بهترین راه های کاهش چربی خون + معرفی مکمل

زمان مطالعه: ۵ دقیقهچربی خون از عوامل به خطر انداختن سلامتی بدن است که می تواند زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد، اگر به این عارضه دچار هستید، بهتر است به دنبال راه هایی برای کاهش چربی چربی خون خود باشید. ما در اینجا به شما راهکارهای کاهش چربی خون به همراه قدرتمندترین قرص چربی خون را معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید.
علائم چربی خون بالا چیست؟ عمده علائم افزایش چربی خون، ناشی از سنگین و غلیظ شدن خون است که باعث کندی حرکت آن در رگ‌ها شده، موجب اختلال خون‌رسانی و کمبود نسبی اکسیژن در بافت‌ها می‌شود. علائم چربی خون بالا شامل احساس خستگی و کوفتگی در بدن، خواب‌آلودگی، سوزش و احساس افزایش حرارت نقاط مختلف بدن به‌خصوص کف پا که معمولاً در شب تشدید می‌شود، سردرد، خشکی یا تلخی دهان، سرگیجه، وزوز گوش، تپش قلب، افزایش تعریق بدن و پف کردن صورت می‌شود. چربی خون بالا ممکن است باعث تنگ یا بسته شدن رگ‌های قلب یا مغز شود؛ درنتیجه منجربه درد قفسه سینه، سکته قلبی یا مغزی شود.
علت بروز چربی خون بالا چیست؟ نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که نداشتن فعالیت بدنی به اندازه کافی، موجب افزایش سطح کلستر..

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

چربی خون از عوامل به خطر انداختن سلامتی بدن است که می تواند زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد، اگر به این عارضه دچار هستید، بهتر است به دنبال راه هایی برای کاهش چربی چربی خون خود باشید. ما در اینجا به شما راهکارهای کاهش چربی خون به همراه قدرتمندترین قرص چربی خون را معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

علائم چربی خون بالا چیست؟

عمده علائم افزایش چربی خون، ناشی از سنگین و غلیظ شدن خون است که باعث کندی حرکت آن در رگ‌ها شده، موجب اختلال خون‌رسانی و کمبود نسبی اکسیژن در بافت‌ها می‌شود. علائم چربی خون بالا شامل احساس خستگی و کوفتگی در بدن، خواب‌آلودگی، سوزش و احساس افزایش حرارت نقاط مختلف بدن به‌خصوص کف پا که معمولاً در شب تشدید می‌شود، سردرد، خشکی یا تلخی دهان، سرگیجه، وزوز گوش، تپش قلب، افزایش تعریق بدن و پف کردن صورت می‌شود. چربی خون بالا ممکن است باعث تنگ یا بسته شدن رگ‌های قلب یا مغز شود؛ درنتیجه منجربه درد قفسه سینه، سکته قلبی یا مغزی شود.

علت بروز چربی خون بالا چیست؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که نداشتن فعالیت بدنی به اندازه کافی، موجب افزایش سطح کلسترول بد خون می‌شود؛ سیگار کشیدن نیز تأثیر مشابهی دارد و باعث تجمع پلاکت در شریان‌ها می‌شود. علاوه بر این، در صورتی که اعضای خانواده‌تان به بیماری چربی خون بالا مبتلا هستند، شما نیز مستعد ابتلاء به این مشکل خواهید بود. همچنین مصرف بعضی از داروهای خاص مانند انواع دیورتیک‌ها می‌تواند موجب افزایش سطح کلسترول بدن خون شود. متخصصان معتقد هستند که چاقی و افزایش دور کمر، مصرف غذاهایی با چربی‌های اشباع و ترانس بالا، خوردن بیش از حد پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت و لبنیات باعث افزایش خطر ابتلاء به چربی خون بالا می‌شود.

بیشتر بخوانیم: فشار خون بالا ؛ علائم و پیشگیری

روش‌های کاهش چربی خون بالا چیست؟

رایج‌ترین داروهای کاهنده کلسترول و درمان چربی خون به خانواده استاتین‌ها معروف است. رزوواستاتین، یکی از داروهای این خانواده برای درمان چربی خون بالا است. استاتین‌ها به دو روش جلوگیری از ساخت کلسترول در کبد و شکستن کلسترول موجود در پلاک‌های چربی دیواره رگ‌ها در درمان چربی خون بالا تأثیر می‌گذارند.

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که استاتین‌ها خطر ابتلاء به حملات قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. داروی مهارکننده جذب کلسترول که ازتیمایب نام دارد، مانع جذب کلسترول توسط روده کوچک می‌شود و زمانی که کلسترول جذب نشود، نمی‌تواند وارد جریان خون شود.

علاوه بر این، فیبرات‌ها داروهایی هستند که میزان تری‌گلیسیرید بدن را کاهش می‌دهند و می‌توانند کلسترول خوب را در بدن تقویت کنند. البته افراد مبتلا به مشکلات کلیوی، بیماری کیسه صفرا یا بیماری‌های کبدی نباید از فیبرات‌ها استفاده کنند. برخی پزشکان نیز برای کاهش چربی خون داروهایی با نام نیاسین تجویز می‌کنند. این دارو با افزایش کلسترول خون و کاهش کلسترول بد و تری‌گلیسیرید به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کند.

ما در اینجا قصد داریم تا یک مکمل گیاهی با کمترین اثرات سوء را به شما معرفی کنیم.

بهترین قرص برای کاهش چربی خون

قرص گیاهی آنتوم ایران داروک یک مکمل گیاهی کاملا طبیعی بوده و دارای ماده موثره بدست آمده از دانه و برگ شوید، عصاره ریشه و گل کاسنی، برگ شاهتره و لیمو عمانی می باشد. بر اساس مطالعات صورت پذیرفته مشخص شده است که این مواد می توانند سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون را کنترل کرده و آن را کاهش دهند. این مواد همچنین می توانند مانع از گرفتگی عروق شده و به این ترتیب نقش مهمی در افزایش سلامت عمومی بدن دارند. از دیگر اثرات مصرف این دارو جلوگیری از ایجاد سنگ‌های صفراوی می باشد. در واقع قرص آنتوم برای کبد چرب تجویز می شود.

ویژگی قرص آنتوم ایران داروک:

  • پیشگیری از تصلب شرائین
  • کاهش کلسترول و تری گلیسیرید
  • رفع کولیک‌ های صفراوی
  • مقوی قلب
  • کاهش فشار خون و چربی خون

قرص آنتوم ایران داروک 100عددی

مشاهده و خرید قرص گیاهی کاهش چربی خون

برای کاهش چربی خون چه غذایی بخوریم؟

غلات کامل :

غلات کامل دارای فیبر محلول، کربوهیدرات‌های پیچیده و پروتئین هستند. به‌دنبال نان، غلات صبحانه (کورن‌فلکس یا برشتوک) و ماکارونی‌ای باشید که از انواع متنوع غلات کامل تولید شده‌اند. برخی متخصصان توصیه می‌کنند روزتان را با کاسه‌ای جو دوسر یا غلات صبحانه‌ی تهیه‌شده از جو دوسر آغاز کنید. بنابر نظر متخصصان تغذیه، روزانه باید ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر دریافت کنید که ۵ تا ۱۵ گرم آن باید فیبر محلول باشد. البته اگر دچار بیماری سلیاک هستید و بنابر نظر پزشک نمی‌توانید گلوتن مصرف کنید، باید از برخی غلات اجتناب کنید.

بیشتر بخوانیم: کربوهیدرات ها کدامند؟ معرفی منابع غذایی

سیر :

سیر، حاوی یک ماده فعال به نام گوگرد است که آلیسبین نیز نامیده می شود. مطالعات نشان می دهند که آلبسین می تواند کلسترول اضافی در کبد را مهار کند. چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم همه کاری که باید انجام دهیم، این است که سیر را به عنوان یک چاشنی به غذاهایتان اضافه کنید، نه تنها مزه بی نظیری به غذاهایتان می دهد بلکه باعث کاهش کلسترول در بدن می شود.

ورزش و تمرینات فیزیکی : ورزش کردن به طور مرتب از کلسترول بالا جلوگیری می کند. هر روز فعال باشید، یا حداقل بار در هفته ورزش کنید. پیاده روی، دویدن یا انجام هر نوع فعالیت قلبی و عروقی به کاهش کلسترول بد کمک می کند. سعی کنید این تمرین ها را با تمرین های استقامتی ترکیب کنید. در هر صورت، رژیم غذایی سالم و ورزش برای رسیدن به وزن سالم ضروری هستند. ما باید با اثرات مضر اضافه وزن یا چاقی مبارزه کنیم.

برای کاهش چربی خون چه غذایی بخوریم

خرفه :

مصرف خرفه به صورت خام یا پخته موجب کاهش چربی خون و رفع التهاب بدن می‌شود در پزشکی طب سنتی ایران از خرفه برای رفع لاغری، رفع تشنگی و تقویت کننده قوای جسمانی استفاده می‌شود.خرفه تصفیه کننده خون، تب‌بر و مُدر ادرارآور است همچنین این گیاه صفراآور، ضد اسکوربوت و کمبود ویتامین ‌C است.

روغن زیتون :

پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های اشباع نشده‌ مونو که در روغن زیتون وجود دارد میزان کلسترول بد را در افرادی که از دیابت و یا سندروم متابولیک رنج می‌برند کاهش می‌دهد. درون سالادهایی که تهیه می‌کنید روغن زیتون بریزید و یا اینکه سس سالادتان را با این روغن تهیه کنید. سس سرکه مناسب است. این سس با سرکه و روغن زیتون تهیه می‌شود.

بیشتر بخوانیم: آشنایی با ورزش های قدرتی برای چربی سوزی

روغن ماهی :

ایی‌پی‌ای و دی‌اچ‌ای (چربی‌های امگا۳) موجود در روغن ماهی به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کنند که به نوبه خود از بروز چربی خون بالا جلوگیری می‌کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ در چین ۸۰ نفر را مورد بررسی قرار داد تا مشخص کنند آیا روغن ماهی به افرادی که از بیماری کبد چرب غیرالکی (NAFLD) مرتبط با چربی خون بالا رنج می‌برند کمکی می‌کند یا خیر.

به طور تصادفی از شرکت‌ کنندگان خواسته شد روزانه به مدت ۳ ماه روغن ماهی یا روغن ذرت مصرف کنند. از ۸۰ شرکت‌کننده اصلی، ۷۰ نفر این آزمایش را تکمیل کردند، و محققان دریافتند که روغن ماهی می‌تواند به نا‌هنجاری‌های متابولیسمی مرتبط با درمان بیماری کبد چرب غیرالکی کمک کند.

بیشتر بخوانیم: علائم، علل و درمان کبد چرب و ناسالم

کاهش مصرف قندهای ساده :

از شیرینی‌ها و قندهای ساده کمتر استفاده کنید. قندهای ساده به ویژه فروکتوز به سرعت تبدیل به تری‌گلیسرید می‌شوند. مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند مانند نوشابه‌ها و آب‌میوه‌های صنعتی را محدود کنید. از دانه‌های سبوس‌دار، میوه و سبزیجات بیشتر استفاده نمایید. کربوهیدرات‌هایی انتخاب کنید که حداقل در هر واحد ۳ گرم فیبر داشته باشند، مانند گندم سبوس‌دار، آرد کامل، جو و چاودار. حبوباتی مانند عدس نیز از منابع خوب پروتئین و فیبر هستند. سعی کنید حداقل دو بار در هفته از حبوبات استفاده کنید.

ترک سیگار و کاهش چربی خون

ترک سیگار :

سیگار کشیدن می تواند آسیبی که کلسترول بالا به بدن شما وارد می کند را تشدید کند. تحقیقات همچنین نشان می دهند که سیگار کشیدن کلسترول خوب بدن را کاهش می دهد. بنا به گزارش مایو کلینیک در طول ۲۰ دقیقه ترک سیگار ، فشار خون و ضربان قلب کاهش می یابد. در طول یک سال ریسک بیماری های قلبی شما نسبت به یک فرد سیگاری نصف می شود.

نوشته بهترین راه های کاهش چربی خون + معرفی مکمل اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.