تحقیقات جدید پرده از راز سردردهای پس از نوشیدن شراب را برداشت!

تحقیقات جدید پرده از راز سردردهای پس از نوشیدن شراب را برداشت! سال‌ها بحث بر سر این بوده که آیا شراب قرمز سودمند است یا ضررآور! برخی از دانشمندان ادعا می‌کنند که شراب قرمز می‌تواند به بهبود فشار خون، دیابت و سرطان کمک کند. برخی دیگر نیز معتقدند که این نوشیدنی ضررهایی به بدن می‌رساند. با این حال، هر دو گروه بر یک موضوع اتفاق‌نظر دارند؛ شراب قرمز موجب سردردهای آزاردهنده‌ای می‌شود.
در گذشته دلیل این سردردها مشخص نبود. اما اکنون با تحقیقات فراوان دلیل آن مشخص شده است. هر فردی که شراب قرمز مصرف می‌کند ممکن است پس از ۳۰ دقیقه نوشیدن یک یا دو جام، دچار سردرد شود.
پیشنهاد خرید: خرید مکمل یورو ویتال

کوئرستین دلیل اصلی سردردها است به گزارش یورونیوز فارسی، این سردردها زمانی آغاز می‌شوند که کبد شروع به متابولیزه کردن شراب می‌کند. محققان اذعان داشته‌اند که عامل اصلی این سردردها «زردینه‌های فنولیک» یا همان موادی است که از متابولیز شدن مواد مغذی شراب به دست می‌آید. این ترکیبات در دانه‌ها و پوست انگور وجود دارند و رنگ زیبا و طعم خوش شراب را موجب می‌شوند. به همین دلیل، سطح زردینه‌ها در شراب قرمز حد..

تحقیقات جدید پرده از راز سردردهای پس از نوشیدن شراب را برداشت!

سال‌ها بحث بر سر این بوده که آیا شراب قرمز سودمند است یا ضررآور! برخی از دانشمندان ادعا می‌کنند که شراب قرمز می‌تواند به بهبود فشار خون، دیابت و سرطان کمک کند. برخی دیگر نیز معتقدند که این نوشیدنی ضررهایی به بدن می‌رساند. با این حال، هر دو گروه بر یک موضوع اتفاق‌نظر دارند؛ شراب قرمز موجب سردردهای آزاردهنده‌ای می‌شود.

در گذشته دلیل این سردردها مشخص نبود. اما اکنون با تحقیقات فراوان دلیل آن مشخص شده است. هر فردی که شراب قرمز مصرف می‌کند ممکن است پس از ۳۰ دقیقه نوشیدن یک یا دو جام، دچار سردرد شود.

پیشنهاد خرید: خرید مکمل یورو ویتال

شراب و انگور

کوئرستین دلیل اصلی سردردها است

به گزارش یورونیوز فارسی، این سردردها زمانی آغاز می‌شوند که کبد شروع به متابولیزه کردن شراب می‌کند. محققان اذعان داشته‌اند که عامل اصلی این سردردها «زردینه‌های فنولیک» یا همان موادی است که از متابولیز شدن مواد مغذی شراب به دست می‌آید. این ترکیبات در دانه‌ها و پوست انگور وجود دارند و رنگ زیبا و طعم خوش شراب را موجب می‌شوند. به همین دلیل، سطح زردینه‌ها در شراب قرمز حدود ۱۰ برابر بیشتر از شراب سفید است. همین سبب می‌شود که پس از نوشیدن شراب، سردردهای بدی گریبان‌گیر شخص شود.

محققان بر روی ده‌ها ترکیب شراب قرمز تحقیق کردند و دریافتند که زردینه‌ای به نام «کوئرستین» که تقریبا فقط در شراب قرمز یافت می‌شود عامل اصلی این سردردها هستند.

کوئرستین در بدن به مواد مختلفی تبدیل می‌شود که «کوئرستین گلوکورونید» یکی از آن‌ها است. این ماده سبب تجمع سمی به نام استالدهید در خون شده و نتیجه آن سردرد، حالت تهوع، گرگرفتگی صورت و تعریق خواهد بود. دانشمندان می‌گویند که اگر فرد شراب قرمز حاوی کوئرستین را بنوشد ممکن است دچار سردرد شود. این احتمال در افرادی که مبتلا به میگرن هستند، بیشتر است.

میزان کوئرستین در شراب‌های مختلف، متفاوت است. درواقع، روش تخمیر، فرایند تثبیت و روش‌های دیگری که در روند تولید شراب رخ می‌دهد بر میزان آن تاثیر می‌گذارند.

بطری شراب

چگونه می‌توان از سردرد جلوگیری کرد؟

تیم پژوهشگران هنوز در حال تحقیق در این زمینه هستند و امیدوارند بتوانند بر شراب‌های قرمز را با سطوح مختلف کوئرستین تحقیق کنند. به گفته تیم تحقیقات، این اطلاعات ممکن است به افراد کمک کند تا به این سردردها دچار نشوند.

نوشته تحقیقات جدید پرده از راز سردردهای پس از نوشیدن شراب را برداشت! اولین بار در داروخانه آنلاین داروهلپ. پدیدار شد.