بهترین سایت خرید برنج ایرانی ارزان با ارسال به کل ایران چیست؟

خرید برنج ایرانی

برنج یکی از مهم ترین غلات و مواد غذایی مغذی است که حدود نیمی از جمعیت جهان حداقل روزی یک وعده اصلی از آن استفاده می کنند، برنج گیاهی خوراکی است که برای مصارف متنوعی تولید و پرورش داده می شود، انواع برنج های مختلفی در ایران تولید و کشت می شود، خرید برنج را از بهترین فروشگاه برنج ایرانی به نام کیلن فود انجام دهید.

برنج ایرانی

برنج ایرانی انواع مختلفی دارد اما به طور کلی همهٔ آن ها در دسته صدری و طارم قرار می گیرند.

انواع برنج صدری

برنج صدری از مرغوب ترین و بهترین انواع برنج است که دارای انواع مختلفی از جمله شاه پسند، دم سیاه و کاظمی از انواع برنج صدری هستند، برنج صدری معمولاً در گیلان کشت می شود، این برنج قدی کشیده تر از برنج طارم دارد.

انواع برنج طارم

برنج طارم از انواع برنج کم محصول بوده و در انواع مختلفی از جمله دیلمانی، عنبربو، رشتی، بینام و محلی کشت می شود که در مازندران کشت و تولید می شوند، دانه های این برنج چاق و کوتاه می باشد.

انواع برنج دم سیاه

برنج دم سیاه یکی از بهترین برنج های ایرانی می باشد که بسیار خوش طعم و با ری عالی می باشد و در انواع برنج دم سیاه عطری و برنج دم سیاه دودی در بسته بندی های ۲٫۵ و ۵ و ۱۰ کیلویی تولید و عرضه می گردد، برای خرید برنج دم سیاه می توانید به فروشگاه برنج دم سیاه کیلن مراجعه کنید.

فروش اینترنتی برنج ایرانی

هم اکنون فروشگاه های اینترنتی زیادی در ایران به فروش برنج می پردازند، برنج با کیفیت ایرانی که عطر و طعم بی نظیر را می توانید با قیمتی ارزان و مناسب از فروشگاه کیلن فود تهیه و خریداری کنید.

خرید برنج

برنج ایرانی برنجی مرغوب و با کیفیت است که عطر و طعم بسیار زیادی دارد این برنج قد کشیده‌ای داشته و پس از پخت در اصطلاح ری می کند، میزان نشاستهٔ برنجی که در ایران کشت می شود متوسط است.

تفاوت برنج سفید و قهوه‌ای

برنج سفید و برنج قهوه ای تفاوت زیادی با هم ندارند، پوست برنج تنها تفاوت برنج سفید و قهوه‌ای است، برنج دارای پوسته ای قهوه‌ای است، در صورتی که پوست آن را جدا کنند، برنج سفید به دست می آید، بیشتر مردم ایران از برنج سفید استفاده می کنند.

انواع برنج براساس نوع کشت

برنج ها بر اساس نوع کشت در دو دسته جای می گیرند، نوع کشت برنج در ویژگی ها، خواص و قیمت برنج تأثیر گذار است، در ادامه به معرفی انواع کشت برنج می پردازیم.

برنج ایرانی کشت اول

برنج ایرانی کشت اول در اوایل فرودین ماه کاشته شده و در تیرماه برداشت می‌شود، ظاهری زیبا و عطر بسیار خوبی دارد، این برنج خواص زیادی داشته و در کشت آن از مواد سمی بسیار کمتری نسبت به کشت دوم استفاده می شود.

پخت برنج ایرانی کشت اول آسان است، کیفیت بالایی دارد، در کشت آن از مواد مضر کمتری استفاده شده، قیمت مناسبی دارد و برداشت آن آسان تر است، برنج طارم، صدری و هاشمی برنج های کشت اول هستند.

برنج ایرانی کشت دوم

بذر برنج کشت دوم پس از کشت اول و در فصل پاییز کاشته می شود، این برنج پختی خوب و آسان دارد، عطر و طعم آن بسیار خوب است، ظاهر این برنج مجلسی است، از مقدار مواد سمی بیشتری در کشت این برنج استفاده می شود.

انواع برنج براساس نوع برداشت

برنج ها براساس نوع برداشت به دو دسته برنج پر محصول و برنج کم محصول تقسیم می شوند.

  1. نرخ برنج پرمحصول
  2. نرخ برنج کم محصول

 برنج سفید

برنج سفید از پر مصرف ترین انواع برنج است که دارای مواد معدنی مفیدی از جمله کربوهیدرات، کلسیم، آهن، تیامین، اسید پانتوتنیک، چربی، فولات، ویتامین‌ها E،A،C، بتاکاروتن، زآگزانتین و لوتئین می‌باشد، این برنج دارای فیبر غذایی کم بوده و بسیار لذیذ است.

برنج رنگی

علاوه بر برنج سفید انواع برنج رنگی از جمله برنج قهوه‌ای، قرمز و سیاه وجود دارد.

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه ای برنجی است که دارای پوسته ای قهوه ای رنگ می باشد، این برنج بسیار مغذی بوده و حاوی مقدار زیادی سبوس، ویتامین، مواد معدنی و فیبر می باشد.

برنج قهوه ای کالری بسیار کم و فیبر بالایی دارد، این برنج بسیار مغذی بوده و سرشار از انواع ویتامین ها است، مقدار زیادی کلسیم، روی و آهن در پوسته قهوه ای این برنج وجود دارد دارای موادی همچون منیزیم، تیامین، سلنیوم، فسفر، منگنزا و ویتامین B6 می باشد.

برنج قرمز و سیاه

این برنج ها سرشار از آهن و روی هستند و دارای مقدار زیادی پروتئین، چربی و فیبر می باشند.

خواص دارویی برنج ایرانی

برنج ایرانی از غلات مفیدی است که بسیار مغذی بوده و دارای خواص گیاهی متفاوتی از جمله تأمین کننده انرژی، لاغری، کاهش فشار خون، کمک کننده به قلب و عروق، جلوگیری از سرطان، جلوگیری از آلزایمر، مفید برای پوست و مو و… می باشد.

تأمین انرژی بدن با برنج

وجود کربوهیدرات موجود در برنج به سوخت و ساز بدن کمک کرده و عملکرد مغز را بهبود می‌دهد، کبروهیدرات موجود در برنج پس از مصرف متابولیزه شده و تبدیل به انرژی می شود، مصرف ویتامین هایی که در برنج وجود دارند، موجب بالا برفتن سطح انرژی بدن انسان می شود.

تأثیر برنج در لاغری

برنج هاشمی از انواع برنج مرغوب ایرانی است که در لاغری تأثیر به سزایی دارد، سدیم و کلسترول موجود در این برنج موجب لاغری و کاهش عوارض چاقی بدن می شود.

کاهش فشار خون بالا با برنج

برنج دارای سدیم است که این ماده به کاهش فشار خون کمک زیادی می کند، در نتیجه مصرف برنج به افرادی که دارای فشار خون بالا هستند توصیه می‌شود.

جلوگیری از سرطان با برنج

فیبر نامحلولی که در برنج قهوه ای وجود دارد موجب جلوگیری از سرطان می شود، فیبر موجود در برنج از ابتلای انسان به سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند، همچنین ویتامین هایی که در برنج وجود دارند از فعالیت رادیکال های آزاد که دلیل تشکیل سلول‌های سرطانی هستند جلوگیری می کند.

تأثیر مصرف برنج در پوست

برنج به ترمیم آسیب های پوستی کمک فراروانی می کند، در واقع مصرف برنج التهابات پوستی را کاهش می دهد و از چین و چروک در پوست جلوگیری می کند.

مصرف برنج و جلوگیری از آلزایمر

وجود ماده ای مغذی برای تحریک انتقال دهنده های عصبی موجود در برنج قهوه ای از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می کند.

مصرف برنج و تأثیر آن قلب و عروق

سبوس برنج دارای خواص آنتی اکسیدانی است که این خواص به کاهش کلسترول خون کمک کرده و توان قلب را افزایش می دهد.

خرید برنج از فروشگاه کیلن فود

کیلن فود بهترین سایت خرید برنج ارزان با ارسال به کل ایران است، فروشگاه کیلن فود فروشگاهی معتبر برای خرید برنج ارزان و بدون واسطه می‌باشد، می توانید انواع برنج ایرانی مرغوب و با کیفیت را از این فروشگاه خریداری کنید.

منبع keilanfood.com