بهترین مکمل برای تقویت چشم که باید بشناسید

زمان مطالعه: ۴ دقیقهامروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و دیجیتالی شدن اکثر فعالیت ها، چشمان ما بیش از هر زمان دیگری در معرض اشعه های مضر هستند. پس وقت آن رسیده است که شما را با بهترین مکمل برای تقویت چشم آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
چرا باید از مکمل برای تقویت چشمانمان استفاده کنیم؟ بینایی، موهبت بسیار گران‌بهایی برای انسان است كه نباید آن را نادیده گرفت و در موردش سهل‌انگار بود. اگرچه شاید همه ما از رژیم‌های غذایی‌ای استفاده كنیم كه سلامت عمومی‌مان را بهبود بخشد و افزایش دهد، اما باید چشم و بینایی خود را بخش ویژه­ای از سلامتی خود بدانیم و مراقبت‌هایی ویژه برایش داشته باشیم.
ما برای فیلتر کردن اشعه ماورا بنفش (UV) و آلودگی روی چشمانمان حساب می کنیم، اما همچنین هر روز چشم هایمان را ساعت ها در معرض نور آبی مصنوعی منتشر شونده از دستگاه های تلفن همراه ، رایانه ها و تلویزیون ها قرار می دهیم. برای همین امروزه مراقبت از چشم و محافظت در برابر خستگی چشم و آسیب های طولانی مدت بیش از هر زمان دیگری مهم است. گرچه تغذیه مناسب اولین خط دفاعی است، اما اکثر رژیم های غذایی از حد توصی..

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و دیجیتالی شدن اکثر فعالیت ها، چشمان ما بیش از هر زمان دیگری در معرض اشعه های مضر هستند. پس وقت آن رسیده است که شما را با بهترین مکمل برای تقویت چشم آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید از مکمل برای تقویت چشمانمان استفاده کنیم؟

بینایی، موهبت بسیار گران‌بهایی برای انسان است كه نباید آن را نادیده گرفت و در موردش سهل‌انگار بود. اگرچه شاید همه ما از رژیم‌های غذایی‌ای استفاده كنیم كه سلامت عمومی‌مان را بهبود بخشد و افزایش دهد، اما باید چشم و بینایی خود را بخش ویژه­ای از سلامتی خود بدانیم و مراقبت‌هایی ویژه برایش داشته باشیم.

ما برای فیلتر کردن اشعه ماورا بنفش (UV) و آلودگی روی چشمانمان حساب می کنیم، اما همچنین هر روز چشم هایمان را ساعت ها در معرض نور آبی مصنوعی منتشر شونده از دستگاه های تلفن همراه ، رایانه ها و تلویزیون ها قرار می دهیم. برای همین امروزه مراقبت از چشم و محافظت در برابر خستگی چشم و آسیب های طولانی مدت بیش از هر زمان دیگری مهم است. گرچه تغذیه مناسب اولین خط دفاعی است، اما اکثر رژیم های غذایی از حد توصیه شده مواد مغذی و آنتی اکسیدان های تقویت کننده چشم فاصله دارند.

بیشتر بخوانیم: نکته‌های مهم درباره عوارض تاتو خط چشم

تاثیر مکمل‌های غذایی بر سلامت چشم‌ها

مردم اغلب بر این باورند که ضعف بینایی نتیجه اجتناب ناپذیر پیری یا فشار چشم است. در حقیقت، یک سبک زندگی سالم می تواند به طور قابل توجهی خطر مشکلات سلامت چشم را کاهش دهد. مطالعه بیماری‌های چشم مرتبط با سن که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، نشان داد که برخی از مواد مغذی مانند روی، مس، ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن خطر کاهش سلامت چشم ناشی از افزایش سن را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.

این مطالعه در سال ۲۰۱۳ برای آزمایش نسخه های مختلف فرمول اصلی به روز شد. تغییرات شامل اسیدهای چرب امگا ۳، زآگزانتین، لوتئین و بتا کاروتن بود. این مطالعه نشان داد که این ترکیبات خاص می توانند بهتر از سایرین کار کنند. مطالعات بیشتر نیز نشان داد که اسیدهای چرب امگا ۳ (از جمله DHA)، مس، لوتئین و زآگزانتین برای سلامت چشم حیاتی هستند.

بیشتر بخوانیم: دلایل خشکی چشم و درمان

مصرف روزانه توصیه شده مواد مغذی برای چشم

توصیه های روزانه فعلی برای مواد مغذی چشم سالم و کاهش سرعت پیشرفت بیماری چشم عبارتند از:

  • ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C
  • ۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین E
  • ۱۰ میلی گرم لوتئین
  • ۲ میلی گرم زآگزانتین
  • ۸۰ میلی گرم اکسید روی
  • ۲ میلی گرم اکسید مس

بهترین مکمل برای تقویت چشم کدام است؟

با استفاده از مکمل‌های غذایی می‌توانید این مواد مغذی را که از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید را جایگزین کنید. در ادامه ۲ نمونه از کارآمدترین مکمل‌های تقویت چشم را برای شما معرفی می‌کنیم.

سافت ژل امگا ویژن دانا فارما

سافت ژل امگا ویژن دانا فارما ۶۰ عدد حاوی روی، لوتئین، زیزانتین، امگا ۳ غنی شده با غلظت بالای DHA و ویتامین های C و E می باشد که به عنوان مکمل چشمی به کار می رود و از بروز اختلالات متابولیکی ناشی از رادیکال های آزاد که باعث برخی از ناراحتی های چشمی می گردند جلوگیری می کند. این مکمل غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و لوتئین برای حفظ سلامت چشم ها می باشد و از شبکیه چشم حمایت و نگهداری می کند.

سافت ژل امگا ویژن دانا فارما 60 عدد

مشاهده و خرید

کپسول آی ویت پلاس هلث اید

سافت ژل آی ویت پلاس هلث اید محصولی مناسب برای حفظ سلامت چشم است. در این سافت ژل از مواد موثره ای نظیر آنتی کسیدان ها استفاده شده است. این مواد رادیکال های آزاد بدن را از بین می برند و سبب می شوند مویرگ های چشم حفظ شوند. این مکمل از خشکی چشم جلوگیری می کند و از تورم و التهاب چشم پیشگیری می کند. در این سافت ژل از مواد نگهدارنده استفاده نشده است و همین امر اثربخشی این مکمل را افزایش داده است.

کپسول آی ویت پلاس هلث اید 30 عدد

مشاهده و خرید

نکات مهم در رعایت بهداشت چشم

استراتژی های زیر می تواند به اطمینان از سلامت چشم کمک کنند:

  • استفاده از عینک آفتابی در بیرون، زیرا قرار گرفتن در معرض بیش از حد خورشید می تواند باعث آب مروارید شود..
  • ترک سیگار
  • معاینه منظم چشم، به خصوص اگر سابقه خانوادگی بیماری چشمی وجود داشته باشد
  • استفاده از محافظ چشم هنگام کار با محرک های احتمالی چشم یا مواد شیمیایی خطرناک
  • شستن دست ها قبل از استفاده از لنز تماسی
  • استفاده از لنز فقط برای مدتی که پزشک یا سازنده توصیه می کند
  • در مورد فشار چشمی ناشی از کار با کامپیوتر، هر ۲۰ دقیقه نگاه کردن به چیزی در فاصله ۲۰ فوتی و به مدت ۲۰ ثانیه، از چشم ها محافظت می کند.
  • دیابت عامل اصلی نابینایی است. افراد مبتلا به دیابت باید به دقت سطح قند خون را کنترل کنند، داروها را دقیقاً مطابق با تجویز پزشک مصرف کنند، مصرف کربوهیدرات را مدیریت کنند و در عین حال بر خوردن غذاهای با شاخص گلیسمی کم (GI) تمرکز کنند.

درمان زودهنگام مشکلات سلامت چشم می تواند از بدتر شدن آنها جلوگیری کند. بنابراین افرادی که متوجه تغییراتی در بینایی خود می شوند باید توسط چشم پزشک تحت معاینه جامع چشمی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانیم: بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین چه زمانی است؟

چه زمان مکمل تقویت چشم استفاده کنیم؟

هر زمان که با علائم هشدار دهنده بینایی مواجه شدید، در ابتدا به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و با مشورت با او به مصرف مکمل های تقویت بینایی و چشم روی بیاورید.

قرص تقویت بینایی

علائم هشدار دهنده برای سلامت چشم

علائم احتمالی که یک فرد ممکن است هنگام دچار شدن به مشکل بینایی داشته باشد، شامل موارد زیر است:

  • تغییرات مکرر در وضوح دید
  • دیدن تصاویر تحریف شده
  • دیدن شناورها یا فلاش ها در میدان دید
  • کاهش دید محیطی

با اینکه داروهای تقویتی و مکمل کمترین ضرر را دارند اما باید به برخی ملاحظات و هشدارها در این باب توجه داشته باشید. به‌طور مثال، زنان باردار، شیرده یا کسانی که داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند حتما باید پیش از مصرف دارو با پزشک متخصص مشورت کنند.پ

بیشتر بخوانیم: آشنایی با بهترین سرم دور چشم

کلام آخر

در مورد اکثر افراد، خوردن یک رژیم غذایی متنوع که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین های بدون چربی است مواد مغذی مناسب برای سلامت چشم را تامین می کند. افرادی که نمی توانند این مواد مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت کنند، باید از چشم پزشک خود در مورد مکمل های سلامت چشم بپرسند. ما در این مطلب ۲ نمونه از بهترین مکمل برای تقویت چشم را معرفی کردیم. افرادی که مشکلات بینایی دارند یا کسانی که رژیم غذایی بسیار محدودی دارند باید در مورد غذاهای مناسب خود، با پزشک صحبت کنند.

نوشته بهترین مکمل برای تقویت چشم که باید بشناسید اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.