارد. در عوض، از یک پارچه میکروفایبر خشک برای پاک کردن گرد و غبار و آلودگی از روی فلز استفاده کنید. اگر یک نقطه به خصوص چرب یا کثیف وجود دارد، فقط یک یا دو قطره از محلول تمیز کننده را روی پارچه خود اسپری کنید، محل کثیف را بشویید و سپس فلز را خشک کنید.

پاک کننده را با شستشوی نهایی و خشک کردن سریع پاک کنید.

هنگامی که کابینت های خود را تمیز کردید، یک بار دیگر با یک پارچه تمیز که کمی با آب گرم مرطوب شده است، روی آنها بروید. این کار هرگونه محلول تمیزکننده یا کثیفی ماندگار را از بین می برد. مانند تمیزکننده‌تان، بهتر است از بالای کابینت‌ها به سمت پایین کار کنید تا از چکه‌ها جلوگیری شود.

اجازه دادن به کابینت ها در هوای خشک پس از شستشو می تواند باعث آسیب رساندن یا ایجاد حباب به پوشش شود. به جای آن، از یک پارچه نرم برای خشک کردن تمام سطوح مرطوب استفاده کنید و آنها را براق کنید.

تمیز کردن شیشه را فراموش نکنید.

اگر کابینت‌های شما دارای قسمت‌های شیشه‌ای هستند، یک پارچه تمیز را با مخلوط سرکه یا یک شیشه‌شوی تجاری اسپری کنید (شیشه را از هر دو طرف به‌خوبی پاک کنید. به‌طور کلی پاک کردن پاشیده‌شده‌های غذای خشک شده، چربی و سایر گرانج‌های آشپزخانه از روی شیشه بسیار آسان است. اما ممکن است لازم باشد برای از بین بردن کامل آن لکه را دو بار بکوبید.از هیچ ماده ساینده ای روی شیشه استفاده نکنید و پس از اتمام تمیز کردن پانل ها را خشک کنید.

لکه های سخت کابینت را با جوش شیرین از بین ببرید.

اگر حتی پس از اتمام تمیز کردن کابینت آشپزخانه، لکه، گرانج خشک شده یا چربی روی کابینت‌هایتان باقی می‌ماند، باید یک مرحله اضافی اضافه کنید. در یک کاسه کوچک، یک قسمت جوش شیرین را با دو قسمت آب مخلوط کنید. از یک پارچه تمیز و خشک استفاده کنید تا خمیر را روی نقاط کثیف بمالید. اجازه دهید خمیر چند دقیقه بماند و سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و به آرامی مالش دهید تا گرانج از بین برود. این نقطه را دوباره با یک پارچه مرطوب شده با آب پاک کنید و سپس با پارچه میکروفیبر یا پارچه نرم خود خشک کنید.

از تمیز کردن عمیق دوره ای غافل نشوید.

حداقل دو بار در سال، کابینت آشپزخانه خود را چند بریدگی تمیز کنید: کابینت‌های خود را کاملاً خالی کنید و سپس قفسه‌ها، داخل کشوها و فضای داخلی کابینت را به همراه سطوح بیرونی کابینت‌ها با استفاده از همان مواد تمیزکننده پاک کنید. رویه های ذکر شده در بالا قبل از برگرداندن وسایل به کابینت، در نظر بگیرید که آیا ارزش نگهداری دارند یا خیر. هر چیزی را که دیگر نیازی ندارید یا از آن استفاده نمی کنید پرتاب کنید یا اهدا کنید، و از شر ظروف بسیار خرد شده، لیوان های ترک خورده، ظروف نگهداری پلاستیکی با درب های گم شده، و سایر موارد بیهوده و بیهوده که تمایل دارند در عمیق ترین فرورفتگی های کابینت آشپزخانه جمع شوند، خلاص شوید.