بهترین کرم آبرسان صورت چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقهتاحالا به این فکر کردید که داشتن یه کرم آبرسان خوب برای پوست چقدر ضروری است؟ چگونه بهترین کرم آبرسان صورت را تهیه کنیم و چگونه بدانیم که یک کرم خوب چه ویژگی هایی دارد؟
در این مقاله از دارو دات کام با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های یک کرم آبرسان خوب و ایده آل برای پوست ارزشمندتان آشنا کنیم. این مطلب را از دست ندهید.
کرم آبرسان چیست؟ ابتدا کمی با آبرسان‌ها آشنا شوید. آبرسان‌ها تاثیر عمقی‌تری نسبت به مرطوب کننده‌ها دارند و این به معنای بهتر یا بدتر بودن آن‌ها نیست. این مواد کار و وظیفه خود را در لایه‌های عمقی پوست انجام می‌دهند و شامل ترکیباتی به نام هموکتانت یا جاذب الرطوبه هستند. بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان رطوبت را جذب می‌کند و آن را در پوست نگه می‌دارد. چنین محصولی هم نرم کننده و هم شادابی بخش است. آبرسان با لایه محافظ پوست که چربی مفید آن است کاری ندارد؛ مگر این که مقدار چربی آن زیاد باشد و بتواند پوست را به طور موقت چرب کند. اما کارایی اصلی آبرسان‌ها، جذب آب و نگهداری آن در پوست است. این مواد نه سطح، بلکه کلیه بافت پوست را هیدراته نگه می‌دارند.
گلیس..

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تاحالا به این فکر کردید که داشتن یه کرم آبرسان خوب برای پوست چقدر ضروری است؟ چگونه بهترین کرم آبرسان صورت را تهیه کنیم و چگونه بدانیم که یک کرم خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در این مقاله از دارو دات کام با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های یک کرم آبرسان خوب و ایده آل برای پوست ارزشمندتان آشنا کنیم. این مطلب را از دست ندهید.

کرم آبرسان چیست؟

ابتدا کمی با آبرسان‌ها آشنا شوید. آبرسان‌ها تاثیر عمقی‌تری نسبت به مرطوب کننده‌ها دارند و این به معنای بهتر یا بدتر بودن آن‌ها نیست. این مواد کار و وظیفه خود را در لایه‌های عمقی پوست انجام می‌دهند و شامل ترکیباتی به نام هموکتانت یا جاذب الرطوبه هستند. بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان رطوبت را جذب می‌کند و آن را در پوست نگه می‌دارد. چنین محصولی هم نرم کننده و هم شادابی بخش است. آبرسان با لایه محافظ پوست که چربی مفید آن است کاری ندارد؛ مگر این که مقدار چربی آن زیاد باشد و بتواند پوست را به طور موقت چرب کند. اما کارایی اصلی آبرسان‌ها، جذب آب و نگهداری آن در پوست است. این مواد نه سطح، بلکه کلیه بافت پوست را هیدراته نگه می‌دارند.

گلیسیرین، هیالارونیک اسید، آلوئه ورا، لاکتیک اسید، سدیم لاکتات، اسید سیتریک، عسل، اوره و… آبرسان اند. نکته این جا است که آبرسان‌ها بدون اثر رطوبت رسانی بی‌فایده خواهند بود؛ چرا که آبرسانی فراوان پوست با ناقص بودن لایه چربی و پوشاننده آن، کوتاه مدت است و پوست زود به زود دچار کم آبی می‌شود.

بیشتر بخوانیم: تفاوت مرطوب کننده و آبرسان در چیست؟

ضرورت استفاده از کرم آبرسان

قبل از بررسی ویژگی‌های بهترین کرم آبرسان صورت باید ابتدا به ضرورت استفاده از این محصول پی ببرید. داشتن یه پوست شاداب و باطراوت باعث می شود که شما جوان تر به نظر بیایید و از سوی دیگر احساس خوبی به شما دست دهد و دچار افسردگی نشوید؛ پس این موضوع خیلی مهم و حیاتی است.

شاید این تصور را داشته باشید که آبرسانی پوست تنها برای افرادی مناسب است که پوستی خشک و کم آب دارند و دیگر انواع پوست نیازی به انجام این کار ندارند. اما این عقیده اشتباه است زیرا آبرسانی پوست مانند آبرسانی بدن مهم و ضروری است. بدن شما برای این که به مقدار کافی رطوبت داشته باشد به آب کافی نیاز دار . پوست نیز به این مسئله نیازمند است و هیچ محدودیتی نسبت به نوع پوست وجود ندارد. در این مقاله سعی داریم ویژگی های بهترین کرم آبرسان صورت را برای شما بررسی کنیم . استفاده از محصولاتی که با جنس پوست مطابقت داشته باشند سبب بهبود ظاهر و سلامت پوست می‌شود و تاثیر فراوانی بر ظاهر فرد می‌گذارد.

ویژگی‌های بهترین آبرسان پوست

انتخاب بهترین کرم آبرسان صورت را باید با توجه به نوع پوست خود انجام دهید.
اکثریت مردم بر این باور هستند که پوست کم آب و پوست خشک مفهومی یکسان دارد . اما این باور کامل اشتباه است. و پوست کم آب و بروز آن ناشی از کمبود آب در بدن می‌باشد . اما خشکی پوست از کمبود چربی طبیعی پوست منشأ می‌گیرد . یکی از مسائلی که باید بدانید این است که پوست خشک یکی از انواع نوع پوست می‌باشد . اما کم آبی پوست نوعی مشکل پوستی می‌باشد که ممکن است در انواع مختلف پوست پدید‌ آید .

بیشتر بخوانیم: بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان

بهترین کرم آبرسان صورت برای پوست خشک

اگر دارای پوستی هستید که در تمامی طول سال خشک می‌باشد و بافتی پوسته پوسته دارد . احتمال این وجود دارد که این مسئله به کم آبی و کاهش رطوبت پوست مربوط باشد و پوست شما در حفظ رطوبت دچار مشکل شده است . شما برای درمان این موضوع می‌توانید از کرم آبرسانی استفاده کنید که حاوی مرطوب کننده باشد . همچنین قوی و غلیظ باشد.

کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده های غلیط دارای یک لایه محافظی غلیط روی پوست شما می‌باشد که از تبخیر شدن آب پوست شما جلوگیری می.کند. اگر محصولی که خریداری کرده‌اید، با فرمول درستی ساخته شده باشد، مواد معدنی و ویتامین های دیگری نیز به پوست شما می‌رساند.

یک کرم آبرسان با کیفیت مناسب برای پوست‌های خشک باید حاوی موادی باشد که :

  • از پوست در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید ، آلودگی و دیگر آسیب ها محافظت کند.
  • عملکرد دفاعی و ترمیمی پوست را افزایش دهد.
  • به تمامی انواع سلول‌ های پوست مانند سلول‌های محافظ سطح پوست و کلاژن ها کمک رسانی کند . تا به عملکرد طبیعی خود در بهترین شرایط ادامه دهند .
  • این محصولات باید از آنتی اکسیدان‌ برخوردار باشند. و در ساختار و ترکیبات خود سازگار با پوست و موادی باشد که خاصیت کشسانی پوست را به درستی تقویت نمایند.
  • اگر خاصیت نرم‌کنندگی در کرم آبرسان زیاد باشد . برای پوست مفید می‌باشد . اکثر محصولات مرطوب کننده و ضد چروک در بازار دارای نرم کننده در ترکیبشان می‌باشند .

اگر مطمئن هستید که پوست شما خشک است بهترین انتخاب برای شما کرم وازلین است. برای پوست های خشک ، بیشتر از این که به فکر آبرسانی باشید باید به فکر حفظ رطوبت پوست باشید . قوی‌ترین مسدود کننده‌ی رطوبت پوست وازلین می‌باشد. روغن‌های دیگری مثل این روغن تولید می‌شوند که عملکردی مشابه این روغن دارند . چند نمونه از این روغن‌ها : روغن شی باتر ، روغن کونالو ، روغن نارگیل ، روغن مغز ها و روغن سویا ‌‌.

بیشتر بخوانیم: ۸ خاصیت روغن رز هیپ برای پوست ؛ بررسی خواص رز هیپ

بهترین کرم آبرسان صورت برای پوست کم آب

برای درمان پوست کم آب باید آب از دسته رفته پوست خود را جبران کنید و نوعی عمل آبرسانی را روی پوست خود انجام دهید. اول از همه باید سعی کنید حداقل روی ۸ لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب می‌تواند هم به درمان و حتی به جلوگیری از کم آبی پوست شما کمک بسزایی کند . از موادی مانند : هیالورونیک اسید، آلوئه‌ورا و عسل که می‌توانند کم آبی پوست را از بین ببرند استفاده کنید .

بهترین کرم آبرسان صورت برای پوست چرب

افرادی که دارای پوست چرب می‌باشند باید از آبرسان‌‌های استفاده کنند که برپایه‌ی آب تولید شده اند . این محصولات شامل آبرسان‌های ضد آکنه (noncomedogenic) است؛ که یکی از بهترین انتخاب‌ها، برای پوست‌هایی که مستعد آکنه و جوش هستند می‌باشد. این کرم‌ها بسیار سبک با جذب بالا هستن همچنین باعث بسته شدن منافذ باز پوست میشوند و از ایجاد جوش جلوگیری میکنند .حاوی ترکیبات کنترل کننده چربی هستند تا پوست مات و مخملی باشد و برق نزند و از ایجاد چین و چروک‌ هم جلوگیری میکند .

کرم آبرسان برای انواع پوست

بهترین کرم آبرسان صورت برای پوست مختلط

اگر شما جزء افرادی هستید که پوستی مختلط دارید بهتر است از کرم و مرطوب کننده‌های مختلف با بهترین برند و مناسب ترین گزینه استفاده کنید. یکی از بهترین کرم‌ها برای پوست‌های مختلط کرم آبرسان است . به دلیل این که بخشی از پوست چرب و بخش دیگری از پوست خشک می‌باشد.

هیچ محدودیتی در استفاده از کرم‌ها برای شما وجود ندارد . هم می‌توانید از کرم آبرسان مناسب برای پوست چرب و هم کرم آبرسان برای پوست خشک استفاده کنید .همچنین دیگر گزینه برای استفاده روزانه ، کرم مناسب پوست نرمال و مختلط می‌باشد . برای انتخاب کرم آبرسان مناسب پوست یکی از گزینه‌هایی که باید به آن دقت کنید این است که نباید کرم شما بیش از حد چرب باشد . همیشه سعی کنید از کرم‌های آبرسانی برای پوست خشک در نواحی از پوست استفاده کنید که خشک می‌باشد . که معمولاً این قسمت ها گونه‌ها و چانه هستند . و همینطور می‌توانید از کرم آبرسان برای پوست چرب در نواحی T شکل که روی بینی و بالای ابروها می‌باشد استفاده کنید.این نواحی بیشتر از دیگر مناطق چرب می‌شوند .

بیشتر بخوانیم: بهترین ویتامین برای پوست و مو چیست؟

بهترین کرم آبرسان صورت برای پوست معمولی

اگر در فصل‌های مختلف به ویژه روزهای سرد سال احساس سوزش پوست ندارید یا پوستتان جوشدار نیست بهتر است که آبرسان‌های پوست معمولی‌ را امتحان کنید. بعضی از کرم‌های آبرسان با کرم‌های مرطوب‌کننده و به صورت یه مجموعه طراحی می شوند تا نیاز غذایی پوست به‌طور کلی تامین شود.

نتیجه‌گیری

آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست آن را جوان نگه می‌دارد و اولین و سریع‌ترین روش برای پیشگیری از پیری است. با خرید محصول مورد نظر خود و هیدراته نگه داشتن پوستتان، جذابیت خود را حفظ کنید و از چین و چروک رهایی یابید. ما در این مقاله شما را با ویژگی های بهترین کرم آبرسان صورت آشنا کردیم؛ اما شما بدانید که بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان همانی است که با پوست شما سازگار باشد. پس عجله کنید و خرید خود را انجام دهید.

نوشته بهترین کرم آبرسان صورت چه ویژگی‌هایی دارد؟ اولین بار در مجله ی دارویی. پدیدار شد.